handdator

Visa fullständig version : Webbaserad näringstabell/excelliknande

Sparven från Minsk
2013-04-14, 13:31
Har under de dieter jag kört använt mig av en excelfil som någon postade här på forumen. Den var på något sätt kopplad till livsmedeldatabas men fanns även en flik där man kunde skriva in sina egna livsmedel med macrofördelning och liknande.

Finns det någon webbaserad/appbaserad variant på detta så jag slipper släpa med mig bärbara datorn så fort jag ska iväg på resa?

Funktionerna jag söker är simpla. Vill kunna föra in egna livsmedel, se hur mycket kcal det är i dem, macrofördelning och totalt kcal intag över en dag, eller en veckas tid.

i excelfilen här på kolo kunde man se macrofördelning i procent för en dag med, men detta är mest lullul. Tips??

Löpsko
2013-04-14, 13:46
typ som minmat.net?

Zeq
2013-04-14, 13:48
dumbell.se är gratis men ändå väldigt snyggt och genomarbetat.

Sparven från Minsk
2013-04-14, 13:57
typ som minmat.net?

dumbell.se är gratis men ändå väldigt snyggt och genomarbetat.

Exakt! Dumbell såg faktiskt snyggast och smidigast ut! Shit, här har jag suttit i excelfilen i flera år lol.
Gött,slipper man släpa med sig datorn överallt! Bara att klanka ned allt man behöver lägga in extra :D

Tisu
2013-04-14, 14:02
Shapeup är i min mening bäst, finns som webapplikation samt till Android samt iOS.

Bulta
2013-04-14, 14:05
Exakt! Dumbell såg faktiskt snyggast och smidigast ut! Shit, här har jag suttit i excelfilen i flera år lol.
Gött,slipper man släpa med sig datorn överallt! Bara att klanka ned allt man behöver lägga in extra :D

Just kaloriräknaren i Dumbbell finns även till både iOS och Android och heter matdagboken.

vicarious
2013-04-14, 14:42
Shapeup är i min mening bäst, finns som webapplikation samt till Android samt iOS.

Håller inte med. Dumbbell.se & Matdagbok (appen) är bättre.

bigbellybob
2013-04-14, 15:52
Ingen av ovanstående kan ha en iphone om ni menar att matdagboken är bättre

Zeq
2013-04-15, 17:14
Ingen av ovanstående kan ha en iphone om ni menar att matdagboken är bättre

Shapeup är väldigt snyggt och så men dem är ute efter att sälja saker till en. Jag gillar att dumbbell känns så genuint på något sätt. Det är tydligt, snabbt och enkelt men ändå rätt snyggt och många funktioner.

Bra att någon poängterade att appen till dumbbell heter Matdagboken. Det tog ett tag för mig i början att hitta den.

KIZHEN
2013-04-16, 13:09
Shapeup club till iphone och android funkar super för mig, tabeller diagram och hur många kalorier du har fått i dig. Den synkar med en hemsida så att du har tillgång till den via datorn också! Bara att googla shapeup club

Silveta
2013-04-17, 06:24
Måste säga att min favorit är kostanalys BETA, vet inte om den finns till iphone med men till android är den grymt lätthanterad, överskådlig och mysig på alla sätt och vis

Reaper123
2013-04-17, 08:06
Enda nackedelen med dumbbell är att man inte kan lägga in egna livsmedel via appen, utan måste göra detta via en webläsare. (eller har jag missat en hemlig knapp nånstans?)

Nu har jag jag kört med dumbbell.se sen jag började registrera kosten under 2011 och appen sen jag hittade den i playstore, så ej provat något annan app mer än shapeup mest på skojj!