handdator

Visa fullständig version : Muskelvärk när jag löper?

charmed
2004-02-24, 17:22
Jag lider av ett ganska konstigt fenomen, när jag är ute och löptränar får jag muskelvärk i nacken och emellan skulderbladen.

Någon som vet vad det kan bero på?

Metal_boy_
2004-02-24, 17:27
Du kanske e lång?? du kanske har dålig hållning och det kanske blir som en dålig belastning då när du e ute o springer

Munter
2004-02-24, 17:31
Det är inte så att du drar upp axlarna när du springer ? När det är kallt ute drar man automatiskt upp axlarna också! Jag har det problemet om jag inte tänker på att hålla dem nere... måste väl vara nåt sånt som spökar antar jag.

Zlin
2004-02-24, 20:08
Originally posted by Munter
Det är inte så att du drar upp axlarna när du springer ? När det är kallt ute drar man automatiskt upp axlarna också! Jag har det problemet om jag inte tänker på att hålla dem nere... måste väl vara nåt sånt som spökar antar jag.

Ta på en extra tröja så slipper du det. På simlärar-kursen fick vi lära oss att att huttra var kroppens sätt att hålla värmen (No shit, Sherlock), varför man inte skulle säga till barnen att sluta huttra, eftersom det kunde få ödesdigra konsekvenser...vet inte hur det kan tillämpas på löpning iofs, men det är säkert bättre med en tröja än att gå omkring och frysa...

rafferaffe
2004-02-24, 23:07
Du springer väll helt enkelt omkring och spänner dig. Släpp kylskåpet :D