Visa fullständig version : Hur tränar i under deff?
Hur ofta/hart tränar ni under deff i förhållande till hur ni tränar i vanliga fall? Min energi och motivation är som bortblåst nu under deff och självförtroendet sjunker snabbt i och med det faktum att jag inte alls presterar lika bra som jag tidigare gjort. Är det helt enkelt för mycket att träna 5-6 ganger i veckan under deff? Eller har jagmoti bara en motivationssvacka jag måste ta mig runt?
knuckles
2013-04-15, 12:48
Som vanligt, 7dagar i veckan styrke + cardio 5x5 sl.
Dra ner volymen lite på passen bara, jag tränar på gymmet fyra dagar i veckan jämfört med 5-6 när jag inte dietar.
Som sagt prova att dra ner volymen för att känna att du presterar lite bättre mentalt och för att behålla styrkan, personligen har det gått bättre att träna under deff sedan jag klev ner på 6 reps per set och ökade vikterna lite.
jasonmago
2013-04-15, 17:45
Håller den volymen jag känner att jag klarar av... Ibland kanske det blir 12 set per muskelgrupp och ibland kanske jag måste leta mig upp emot 16 set för att känna att jag är klar.
Max 3 pass (helkropp) och då ger jag allt och lite till.
Jag kör igenom kroppen två gånger på 8 dagar. Blandar lågreps med högreps varje pass och kör skiten ur mig. Jag säger inte att det är det smartaste sättet att köra under deff med stort underskott, men det är så jag håller motivationen uppe. Tycker om att träna så då kör jag så ofta som möjligt och så hårt som möjligt :D Kommer nog inte sänka "farten" förrän jag börjar känna lite bakslag i form av lägre vikter eller mindre ork.
duffemannen
2013-04-15, 18:14
Måndag: Bröst
Tisdag: Rygg
Onsdag: Ben, Mage
Torsdag: Triceps, axlar
Fredag: Biceps, underarmar
Lördag: Cardio
Söndag: Cardio
Jag är inne på femte veckan av min deff och det går hur bra som helst. Inte varit i närheten av att tappa min motivation.
Ett tips, lyssna på kroppen! Lycka till!
vicarious
2013-04-16, 07:53
Hur ofta/hart tränar ni under deff i förhållande till hur ni tränar i vanliga fall? Min energi och motivation är som bortblåst nu under deff och självförtroendet sjunker snabbt i och med det faktum att jag inte alls presterar lika bra som jag tidigare gjort. Är det helt enkelt för mycket att träna 5-6 ganger i veckan under deff? Eller har jagmoti bara en motivationssvacka jag måste ta mig runt?
5-6ggr per vecka behöver inte vara för mycket, men å andra sidan så är det mer än vad som behövs för att bevara de muskler man har (vilket är den huvudsakliga målsättningen när man deffar).
Som andra har sagt, lyssna på kroppen. Känner du dig sliten och motivationen tryter, prova dra ned på antalet pass en aning.
Jag brukar träna allt från 2-6 styrkepass per vecka. Desto fler pass jag kör, desto kortare och mer uppdelade blir de oftast. Min målsättning är att träna igenom kroppen ca en gång per vecka under deff.
Push pull legs rest börja om. 5x5
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.