handdator

Visa fullständig version : Frågor angående extra hud.

Prankie
2004-02-24, 00:50
Såg extreme makeover igår och en tjej som deffade fick mindre bröst och de blev hängiga osv... Det fick mig att tänka på vid en deff så brukar man förlora fett och det ge lite extra plats under huden, men för att få fram riktig hårdhet måste ju huden vara ganska spänd också tycker jag. Finns det nån hemlighet bakom det eller sköts det automatiskt?

kharon
2004-02-24, 06:39
Sköter man deffen långsamt och sansat hinner huden, som är elastisk, med och drar ihop sig.

tokdeffar man ner sig tiotals kg på några månader hinner inte huden med och resultatet blir överflödig hud. Hudbristningar bidrar ytterligare till detta.

Ämnet har varit uppe flera gånger, och det är många som lider av problemet mer eller mindre. Själv har jag halvslapp hud på magen. Jag har gick ner 40 kg.

Finns inga andra alternativ än att operera, då man skär bort och spänner upp huden,
eller fylla upp det med muskler. Vilket jag har bestämt mig för att göra! :thumbup:

Viveqa
2004-02-24, 08:11
Är det inte en tokdeff så kan huden bli lite hängigare i perioder under deffen, men den drar ihop sig sen igen...

NigHtHawK
2004-02-24, 17:25
det e samma för mig på magen.. jag har deffat ner mig strax över 50 kg på nästan exakt ett år.. magen e lite slapp.. men i övrigt har det förmat sig fint på de andra ställena.. men magen blir probs.. kör hårt med mag träning.. musklerna finns där under :)

WHITEFOLKS
2004-02-24, 18:29
man har ju helt klart hellre lite lösare hud än att samma hud stretchas ut med onödigt innehåll iaf ;)

Prankie
2004-02-24, 18:42
Läste lite i andra trådar att man kan blanda krämer som dra åt sig huden. :)
men jag antar det bli bra av sig själv efter ett tag, annars är det bara packa dit lite extra muskler. :D

Löjtnant Blank
2004-02-24, 22:37
Hemorrojdsalva ska tydligen göra tricket. Detta lärde jag mig av en AF-tävlande tjej i Sandefjord, Norge.

gordongekko
2004-02-25, 16:28
Om inte annat kan den salvan väcka lite blickar på gymmet när du plockar fram tuben och börjar toksmeta in överkroppen ;)

skämt och sido så anpassar sig huden efter ett tag. Ålder har också med saken att göra, ju yngre du är desto 'snabbare' går det.