Visa fullständig version : Kvartsamtal på jobbet
Tja
Om två dagar har jag kvartsamtal med min chef och ska tills dess funderat ut svar på ett antal frågor, bland annat huruvida jag tycker min chef är bra, om hon är trevlig, visar respekt osv osv.
Svaren vi kommer fram till under samtalet kommer sedan skickas vidare till hennes chefer.
Jag hatar min chef och har verkligen lust att lyfta fram precis allt negativt kring henne. Främst eftersom jag vill att hennes chefer ska få reda på vilken idiot hon är men också för att hon ska få veta vad jag tycker om henne.
Borde man linda in det och inte föra fram hela mitt budskap eller ska säga precis som jag tycker och tänker? Vad kan ni tänka på för för/nackdelar?
Under ett bråk kallade jag henne feministjävel och på AWn samma dag försökte hon kyssa mig och ta mig på k*ken. Har ett vittne på det. Är detta tillräcklig grund för att få henne sparkad? Hände för tre veckor sedan. Kan det sätta mig i skiten om det kommer fram att jag kallat henne feministjävel?
Mvh
Om två dagar har jag kvartsamtal med min chef och ska tills dess funderat ut svar på ett antal frågor, bland annat huruvida jag tycker min chef är bra, om hon är trevlig, visar respekt osv osv.Så ni ska alltså sitta och "tycka" om chefen framför densamma? Märkligt tycker jag nog! Skulle tro att det är ganska många som inte vågar säga vad de egentligen tycker.
AWn samma dag försökte hon kyssa mig och ta mig på k*ken. Har ett vittne på det. Är detta tillräcklig grund för att få henne sparkad?Kräftskiva här men annars samma. Försökte senare ta upp det med en högre chef som tittade på mig som jag var helt lost...hon fick inte sparken eller ens någon reprimand skulle jag tro. Jag fick ingen ursäkt iaf...
talk to her boss?
Är så många steg att gå. Väntar hellre till samtalet.
Så ni ska alltså sitta och "tycka" om chefen framför densamma? Märkligt tycker jag nog! Skulle tro att det är ganska många som inte vågar säga vad de egentligen tycker.
Nej, det handlar om individuella samtal där vi utvärderar chefen och lite om vad företaget kan förbättra.
Kräftskiva här men annars samma. Försökte senare ta upp det med en högre chef som tittade på mig som jag var helt lost...hon fick inte sparken eller ens någon reprimand skulle jag tro. Jag fick ingen ursäkt iaf...
Trist. En svagare person hade ju faktiskt kunnat må riktigt dåligt av att sådant händer.
Vi får se hur det går för mig. Jag har fått en bra bild av min chefs chefer men det ska ändå mycket till för att sparka någon.
jag får dåliga vibbar av att ha ett kvartssamtal med en person som man ska utvärdera.
jag får dåliga vibbar av att ha ett kvartssamtal med en person som man ska utvärdera.
som också försökt sig på sexuella närmanden
Det här måste vara resultatet av någon klyftig management-modell. Jag undrar jag om avsikten är mer rövslickeri.. eller konstruktiva samtal mellan mellanchefer och deras underhuggare.
sjukt att man ska ha samtal om vad man tkr om chefen...
säg som det är ist och lätta ditt hjärta e ju det samtalet går ut på inte att fjäska och ljuga då blir det ju inga bättringar... jag har gjort en sådan sak och det ångrar jag inte kändes för jkla skönt.... efteråt. dock e ja inte kvar där då jag inte ens pallade se chefen mer...
3 st som slutat pga den chefen usch.
filmjölk
2013-04-08, 22:15
Att ni bråkade en gång, och att hon tog dig på tasken en gång är nog saker du får låta passera. Jag säger inte att det är rätt att acceptera det, men det där är saker som kan bita dig själv i arslet. Jag hade gett precis motsatt råd om du var kvinna och din chef en man, men iaf. för dig: dont go there, det kommer att bita dig i arslet.
Säg såhär: "På ett personligt plan kommer vi inte alltid överens du och jag, men jag respekterar dig som min chef och tycker att du gör ett bra jobb."
Det finns inga andra alternativ, att göra sig ovän med chefen kan bli riktigt ödesdigert. Din chef är din referens till andra jobb när du inte pallar mer, och med de kontakter som en chef har, i dagens Sverigei, kan det bli riktigt trist.
Ni låter dysfunktionella båda två, ingen av er verkar kunna bete sig. Sluta bråka på jobbet - för du menar väl inte sober argumentation? - och sluta bete er som högstadieelever efteråt.
Ni låter dysfunktionella båda två, ingen av er verkar kunna bete sig. Sluta bråka på jobbet - för du menar väl inte sober argumentation? - och sluta bete er som högstadieelever efteråt.
+1, rätt dumt att kalla henne feministjävel, och dumt av henne att ta dig på ballen
Oljeblixten
2013-04-09, 05:49
Det är väl charmigt att kvinnliga chefen tar dig på tasken? Kanske kan jobba upp en befordran?
Nejvars.. konstigt system det där, det kommer hindra många från att säga vad de tycker men om jag vore du så försök linda in det lite för att bli osams med chefen kan vara risky!
Raschmus
2013-04-09, 06:41
Var ärlig men blanda inte in känslor och "du tycker"
Ignatius72
2013-04-09, 06:41
Chefen har uppenbarligen inte utseendet med sig. Och du är klumpig.
Tja
Om två dagar har jag kvartsamtal med min chef och ska tills dess funderat ut svar på ett antal frågor, bland annat huruvida jag tycker min chef är bra, om hon är trevlig, visar respekt osv osv.
Svaren vi kommer fram till under samtalet kommer sedan skickas vidare till hennes chefer.
Jag hatar min chef och har verkligen lust att lyfta fram precis allt negativt kring henne. Främst eftersom jag vill att hennes chefer ska få reda på vilken idiot hon är men också för att hon ska få veta vad jag tycker om henne.
Borde man linda in det och inte föra fram hela mitt budskap eller ska säga precis som jag tycker och tänker? Vad kan ni tänka på för för/nackdelar?
Under ett bråk kallade jag henne feministjävel och på AWn samma dag försökte hon kyssa mig och ta mig på k*ken. Har ett vittne på det. Är detta tillräcklig grund för att få henne sparkad? Hände för tre veckor sedan. Kan det sätta mig i skiten om det kommer fram att jag kallat henne feministjävel?
Mvh
Du har inte en chans att få henne sparkad för det. Inte i det samhälle vi lever idag iaf. Hade du varit kvinna och hon en man hade hon flygit all världens väg.
Jag tycker det dessutom att det är konstigt att du ska ha "kvartsamtal" med en som du ska utvärdera.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.