handdator

Visa fullständig version : Hur!?

Hoffa
2004-02-24, 18:23
Är lite osäker på HIIT forfarande...
Vill ha definitiva råd och svar från dom har erfarenhet av det...Har sökt i trådarna JA! kan ta bort tråden sen när jag fått svar!

Jag deffar nu och gjort det ett tag och vet inte vad som är bäst..
I Ove Rytters bok "effektiv diet" så skriver han att lågintensiv cardio sparar musklerna och förbränner fett..

en timmas lågintensiv kardio gör att 90% av det som man förbränner tas från fett..

Kör man hård träning och intensiv så blir förhållandet 50% kolhydrater 50% fett

Man förbränner dubbelt så myket energi när man kör hårt och lika mycket fett men tyvärr mycket av musklerna också...

stämmer detta?
vad ska man äta innan och efter för att motverka detta isåfall?

jag vill få bort dom sista 4-5 kg jag har kvar av fettdepåerna...så jag hamnar på 8-10% i fett procent..ligger på 15-16% nu...

Kan HIIT ge mig det där lilla extra som behövs? Jag vill inte förlora muskler bara!! Men bränna fett..har deffat i 6 månader och gått jäkligt bra..men inte kört någon kardio alls..tänkte det vore dags nu när man är så närma målet..ska vara klar till sommaren..eller tidigare..men ingen brådska alls

Tack på Förhand! :thumbup:

WHITEFOLKS
2004-02-24, 18:27
kör din styrketräning och lägg på HIIT efter det så blir det bra.. sen är det ju bara dra i sig shaken som vanligt. som grubben säger, muskler är till för att användas så oroa dig inte för att de ska försvinna för att du använder de