Visa fullständig version : Ni som ligger på ett högt kolhydratsintag
Tänker ni på om kolhydraterna ni äter är långsamma eller snabba?
Och med högt kolhydratsintag så menar jag 350+.
Jag personligen tycker det är svårt att få i mig mina 400g+ från "långsamma" kolhydrater så det slinker väll ner lite för mycket vitt bröd, bakningar med vetemjöl, godis osv.
Har ni några tips på "bra" kolhydratskällor med lite fett och lite protein?
Mvh
ligger på 500g+ per dag och kolhydratskällorna jag äter är havregryn, vitt ris, vit pasta och det händer att 50-100g kommer från godis eller frukt också :)
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
ökar på med 500 plus jag med visa dagar mer.
vitt ris, bröd och godis. everyday. alltid käkat mkt bröd och trivs med det och vill ta mkt av kolhydraterna ifrån det.
tunnbrödsrullar,mackor, varma mackor, hamburgare m bröd, pizza m.m allt blir bäst med bröd =) kombo md mat och ost förståss.
sen skiftar jag bröd dag för dag ibland snabba och ibland långsamma .
sen skiftar jag bröd dag för dag ibland snabba och ibland långsamma .
Bröd med långsamma kolhydrater är det som är bakat på rågmjöl va?
Bröd med långsamma kolhydrater är det som är bakat på rågmjöl va?
ja egentligen sammanfatta det med grovt bröd.
skiftar mycket då jag alltid har mkt bröd hemma all från vitt ex vis sarek, barkis, frallor.
grovt allt från polarkraft rågstyrka, knäckebröd, saltå kvarn råg aprikosbröd m.m
bakar även en del själv och sötar med stevia och fyller med kokos och cashewnötter.
har du tips på maträtter som har bröd som bas wzup? inte med massa fett.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Jag äter runt 400 g kolhydrater/dygn och får i mig ungefär 80-90% från fullkornsprodukter! Går hur fint som helst! :)
Puffat ris (oslagbart som snacks med sötningsmedel och minimjölk) cornflakes, pasta, ris, bröd, frukt, mjölk osv. Spelar ingen roll "vad" så länge det ligger inom mina parametrar för "clean food" :D
Äter allt mellan 150-700g kolhydrater beroende på upplägg och dag.
Fjrebqll
2013-04-09, 20:35
Grovt bröd behöver väl automatiskt inte betyda långsamma kolhydrater?
Ofta är ju även fullkornet i bröden söndermalt till obsidium
Puffat ris (oslagbart som snacks med sötningsmedel och minimjölk) cornflakes, pasta, ris, bröd, frukt, mjölk osv. Spelar ingen roll "vad" så länge det ligger inom mina parametrar för "clean food" :D
Äter allt mellan 150-700g kolhydrater beroende på upplägg och dag.
Äter också en del flingor i form av rispuffar, cornflakes. Riktigt gott, gillar krispigheten i flingor.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.