Visa fullständig version : Ur näringssynpunkt, värt att lägga 5-10kr extra/kg för "fin-broccolin"?
Barbastark
2013-04-13, 17:47
Tex eldorado för 15.90kr vs dem på runt 25-30kr+. Är det någon skillnad näringsmässigt? Värt att lägga lite extra för "fin-varianten" av de olika sorterna frysta grönsaker?
vet ej men hvtes skillnad i konsistens och smak eldorados stora brocolli klumpar blir ju typs alldrig mjuka och smakar typ nada.
den bästa brocollin jga kan rekomendera är coops för 800g ca 20kr
och findus extra fina 300g 15 kr.
icas,eldorados och många mer smakar mest vatten och är äckliga.
Eldorados är typ lika stora som ett jävla dassalock. Smakar ibland sumpmark. Det räcker för mig iaf. Väljer nästan aldrig det billigaste.
Enligt ICAs utsago ska deras basicbroccoli inte vara sämre rent näringsmässigt. Dock så kan stjälkar och annat mindre estetiskt tilltalande förekomma, plus att bitarna är stora och klumpiga.
Barbastark
2013-04-13, 19:11
Enligt ICAs utsago ska deras basicbroccoli inte vara sämre rent näringsmässigt. Dock så kan stjälkar och annat mindre estetiskt tilltalande förekomma, plus att bitarna är stora och klumpiga.
Lät ju bra i alla fall. Dock skulle jag nog vilja påstå att jag skulle klara ett blindtest mellan ful och fin smakmässigt och konsistensmässigt, så man undrar ju..
Billigare märken är nästan aldrig mer onyttiga än dyrare finmärken i samma varugrupp. Det är mer bara kvalité som skiljer. Undantaget är Chark och kött produkter och vissa sylter som innehåller mer socker. :)
Om det är nåt livsmedel som jag märkt skillnad mellan märke så är det broccoli.
Dujardin kommer jag aldrig handla igen t ex. Gäller även andra grönsaker från detta märke. Många dåliga erfarenheter.
När det gäller ICA så tycker jag de ofta är lite smaklösa. Nån/några gång har ICAs varit dåliga (ej smakat gott, bittra).
vicarious
2013-04-14, 11:36
Den broccolin som finns i ICA Basics Broccolimix smakar verkligen förfärligt. Xtras Broccolimix smakar ljusår bättre. ICAs frysta broccoli tycker jag var helt OK.
Barbastark
2013-04-14, 14:29
Den broccolin som finns i ICA Basics Broccolimix smakar verkligen förfärligt. Xtras Broccolimix smakar ljusår bättre. ICAs frysta broccoli tycker jag var helt OK.
Medveten om smakvariationen. Undrar snarare om just eventuell skillnad i näringsinnehåll.
Dat CellTech
2013-04-14, 17:34
Köper aldrig mer Eldorado Anabolic MassBroccolis, smakar vider, bättre köp Garants buketter, köp eldorado broccolimix istället, och blanda lite.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.