Gunnersaurus
2013-04-14, 12:40
Jag har sen i höstas bulkat, blev ingen riktig grisbulk men la på mig 7 kg och en del fett och började deffa nu i april. Vet inte om jag kan kalla det en riktig deff eftersom jag inte räknar kalorier men jag äter lite mindre överlag. Har dragit ner lite på kolhydraterna och äter mycket mer grönsaker. Dricker mycket vatten (ingen mjölk eller juice) samt 3 st proteinshakes per dag, siktar på att få i mig 1,5/2 gram protein per kroppskilo.
Min träning ser ut som följande på en vecka:
Fotboll 3 gånger i veckan
Gym 3-4 gånger i veckan (tränar alla muskelgrupper 1 gång/vecka)
Idrott i skolan 2 gånger i veckan (gruppass på gym, spinning osv.)
Utöver det så försöker jag få in egna konditionspass som då blir på samma dag som jag styrketränar, 2-3 gånger i veckan.
Jag har tappat stryka, kan inte köra med lika tunga vikter som jag gjorde förut i vissa övningar men ingenting som syns på kroppen.
Har läst att den mest optimala viktnedgången är 0,5 kg/vecka men jag har på dem två första veckorna gått från 82 till 80 kg, alltså 1 kg/vecka. Går jag ner för fort? Det blir svårt att få det exakta kaloriunderskottet när jag inte räknar mina kalorier men vill inte förlora muskelmassa.
Min träning ser ut som följande på en vecka:
Fotboll 3 gånger i veckan
Gym 3-4 gånger i veckan (tränar alla muskelgrupper 1 gång/vecka)
Idrott i skolan 2 gånger i veckan (gruppass på gym, spinning osv.)
Utöver det så försöker jag få in egna konditionspass som då blir på samma dag som jag styrketränar, 2-3 gånger i veckan.
Jag har tappat stryka, kan inte köra med lika tunga vikter som jag gjorde förut i vissa övningar men ingenting som syns på kroppen.
Har läst att den mest optimala viktnedgången är 0,5 kg/vecka men jag har på dem två första veckorna gått från 82 till 80 kg, alltså 1 kg/vecka. Går jag ner för fort? Det blir svårt att få det exakta kaloriunderskottet när jag inte räknar mina kalorier men vill inte förlora muskelmassa.