Visa fullständig version : Bukfetma
Är det något särskilt man ska passa sig för när man vill bli av, och vara av, med bukfetma, alltså fettet inne i buken? Jag tänker på om det är något typ fruktos, mättat fett, eller någon annan grej som är värre än annat?
Fan vad glad jag blir, det passar perfekt ihop med mitt tänkta kostupplägg, tack :)
Konditionsträning är ett bra sätt att omfördela och bränna bukfettet för övrigt.
Konditionsträning är ett bra sätt att omfördela och bränna bukfettet för övrigt.
Under "deffen" (låter så jävla fånigt att säga, jag ska inte få fram musklerna, jag ska sluta vara tjock) kör jag styrketräning (de 3 stora+press+rodd) 3ggr/v, cyklar 3ggr/v och tränar slagsmål (75% cardio, 25% styrka typ) 2ggr/v. Jag vet egentligen inte vilket som är mest effektivt för bukfetman, men gymmet och krav:en gör jag oavsett vad och cyklandet för att kunna äta lite mer mat.
Borde jag öka på cardion? Eller är det dåligt?
Oavsett vad som motiverar dig just nu så kommer du vara glad om du har en del muskelmassa när du gått ner. ;)
Intervaller är bukfetmadödaren numero uno. Kraftigt fettförbrännande hormoner frisätts.
Intervaller är bukfetmadödaren numero uno. Kraftigt fettförbrännande hormoner frisätts.
Ok! Vid vilken puls? Typ 95%, eller kan det vara lägre än så?
Allt över 90% tror jag är okej att klassa som HIIT, om det nu är högintensitets intervaller du vill köra :)
Högintensiva intervaller på konditionscykel tycker jag är bland den roligaste konditionsträningen. Kör 1 min arbetstempo, 1 min väldigt lugnt, 1 min arbetstempo osv.:)
Källa på att högintensivträning bränner mer fett kring magen jämfört med lågintensivträning.
Är inte så att ja inte tror dig utan vill bara ha källa :p
King Grub
2013-04-21, 16:20
Med Sci Sports Exerc. 2008 Oct 8. Effect of Exercise Training Intensity on Abdominal Visceral Fat and Body Composition.
Med Sci Sports Exerc. 2008 Oct 8. Effect of Exercise Training Intensity on Abdominal Visceral Fat and Body Composition.
verkar vara gjord på överviktiga kvinnor, vet ej om jag kan relatera.
Skulle du kunna sammanfatta den? Alltså bara lite om slutsatserna, om det står något om vilken intensitet, varför osv? Vore jättesnällt :)
Fishtank
2013-04-21, 17:11
Skulle du kunna sammanfatta den? Alltså bara lite om slutsatserna, om det står något om vilken intensitet, varför osv? Vore jättesnällt :)
Finns ju ett utdrag?
The present data indicate that body composition changes are affected by the intensity of exercise training with HIET more effectively for reducing total abdominal fat, subcutaneous abdominal fat, and AVF in obese women with the metabolic syndrome.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.