Visa fullständig version : Xtend, akut hjälp!
timmey111
2013-04-09, 16:54
Hej! Ska börja använda xtend idag från scivation. Brukar använda wheyfx efter träning.
Ska jag ta xtend precis innan träningen då för att inte bryta ner musklerna under passet? Hur många min innan(optinoja lol)?
Är det på tom mage eller spelar det ingen roll? Hur tar ni det?
Tack!
Fetbulle
2013-04-09, 16:56
Hej! Ska börja använda xtend idag från scivation. Brukar använda wheyfx efter träning.
Ska jag ta xtend precis innan träningen då för att inte bryta ner musklerna under passet? Hur många min innan(optinoja lol)?
Är det på tom mage eller spelar det ingen roll? Hur tar ni det?
Tack!
Whey FX 20-30 minuter innan, Xtend direkt efter enligt annan tråd.
Ja kör Xtend under passet, funkar kanon, står även på burken att man ska köra under passet, vad du än gör köp INTE Watermelon Madness, det är det äckligaste kosttillskott jag smakat på 2 år.
Om du har ätit protein före passet så behöver du inte dricka Xtend innan. Under passet vet jag inte heller om du behöver. Visserligen finns det lite elektrolyter osv. men det blir nog inte större skillnad i slutändan.
Jag hade druckit det endast direkt efter träningen i alla fall. Hade nog också tagit före om jag fastat/fått i mig lite protein.
Mollestam
2013-04-09, 22:06
Ja kör Xtend under passet, funkar kanon, står även på burken att man ska köra under passet, vad du än gör köp INTE Watermelon Madness, det är det äckligaste kosttillskott jag smakat på 2 år.
Va? Watermelon är ju sanslöst god! :D
För övrigt håller jag med, kör också Xtend under passet.
Fan de där va det dummaste jag hört, watermelon är de godaste tillskottet jag tagit :)
När ni säger att ni tar xtend under passet, går ni då och sippar på det eller klunkar ni allt på en gång mitt under passet?
Hela tanken med aminosyror är att man ska spika upp proteinsyntesen maximalt och därför bör man ta allt på en gång. Förstår inte att alla ska envisas med att alltid göra som det står på burken, skulle ni ta 200 gram om det stog det? Fasen vad dom skulle sälja bra.
Holmeros
2013-04-10, 07:55
Då min mage ofta är tom innan ett pass så slukar jag en dos (10g tror jag?) precis innan jag kliver in i gymmet och sen dricker jag även en dos under passet. Kanske överdrift, men äh - jag ser det som lyx. Det är godare än att bara dricka vatten :D
Oftast sippar jag upp ungefär halva, sen fyller jag upp shakern med vatten igen.
Mrholmiz
2013-04-10, 13:11
Köpte Xtend vattenmelon och slutade med att jag drack sån istället för saft :D
Bonedust
2013-04-10, 13:13
jaha.. Smaksak antar jag, för jag gillar Watermelon.
Och för att svara på frågan, jag tar Xtend under passet.
Verkar bäst så iaf i mitt tycke.
vicarious
2013-04-10, 13:17
När ni säger att ni tar xtend under passet, går ni då och sippar på det eller klunkar ni allt på en gång mitt under passet?
Hela tanken med aminosyror är att man ska spika upp proteinsyntesen maximalt och därför bör man ta allt på en gång. Förstår inte att alla ska envisas med att alltid göra som det står på burken, skulle ni ta 200 gram om det stog det? Fasen vad dom skulle sälja bra.
+1. Jag ser inte heller poängen med att dricka aminosyror under själva passet. Energi i dyr form är vad det är. Drick malto istället om man behöver det. Proteinsyntesen är nog stimulerad så det räcker för de flesta ändå med tanke på hur mycket protein de flesta här käkar.
Rikard Jansson
2013-04-10, 13:20
Gamla watermelon var asgod, nya, not so much, då är grape godare.
Mollestam
2013-04-10, 13:23
Jag sippar på det. Har inget med optitänk att göra. Äter oftast inte så proteinrikt på morgonen innan jag tränar, så jag tycker att det känns bra att gå och dricka lite Xtend, även om det säkerligen inte gör varken till eller från.
+1. Jag ser inte heller poängen med att dricka aminosyror under själva passet. Energi i dyr form är vad det är. Drick malto istället om man behöver det. Proteinsyntesen är nog stimulerad så det räcker för de flesta ändå med tanke på hur mycket protein de flesta här käkar.
Jag dricker det inte för att få ökad energi, se ovan. Och jag är faktiskt inte en av de som trycker i sig 2-3 gram protein per kg/kv. Snarare 1-1,5 gram.
Reaper123
2013-04-10, 13:26
Jag kör (bland annat) 10g bcaa precis innan & efter passet, mer "opti" än så orkar jag inte vara. Träningen sker för övrigt normalt 20-22h in i fastan.
Förstår dock inte varför man vill sippa på detta under passet eller hur länge tränar ni? Nu verkar ju detta dock stämma överens med ->
GV's rekommendationer:
Drick en eller flera doser dagligen vid behov, t ex före träning och under träning eller utspritt under dagen.
forslund
2013-04-10, 13:44
Förstår dock inte varför man vill sippa på detta under passet eller hur länge tränar ni? [/I]
Broscience. Fick berättat för mig av en enorm bodybuilder om omklädningsrummet en gång hur man måste "trycka in aminosyror i musklerna medan man tränar, då är det som mest effektivt"... *bs*
vicarious
2013-04-10, 13:55
Jag sippar på det. Har inget med optitänk att göra. Äter oftast inte så proteinrikt på morgonen innan jag tränar, så jag tycker att det känns bra att gå och dricka lite Xtend, även om det säkerligen inte gör varken till eller från.
Jag dricker det inte för att få ökad energi, se ovan. Och jag är faktiskt inte en av de som trycker i sig 2-3 gram protein per kg/kv. Snarare 1-1,5 gram.
Poängen var att ett intag under passet är onödigt om man har tagit innan och/eller tänker ta efter. Syftet med aminosyrorna är att akut stimulera proteinsyntesen, det åstadkommer man genom att svepa en större dos på en gång. Inte hålla på och sippa på nån saft-drink under 1-2h pass.
Att man ska dricka aminosyror innan, under och efter (och gärna som mellanmål) är ju ett försäljningstrick så man ska förbruka så mycket som möjligt.
Bonedust
2013-04-10, 13:55
Broscience. Fick berättat för mig av en enorm bodybuilder om omklädningsrummet en gång hur man måste "trycka in aminosyror i musklerna medan man tränar, då är det som mest effektivt"... *bs*
Vissa tar det före, vissa tar det när man tränar så är det bara.
Tror det är en smaksak. Själv tar jag det när jag tränar tycker det funkar bäst för mig så. *flex*
forslund
2013-04-10, 14:47
Vissa tar det före, vissa tar det när man tränar så är det bara.
Tror det är en smaksak. Själv tar jag det när jag tränar tycker det funkar bäst för mig så. *flex*
Hur har du mätt att "det funkar bäst så" för dig? Du missar hela syftet med tillskottet om du går och sippar under passet.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.