Visa fullständig version : Billig light energidryck
slimjim10
2013-04-17, 12:07
Vet ni nån billig energidryck som är light? Alltså inte bara low carb, utan med sötningsmedel så att det i princip ligger på 0 kcal.
På ica har jag bara sett red bull sugarfree, men kostar 53 kr/liter *rolleyes* Tänkte om det finns typ euroshopper light eller liknande i någon annan affär.
StarkaUlf
2013-04-17, 12:10
Powerking Sugarfree. Finns på Willys iallafall. Betydligt billigare än Red Bull.
10 kcal per burk (250 ml) dock. Så inte helt kalorifri.
Ja det finns massa kopior av Red Bull för ca 5-7 kr burken i de flesta butiker (möjligen inte i de allra minsta närlivsen).
bigbellybob
2013-04-17, 12:12
Powerking Sugarfree. Finns på Willys iallafall. Betydligt billigare än Red Bull.
+1
flak går på 99kr + pant
Kolla lidl, tror det blir 20kr/L
exevision
2013-04-17, 12:35
Många billiga energidrycker, speciellt de i flaska, innehåller ofta azofärgämnen. Därför undviker iaf jag dem.
Kvicksilver
2013-04-17, 12:42
Vill inte sabba tråden men...
Kalorier ÄR Energi, Energi ÄR Kalorier.
Tycker man i det här fallet borde tala om "uppiggande" eller något och inte energidrycker.
Är jag petig nu? :)
Fishtank
2013-04-17, 13:12
Nej du är vara dryg.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Tycker man i det här fallet borde tala om "uppiggande" eller något och inte energidrycker.
Ja du är petig för det kallas för "energidryck".
slimjim10
2013-04-17, 13:45
Blir till att kolla om jag hittar det på willys här! Nej helt kalorifria blir det jue aldrig, även sötningsmedel innehåller kcal:)
Ja det finns massa kopior av Red Bull för ca 5-7 kr burken i de flesta butiker (möjligen inte i de allra minsta närlivsen).
Ica maxi som jag kollade på här så det är jue en rätt stor affär, och det enda lightalternativet är red bull. Du kanske tänker på icke light varianter, för det har dom gott om.
Kolla lidl, tror det blir 20kr/L
Ska kolla upp det!
Jacked fuel?
Tackar för det tipset! Trodde att det skulle va dyrare men ligger bara på 30 kr/L. Ser att det är rätt så rejält mer med koffein också, så bara bonus:)
Sant det du säger men faktum kvarstår att det heter energidryck trots att det är light. Dom innehåller kalorier, bara i mycket mindre mängder.
Petig... mer att du resonerar utifrån fel kontext. Energi för gemene man som vill ha en uppiggande dryck är inte i samma kontext som i en fysikers våta drömmar.
Powerking sugarfree finns på Hemköp 4 st för 20kr + pant. De är goda också (imo).
Reaper123
2013-04-17, 14:49
Blev positivt överraskad över hur bra Lidls lightvariant smakade, så helt klart värt en investering om man nu dricker energidryck ofta.
Jag kör dock nästan enbart på koffeintabletter, bäst bang for the buck imho! (jag trycker i mig 800mg så hade blivit många "redbull")
Nej du har helt rätt.
slimjim10
2013-04-18, 09:18
Blev positivt överraskad över hur bra Lidls lightvariant smakade, så helt klart värt en investering om man nu dricker energidryck ofta.
Jag kör dock nästan enbart på koffeintabletter, bäst bang for the buck imho! (jag trycker i mig 800mg så hade blivit många "redbull")
Då ska jag köra förbi lidl idag:) Använder det mest som groggvirke, men även som "godis" nu under deffen, så kan gå åt en hel del ;)
vicarious
2013-04-18, 09:21
Jag hittade en ny variant på Coop häromdagen. Den heter bara Light Black Currant eller Light Wild Berries. Tillverkare vette tusan. Står "producerad av Pebas". Wild Berries var förskräcklig men jag kan rekommendera Black Currant för alla er som älskar svartvinbärssaft.
slimjim10
2013-04-18, 11:25
Jag hittade en ny variant på Coop häromdagen. Den heter bara Light Black Currant eller Light Wild Berries. Tillverkare vette tusan. Står "producerad av Pebas". Wild Berries var förskräcklig men jag kan rekommendera Black Currant för alla er som älskar svartvinbärssaft.
Vad var priset på dessa?
vicarious
2013-04-18, 11:37
Vad var priset på dessa?
Minns inte. 15-20kr litern tror jag.
http://www.fizzywakeup.com/wp-content/uploads/2011/10/Rockstar-Sugar-Free-PerfectBerry-128x300.jpg
ca 14kr för hyffsat stor burk
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.