Visa fullständig version : Tar lång tid att börja urinera
Det har ökat successivt, men nu på senare tid så tar det mig uppåt 20 sekunder att börja pissa. Det är räknat ifrån att jag dragit fram den och planerat att påbörja sessionen. Inte ens att spola vatten från kranen för att 'tease:a' verkar hjälpa
Vad beror det på tro? det känns riktigt skumt
nissepelle
2013-04-04, 23:36
Uppsök läkare. Kan vara prostataförstoring. Prova att sitta ned.
watertouch
2013-04-04, 23:43
Gissar att du klämmer ihop urinröret/snoppen och "pumpar" oxå för att få en hyffsad stråle... För mig var det noradrenalinet som spökade. Vet inte din ålder men för mig var det stressbetingat.. Kan ju vara prostatan...
Att sitta ner hjälpte lite för att "slappna" av i musklerna. Men ja det är nog läkarn som gäller...
Det är så illa alltså? Får ringa till hospitalet då.
Jag krystar inte extra för att få till en schyst stråle. På den fronten är det stabilt, bara att det tar tid att börja.
Suger om det är fel på prostatan..
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
Inb4 läkarN^ säger "Nu blir det kallt" :laugh:
OnT: Står du när du pissar?
watertouch
2013-04-04, 23:59
Det är så illa alltså? Får ringa till hospitalet då.
Jag krystar inte extra för att få till en schyst stråle. På den fronten är det stabilt, bara att det tar tid att börja.
Suger om det är fel på prostatan..
Nja för mig vart det typ skvättar, som när man kissar snart på efter fått utlösning... Då hjälpte det att hålla för och pumpa lite sen rann det på...
För dig låter det som att musklerna som förhindrar att man kissar på sig osv, inte slappnar av... Kan ju då oxå va stress, prostata...
Problemet blir ju när man druckit 1,5 liter läsk snabbt lr nått och känner att blåsan är full... Men det går inte.. Sätt dig då på toaringen och försök att slappna av... brukar funka efter några minuter... Men då samtidigt förstår man att man borde gå till doktorn... ;)
Latissimus Dorsi
2013-04-05, 00:12
Försök slappna av, ett tips är att försöka andas med ögonen.
Testa dra ut punghårstrå med pincett, det kanske får fart på urinkanalen.
Testa dra ut punghårstrå med pincett, det kanske får fart på urinkanalen.
Fick rysningar genom hela ryggraden bara av att läsa det där...
som när man kissar snart på efter fått utlösning... Då hjälpte det att hålla för och pumpa lite sen rann det på...
Wut? :confused:
watertouch
2013-04-05, 03:46
Wut? :confused:
Ja när man fortfarande har halvbånge.
Äh skräm inte upp någon här, ibland är det svårt att slappna av och får fart på grejerna, är det väl bra fart när det väl kommer så softa.
Gå till doktorn. Fick själv uppleva charmen med ett finger i röven igår, men i slutändan är det bättre än cancer eller motsv.
Minimjölk
2013-04-05, 08:53
Gå till doktorn. Fick själv uppleva charmen med ett finger i röven igår, men i slutändan är det bättre än cancer eller motsv.
På vilket sätt motverkar ett finger i röven att man får cancer? ;)
Upptäcka prostataproblem i tid, vanligaste dödliga cancern är just prostatacancer, och från 40 och frammåt bör alla män regelbundet kontrollera prostatan medelst läkarfinger i brunögat.
Vänligen krossa inte hans värld nu, tack.
jag står i regel alltid upp, det känns manligt, men kan testa att sitta ner. Jag kom på hur en prostataundersökning går till igår natt, jag kan lugnt säga att det oroar mig :)
Jag kom på hur en prostataundersökning går till igår natt, jag kan lugnt säga att det oroar mig :)
Palpation per rectum lär vara den mest överdramatiserade undersökningen någonsin. Det är klart att det inte är så mysigt att man gör det bara för att få göra det (vilken undersökning är det?), men obehaget är fullt hanterbart, det är snabbt avklarat och du kommer inte att utveckla en okontrollerbar böjelse för analsex efteråt.
Om du har besvär som inte går över, eller oroar dig, tycker jag att du skall söka vård, istället för att låta dig bli uppskrämd av broscientists.
Doktorn masserar bort rövcancern.
Holmeros
2013-04-05, 10:08
En procedur som kan ta upp emot 6 timmar. I vissa fall krävs hela näven och inte bara ett finger.
Palpation per rectum lär vara den mest överdramatiserade undersökningen någonsin. Det är klart att det inte är så mysigt att man gör det bara för att få göra det (vilken undersökning är det?), men obehaget är fullt hanterbart, det är snabbt avklarat och du kommer inte att utveckla en okontrollerbar böjelse för analsex efteråt.
Om du har besvär som inte går över, eller oroar dig, tycker jag att du skall söka vård, istället för att låta dig bli uppskrämd av broscientists.
Sanningens tunga detta.
Jag trodde jag skulle bli en rumpryttare efter ett stolpiller men jag både lever och är normal nu.
Ytterligare ett påpekande ang. per rectum-skräcken: Hur stort är ett finger? Jämfört med sådant som kommer ut samma väg.
Jag menar, det är inte som att King Kong skall stoppa in hela apnäven.
Ytterligare ett påpekande ang. per rectum-skräcken: Hur stort är ett finger? Jämfört med sådant som kommer ut samma väg.
Fast analen är ju väldigt formad efter rörelse i en riktning. Hursomhelst, så jävla farligt är det inte. Lite obehagligt men jämfört med när dom topsar urinröret så är det ingenting :)
HAHAHAHAHA:laugh:
Fick rysningar genom hela ryggraden bara av att läsa det där...
-JtSIw7hzms
Holmeros
2013-04-05, 12:08
Fast analen är ju väldigt formad efter rörelse i en riktning.
Säg inte så. Hur ska man då lyckas övertala damer till buttseks?
Kanske en tramsig fråga men kan välja att få en manlig läkare när man gör en sådan undersökning och hur ska man då utrycka sig? Med nervös och stammande röst "ehhh jag skulle helst vilja att en manlig läkare gjorde undersökningen"
Vet att det är löjligt men när det är dags för att göra den där undersökningen så skulle det kännas mindre pinsamt att ha en manlig läkare, gärna en äldre herre :d
Har man otur kanske 10 AT läkare också vill titta på.
watertouch
2013-04-05, 12:17
Hade en släkting med förstorad prostata och då och då hände det att han inte kunde urinera, han fick då åka in och få prostatan masserad för att kunna urinera....
Men att bara "ner med byxorna och böj dig fram" för att dem ska kolla prostatan är ju inte riktigt samma sak... Det är ju så osexuellt det bara kan bli...
watertouch
2013-04-05, 12:20
Kanske en tramsig fråga men kan välja att få en manlig läkare när man gör en sådan undersökning och hur ska man då utrycka sig? Med nervös och stammande röst "ehhh jag skulle helst vilja att en manlig läkare gjorde undersökningen"
Vet att det är löjligt men när det är dags för att göra den där undersökningen så skulle det kännas mindre pinsamt att ha en manlig läkare, gärna en äldre herre :d
Har man otur kanske 10 AT läkare också vill titta på.
Hehe är inte en kvinnlig att föredra? Jag menar det är ju knappast att man är där för att ragga endå.... Men sen 5 AT-läkare som kollar på :d
Hehe är inte en kvinnlig att föredra? Jag menar det är ju knappast att man är där för att ragga endå.... Men sen 5 AT-läkare som kollar på :d
Nej för mig skulle det kännas väldigt pinsamt med en kvinnlig läkare, vet inte varför. Är väl lite som att inte har problem med att vara i ett omklädningsrum med män medan det skulle kännas sådär att gå in naken på damernas, ja förutom då att man skulle bli arresterad.
Nej, ska jag kolla upp prostata, få testiklarna klämda osv så vill jag helst ha en gubbe.
watertouch
2013-04-05, 12:28
Nej för mig skulle det kännas väldigt pinsamt med en kvinnlig läkare, vet inte varför. Är väl lite som att inte har problem med att vara i ett omklädningsrum med män medan det skulle kännas sådär att gå in naken på damernas, ja förutom då att man skulle bli arresterad.
Nej, ska jag kolla upp prostata, få testiklarna klämda osv så vill jag helst ha en gubbe.
Hade en kille som kolla då jag fick/hade "testikeltorsion"... Och han skulle klämma lite för att känna om den låg rätt... Men som sagt det är ju helt asexuellt, dem brukar va rätt proffesionella...Så på det planet är jag helt med, men det känns lite skumt att det är en kille som "rotar runt, bland ens junk"...
Man får fråga om man kan få en manlig (eller en kvinnlig, om man tycker att det skulle vara mindre pinsamt) läkare. Det finns inga garantier för att man får det (på vårdcentralen brukar man ju vara listad på en viss läkare sedan tidigare, ofta baserat på födelsedatum; kommer man till akuten kanske det bara är kvinnliga distriktsläkare/kirurger som jobbar den dagen), men fråga får man, och talar man om att det är för att man tycker att det är genant lär ingen bli förbannad ("kvinnor skall inte jobba som läkare"-approachen brukar inte möta lika mycket förståelse ...). Ingen kommer att bli förvånad. När det gäller urologiska problem brukar pinsamhetsissue:n komma redan när det är dags att börja beskriva varför man söker.
AT-läkarna lär inte tycka att ännu en PR är så spännande att de står i kö för att få titta på, men en student eller två kan man råka ut för på större sjukhus. Man får be dem gå ut.
Edit: Kommer man för något väldigt akut, typ blindtarmen eller testikeltorsion, som beskrevs ovan, är det dåligt läge att tjafsa, för då är det ju lite mer bråttom att få saker gjorda. Men då mår man i regel så dåligt att pinsamt/inte pinsamt blir mindre viktigt.
Fanns det inte något nummer där man kan ringa och ställa frågor till sjukvården? Där jag kan nämna mitt problem och se vad dom säger.
No offense till alla som svarat :)
Man får fråga om man kan få en manlig (eller en kvinnlig, om man tycker att det skulle vara mindre pinsamt) läkare. Det finns inga garantier för att man får det (på vårdcentralen brukar man ju vara listad på en viss läkare sedan tidigare, ofta baserat på födelsedatum; kommer man till akuten kanske det bara är kvinnliga distriktsläkare/kirurger som jobbar den dagen), men fråga får man, och talar man om att det är för att man tycker att det är genant lär ingen bli förbannad ("kvinnor skall inte jobba som läkare"-approachen brukar inte möta lika mycket förståelse ...). Ingen kommer att bli förvånad. När det gäller urologiska problem brukar pinsamhetsissue:n komma redan när det är dags att börja beskriva varför man söker.
AT-läkarna lär inte tycka att ännu en PR är så spännande att de står i kö för att få titta på, men en student eller två kan man råka ut för på större sjukhus. Man får be dem gå ut.
Edit: Kommer man för något väldigt akut, typ blindtarmen eller testikeltorsion, som beskrevs ovan, är det dåligt läge att tjafsa, för då är det ju lite mer bråttom att få saker gjorda. Men då mår man i regel så dåligt att pinsamt/inte pinsamt blir mindre viktigt.
Nej i mitt fall har det givetvis inte något med läkarens kompetens att göra om det är en man eller kvinna, men det finns väl idioter som begär en manlig läkare pga det antar jag.
Nåja, sist jag var på vårdcentralen fick jag en kvinnlig tysk läkare. Tyskarna är ju strikta och organiserade så det blir väl snabbt in och ut i full skam och vanära då :d
Har dock två år på mig att mentalt förbereda mig då 35år känns lagom för en grundlig undersökning av både det ena och det andra.
Robbmeister
2013-04-05, 14:07
Pfff, det går till så här:
PKdwGjOFy9g
Fanns det inte något nummer där man kan ringa och ställa frågor till sjukvården? Där jag kan nämna mitt problem och se vad dom säger.
No offense till alla som svarat :)
Fått något svar där än?
Fått något svar där än?
Nae, tänkte skriva en fråga, men det var stängt. Ringer imorgon tror jag.
Tack för hjälpen f.ö :)
Hahaha, nej men seriöst.. är du bög eller?
det är snabbt avklarat och du kommer inte att utveckla en okontrollerbar böjelse för analsex efteråt.
Vilken jäkla guldtråd. Jag skrattar så jag gråter här.
Jag blev undersökt för några år sen då jag hade förbannat ont i magen och åkte in till akuten. Först kommer en stor buskig man som säger att vi ska kolla prostatan. "Jaha" tänker jag och vet inte riktigt hur det funkar.. det var några år sen som sagt. Sen kallar han in en snygg, ung AT-tjej som får stoppa in fingret i röven på mig och ska jag vara ärlig brydde jag mig inte så mycket, förutom att jag hoppades på att jag torkat mig ordentligt. Efter det blev jag lite bög, men bara lite.. inte så mycket. Trots att det var en ung tjej.
Nae, tänkte skriva en fråga, men det var stängt. Ringer imorgon tror jag.
Tack för hjälpen f.ö :)
Det går att ringa dygnet runt, så vänta inte, det blir bara jobbigare att ta tag i det ju längre du prokastinerar. Få det överstökat bara!
Hahaha, nej men seriöst.. är du bög eller?
Moget. Skulle du säga samma sak till din syster om hon inte ville träffa Skäggige Sune, 62, på gyn?
Moget. Skulle du säga samma sak till din syster om hon inte ville träffa Skäggige Sune, 62, på gyn?
Det var ett 100%-igt skoj faktiskt. Jag drog vidare på att Gober kanske skulle tycka det var konstigt att fråga efter en manlig läkare när man precis ska få ett finger i baken. Han lät rätt skämtsam i sitt inlägg också.
Det var ett 100%-igt skoj faktiskt.
Jo, det framgick lite bättre efter din monsteredit. Innan dess ... tja, på det här forumet hade jag definitivt inte förstahandsgissat att det var skoj. :Virro
Det är f.ö. intressant vad folk tycker är pinsammast; det egna könet (homo!) eller det motsatta (fattar ju inte halv sju av vad problemet är). Det är samma diskussioner kring gynundersökningar på tjejsidan. Jag kan inte riktigt se någon linje.
Förstod nästan att det var ett skämt, oavsett är jag för gammal för att bli kränkt av att bli kallad bög.
Tråden får mig för övrigt att tänka på min första pinsamma upplevelse i samband med läkare. Det var på lågstadiet när det var dags för den första kontrollen av förhuden vilket gjordes på skolan.
Minns fortfarande chocken när den kvinnliga läkaren bad mig dra ner byxorna och frågade om jag kunde dra tillbaka förhuden. Där stod man med byxorna nere och med mina små svettiga skakiga händer försökte jag febrilt dra tillbaka förhuden vilket givetvis inte riktigt gick.
Kanske därifrån jag fått min "fobi" :d
När det väl var dags för att dra tillbaka den där skinnbiten med våld var det dock en manlig läkare som gjorde det, med enbart lite bedövningskräm *gah!*
Pinsamhetstoppen nås nog när det är en ung och ovan läkare som själv tycker att det är pinsamt, företrädesvis då i samma ålder som patienten (eller lite lagom äldre/yngre för att en kombination skall vara teoretiskt möjlig). Ouch, hur det bara kan radiera pinsamhet i hela rummet.
Jo, det framgick lite bättre efter din monsteredit. Innan dess ... tja, på det här forumet hade jag definitivt inte förstahandsgissat att det var skoj. :Virro
Det är f.ö. intressant vad folk tycker är pinsammast; det egna könet (homo!) eller det motsatta (fattar ju inte halv sju av vad problemet är). Det är samma diskussioner kring gynundersökningar på tjejsidan. Jag kan inte riktigt se någon linje.
Jag förstår att det kan tolkas som att man är en jubelidiot på detta forum. :D
Ironi är inte alltid det lättaste i ren textform...
Just när jag blev undersökt brydde jag mig som sagt inte så mycket då jag mest ville ha ett svar på mitt problem, men jag tycker också det är en lustig fråga. Jag tvivlar på att den som undersöker dig kommer tro att du är homosexuell trots att du faktiskt får en orgasm under undersökningen, vilket inte är helt omöjligt trots att man är hetero.
Har en kompis som masserar vars manliga kunder fått stånd under massagen, trots att han bedömt dom som hetero, vilket förvisso inte är den lättaste grejen att göra men flera har skämts och beklagat sig efteråt.
Det behöver alltså inte handla om sexuell tillfredställelse. Själv kan jag få halvstånd av att min katt klampar omkring men jag är långt ifrån sugen på ett ludet ligg. Snoppen kan ju reagera på vanlig rörelsestimuli bara.
I vilket fall. Jag skulle aldrig bry mig vilket kön som undersöker mig, det är inte så att jag brukar be min kvinnliga läkare om hennes privatnummer, oavsett undersökning. Jag vill ha ett svar på undersökningen bara.
jag skulle kolla upp det..prostata cancer är ingen lek...jag hade tillfällig förstorad prostata och det var inte kul..var sjukt pissnödig med det kom bara droppar..fatta hur länge man fick knysta för att bli av med en del urin..men detta gick över efter 1 v så det kan vara tillfällig prostata förstoring också..
Prostata cancer är omöjligt att få innan 50 års åldern så är du inte 45+ kan du bara slå bort det direkt till 100%. Det enda man kan få i prostatan innan man är 45+ är prostatit, prostata inflammation Visa mediciner kan göra att man har svårt att pissa, käkar du något ?, annars troligen stress eller liknande och ju mer du tänker på det desto svårare blir det att pissa
Prostata cancer är omöjligt att få innan 50 års åldern så är du inte 45+ kan du bara slå bort det direkt till 100%. Det enda man kan få i prostatan innan man är 45+ är prostatit, prostata inflammation Visa mediciner kan göra att man har svårt att pissa, käkar du något ?, annars troligen stress eller liknande och ju mer du tänker på det desto svårare blir det att pissa
Omöjligt är det väl ändå inte om än väldigt ovanligt?
Använder läkarn bara ett finger borde det väl inte vara något obehag? Om hen nu inte har väldigt tjocka fingrar vill säga.
hanushans
2013-04-05, 17:11
Använder läkarn bara ett finger borde det väl inte vara något obehag? Om hen nu inte har väldigt tjocka fingrar vill säga.
Det är väl mer psykiskt obehag än fysiskt kan jag tänka mig...
Hoppas det inte är nån fara med dig Fuark! :(
Farbror doktorn är här
http://i.imgur.com/0iSub.jpg
hanushans
2013-04-05, 17:33
Farbror doktorn är här
fniss :)
Har inte lästa alla inlägg!
Vad händer om du inte pissar då? Jag menar om du helt enkelt skiter i att kissa när du känner dig nödig! Du går "andra" gången det trycker på, vad händer då?
Kissinödigkänslan är ju faktiskt bara en känsla...känslor kan läras om.
Det är väl mer psykiskt obehag än fysiskt kan jag tänka mig...
Hoppas det inte är nån fara med dig Fuark! :(
det tror jag inte, men får se vad som sägs :)
Har inte lästa alla inlägg!
Vad händer om du inte pissar då? Jag menar om du helt enkelt skiter i att kissa när du känner dig nödig! Du går "andra" gången det trycker på, vad händer då?
Kissinödigkänslan är ju faktiskt bara en känsla...känslor kan läras om.
när jag urinerar så är det lugnt, strålen och flödet är klockrent. Det tar lång tid innan det väl kommer något bara, kan stå länge och vänta
Jag hade svårt att kissa i några dagar när jag var nervös inför en tenta. Innan jag insåg att nervositet var orsaken hann jag dock utsätta mig för en prostataundersökning i onödan.
när jag urinerar så är det lugnt, strålen och flödet är klockrent. Det tar lång tid innan det väl kommer något bara, kan stå länge och väntaJapp, det förstår jag. Vad händer om du inte kissar då...blir känslan av att behöva kissa outhärdlig eller vad händer? för jag menar att det kanske är något lite fel på din känsla av att "behöva" kissa.
Såklart ska du ändå uppsöka läkare, bara så att ingen missförstår mig...
Jag hade svårt att kissa i några dagar när jag var nervös inför en tenta. Innan jag insåg att nervositet var orsaken hann jag dock utsätta mig för en prostataundersökning i onödan.
Jaja, sure, vi säger det...säg som det är nu, du ville känna hur det kändes ;).
:D *hehe*
Japp, det förstår jag. Vad händer om du inte kissar då...blir känslan av att behöva kissa outhärdlig eller vad händer? för jag menar att det kanske är något lite fel på din känsla av att "behöva" kissa.
Såklart ska du ändå uppsöka läkare, bara så att ingen missförstår mig...
om jag inte gör det så får jag ont i blåsan som vanligt, nästintill outhärdligt, känslan tror jag fungerar som den ska
OJ, "ont i blåsan"...sök läkare snarast!
OJ, "ont i blåsan"...sök läkare snarast!
var det sarkasm eller? det gör ju ont och svider nästan om jag struntar i att tömma, det trodde jag det gjorde för alla
var det sarkasm eller? det gör ju ont och svider nästan om jag struntar i att tömma, det trodde jag det gjorde för alla
Klart det gör ont om man håller sig för länge!
Tycker inte att du ska ligga sömnlös över detta Fuark, det är förmodligen inget allvarligt. Men ring sjukvårdsupplysningen imorrn så får du säkert ett bra svar på vad du bör göra.
var det sarkasm eller? det gör ju ont och svider nästan om jag struntar i att tömma, det trodde jag det gjorde för allaVa? Nej det var verkligen inte ett skämt eller sarkasm!? Alltså jag får inte ont om jag håller mig...det går över en stund för att komma tillbaka kraftigare nästa gång. Så känns det för mig.
Smärtar det för dig så tycker jag verkligen att du ska söka läkare.
stolpskott
2013-04-05, 18:34
Va? Nej det var verkligen inte ett skämt eller sarkasm!? Alltså jag får inte ont om jag håller mig...det går över en stund för att komma tillbaka kraftigare nästa gång. Så känns det för mig.
Smärtar det för dig så tycker jag verkligen att du ska söka läkare.
Det smärtar för mig och alla andra jag känner på en så pass bra basis att vi pratar om toalettfrågor.. Det gör inte ont, men nog smärtar det alltid.
Ja det är nog bara vanlig hederlig homofobi som gör att så många bävar inför en prostatundersökning.
watertouch
2013-04-05, 22:50
Ja det är nog bara vanlig hederlig homofobi som gör att så många bävar inför en prostatundersökning.
Är du allvarlig... Dem flesta vill nog inte ha in nått där "oanmält"... Vare sig det är man lr kvinna som petar...
Är du allvarlig... Dem flesta vill nog inte ha in nått där "oanmält"... Vare sig det är man lr kvinna som petar...
Jag menar att många har en överdriven rädsla för det. Just pga att det associeras till något man tycker är viktigt att inte själv vara (bög).
Det finns så mycket som är obehagligt hos läkaren (för att inte tala om tandläkaren). Prostataundersökning är en av de mer okomplicerade undersökningarna.
+1.
Jag har gjort både gastroskopi och rektoskopi, och jag tycker att gastroskopi var klart obehagligast.
watertouch
2013-04-05, 23:32
Jag menar att många har en överdriven rädsla för det. Just pga att det associeras till något man tycker är viktigt att inte själv vara (bög).
Det finns så mycket som är obehagligt hos läkaren (för att inte tala om tandläkaren). Prostataundersökning är en av de mer okomplicerade undersökningarna.
Förstår tänket...
Men det är iaf helt asexuellt... Om man nu inte tänder på sköterskor osv...
Som MAN.. Kvinnor får brev året om, om bröströntgen osv...
Som Man... inget... Man går dit då man upplever problem...
Dem flesta killar jag känner kör 2veckors tiden +, har det inte gått över på 2 veckor så går man till Vårdcentralen...
Bögfobin försvinner när man inte kunnat kissa på ett antal timmar lr fått Testikelproblem...
Har du pratat med min farfar? :D
Han går inte heller till kyrkan längre för det är "så många fjompor/kvinnor" i Svenska Kyrkan nu.
Sen när min kusin väntade barn...
Farfar: "Hoppas det blir en pojke!"
Kvinnorna på släktmiddagen: "Varför det?"
Farfar: "För att det är trevligt!11"
Jag har fått 4 olika läkares fingrar i mitt rectum, och kan nu med erfarenhet konstatera att det inte är särskilt farligt. Jag har tillika 4 likartade uppfattningar om att min prostata är normal.
Jag har fått 4 olika läkares fingrar i mitt rectum, och kan nu med erfarenhet konstatera att det inte är särskilt farligt. Jag har tillika 4 likartade uppfattningar om att min prostata är normal.Skönt?
Skönt?
Nej, inte direkt. Men det är över väldigt fort.
Hehe you dirty mind...där kom jag på dig med fingrarna i kakburken :). Jag menade ju såklart "var det skönt att det inte var något fel på prostatan".
Men du kan ju berätta om själva "ingreppet" mer ingående...om du vill.:kinky:
:D
Börja sitt och pissa (hemma), jag tycker det går lite segare när man står upp men när man sitter kan det bli uppemot en 100bars tryck utan problem. Sen ska det ju skydda prostatan.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.