Visa fullständig version : VooDoo Floss Band
Nån som prövat VooDoo Floss Band? såg en lite youtube om det idag angående mobilty...
Deceiver85
2013-04-09, 16:32
VooDoo Floss Band - $24
Cykelslang från Clas Ohlsson (i princip samma sak) - 39kr
David Brent
2013-04-09, 17:05
Hur mycket mellanrum har ni mellan tänderna om ni funderar på att använda cykelslang?
Bump!
Någon som testat? Funkar det mot tennisarmbåge också tro?
v-XAK8fmVtI
Jepp jag har 2 st. Jag själv använder de mest till att linda hamstring när jag mobiliserar innan träning. Tycker det hjälper en hel del. Läsa o kolla vad Kelly Starrett säger om saken, han anser de vara holy grail of mobility tools typ vilket jag inte säger emot.
Det funkar ju verkligen,lånade av en polare som var lyrisk.
Tyckte själv att jag hade bra rörlighet innan jag provat,det hade jag inte....
Känslan efter var att man liksom var lättare runt leden (jag hade strax ovan knät) tydligen så hjälper det att trycka bort slagg osv efter att man tränat mycket.
Testade cykelslang men det var inte samma sak riktigt inte alls lika följsamt.
http://www.rogueeurope.eu/voodoo-floss-bands.php från finland, man är tvungen att köpa ett par för 280kr.
Dessa verkar vara samma sak men budgetmärke 110 man kan köpa ett o testa.
http://bearcrawl.se/product/floss-band
Har också använt sen jag fick en lindrig knäskada. Funkar hur bra som helst!
När jag köpte dom stod folk o garva, men efter att jag visade hur man gjorde o vad som hände så har 3 st köpt o det kommer fortfarande folk o frågar om dom kan låna dom....Jag var före min tid!Har dock insett att jag behöver ett till för låren när jag värmer upp, så jag ska köra det billigare alternativet ovan.För visst funkar det inte att köpa 1 från rogue EU?Men det går från USA, o då blir det ändå dyrare!Hitta på crossgym.se dock 2 st 260kr.
Nån annan som kör mobilitywod.com , han e lite stirrig Kelly men sjukt effektivt!
Nån som även testat dubbelbollen på bearcrawl.se, funderar på att lägga i en sån oxå?Typ sån som Kelly använder i mobilitywod?
Någon som testat att brottas eller träna MMA med dessa?
Nån som även testat dubbelbollen på bearcrawl.se, funderar på att lägga i en sån oxå?Typ sån som Kelly använder i mobilitywod?
Om jag fattar rätt va du menar med dubbelboll så kan du lätt göra en egen med 2 bandybollar/lacrossebollar och eltejp. Gör underverk med bröstryggen.
Någon som har en lite mer vetenskaplig förklaring?
Får testa mjukare tennisbollar,bandyboll.Där är jag inte ännu.........
trycker bort slagg, ökad kompression o minskad svullnad är det som poppar upp hos mig.Men vetenskapligt, dock hindrar det mig inte från att använda dom räcker att se och känna vad som händer.Bra skit, testa o man fattar!Förövrigt har allt detta lett till att jag har testat yoga.
trycker bort slagg, ökad kompression o minskad svullnad är det som poppar upp hos mig.Men vetenskapligt, dock hindrar det mig inte från att använda dom räcker att se och känna vad som händer.Bra skit, testa o man fattar!Förövrigt har allt detta lett till att jag har testat yoga.
Den beskrivningen övertygar inte mig alls. Liksom vadå för slagg? Varför är det bra med ökad kompression, och hur vet jag att det blir mindre svullen (och varför?).
mattilainen
2013-12-15, 00:47
Tar bort slagg är som en diet som "rensar kroppen från slagg". Rent bullshit!
Skulle inte hindra mig heller att testa. Funkar det så funkar det. Men vill ändå veta varför det funkar.
nissepelle
2013-12-15, 15:07
Bara för att man UPPLEVER att det funkar så betyder inte det att det faktiskt funkar.
Bara för att man UPPLEVER att det funkar så betyder inte det att det faktiskt funkar.
+1
Iaf inte mer än placeboeffekten. Det bästa är om man kan kombinera placeboeffekt + direkt effekt. Då kan man dels komma billigare undan i livet och samtidigt få större effekt. Tyvärr brukar en kritisk granskning av produkter minska placeboeffekten. Har man pengar att spendera är det kanske bättre att vara okritisk och "gå på" det mesta. Då får man många placebo-effekter och en viss mängd direkta effekter också.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.