Visa fullständig version : Filmtrailer = spoiler
Jag chansar aldrig självmant. Kan tänka mig att kika på en trailer efter inrådan från en kompis dock. Eventuellt.
Trailers kan få en att få upp ögonen för en film man inte skulle ha sett, men om det är en film du oavsett ville se så är det i princip alltid bättre att inte ha sett någonting innan. Tomma förväntningar.
anton2000
2013-04-18, 00:11
Trailers är lika dumt som "Next episode on blablabla". Gäller att göra ett ninjamove till fjärrkontrollen och pausa skiten. Ja, vi visar vad som händer i hela filmen / serieavsnittet. Smart!
Fredszky
2013-04-18, 00:21
trailers är lika dumt som "next episode on blablabla". Gäller att göra ett ninjamove till fjärrkontrollen och pausa skiten. Ja, vi visar vad som händer i hela filmen / serieavsnittet. Smart!
+1
Ursäkta frågan, jag är nyvaken, men ska man svara på om man anser att trailers = spolier eller om man kollar på trailers? :D
Hur som heeelst. Jag kollar aldrig på trailers, de visar alldeles för mycket. Är jag på bio brukar jag sitta med hörlurar och musik igång samt surfa på telefonen till sista trailern är visad.
hahavaffan
2013-04-18, 06:35
Ser aldrig trailers, dom avslöjar så satans mycket.
Hur som heeelst. Jag kollar aldrig på trailers, de visar alldeles för mycket. .
+1. Fast jag tittar bort och försöker att inte lyssna.
Det är så olika, vissa trailers är väldigt eleganta och kan ge ett intryck av filmen utan att spoila för mycket, andra trailers visar typ hela filmen på 30 sekunder.
Jag brukar resonera som så att om trailern lyckas visa hela eller stora delar av handlingen så hade jag nog tyckt att filmen var rätt så tråkig ändå. ;)
Saknar alternativ för oss som inte handlar på Lidl.
Vissa trailers är ju skitbra - ibland tror man att det är spoiler de luxe, men när man ser filmen så är det en helt annan twist.
För övrigt har jag alldeles för dåligt filmminne för att påverkas av en trailer när jag ser filmen, även om det är en total spoiler.
Thelvino
2013-04-18, 09:04
Trailers kan få en att få upp ögonen för en film man inte skulle ha sett, men om det är en film du oavsett ville se så är det i princip alltid bättre att inte ha sett någonting innan. Tomma förväntningar.
+1
Är det en film som jag aldrig hört talas om men som jag tycker verkar intressant så slutar jag att titta på trailern efter ca 20-30 sekunder. Ska jag inte se den så bryr jag mig inte, möjligen att jag sitter och stör mig lite på att de visar så mycket..
Pudzianovski
2013-04-18, 09:33
Klart jag kollar trailers!
Kan hålla med om att de avslöjar mycket men med tanke på att det ofta går 6månader eller nåt mellan trailer och film så har jag sett typ många trailers till och också glömt bort allt typ...yo...ba.
Kollar aldrig på trailers och läser aldrig något om filmen som jag ska se. Jag ska ju snart se den, varför skulle jag vilja veta vad som händer i filmen?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.