Logga in

Visa fullständig version : Fast i viktminskning. Ca 6 kg till målvikt

mattiashk
2013-04-17, 20:14
Tjena, första inlägget jag skriver här på Kolozzeum så kan missa en del information ni behöver veta.

Lite om mig själv: Jag är en kille som spelat fotboll sedan jag var 5 år och alltid älskat det. När jag var ca 16 år och upptäckte alkohol och datorspel så blev det mer av den delen än träning och när jag var 17 år sluta jag med fotboll helt. Nådde 19 år och vägde ca 100 kg ( från ca 70 kg) otränad. Jag försökte då ta tag i de och börja spela fotboll igen i ca 1 år, gick ner ca 5 kg men mina benhinnor och knä börja jäklas med mig och slutade igen pga det. För ca ett år sedan Januari 2012 så gav jag mig f*n på det och började med sjukgymnastik och ändrade min kost helt o hållet, köpte gymkort och sket i alkohol o skräpmat helt i ca 3 månader tills jag verkligen hade kommit igång. Idag 17-04-13 väger jag ca 89 kg och har lagt på mig en hel del muskler. Har tänkt på kosten hela tiden och kört lite hårdare deff vid två tillfällen, en i höstas och en nu i Januari. Är 21 år gammal och 183 cm lång.

Till mitt problem: Jag har stannat upp i viktminskningen nu och tappat lite motivation till att gå ner mera, är så trött på det nu efter ungefär ett år. Så jag tänkte höra om ni har lite tips o trix till att gå ner de sista, någon som varit i samma sits kanske. Mitt mål har varit att gå ner till ca 85 kg och se hur resultatet blir och sedan utgå därifrån. Vill ju ha en mer definierad kropp och hyffsat synliga muskler men samtidigt inte bli allt för liten.

Här är några bilder på min transformation hittils:
99017

I dagsläget ser jag ut såhära på ca 89kg :
99018

Tackar på förhand för och signar ut sålänge!
Haj!

begt
2013-04-17, 20:21
Ett alternativ är att göra en långsam viktnedgång på ca 200-300 kcal om dagen om så behövs genom att räkna kalorier.

Ett annat sätt kan vara att skippa kolhydrater (pasta/potatis/ris) vissa måltider, eller äta med mindre tallrikar+ glas. Då lär du ändå gå ned i vikt.

Läs också detta: http://andreaslinden.se/2013/01/25/viktminskning-och-prestation/

Det kanske kan få dig att slappna av lite. Ta små steg i rätt riktning så är du där fortare än du anar.

mattiashk
2013-04-17, 20:28
Ett alternativ är att göra en långsam viktnedgång på ca 200-300 kcal om dagen om så behövs genom att räkna kalorier.

Ett annat sätt kan vara att skippa kolhydrater (pasta/potatis/ris) vissa måltider, eller äta med mindre tallrikar+ glas. Då lär du ändå gå ned i vikt.

Läs också detta: http://andreaslinden.se/2013/01/25/viktminskning-och-prestation/

Det kanske kan få dig att slappna av lite. Ta små steg i rätt riktning så är du där fortare än du anar.

Tack för så snabbt svar. Jag kör redan på den kosten och när jag väl äter pasta/ris/potatis så är det ganska så små mängder. En vanlig dag ser ut ungefär såhär
Frukost 4 ägg 2 utan gula, 2 lingongrova med keso och skinka
Lunch, lite pasta/potatis/ris och kött/kyckling/fisk ibland lite keso till också + sallad
Mellanmål blir oftast proteinshake och någon frukt
Kvällsmiddag blir samma som lunch.
1-2 glas mjölk om dagen resten vatten.
Sen cardio minst 2 km gång varje dag ibland hinner jag inte med det men kör då istället Aktiv vila på gympasset för att få upp förbränning o puls.

Bryggan
2013-04-17, 21:02
Enkelt, skippa lunchen helt enkelt.