Visa fullständig version : Hur mycket påverkar lite godis ett träningspass?
Hej,
Jag kör inget speciellt kostschema utan äter vanlig mat tills jag blir mätt. Tränar 5 gånger i veckan. Idag åt jag två "Japp"(godis) efter lunch. Jag ska snart gå och köra underkropp på gymmet. Jag undrar hur mycket jappen påverkar mitt kommande gympass?
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
King Grub
2013-04-09, 14:06
Du får väl lite mer energi till träningspasset än om du inte hade ätit något vid det tillfället.
Latissimus Dorsi
2013-04-09, 14:07
Inte ett skit på ren svenska :)
Du får väl lite mer energi till träningspasset än om du inte hade ätit något vid det tillfället.
Inte ett skit på ren svenska :)
Okej grymt. Det är bara lite kalorier och socker jag lägger på mig alltså.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
King Grub
2013-04-09, 14:20
Det är inget som har någon "eftereffekt" som kommer att påverka vad träningspasset åstadkommer.
Reaper123
2013-04-09, 14:33
Okej grymt. Det är bara lite kalorier och socker jag lägger på mig alltså.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2Det intressanta är inte vad du äter kl xx.xx utan hur hela dagens kost ser ut! (eller veckans, tar längre tid än en måltid att få en negativ effekt på ens kropp om vi pratar storleksordning 1-2 japp-bitar)
Nu kanske 2 japp inte är optimalt att äta varje dag, men att ta det som "energiboost" innan ett pass kan rentav enbart ha positiva effekter om det är så att du prestera väldigt mycket bättre och i övrigt äter bra :)
Finns dom som äter godis dagligen, även om det är på ett mer utstuderat sätt:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=181061
Det intressanta är inte vad du äter kl xx.xx utan hur hela dagens kost ser ut! (eller veckans, tar längre tid än en måltid att få en negativ effekt på ens kropp om vi pratar storleksordning 1-2 japp-bitar)
Nu kanske 2 japp inte är optimalt att äta varje dag, men att ta det som "energiboost" innan ett pass kan rentav enbart ha positiva effekter om det är så att du prestera väldigt mycket bättre och i övrigt äter bra :)
Finns dom som äter godis dagligen, även om det är på ett mer utstuderat sätt:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=181061
Alright tack för hjälpen!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.