Visa fullständig version : Kalorisnål thaimat.
wilhelmblomgren
2013-04-06, 13:21
Ska ut och äta ikväll på en thairesturang, och jag måste hålla mig till min deff diet som är: ca 200g protein och 1600-1700kcal per dag. Proteinet kan jag ju få i mig från annat under dagen, men jag vill gärna ha något kalorisnålt mål, några förslag?
StarkaUlf
2013-04-06, 13:30
Grillad kyckling + grönsaker. Kanske lite thaisås på det. Går ju bra att skippa riset om man vill, eller ta väldigt lite.
Lychgate
2013-04-06, 13:40
Har du en tävling du ska ställa upp i? Ta en dags paus i dieten annars och njut av lite god exotisk mat istället för att oroa dig om macros och återgå till kvarg ätandet imorgon.
wilhelmblomgren
2013-04-06, 18:44
Hur många kilokalorier innehåller pad gai kaprao?
det enda som är gott ifrån thai-köket är ju den friterade kycklingen och jordnötssåsen imo, det blir svårt
det enda som är gott ifrån thai-köket är ju den friterade kycklingen och jordnötssåsen imo, det blir svårt
Är du galen pojk? Friterad kyckling kan ju knappt räknas som thaimat. Finns så otroligt mycket bra thaimat från olika delar av landet. Men då ska man inte äta på något sunkigt försvenskat lunchhak utan en riktigt thairestaurang.
Vietnamesiskt är dock godare imo.
Till TS så går det säkert att säga till i köket att man bara vill ha tex kycklingspett eller liknande, såsen sidan om.
Är du galen pojk? Friterad kyckling kan ju knappt räknas som thaimat. Finns så otroligt mycket bra thaimat från olika delar av landet. Men då ska man inte äta på något sunkigt försvenskat lunchhak utan en riktigt thairestaurang.
Vietnamesiskt är dock godare imo.
Ingen aning vad det är egentligen, men det finns på thai-haket här i kalmar :)
wilhelmblomgren
2013-04-06, 19:42
Tack för alla svar!
Hur många kilokalorier innehåller pad gai kaprao?
Önskar jag visste det själv!
Älskar just den rätten...extra mycket chili till:))
biff i ostronsås är nog bra i ditt syfte!
wilhelmblomgren
2013-04-07, 15:49
Önskar jag visste det själv!
Älskar just den rätten...extra mycket chili till:))
Kollade faktiskt upp det, ca 350kcal per nåltid'
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.