Visa fullständig version : Varför proteinshake vid deff?
Varför proteinshake vid deff? Borde väl vara vid deff man vill äta så mycket riktig mat som möjligt för att hålla undan hungerkänslorna?
JakeShaft
2013-04-10, 22:42
Färre kalorier per protein än de flesta livsmedel. Gör det inte för egen del men för vissa kan det vara svårt att få in tillräckligt med protein inom kaloribudgeten om det hela tiden åker med kolhydrater och fett varje gång man vill ha i sig protein.
King Grub
2013-04-10, 22:43
Alla bryr sig inte om hunger utan har självkontroll, och föredrar andra fördelar istället.
Färre kalorier per protein än de flesta livsmedel. Gör det inte för egen del men för vissa kan det vara svårt att få in tillräckligt med protein inom kaloribudgeten om det hela tiden åker med kolhydrater och fett varje gång man vill ha i sig protein.
Man äter ju inte bara protein under diet så vad spelar det för roll om kolhydrater och fett slinker ner?
Pretorian
2013-04-11, 07:34
Man äter ju inte bara protein under diet så vad spelar det för roll om kolhydrater och fett slinker ner?
Det gör inget bara det inte blir för mycket av det. Proteinet är oftast det som prioriteras vid deff och "det andra" får sen fyllas på beroende på hur mycket kalorier man har kvar.
Dessutom är det ganska smidigt med en shake direkt efter träningen och sedan mat.
Men jag håller med dig om att just vid deff så kan riktig mat vara att föredra.
Reaper123
2013-04-11, 07:36
Varför proteinshake vid deff? Borde väl vara vid deff man vill äta så mycket riktig mat som möjligt för att hålla undan hungerkänslorna?Nu kan jag bara svara för mig själv, men jag personligen undviker proteinshake (vassle/kasein) av just denna anledning trots att jag inte lider av hungern under deff.
Dock tar jag (bland annat) 10g bcaa (aminosyror) före & efter träningen för att på en liten kcalmängd stimulera min proteinsyntes...
Mer "opti" än så orkar jag inte vara och äter 95%+ av mina kcal :thumbup:
JakeShaft
2013-04-11, 07:55
Tar man proteintillskott behöver man inte tänka lika mycket på att få i sig lika mycket protein från mat. Blir lättare att äta varierad mat.
Tar man proteintillskott behöver man inte tänka lika mycket på att få i sig lika mycket protein från mat. Blir lättare att äta varierad mat.
Detta är just anledningen till att jag dricker proteinshake under deff, då kan man kosta på sig roligare mat än att äta en tallrik med tärnad kyckling. Hårt draget.
vicarious
2013-04-11, 15:16
Detta är just anledningen till att jag dricker proteinshake under deff, då kan man kosta på sig roligare mat än att äta en tallrik med tärnad kyckling. Hårt draget.
What. Nu förstår jag inte alls. Tycker du en proteinshake är rolig mat? Måste väl vara bättre att skippa drinken och lägga de kcal på riktig mat istället.
What. Nu förstår jag inte alls. Tycker du en proteinshake är rolig mat? Måste väl vara bättre att skippa drinken och lägga de kcal på riktig mat istället.Menar han inte att "Dricker jag 4-5 rågade proteindrinkar dagligen så kan jag äta stekt fläsk med rotmos och ostsås under deffen och ändå hamna inom budget eftersom stekt fläsk och rotmos och ostsås är det godaste jag vet i världen"
EDIT: Pga att kvarg, kyckling, tonfisk och sånt blir frukstansvärt i längden.
Själv gillar jag att mellanlanda. Kör proteinpulver med mellanmjölk och kör på grova flingor som en måltid. Älskar flingor och mjölk, kanon att tillsätta choklad (BS nya) liknar pucko väldigt mycket, känns väldigt överflödigt. Duktigt trött på funlight och kvarg med flingor istället för yoghurt.
Även Bakepro och liknande, eget optibröd osv.
Jag kör proteinpulver för att det är ekonomiskt och för att jag lyckas kontrollera min hunger så länge jag inte är vrålhungrig. Bor hemma och äter dessutom mycket av det föräldrarna köper. Dessutom har jag inte mycket pengar och vill inte tvinga mina föräldrar att köpa mig 1kg kött/kyckling/fisk åt mig varje dag för att fylla ut proteinet.
vicarious
2013-04-11, 15:47
Menar han inte att "Dricker jag 4-5 rågade proteindrinkar dagligen så kan jag äta stekt fläsk med rotmos och ostsås under deffen och ändå hamna inom budget eftersom stekt fläsk och rotmos och ostsås är det godaste jag vet i världen"
EDIT: Pga att kvarg, kyckling, tonfisk och sånt blir frukstansvärt i längden.
Ok. Fair enough. Men låter annars som att många här behöver lära sig att laga god mat. Bara för att man deffar behöver det inte vara torr kyckling eller tonfisk direkt ur burken. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.