handdator

Visa fullständig version : Är det alltid rätt att säga förlåt?

Skön
2013-04-17, 10:26
Jag och min kära flicka grälar dagligen över helt meningslösa saker (enligt mig). Men är dessa gräl bara negativt för förhållandet eller är dessa rent av nödvändiga tror ni?

I vårt fall är det i princip aldrig en diskussion där vi enas och möts på mitten och försonas utan jag upplever att om det inte ska eskalera till bristningsgränsen så tvingas jag säga förlåt och krama om gumman även om jag anser hon har gjort mer "fel". Är det dumt av mig att be om ursäkt bara för att jag är rädd för vart bråket kan leda eller är det bra? Vad tycker ni och hur gör ni?

Tips och dylikt är välkommet.

Grotesk
2013-04-17, 10:33
Jag viker mig aldrig och det känns bra. Förvisso är jag singel.

benya
2013-04-17, 10:33
destruktivt, låter som en tidsfråga innan det är över

mini
2013-04-17, 10:37
Jag tycker att du/ni borde fundera mer på varför ni hamnar i gräl istället för hur ni ska avsluta dem. För nej, att säga förlåt utan att mena det gör ju att du inte har något kvar att använda när det verkligen behövs. Ni verkar ha fastnat i ett mönster, ta reda på tillsammans vad som ligger bakom och vad ni ska göra för att inte hamna där hela tiden.

benya
2013-04-17, 10:40
En relations grundfundament är ju att man kan föra vettiga konversationer därför blir kommunikationen a och o. ni verkar sakna detta? Har ni bra sex?

begt
2013-04-17, 10:45
Om ni grälar onödigt mycket över vardagliga saker, t.ex. om vem som ska ta disken, så finns det förmodligen något djupare "problem". Då blir en liten petitess bara ett skäl för att sätta igång ett gräl.

Försök komma på vad det bero på. Om det inte finns något underliggande problem får ni göra en mer strikt ansvarsfördelning. Det håller inte att ena parten ska göra betydligt mer än den andra om det uppstår bråk om det.

Skön
2013-04-17, 10:53
Min flickvän är väldigt speciell och jag älskar henne på alla sätt och vis men hon kan verkligen inte ha fel och än mindre erkänna det. Vi har vart tillsammans länge så jag har liksom blivit van. Dessutom har hon väldigt nära till gråt och när tårar kommer så blir jag lite blödig.
Jag tror också att det finns en osäkerhet och att hon behöver få min bekräftelse och att sakerna blir större p.g.a det.

Sexlivet var helt klart bättre förut och kommunikationen också. Jag tackar för svaren hittills och tar åt mig. Ska svara bättre om ett tag.

Carnes
2013-04-17, 11:03
Kvinnor har en tendens att vrida och vända på saker så det ser ut som ditt fel, trotts att det inte är det. En tjej jag dejtade var otrogen och hon sa att det var mitt fel för jag tränade så ofta..

Men iaf; Vik dig aldrig om du har rätt. Bruden måste veta att det är hon som ska be om ursäkt när hon har fel. Däremot är det lika viktigt för dig att svälja din stolthet om du har fel.

Edit; Läste inlägget du skrev över mitt. Dumpa henne (srs).. Finns ingen anlending att ha en relation (vän eller flickvän) med någon som trampar på en. Det finns någon därute som kommer uppskatta dig och ge dig respekten du förtjänar.

tlk
2013-04-17, 11:05
Sök upp en parterapeut.

StarkaUlf
2013-04-17, 11:17
Sök upp en parterapeut.

Menar du att kolozzeum inte är lika bra? *jorgen*

Grahn
2013-04-17, 11:20
Ibland kan man ge vika för att det är onödigt att alltid eskalera saker men blir det en vana ja då blir man en dörrmatta så då får man prata om just det problemet. Troligen upplever man situationen olika, förståelse leder till kompromisser och lösningar.

Gpajpen
2013-04-17, 11:26
Såhär har det gått till i alla tider. Men nu är det ju 2013 så kör hårt på kommunikation/kompromisser/lösningar/parterapeut.

WHITEFOLKS
2013-04-17, 11:33
Vad är det du är rädd för att bråket kan leda till?

Latissimus Dorsi
2013-04-17, 11:37
Av ren erfarenhet säger jag inte förlåt till kvinnor, för då blir man uppkäkad.

tlk
2013-04-17, 11:42
Såhär har det gått till i alla tider. Men nu är det ju 2013 så kör hårt på kommunikation/kompromisser/lösningar/parterapeut.

Att det är gräl dagligen i förhållanden är väl för fasiken inte normalt varken nu eller förr.

MrBoris
2013-04-17, 11:51
Av ren erfarenhet säger jag inte förlåt till kvinnor, för då blir man uppkäkad.

+1, VISA vem som är mannen och spela arrogant när hon gråter (många tar till tårarna för att få det dem vill), annars kommer hon snart dumpa dig och skaffa en annan alfahanne (läs Yes).

Skön
2013-04-17, 12:34
Vad är det du är rädd för att bråket kan leda till?

Tyvärr så är sanningen den att hon har lite gamla "misstag" av mig att ta fram så fort hon börjar komma i partär och det är något hon ibland utnyttjar. Givetvis så är det fel av henne men med tanke på att hon aldrig gjort något direkt sårande mot mig så blir man ju påmind om felen man begick en gång i tiden. Givetvis poängterar jag det för henne att hon inte kan älta precis allt heller. Vissa grejer kanske inte är fel i andras ögon.

Jag brukar svälja å svälja å sen en dag kan jag explodera rejält. Det är faktiskt en fantastisk känsla för mig.

Vi har faktiskt vart å pratat med en terapeut och det var givande men tyvärr är det en pengarfråga.

Vissa egenskaper kan jag vara beredd att ge henne utrymme för att jobba på och hon vet om att hon "är som hon är". Jag litar på min flickvän och hon är underbar.

Skön
2013-04-17, 12:37
+1, VISA vem som är mannen och spela arrogant när hon gråter (många tar till tårarna för att få det dem vill), annars kommer hon snart dumpa dig och skaffa en annan alfahanne (läs Yes).

Kan mer eller mindre garantera att hon även skulle göra större alfahanar än Yes till en liten kanin :)

kaer
2013-04-17, 12:41
Get the fuck out.

Det låter såklart hårt, men jag tror de flesta någon gång har ett sånt förhållande och det leder aldrig framåt.

Är det någon här på kolo som varit i liknande situation där det har redit ut sig och allt blivit till ett mångårigt rosenskimrande förhållande?

Jeml
2013-04-17, 13:11
jag tycker det är sjukt dumt av folk att säga till någon att dumpa sin partner.. speciellt på internet men även irl, sådana beslut tycker jag ingen annan ska påverka än man själv.

han frågade ju inte ifall han skulle dumpa eller ej..

OT: försök komma överens med henna att ni inte ska tjafsa så mkt istället för att fundera på när du ska säga förlåt. är det några återkommande saker ni bråkar om?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

WHITEFOLKS
2013-04-17, 13:13
Så om du inte håller med henne så tar hon till fram slut något gammalt som du har gjort och gnuggar det i ditt ansikte?

Varför accepterar du detta?

Skön
2013-04-17, 13:24
jag tycker det är sjukt dumt av folk att säga till någon att dumpa sin partner.. speciellt på internet men även irl, sådana beslut tycker jag ingen annan ska påverka än man själv.

han frågade ju inte ifall han skulle dumpa eller ej..

OT: försök komma överens med henna att ni inte ska tjafsa så mkt istället för att fundera på när du ska säga förlåt. är det några återkommande saker ni bråkar om?

Nja det kan egentligen vara allt möjligt tycker jag. Vi är så pass olika med hur vi vill disponera vår tid. Jag gillar inte att planera saker och hon måste i princip veta hur dagen ska se ut och om vi har kommit överens om att åka å handla 18.00 men det blir 20 min senare för jag segade lite då kan hon bli piss och då ger jag henne en "är du allvarlig, hur kan du på riktigt bli sur över det-blick" och så eskalerar det till något och ofta helt annat.
Var väl inget dagligt exempel men jag vet inte. Alla bråk känns så jäkla onödiga bara.

WHITEFOLKS
2013-04-17, 13:33
Är det bara hon som blir sur på dig eller blir du sur på henne för saker också?

Skön
2013-04-17, 13:37
Så om du inte håller med henne så tar hon till fram slut något gammalt som du har gjort och gnuggar det i ditt ansikte?

Varför accepterar du detta?

Jo ibland gör hon det och då blir jag maktlös. Känns riktigt frustrerande men även om det är något jag påpekat för henne i flera år så tycks det inte bli bättre. Hon är riktigt långsint.
Men ja jag vet inte hur jag ska komma till bukt med problemet faktiskt. Känns inte som hon lyssnar på det jag vill säga. Jag vet inte om det är till hennes försvar direkt men hon kör samma dominanta stil mot sin familj.

Har inte direkt gjort sån bra reklam för min flickvän men hon har så pass många fina sidor som människa så det "kompenserar" lite för hennes oförmåga till att kompromissa. Jag menar jag är knappast perfekt själv och jag skulle nog tycka det kändes likgiltigt om hon inte visade känslor. Jag ska givetvis vara tydlig mot henne men med tanke på vissa inlägg så verkar det vara lite så att man nästan får acceptera detta för att fungera i ett förhållande, typ.

tlk
2013-04-17, 13:38
Nja det kan egentligen vara allt möjligt tycker jag. Vi är så pass olika med hur vi vill disponera vår tid. Jag gillar inte att planera saker och hon måste i princip veta hur dagen ska se ut och om vi har kommit överens om att åka å handla 18.00 men det blir 20 min senare för jag segade lite då kan hon bli piss och då ger jag henne en "är du allvarlig, hur kan du på riktigt bli sur över det-blick" och så eskalerar det till något och ofta helt annat.
Var väl inget dagligt exempel men jag vet inte. Alla bråk känns så jäkla onödiga bara.

Jag hade fan också sur om folk tror att 18.00 betyder 18.05. Jävlar folk som inte kan hålla tider. Du får väl iaf ringa henne då och ge någon bra förklaring till varför. "jag segade lite" är ju ingen bra anledning att vara sen. Är ju lätt fixat med att du inte segar utan lär dig klockan. Bryta avtalad tid för att man kör och krockar med bilen visst.. men "är lite seg" the fuck. Kan PMa dig mitt mobilnummer så kan hon ringa mig och jag kan ta över henne. Verkar som hon är på tok för fin tös för dig.

WHITEFOLKS
2013-04-17, 13:49
Jag hade fan också sur om folk tror att 18.00 betyder 18.05. Jävlar folk som inte kan hålla tider. Du får väl iaf ringa henne då och ge någon bra förklaring till varför. "jag segade lite" är ju ingen bra anledning att vara sen. Är ju lätt fixat med att du inte segar utan lär dig klockan. Bryta avtalad tid för att man kör och krockar med bilen visst.. men "är lite seg" the fuck. Kan PMa dig mitt mobilnummer så kan hon ringa mig och jag kan ta över henne. Verkar som hon är på tok för fin tös för dig.

Så du skulle vara fine med att hon alltid ska ha rätt och klagar på saker hos dig?

Skön
2013-04-17, 13:49

Det sista du skrev känns ganska larvigt till att börja med. Okej visst jag säger inte att det inte är fel från min sida men det jag glömde tillägga var att om hon är sen för att hon segat så gör jag ingen höna av det så då tycker jag det är fel av henne att bli sur. Det är inte direkt i situationer där jag ska hämta henne en viss tid utan det är när vi bara är hemma och inte har något planerat alls eller någon tid att passa. Dessutom blev hon skitsur en gång när jag skulle hämta henne en viss tid men en kompis dröjde vilket jag inte ville säga till henne. Dessutom köpte jag en sak till henne som en gullig grej under tiden men det spelade ingen roll.

Aja nu låter jag lite töntig och skulle helst inte vilja diskutera mitt fall utan mer allmänt om frågan.

WHITEFOLKS
2013-04-17, 13:52
Varför tror du hon gör så/är sådan?

Om du får gissa och spekulera fritt.

tlk
2013-04-17, 14:00
Det sista du skrev känns ganska larvigt till att börja med. Okej visst jag säger inte att det inte är fel från min sida men det jag glömde tillägga var att om hon är sen för att hon segat så gör jag ingen höna av det så då tycker jag det är fel av henne att bli sur. Det är inte direkt i situationer där jag ska hämta henne en viss tid utan det är när vi bara är hemma och inte har något planerat alls eller någon tid att passa. Dessutom blev hon skitsur en gång när jag skulle hämta henne en viss tid men en kompis dröjde vilket jag inte ville säga till henne. Dessutom köpte jag en sak till henne som en gullig grej under tiden men det spelade ingen roll.

Aja nu låter jag lite töntig och skulle helst inte vilja diskutera mitt fall utan mer allmänt om frågan.

Ja det var slarvigt skrivet. Jag blir så jävla upprörd på folk som inte kan passa tider. Sitter själv flera dar i veckan på möten som ska börja en viss tid och ibland börjar de inte förräns 4-5 minuter efter utsatt tid. Fy fan.

Och vadå. Du har avtalat tid när du ska hämta henne, kommer sent, och vill inte berätta varför? Tacka fan för att hon lackar. Och sen tror du att du kan släta över det här med att köpa fina saker. Friskt beteende detta. *screwy*

Skön
2013-04-17, 14:00
Varför tror du hon gör så/är sådan?

Om du får gissa och spekulera fritt.

Jag vet faktiskt verkligen inte. Ibland tror jag det är för hon vill känna att jag står enad bakom henne. Hon brukar ofta hamna i konflikter med människor och det tar hon alltid upp och det är oerhört viktigt för henne att ventilera det med mig och hon nästan tvingar mig att känna precis som henne i frågan. Hon är väldigt ärlig som människa och säger verkligen vad hon tycker och känner och det uppskattar och värdesätter enormt. Däremot så håller jag långt ifrån alltid med henne och det har hon svårt att förstå.

Det mesta i livet handlar väl om bekräftelse och jag har mött väldigt måna människor som har nära till känslor och de är ofta väldigt mjuka bakom sin hårda yta.

Gpajpen
2013-04-17, 14:02

Vem fan bryr sig om 18 eller 18,05? Det är inte auschwitz vi lever i.

Jeml
2013-04-17, 14:02
Vem fan bryr sig om 18 eller 18,05? Det är inte auschwitz vi lever i.

var det viktigt att hålla tiden där?

tlk
2013-04-17, 14:03
Jag vet faktiskt verkligen inte. Ibland tror jag det är för hon vill känna att jag står enad bakom henne. Hon brukar ofta hamna i konflikter med människor och det tar hon alltid upp och det är oerhört viktigt för henne att ventilera det med mig och hon nästan tvingar mig att känna precis som henne i frågan. Hon är väldigt ärlig som människa och säger verkligen vad hon tycker och känner och det uppskattar och värdesätter enormt. Däremot så håller jag långt ifrån alltid med henne och det har hon svårt att förstå.

How about bara humma med och skit i att säga vad du själv tycker å anser om hennes konflikter. *hug*

tlk
2013-04-17, 14:05

Jag lolar för fullt. :thumbup:

Skön
2013-04-17, 14:09
Ja det var slarvigt skrivet. Jag blir så jävla upprörd på folk som inte kan passa tider. Sitter själv flera dar i veckan på möten som ska börja en viss tid och ibland börjar de inte förräns 4-5 minuter efter utsatt tid. Fy fan.

Och vadå. Du har avtalat tid när du ska hämta henne, kommer sent, och vill inte berätta varför? Tacka fan för att hon lackar. Och sen tror du att du kan släta över det här med att köpa fina saker. Friskt beteende detta. *screwy*

Min kompis var på stan och var mer eller mindre tvungen att köpa något och då tog jag tillfället i akt att göra likaså för det fanns en marknad som sålde billiga saker så det var inte en dyr "förlåt-sak" direkt för jag är inte dum och tror man kan köpa sig till kärlek.
Sen vill jag inte skylla på min kompis när han sitter bredvid i bilen, eller egentligen inte alls helst. Tycker du kan skippa onödiga kommentar när du inte vet exakt hela storyn. Men du ogillar när folk kommer försent och jag hoppas du inte alltid blir arg i fortsättningen om någon råkar göra det för ibland kan det faktiskt vara befogat.

Gpajpen
2013-04-17, 14:10

Antar att det mesta styrdes med järnhand, ungefär som vissa i tråden verkar styra sina kvinnor/sin familj.

WHITEFOLKS
2013-04-17, 14:18
Hon är väldigt ärlig som människa och säger verkligen vad hon tycker och känner och det uppskattar och värdesätter enormt. Däremot så håller jag långt ifrån alltid med henne och det har hon svårt att förstå.

Tycker du att du är en oärlig människa när du inte poängterar de saker du stör dig på med henne?

Skön
2013-04-17, 14:35
Tycker du att du är en oärlig människa när du inte poängterar de saker du stör dig på med henne?

Jag tror att jag poängterat det mesta för henne men hennes fina egenskaper som en enorm ärlighet och att hon alltid säger vad hon tycker kan ibland såra andra människor. Jag kan tycka att hon kanske i vissa situationer skulle dra en vit lögn men jag vet inte om det är mer rätt så därför kan det vara svårt att argumentera för något som jag inte vet är rätt.

Mitt svar kanske blev aningen luddigt men oärlig vet jag inte. Jag är ganska konflikträdd ibland eller som jag kan känna "jag bryr mig ärligt talat inte jättemycket" (kategori släppa en konflikt med random person).

WHITEFOLKS
2013-04-17, 14:39
Jag tror att jag poängterat det mesta för henne men hennes fina egenskaper som en enorm ärlighet och att hon alltid säger vad hon tycker kan ibland såra andra människor. Jag kan tycka att hon kanske i vissa situationer skulle dra en vit lögn men jag vet inte om det är mer rätt så därför kan det vara svårt att argumentera för något som jag inte vet är rätt.

Mitt svar kanske blev aningen luddigt men oärlig vet jag inte. Jag är ganska konflikträdd ibland eller som jag kan känna "jag bryr mig ärligt talat inte jättemycket" (kategori släppa en konflikt med random person).

Accepterar hon att du är ärlig på samma sätt som henne eller blir det konflikt då?

Skön
2013-04-17, 14:53
Accepterar hon att du är ärlig på samma sätt som henne eller blir det konflikt då?

Upplever att hon blir lite typ "du ska hålla med mig!" i situationer då hon kommit i en konflikt med någon vän. Jag kan tycka att hon delvis har rätt men ofta tycker jag att hon överdriver hela grejen. Jag och förmodligen de flesta hon hamnar i luven med känner nog att det inte är något att tjafsa om men för henne är det viktigt av någon anledning. Jag vet inte om det alltid är bra att göra som mig heller; alltid släppa det och ibland känna sig lite överkörd för man inte är angelägen att lägga energi på en sån världslig sak.
Men som svar på din fråga så skulle jag säga att hela situation går ut på att mest övertyga mig och som den lojala och likgiltiga pojkvännen så brukar jag mest nuförtiden lugna henne och vissa en förstående blick och ärligt eller ej så brukar det faktiskt lugna sig fortare då.

Carnes
2013-04-17, 14:57
Frågorna du bör ställa dig TS är varför du:
1: Låter henne trampa på dig
2: Varför du öppnar en tråd på Kolo istället för att agera på det du verkligen känner.

Skön
2013-04-17, 15:02
När jag tänker efter så känns det lite elakt och lite som att jag ljuger. Å
Andra sidan så får jag dåligt samvete för minsta lilla emellanåt.

Btw är du psykolog? När jag tänker efter så vill jag minnas att du i någon tråd pratat om att du var utbildad. Tack för hjälpande frågor iaf.

Carnes
2013-04-17, 15:06
När jag tänker efter så känns det lite elakt och lite som att jag ljuger. Å
Andra sidan så får jag dåligt samvete för minsta lilla emellanåt.

Btw är du psykolog? När jag tänker efter så vill jag minnas att du i någon tråd pratat om att du var utbildad. Tack för hjälpande frågor iaf.

Jag är ingen Psykolog, nej. Om du är en vanlig grabbar och kan få andra brudar så dumpa henne, livet är för kort att vara med jobbiga kvinnor.

Skön
2013-04-17, 15:08
Frågorna du bör ställa dig TS är varför du:
1: Låter henne trampa på dig
2: Varför du öppnar en tråd på Kolo istället för att agera på det du verkligen känner.

Jo jag vet väl att just vår relation kanske inte ens Kolozzeum kan göra bättre men ibland är det skönt att veta att det finns folk som kanske känner igen sig och kan komma med råd som typ: när den situationen uppstår pröva att göra si eller säga så.

Jag tackar för råd och allt hittills och jag ska försöka kommunicera med tjejen på en bra nivå. Tråden lär väl hinna sjunka under dagen så även mitt deltagande. Kommer dock läsa vidare och förmodligen svara emellanåt men skulle gärna se att andra spinner vidare rent allmänt om rubriken.

Skön
2013-04-17, 15:11
Jag är ingen Psykolog, nej. Om du är en vanlig grabbar och kan få andra brudar så dumpa henne, livet är för kort att vara med jobbiga kvinnor.

Syftade på Whitefolks, sorry:). Jo visst är det så men att släppa eller vilja släppa någon man delat det hela vuxna livet med skulle vara en stor omställning. Men man ska väl lyssna på hjärtat säger di.

Sniggel
2013-04-17, 15:13
Jo ibland gör hon det och då blir jag maktlös. Känns riktigt frustrerande men även om det är något jag påpekat för henne i flera år så tycks det inte bli bättre. Hon är riktigt långsint.
Men ja jag vet inte hur jag ska komma till bukt med problemet faktiskt. Känns inte som hon lyssnar på det jag vill säga. Jag vet inte om det är till hennes försvar direkt men hon kör samma dominanta stil mot sin familj.

Har inte direkt gjort sån bra reklam för min flickvän men hon har så pass många fina sidor som människa så det "kompenserar" lite för hennes oförmåga till att kompromissa. Jag menar jag är knappast perfekt själv och jag skulle nog tycka det kändes likgiltigt om hon inte visade känslor. Jag ska givetvis vara tydlig mot henne men med tanke på vissa inlägg så verkar det vara lite så att man nästan får acceptera detta för att fungera i ett förhållande, typ.

Hon kan inte hålla på så där. Hon manipulerar alla i sin omgivning. Någon måste visa henne att hon inte kan få allt hon vill ha. Ge henne ingen bekräftelse när hon börjar gråta. Visa att hon är barnslig genom att "gå vidare med dagens bestyr" så kan hon gråta bäst hon vill. Du ska inte ge dig bara för att hon inte vill föra en diskussion. Du kommer att bli så "ägd" i slutändan om du aldrig står för vad du tycker. Du måste börja bry dig, även om du får dåligt samvete för det.

LeBron
2013-04-17, 15:14
Stå på dej, sluta vara en sån mes. Vik dig inte för tårar, I know that feel when they come men du måste ignorera det.

mini
2013-04-17, 15:16
Jag tycker att man ser lite snävt på det om man säger dumpa så snart det blir jobbigt i en relation. Bättre att värdera om man vill vara tillsammans vilket Skön nu verkar vilja, och då se på hur man kan lösa problem som uppkommer på vägen. Inga relationer är helt utan friktion. De kan vara värda att ha ändå.

WHITEFOLKS
2013-04-17, 15:17
Jag är absolut ingen psykolog eller har någon sorts utbildning på det området skön!

Jag ställer de frågorna jag gör för att jag tror att det kan vara bra för dig att se de perspektiven och även givetvis för att jag själv är nyfiken på dina svar.

Grahn
2013-04-17, 15:31
jag tycker att man ser lite snävt på det om man säger dumpa så snart det blir jobbigt i en relation. Bättre att värdera om man vill vara tillsammans vilket skön nu verkar vilja, och då se på hur man kan lösa problem som uppkommer på vägen. Inga relationer är helt utan friktion. De kan vara värda att ha ändå.

+1

Carnes
2013-04-17, 15:36
Jag tycker att man ser lite snävt på det om man säger dumpa så snart det blir jobbigt i en relation. Bättre att värdera om man vill vara tillsammans vilket Skön nu verkar vilja, och då se på hur man kan lösa problem som uppkommer på vägen. Inga relationer är helt utan friktion. De kan vara värda att ha ändå.

Du har rätt. Jag fick dock intrycket av att TS har tagit upp det här med frugan? Om hon inte tar till sig av det och fortsätter att trampa på honom så är det bara att dumpa.

Blaine
2013-04-17, 15:38
Skön, du startar först en tråd där folk ger dig tips och tankar om vad du kan göra "på fritiden", och nu gör du en tråd som slutar med att folk ger dig råd och förslag/tankar på hur du ska göra i din relation.

Det ultimata rådet till dig är: börja tänk själv.

WHITEFOLKS
2013-04-17, 15:39
Det beror på Carnes, det kan vara värt det även om han blir trampad på i just den aspekten.

Allt är enligt personlig omständigheter och man ska inte applicera hur man själv hade gjort på andra när det gäller förhållanden. Däremot kan man hjälpa personen att ta ett genomtänkt beslut.

Carnes
2013-04-17, 15:40
Det beror på Carnes, det kan vara värt det även om han blir trampad på i just den aspekten.

Allt är enligt personlig omständigheter och man ska inte applicera hur man själv hade gjort på andra när det gäller förhållanden. Däremot kan man hjälpa personen att ta ett genomtänkt beslut.

Det håller jag med om. Jag personligen hade dumpat dock.

Skön
2013-04-17, 15:48
Skön, du startar först en tråd där folk ger dig tips och tankar om vad du kan göra "på fritiden", och nu gör du en tråd som slutar med att folk ger dig råd och förslag/tankar på hur du ska göra i din relation.

Det ultimata rådet till dig är: börja tänk själv.

Jo tänker gör jag annars existerar jag inte, eller något sånt:) nemen om man tycker man kört fast lite så tycker inte jag att man ska vara rädd för att fråga om hjälp. Tycker jag fått väldigt mycket bra råd. Givetvis vet man ofta vad som är rätt men ibland behöver man se på saken från olika sätt. Kanske är det något i mitt agerande jag missar (trots att jag tänker). Nu kom dock hela diskussion att handla om min flickvän, vilket kanske inte var hela tanken till en början.

Sniggel
2013-04-17, 15:52
Om du är konflikträdd och ger med dig för att slippa ta konflikt. Träna bort det och ta konflikten! Det är väl mitt tips iaf. Granska varje argument hon har. Är det här* relevant för diskussionen?

* "Du gjorde si och så för längesen, alltså förtjänar jag att vinna den här diskussionen för du är en dålig människa, vilket jag inte är"

Skön
2013-04-17, 15:58
Om du är konflikträdd och ger med dig för att slippa ta konflikt. Träna bort det och ta konflikten! Det är väl mitt tips iaf. Granska varje argument hon har. Är det här* relevant för diskussionen?

* "Du gjorde si och så för längesen, alltså förtjänar jag att vinna den här diskussionen för du är en dålig människa, vilket jag inte är"

Jo det vore nog det bästa och det skulle ju vara ärligt också. Resultatet får ses som sekundärt antar jag men skulle gissa på att jag blir sniggel, menar singel (tråk-jag som skojar). Vissa grejor känns dock rent av larviga att bråka om men men det är som det är.

WHITEFOLKS
2013-04-17, 16:00
Att han är konflikträdd är bara en del av det hela.

Det spelar krasst sett ingen roll om han ändå inte VILL ta konflikten för att det inte är värt det. Nu vet man visserligen inte precis vad som skulle hända om han skulle ta konflikten men om det inte är något man bryr sig märkvärt om i allmänhet och det skulle få stora (gissningsvis) konsekvenser om man gjorde det så är det inte nödvändigtvis värt det.

Så frågan om det är "alltid rätt att säga förlåt" finns det inget enkelt svar på.

WHITEFOLKS
2013-04-17, 16:01
Jo det vore nog det bästa och det skulle ju vara ärligt också. Resultatet får ses som sekundärt antar jag men skulle gissa på att jag blir sniggel, menar singel (tråk-jag som skojar). Vissa grejor känns dock rent av larviga att bråka om men men det är som det är.

Är det du tror skulle bli konsekvensen? Hur kommer sig att det skulle vara mer värt för henne att bryta upp än att ändra sig?

Skön
2013-04-17, 16:07
Hörrni min kära vänner. Min flickvän kom just hem och hennes leende och skratt påminde mig om varför jag älskar henne så. Kalla mig toffel, eller betahane men det svänger fort här. Jag blev genast på bra humör. Är iofs oftast glad, när jag inte är sur dårå.

Nemen feel free to diskutera. Det jag skrivit står jag för och jag läser allt så ni vet. Tack!

Sniggel
2013-04-17, 16:11
Att han är konflikträdd är bara en del av det hela.

Det spelar krasst sett ingen roll om han ändå inte VILL ta konflikten för att det inte är värt det. Nu vet man visserligen inte precis vad som skulle hända om han skulle ta konflikten men om det inte är något man bryr sig märkvärt om i allmänhet och det skulle få stora (gissningsvis) konsekvenser om man gjorde det så är det inte nödvändigtvis värt det.

Så frågan om det är "alltid rätt att säga förlåt" finns det inget enkelt svar på.

Det får ju förstås vägas mot att fortsätta på samma bana. Där kan ju bara Skön själv avgöra vad som känns mest riskabelt. viktigt att tänka på dock är att man inte förblindas av att riskerna av att ta en nödvändig konflikt är mycket mer akut än de långsiktiga av att köra på i samma hjulspår. Människor är benägna att fokusera på risker som är nära i tiden och ignorera risker som finns längre fram i livet. Bara så man inte underskattar de långsiktiga riskerna.

tlk
2013-04-17, 16:14
Min kompis var på stan och var mer eller mindre tvungen att köpa något och då tog jag tillfället i akt att göra likaså för det fanns en marknad som sålde billiga saker så det var inte en dyr "förlåt-sak" direkt för jag är inte dum och tror man kan köpa sig till kärlek.
Sen vill jag inte skylla på min kompis när han sitter bredvid i bilen, eller egentligen inte alls helst. Tycker du kan skippa onödiga kommentar när du inte vet exakt hela storyn. Men du ogillar när folk kommer försent och jag hoppas du inte alltid blir arg i fortsättningen om någon råkar göra det för ibland kan det faktiskt vara befogat.

Det är klart det ofta är befogat. Men då har personerna också normalt en bra förklaring som är mer än "jag var lite seg". the fuck liksom.

ChrisRiddick
2013-04-17, 17:21
Jag och min kära flicka grälar dagligen över helt meningslösa saker

Tycker du själv det låter som ett positivt förhållande?

lite snabba poäng här:

-om ni grälar varje dag så funkar ni inte ihop. punkt. spelar ingen roll vems fel det är.

-om det gått så långt att man gör en tråd på ett internet forum för att fråga om råd. Då funkar man inte ihop.

-om du har gjort tidigare "misstag" och hon ständigt tar upp det då kommer hon aldrig kunna släppa det, ni funkar inte ihop.

Klipp banden, gå vidare, hitta någon du funkar med, och undvik att göra samma "misstag" igen.

EDIT: Om man varit hos en terapeut.....för fan, ni funkar inte ihop.

Yes
2013-04-17, 17:52
Sluta ursäkta dig för fel du inte gjort och säg ifrån när hon har fel. Visa din vilja och ta konflikten.

Så. Frågor på det?

Captainwide
2013-04-17, 18:18
Alltså, våga säga ifrån. Få henne inte att tro att du är en dörrmatta som hon kan köra med hur du vill. Vet du av att du inte har gjort fel, säg ifrån och ifrågasätt varför du skulle ha fel osv. Ni ska ligga på samma nivå. Ett förhållande är inget hieraki/maktspel (NEJ!). Funkar det inte att ni ligger på samma våglängd, ja då funkar säkerligen inte förhållandet i sig.

Bryggan
2013-04-17, 18:20
Alltså, våga säga ifrån. Få henne inte att tro att du är en dörrmatta som hon kan köra med hur du vill. Vet du av att du inte har gjort fel, säg ifrån och ifrågasätt varför du skulle ha fel osv. Ni ska ligga på samma nivå. Ett förhållande är inget hieraki/maktspel (NEJ!). Funkar det inte att ni ligger på samma våglängd, ja då funkar säkerligen inte förhållandet i sig.*Word*

Asdf
2013-04-17, 19:30
Hon beter sig på det viset för att testa dig, fortsätter du toffla blir hon bara mer dysfunktionell

prOtotype
2013-04-17, 19:39
Håller med de som säger att du bör stå för vad du tycker är rätt. Kan hon inte respektera det så kör med "agree to disagree".
Sen att hon ofta kör med det här lär du ju ta upp med henne, men inte vid ett tillfälle då hon gör det, utan när det är lugn och ro.

Wzup2u
2013-04-17, 20:01
gör sähär beställ ett bord ihop på restaurang gå ut och käka och diskutera detta i lugn och ro på en lugn restaurang och kom fram till beslut, och där båda får säga vad mi tycker och tänker och vill ändra på.
bättre än att vara hemma där ni kan skrika och leva. på restaurangen uppför ni er mer och får en annan ro. testa iaf...

jenni
2013-04-17, 20:16
ofta gillar vi tjejer pröva våra killar, hur långt kan vi gå innan han exploderar, vi pressar hårdare och hårdare för att få en reaktion, vilken reaktion man sen är ute efter är lite olika, när en kille viker sig ofta tappar jag intresset, jag behöver någon som eldar tillbaka och inte lägger sig platt, sen så brukar heta bråk sluta med ännu hetare försoning :)
Men jag skulle nog säga sluta be om förlåtelse, låt henne svettas lite då kommer hon kanske vara den som kramar om dig och ber om ursäkt

WHITEFOLKS
2013-04-17, 20:22
ofta gillar vi tjejer pröva våra killar, hur långt kan vi gå innan han exploderar, vi pressar hårdare och hårdare för att få en reaktion, vilken reaktion man sen är ute efter är lite olika, när en kille viker sig ofta tappar jag intresset, jag behöver någon som eldar tillbaka och inte lägger sig platt, sen så brukar heta bråk sluta med ännu hetare försoning :)
Men jag skulle nog säga sluta be om förlåtelse, låt henne svettas lite då kommer hon kanske vara den som kramar om dig och ber om ursäkt

Kan man inte bara vara trevliga och snälla mot varandra om man nu är i ett förhållande?

Eldhroka
2013-04-17, 20:23
Det här med ärlighet, bara för att en person är ärlig behöver ju inte betyda att den alltid behöver säga allt den tycker och tänker.

Gober
2013-04-17, 20:28
Kan man inte bara vara trevliga och snälla mot varandra om man nu är i ett förhållande?

Funkar rätt bra i mitt iaf. Låter ju ganska ohälsosamt att en tjej skulle pressa en för att få fram reaktioner och vice versa. Kanske om man är väldigt ung annars luktar det osäkerhet och omognad om det hela.

Lite vardagsgräl då och då är väl dock bara naturligt och hälsosamt, bara man kan erkänna när man har fel och be om ursäkt.

LarsLasr
2013-04-17, 20:29

Roligare att leka verbalt med sin partner istället för att bara säga förlåt och fråga triviala saker. Men om någon går över gränsen är det bra att man kan säga ifrån :)

Tolkia
2013-04-17, 20:30
Jag tycker nog att du bör tala för dig själv här, istället för att ytterligare späda på diverse myter om hur Kvinnan(tm) är. Det är inte alls alla som känner ett behov av att "pressa" sina pojkvänner/män tills de exploderar för att få lite spänning i tillvaron.

jenni
2013-04-17, 20:31

jag behöver stark känslor, jag har även kort stubin, så gräl är närvarande i mina förhållanden, jag behöver det också, är allt rosa och lullull så tröttnar jag.
Att kunna gräla och sedan känna att all ilska blir snabbt till åtrå gör att man får ett utbyte av flera sorters känslor. Jag skulle bli galen om min kille inte blev förbannad ibland, men sen så är ju alla olika ;)

WHITEFOLKS
2013-04-17, 20:33
Behöver du lite uppmärksamhet och känna att du är uppskattad jenni?

jenni
2013-04-17, 20:37
Jag tycker nog att du bör tala för dig själv här, istället för att ytterligare späda på diverse myter om hur Kvinnan(tm) är. Det är inte alls alla som känner ett behov av att "pressa" sina pojkvänner/män tills de exploderar för att få lite spänning i tillvaron.

kanske inte bara för mig själv utan garanterat en hel del tjejer, (vet inte om du är kvinna eller man:confused:) men det är alldeles sant att tjejer lockar gärna fram flera sorters känslor, inte för spänningens skull utan för att det är naturligt att bråka och även att testa varandra, har gjorts i hundratals år, tjejer är inte osäkra bara för att de eldar upp sig ibland, man kan ha det i blodet, ta t.ex italienare, ryssar eller spanjorer där är det heta känslor oavsett om de visar sig i gott eller dåligt humör

jenni
2013-04-17, 20:41
Behöver du lite uppmärksamhet och känna att du är uppskattad jenni?

nej det tycker jag att jag får gott av, däremot behöver jag någon som står emot och inte låter mig gå loss helt och hållet, en kille som kan sätta ner foten och inte är för blödig, visst ska han kunna inse sina misstag och be om ursäkt men även ge motstånd i gräl där vi är oeniga och där vi försöker mäta oss mot varandra, ger han vika ofta skulle förhållandet svalna, det är jag rätt säker på

akAn
2013-04-17, 20:42
jag behöver stark känslor, jag har även kort stubin, så gräl är närvarande i mina förhållanden, jag behöver det också, är allt rosa och lullull så tröttnar jag.
Att kunna gräla och sedan känna att all ilska blir snabbt till åtrå gör att man får ett utbyte av flera sorters känslor. Jag skulle bli galen om min kille inte blev förbannad ibland, men sen så är ju alla olika ;)

Jag gillar din ärlighet jenni. Fan vad jag skulle vilja höra dig och dina väninnor prata killar någon gång. Skulle vara sjukt intressant!

WHITEFOLKS
2013-04-17, 20:48
Man har det inte i blodet, man får det socialt.

Tyvärr har väl du lärt dig att "agera" för att få feedback och feedback får du.

jenni
2013-04-17, 21:06
Jag gillar din ärlighet jenni. Fan vad jag skulle vilja höra dig och dina väninnor prata killar någon gång. Skulle vara sjukt intressant!

Hehe, fast det kanske inte enbart skulle vara trevliga saker, du skulle kunna bli förfärad över hur mycket tjejer egentligen ser igenom killar, men det är klart att ju mer en kille känner till tjejers tanksätt ju framgångsrikare blir kan på det planet ;)

jenni
2013-04-17, 21:12
Man har det inte i blodet, man får det socialt.

Tyvärr har väl du lärt dig att "agera" för att få feedback och feedback får du.

kanske det, men med tiden blir det sociala en del av människan och det sociala sprider sig ju över geografiska områden, så visst är det så att italienare är bra mycket eldigare än andra, det temperamentet och passion präglar allt i deras vardag: förhållanden, jobbet, intressen osv

ang feedback så har du rätt, har aldrig tänkt på feedbacken som är riktad direkt mot mig utan tar det inte personligen , vet ej varför dock

Captainwide
2013-04-17, 21:35
Så TS, jag tror att majoriteten i tråden vill att du tar tag i roten av problemet, nämligen din "passivitet" i grälen. Visa att även du är en människa som precis som alla andra kan göra rätt och fel. Visa henne att du inte låter dig styras. Visst gulligull funkar ofta men hur kul är det om du var dag trubbas av och inte har rätt att känna det du vill känna till slut?
Ville bara säga det innan tråden spårar ut ännu mer om kvinnans utveckling och sociala samspel med män. :)

rogerQ
2013-04-17, 21:47
Så TS, jag tror att majoriteten i tråden vill att du tar tag i roten av problemet, nämligen din "passivitet" i grälen. Visa att även du är en människa som precis som alla andra kan göra rätt och fel. Visa henne att du inte låter dig styras. Visst gulligull funkar ofta men hur kul är det om du var dag trubbas av och inte har rätt att känna det du vill känna till slut?
Ville bara säga det innan tråden spårar ut ännu mer om kvinnans utveckling och sociala samspel med män. :)

Ibland tror jag att det kan bli problem om man går på för hårt mot tjejen. Då kan hon gå till släkt och vänner och få hjälp och stöd och göra det ganska jobbigt för killen på flera plan.

Captainwide
2013-04-17, 21:50
Självklart menar jag inte att han ska gå berserk, utan att han bara inte ska acceptera att bli utsatt som en dörrmatta. Hon har ju i princip satt en stämpel i pannan på honom. :(
Men du har såklart rätt, att gå FÖR hårt fram är aldrig bra.

Doctor Snuggles
2013-04-17, 21:55
Hehe, fast det kanske inte enbart skulle vara trevliga saker, du skulle kunna bli förfärad över hur mycket tjejer egentligen ser igenom killar, men det är klart att ju mer en kille känner till tjejers tanksätt ju framgångsrikare blir kan på det planet ;)

Ser igenom vad exakt?

WHITEFOLKS
2013-04-17, 21:56
Ja och killar säger ju bara trevliga saker om sina flickvänner/andra tjejer mellan varandra. What else is new.

Tricklew
2013-04-17, 22:27
Ser igenom vad exakt?

Min fördomar säger mig att de tolkar sina killar utifrån högstadiet psykologi.

phone

rogerQ
2013-04-17, 22:55
Min fördomar säger mig att de tolkar sina killar utifrån högstadiet psykologi.

phone

Ja, precis. Går man i en fälla av fördomar går man lätt vilse i sin egen pannkaka.

Olegh
2013-04-17, 23:03
Temperament och "passion" i form av bråk och gnabb är ju inget annat än förskönande av bristande karaktärsdrag. Visst, har man dessa får man försöka vända det till något så bra som möjligt, men tänk om den energin och passionen hade spenderats på något konstruktivt, något utvecklande..

Rikard Jansson
2013-04-17, 23:07

Om jag fick reda på att det vore så så skulle du bli dumpad illa kvickt, så hoppas inte det gäller alla tjejer :)

jenni
2013-04-17, 23:19
Om jag fick reda på att det vore så så skulle du bli dumpad illa kvickt, så hoppas inte det gäller alla tjejer :)

förhoppningsvis så finns det en majoritet av tjejer som inte är så, så du har en hel del tjejer av välja bland som faller dig i smaken

WHITEFOLKS
2013-04-17, 23:22
Ska killen testa dina gränser också?

Rikard Jansson
2013-04-17, 23:27
förhoppningsvis så finns det en majoritet av tjejer som inte är så, så du har en hel del tjejer av välja bland som faller dig i smaken

Jadå, det tror jag med! Förlåt om jag verkade aggressiv, det var inte meningen. Det är bara något jag inte skulle tåla - finns säkert personer som skulle acceptera det eller rentav vara glada med det dock!

WHITEFOLKS
2013-04-17, 23:29
Jadå, det tror jag med! Förlåt om jag verkade aggressiv, det var inte meningen. Det är bara något jag inte skulle tåla - finns säkert personer som skulle acceptera det eller rentav vara glada med det dock!

Jag tror dock inte det är något hon skulle säga rakt ut utan det skulle bara bli ett konstant småjävlande.

jenni
2013-04-17, 23:35
Ska killen testa dina gränser också?

det gör dem säkert också, jag gör det för att det för mig är ett sätt att se hur killen hanterar mig, jag vill inte investera i ett förhållande där jag sedan märker att killen är på en helt annan nivå än jag, det är slöseri på tid.
Att en person visar upp en fasad som faller i bitar efter ett tag är inte intressant, jag vill veta hur personen är egentligen inte hur personen vill att man ska uppfatta honom

Rikard Jansson
2013-04-17, 23:35
Jag tror dock inte det är något hon skulle säga rakt ut utan det skulle bara bli ett konstant småjävlande.

Det tror jag med. Tror dock man skulle fatta det till slut!

WHITEFOLKS
2013-04-17, 23:37
Men hur tänker du nu.

Genom att visa upp en person som inte är "riktiga du" så vill du testa honom. Låt oss säga att han applicerar samma sak på dig. Låter som ett cluster fuck i fejkade känslor.

Kan man inte bara försöka vara sig själv och se hur partnern reagerar på det?

jenni
2013-04-17, 23:38

ingen fara alls, du sa bara det du tycker och det är just sånt som är viktigt :)
då kan jag tänka mig att du inte heller skulle be om förlåtelse hela tiden även då du inte gjort något att be om ursäkt för, eller har jag fel?

Rikard Jansson
2013-04-17, 23:40
ingen fara alls, du sa bara det du tycker och det är just sånt som är viktigt :)
då kan jag tänka mig att du inte heller skulle be om förlåtelse hela tiden även då du inte gjort något att be om ursäkt för, eller har jag fel?

Nä, skulle jag inte ha något att be om ursäkt för så skulle jag aldrig be om förlåtelse! Tänker inte kräla på det sättet. Vissa undantag finns, t.ex. om den man var med har blivit sjuk så den inte är klar i huvudet i perioder osv.

jenni
2013-04-17, 23:43

nope, där har du fel. "småjävlande" tar för mycket tid och energi. däremot vill jag inte ha en kille som backar varje gång vi grälar, han måste stå för sin sak om han anser att jag har fel, tänk om han lägger sig platt varje gång då skulle man tappa respekten rätt snabbt tyvärr

Men hur tänker du nu.

Genom att visa upp en person som inte är "riktiga du" så vill du testa honom. Låt oss säga att han applicerar samma sak på dig. Låter som ett cluster fuck i fejkade känslor.

Kan man inte bara försöka vara sig själv och se hur partnern reagerar på det?

du missförstod, jag vill inte att han ska visa upp en fasad, och det är därför jag testar honom, är det en fasad så rasar den ju.
Jag visar alltid mitt riktiga jag, och tar även konsekvenserna ifall de kommer

jenni
2013-04-17, 23:44
Nä, skulle jag inte ha något att be om ursäkt för så skulle jag aldrig be om förlåtelse! Tänker inte kräla på det sättet. Vissa undantag finns, t.ex. om den man var med har blivit sjuk så den inte är klar i huvudet i perioder osv.

då är vi ju eniga på den fronten ellerhur ;)

Rikard Jansson
2013-04-17, 23:45
då är vi ju eniga på den fronten ellerhur ;)

Japp^^ Det är bara själva provocerandet som jag är emot, jag tycker det är elakt. Men kanske ett nödvändigt ont för att se vad för slags människa man har att göra med ibland?

jenni
2013-04-17, 23:47
Japp^^ Det är bara själva provocerandet som jag är emot, jag tycker det är elakt. Men kanske ett nödvändigt ont för att se vad för slags människa man har att göra med ibland?

precis så, och det har jag lärt mig den hårda vägen

WHITEFOLKS
2013-04-17, 23:49
Menar du att ditt riktiga jag är en testande personlighet? Låter jobbigt i längden.

jenni
2013-04-17, 23:54
Menar du att ditt riktiga jag är en testande personlighet? Låter jobbigt i längden.

haha, I give up ;) det är för sent för att jag ska göra mig förstådd utan att det blir en massa svammel,
men jag tror du förstår vad jag menar, för du gör det själv lite nu ellerhur

WHITEFOLKS
2013-04-18, 00:03
Jag gör ingenting medvetet själv i de banorna som du menar att du ska "stå upp för din åsikt". Jag är nyfiken på hur du tänker med dina "test" osv.

Rikard Jansson
2013-04-18, 00:04
Jag gör ingenting medvetet själv i de banorna som du menar att du ska "stå upp för din åsikt". Jag är nyfiken på hur du tänker med dina "test" osv.

Jag fattade, så kanske kan jag förklara. jenni är trött på sina erfarenheter med personer som är mjäkiga (vilket är förståeligt som tjej, want dat alfa etc), och detta kan visa sig efter ett tag och inte direkt. Hon testar därför sina potentiella partners genom ett alfa/beta-test, typ.

WHITEFOLKS
2013-04-18, 00:08
Eh men alltså menar hon att personer är överdrivet alfa i början för att sedan bli beta?

Om något så är ju folk överdrivet snälla/mjäkiga i början för att sedan sopa på de på fyllan.

Rikard Jansson
2013-04-18, 00:12
Eh men alltså menar hon att personer är överdrivet alfa i början för att sedan bli beta?

Om något så är ju folk överdrivet snälla/mjäkiga i början för att sedan sopa på de på fyllan.

Ja precis, och jag håller med. Många är fake-alfa, för "det är så man ska vara" för att få brudar, sen visar sig deras rätta jag när de känner sig bekväma.

Yes
2013-04-18, 00:19
Det är inte ovanligt att tjejer grälar för att testa och komma närmare sina män. Och självklart förloras det respekt om han låter sig bli överkörd och trampad på.

Det behöver inte vara dåligt eller ett tecken på att dåligt förhållande. Att döma andras förhållanden utifrån är väldigt svårt och människor är olika.

Personligen tycker jag mest det stjäl energi. Jag gillar inte att behöva bli förbannad på någon jag gillar och det är mest jobbigt när det alltid ska gå kärvt. Dessutom finns risken att jag tappar respekt för henne, men det beror lite på.

Lurigast är dock tjejer som testar genom mer subtila metoder. De liksom gör det med elegans och charm. Ser man inte upp har man plötsligt ovetandes lämnat över kulorna till henne.

Men men, det är väl nåt alla måste lära sig - att inte vara för konflikträdd och inte gå med på saker man egentligen inte vill.

WHITEFOLKS
2013-04-18, 00:20
Vettefan, alltså det kan ju lika gärna vara att de känner att den här tjejen är ju körd och skippar.

Farligt spel det där och kan ju få helt andra effekter.

Rikard Jansson
2013-04-18, 00:24
Ja, vissa skulle ju helt klart vägra acceptera sådant beteende om de förstod att det handlar om just det. Det är ju lite knivigt, eftersom det är en just sådan person som jenni vill ha, om jag fattat rätt.

Yes
2013-04-18, 00:26

Det är knappast ovanligt att killar förvandlas till mesar när de hamnar i ett förhållande. Ofta leder det till en ond spiral där han blir allt mesigare och tjejen förvandlas till en liten Führer.

Fitzpatrick
2013-04-18, 00:27
Det är knappast ovanligt att killar förvandlas till mesar när de hamnar i ett förhållande. Ofta leder det till en ond spiral där han blir allt mesigare och tjejen förvandlas till en liten Führer.

Talar du utifrån egen erfarenhet nu? Kanske har med annat att göra än könens relation.

Yes
2013-04-18, 00:33
Nej, jag talar utifrån vad jag observerat hos andra.

Figgeduni
2013-04-18, 00:44

Detta! Hände med två polare under sommaren, hörde knappt av dom nå alls under den sommaren då innan så var vi me varandra konstant under somrarna. Ena lyckades dock ta sig ur spiralen medans den andra har gått så långt ner man kan komma tyvärr! *gah!* *grr27* :(

Fan ta fruntimmer alltså och deras black magic som dom använder på oss killar! :Virro

MrBoris
2013-04-18, 01:06
Och här kommer nyckelordet fram hur man bäst hanterar det hela när tårar/ilska kommer fram, visa inte toffelsidan, inte nödvändigtvis den bestämda sidan heller, ignorera totalt istället. Då blir de ännu mer konfunderade och visar upp sin gulligullsida i och med att du visat likgiltighet. Finns det något så frustrerande för en uppmärksamheterska som när de blir ignorerade?*popcorn*

Asdf
2013-04-18, 07:27
x59kS2AOrGM