handdator

Visa fullständig version : Tatuering problem

Kotten
2013-04-11, 08:20
Tatuerat mig på underarmen, var tillbaka igen och fyllde i det sista 2 veckor senare, smort med Helosan men märker att den salvan kanske inte var så bra för mig. Problemet är att jag fått stora djupa finnar i tatueringen, bara att vänta ut eller kan jag göra något själv för att skynda på. Fick dock inte det här problemet första gången jag körde utan det kom nu andra gången, funderar på om vi gick på för tidigt igen och ja allt var rent och sterilt så inga konstigheter där

Zaar
2013-04-11, 08:27
Använd bepanthen istället! Finns på apoteket.

Terminatorgunde
2013-04-11, 08:28
Använd bepanthen istället! Finns på apoteket.

+1 Bästa salvan

Asdf
2013-04-11, 08:41
Tipsade tatueraren verkligen om helosan?

Kotten
2013-04-11, 08:42
Frågan är hur bepanthen hjälper mig nu när det är lite mer än 1 vecka sen jag körde sist på den här armen, finnarna är ju redan där OCH Bepanthen lär väl inte ta bort dom ?

Juxta
2013-04-11, 08:45
http://www.am1150.ca/Pics/blow_torch.jpg

aijou
2013-04-11, 08:46
Jag brukar också få finnar av salvan (har testat flera olika), dock så brukar de vara väldigt små. Låt dem vara och pilla inte på dem så kommer det antagligen inte synas i slutresultatet.

Jag har, för övrigt, hört flera tatuerare säga att de inte rekommenderar helosan på tatueringen de första dagarna då den innehåller zink, som eventuellt skulle kunna bleka färgerna lite grann. Om det stämmer eller inte vet jag ej. Det kanske bara är för att de ska få sälja sina dyra tatueringssalvor som kostar över hundringen för en miniburk/tub.

Hur som helst så är det dumt att chansa. Jag använder en salva som heter "EpiTa2 (http://www.epita2.com/)" de första dagarna. Jag tycker att den är lite väl "flottig" och jag får små finnar av den, men slutresultatet har blivit bra.

Den är dyr som sagt men frugan är tatuerare så hon brukar bjuda på den. *cupid*

aijou
2013-04-11, 08:47
Frågan är hur bepanthen hjälper mig nu när det är lite mer än 1 vecka sen jag körde sist på den här armen, finnarna är ju redan där OCH Bepanthen lär väl inte ta bort dom ?

Smörj mindre och pilla inte. sedan får du vänta och se om någon färg har försvunnit.

calle83
2013-04-11, 08:48
tvätta 4 ggr om dagen med barn tvål och smörj med bepanthen det skall inte vara ett tjockt lager utan bara så det är "fuktigt" gör så i en vecka till sen går du ner till 2 tvättningar /dag och smörjer vid behov. viktigt att du tvättar händerna noggrant innan du rör tatueringen! klia inte på den och rör inte finnarna!

spas
2013-04-11, 08:50
Hänt mig varje gång.

Sofiea
2013-04-11, 10:02
Byt till bepanthen istället för helosan, du ska ju allafall fortsätta smörja ett tag så tänker att det kan vara dumt att fortsätta på helosan :) låt finnarna vara så du inte får fula färgtapp

Fuark
2013-04-11, 10:09
Vissa gillar Helosan, andra gillar Bephanthen. det finns ingen kräm som är rätt eller fel. Det är möjligt att du fått en allergisk reaktion av färgen, då blir det oftast lite grön beläggning över tatueringen och ev. små utslag. Det kan även lukta lite illa.

Vilka färger använde du?

Vinter
2013-04-11, 10:26
Tvättar du rent runt såret innan du smörjer på salva iaf var annan dag?

Akerhage
2014-10-02, 15:33
Ska tatuera mig nu på tisdag, väntat några månader på tiden. Och nu har jag fått en jävla hårsäcksinflammation EXAKT där jag ska tatuera. Det gör ont så inåt helvete och ligger som en kula under huden med vad jag antar är var?

Så frågan är vad ska jag göra? Försöka skära upp skiten och trycka ut så mycket jag kan eller låta den vara och bita ihop när han ska tatuera där? Kommer ju göra asont, då jag får ont bara jag nuddar den just nu.

Vill inte boka om tiden heller och vänta månader till då jag verkligen sett fram emot tiden. Så jävla dålig tajming, aldrig haft sånt här innan : /

Edit: om jag nu ska skära upp ett hål, vad är bästa sätt? Nål, kniv, rakblad? Kanske koka i varmvatten innan?
Stor bild på bölden.
http://i.imgur.com/axOWSsH.jpg?1

Robbmeister
2014-10-02, 15:49
Edit: om jag nu ska skära upp ett hål, vad är bästa sätt? Nål, kniv, rakblad? Kanske koka i varmvatten innan?

Om du ska utföra gör-det-själv kirurgi så skulle jag säga steriliserad nål. Med kniv och rakblad finns det stor risk för att man råkar göra för stora sår.

Akerhage
2014-10-02, 15:53
Om du ska utföra gör-det-själv kirurgi så skulle jag säga steriliserad nål. Med kniv och rakblad finns det stor risk för att man råkar göra för stora sår.

tack, bara värma nålen i kokande vatten eller? sen trycka in i bölden?
Får man ut det som behövs då eller? Känns iaf som att jag måste göra det idag eller skita i det helt, för annars hinner såret inte läka antagligen.

Robbmeister
2014-10-02, 16:14
tack, bara värma nålen i kokande vatten eller? sen trycka in i bölden?
Får man ut det som behövs då eller? Känns iaf som att jag måste göra det idag eller skita i det helt, för annars hinner såret inte läka antagligen.

Jag är ingen expert på det precis :d
Men värm nålen i kokande vatten och stick ett hål. Det krävs förmodligen en hel del klämmande. Jag fick bort allt var utan några problem och det enda som blev kvar var ett litet sår.

Akerhage
2014-10-02, 16:26
Kanon, skall testa det här om 30 min! Wish me luck =)

eternallord
2014-10-02, 16:38
filma och lägg upp! :D

d1anny2
2014-10-02, 16:39
Ser ut som att skyddsglasögon vore något.

Akerhage
2014-10-02, 17:02
faaan vad gegga det kommer då ;)

Jockefoten
2014-10-02, 17:22
Visa bilder!

Akerhage
2014-10-02, 17:26
Blev inga bilder under "operatiionen" tyvärr, hade fullt upp med isbit, nålar, jeltzin och toapapper ; )