handdator

Visa fullständig version : Hur mycket mer måste jag egentligen ner? [Tjock]

Frasier Crane
2013-04-04, 18:55
Ålder: 24
Längd: 188cm
Vikt: 83kg

Förstår inte hur mycket mer jag måste ner! Trodde att 80kg skulle räcka eftersom jag trots allt är 188cm lång, men icke sa Nicke!

Vad tror ni att jag har kvar att gå ned baserat på bilderna? Och på hur lång tid kan jag klara av det? Målet är alltså att se smal ut. Helst nu till sommaren (midsommar).

Känns som det är jättemycket kvar!

Tack på förhand!

98444 98445

Lychgate
2013-04-04, 18:58
10-15kg höftar jag till med. Väldigt lite massa.

Frasier Crane
2013-04-04, 19:03
Satan i gatan! Ungefär 70kg då alltså.

Är det realistiskt att klara av det till den 21a juni? :>

JamesD
2013-04-04, 19:08
1 kg i veckan så är du där till midsommar. Borde vara lätt.

Lychgate
2013-04-04, 19:09
Satan i gatan! Ungefär 70kg då alltså.

Är det realistiskt att klara av det till den 21a juni? :>

Om du vill bli av med ännu mer muskelmassa och eventuellt få problem med sladdrig hud samt äta väldigt lite.

Frasier Crane
2013-04-04, 19:13
1 kg i veckan så är du där till midsommar. Borde vara lätt.

Får hoppas det!

Om du vill bli av med ännu mer muskelmassa och eventuellt få problem med sladdrig hud samt äta väldigt lite.

Frågan är ju hur mycket massa jag ens har? Känns ju som att jag kan ligga på hyfsat lågt kaloriintag utan att tappa särskilt mycket massa?

JamesD
2013-04-04, 19:19
Tror inte du direkt behöver bry dig om att bränna muskler när du ändå har så lite. Vill du bara bli smal och är nöjd med det så är det bara att kötta.

King Grub
2013-04-04, 19:22
Tror inte du direkt behöver bry dig om att bränna muskler när du ändå har så lite.

Det är väl ett sämre läge, inte ett bättre.

Ronn
2013-04-04, 19:25
Frågan är ju hur mycket massa jag ens har? Känns ju som att jag kan ligga på hyfsat lågt kaloriintag utan att tappa särskilt mycket massa?

Tror inte du direkt behöver bry dig om att bränna muskler när du ändå har så lite. Vill du bara bli smal och är nöjd med det så är det bara att kötta.

Håller inte med, prioritera muskelmassa från början så slipper du ångra dig sen när uppförsbacken blir ännu brantare.

Du kommer ändå inte kunna få någon superkropp så snabbt, bli av med en del fett kan du helt klart men tänk realistisk.

JamesD
2013-04-04, 19:27
Tror att ni har fel fokus här. Killen vill bli smal och nämner ingenstans att han bryr sig om någon muskelfysik. Det finns faktiskt de som endast vill vara smala och det är väl okej det också även om vi som tränar inte förstår det. Har själv en kompis som dietade helt sjukt och ser ut som en sticka nu och han är helt nöjd med det.

Så kör på om det är det du vill ts.

Gober
2013-04-04, 19:29

Fast sladdrig hud är väl lite att ta i? Är ju ingen enorm övervikt vi snackar om?

OT, 15kg.

Ronn
2013-04-04, 19:35
Tror att ni har fel fokus här. Killen vill bli smal och nämner ingenstans att han bryr sig om någon muskelfysik. Det finns faktiskt de som endast vill vara smala och det är väl okej det också även om vi som tränar inte förstår det. Har själv en kompis som dietade helt sjukt och ser ut som en sticka nu och han är helt nöjd med det.

Så kör på om det är det du vill ts.

Spelar ju iof inte så stor roll, vi kan fortfarande ge dom råd vi tycker så får han själv avgöra. :thumbup:

Frasier Crane
2013-04-04, 19:38
Jo exakt. Är ju först och främst ute efter att bli smal. Ett senare mål är dock att forma kroppen med fokus på muskler, men jag vill för första gången på mycket länge kunna gå runt i sommarkläder såsom t-shirts och vara nöjd.

-1000kcal per dag fram till midsommar kanske borde göra susen då. Försöker ju även lägga in några styrkepass i veckan och ha fokus på protein.

Reaper123
2013-04-04, 19:39
Jag stämmer in i kören som gissat på 10kg+, detta grundar jag på att jag väger 45kg mer än dig i dagsläget (är 184cm) och jag behöver ner till 80kg för att bli "rippad" och min dagsform är något bättre än din.

Kan rentav vara 15 kg, men svårt att säga då bilderna inte visar hela kroppen.

Edit: När man ska gå från "fet" -> smal/vältränad första gången är det ett vanligt misstag att man tror att vikten x kommer göra en vältränad. Ta bort 10kg på den och man landar ofast närmare sanning. Vet inte hur många gånger jag trott att jag ska vara deffad och klar, är nu inne på deff nummer 4 och är glad om jag är "nöjd" och trodde för 2 år sen att jag skulle vara hård på 90kg!!

Lychgate
2013-04-04, 19:40
Fast sladdrig hud är väl lite att ta i? Är ju ingen enorm övervikt vi snackar om?

OT, 15kg.

Antar att han redan gått ner en del i vikt då hans buk ser svampig ut samt att han skrev "Hur mycket mer" i sin post.

Edit: Väger du 128kg Reaper? :d

Frasier Crane
2013-04-04, 19:43
Jo det med tidigare viktnedgång stämmer bra. Har väl gått ned en sådär 20kg nu.

Tycker dock jag sett ut så här ganska länge ;/

Sniggel
2013-04-04, 19:57
Ett sidofokus på att bevara/bygga muskler under tiden kommer göra det lättare att se smal ut sett över en bestämd tidsperiod vid samma kaloriunderskott.

DuzzBuzz
2013-04-04, 20:29
188cm och 83 kg? Utan att kolla någon tabell men magkänslan säger mig att du inte behöver väga mindre utan fylla ut kroppen med muskler istället... om du inte är ut efter lång och mager-looken, men då är du nog i fel forum :)

simmejävel
2013-04-05, 09:05
188cm och 83 kg? Utan att kolla någon tabell men magkänslan säger mig att du inte behöver väga mindre utan fylla ut kroppen med muskler istället... om du inte är ut efter lång och mager-looken, men då är du nog i fel forum :)

Icke då! Jag är också 188cm, vägde idag 77kg och har fortfarande ~10-15cm för bred midja för att det ska vara proportionerligt mot övriga kroppen. Men det beror ju såklart på utgångsläget vad gäller muskler, vilket ts likt mig inte ser ut att ha några större mängder av. :)

Frasier Crane
2013-04-15, 19:33
Snart två veckor sedan jag gjorde tråden och kommer väl passande ha gått ned 2 kilo ytterligare till den 18e nu (exakt 2 veckor efter).

Märker att mina ben har blivit mindre, men inget har hänt annars. Mina ben ser i alla fall bra ut och det är inget snack om vart fettet tas ifrån. Men jag vill ju att det ska tas från magen min, ack ack :(

Har gått sisådär med träningen också, hinner inte riktigt med. Går upp 6 och kommer hem 19. Det sista man vill göra då är ju att träna :/ Får alltid med ett pass i veckan, men det känns för lite. Är det 3 pass som är det ultimata? Gör ett pass ens något? Två?

Ma92
2013-04-15, 19:46
kvalite över kvantiet , att du inte "hinner" är väl mer än ursäkt än hela sanningen. All träning är bättre än ingen träning alls men tycker fortfarande att träning efter 19.00 inte bör vara något problem (allt handlar ju om prioriteringar )

Frasier Crane
2013-04-15, 19:55
Mjo gissar väl på att det är eftersom jag ligger på 1600kcal per dag som gör att jag inte riktigt orkar efter jobbet. Vill ju dock inte öka allt för mycket heller eftersom man inte bränner särskilt mycket på styrketräning ;o

raddum
2013-04-15, 19:59
Vikt är faktiskt ganska intetsägande precis som många påpekat, jag är 196cm lång har väl något med massa, på 84kg är jag långt ifrån krispig. Satsa på att styrketräna tung och var kontinuerlig så kommer du dit, ingen idé att gå medeval och crashdieta eller något sånt, du har ju kommit en bra bit hittills, keep it up

Kanske skulle vara bra för metabolismen att ta en diet break också, så du får upp din energiförbrukning, ingen är pigg på 1600 kcal, been there

Frasier Crane
2013-04-15, 20:06
Vikt är faktiskt ganska intetsägande precis som många påpekat, jag är 196cm lång har väl något med massa, på 84kg är jag långt ifrån krispig. Satsa på att styrketräna tung och var kontinuerlig så kommer du dit, ingen idé att gå medeval och crashdieta eller något sånt, du har ju kommit en bra bit hittills, keep it up

Kanske skulle vara bra för metabolismen att ta en diet break också, så du får upp din energiförbrukning, ingen är pigg på 1600 kcal, been there

Håller med dig, men har siktet inställt på en sommar där man kan gå i en t-shirt utan att slippa bulan så att säga. Motivationen är det inget fel på när det gäller kost och dylikt i alla fall. Jag håller all kost strikt. Det är mestadels träningen som halkar efter.

Det är väl ganska precis 2 månader kvar tills midsommar vilket jag ser som en -8kg nedgång åtminstone. Men du kanske har rätt med det där angående metabolismen.

raddum
2013-04-15, 20:20
Håller med dig, men har siktet inställt på en sommar där man kan gå i en t-shirt utan att slippa bulan så att säga. Motivationen är det inget fel på när det gäller kost och dylikt i alla fall. Jag håller all kost strikt. Det är mestadels träningen som halkar efter.

Det är väl ganska precis 2 månader kvar tills midsommar vilket jag ser som en -8kg nedgång åtminstone. Men du kanske har rätt med det där angående metabolismen.

Tro mig när jag säger att jag vart i dina skor. Det jag ångrar mest är att jag inte styrketränade och bara löpte och löpte, för en fin kroppskomposition är styrketräning guld värt.

Lite info om metabolism om du är intresserad:
https://www.youtube.com/watch?v=QHHzie6XRGk
https://www.youtube.com/watch?v=zkxLLB1iVjY
https://www.youtube.com/watch?v=ovtKufjyLbM

Frasier Crane
2013-04-16, 09:07
Tro mig när jag säger att jag vart i dina skor. Det jag ångrar mest är att jag inte styrketränade och bara löpte och löpte, för en fin kroppskomposition är styrketräning guld värt.

Lite info om metabolism om du är intresserad:
https://www.youtube.com/watch?v=QHHzie6XRGk
https://www.youtube.com/watch?v=zkxLLB1iVjY
https://www.youtube.com/watch?v=ovtKufjyLbM

Har du verkligen det undrar man då efter att ha kollat på dina trådar :P Du verkar åtminstone vara smal så att säga. Det är ju allt jag är ute efter först och främst! Men jag förstår att styrketräning är bättre än kondition.

Får väl ta mig i nackskinnet då kanske. Tänkte offra min 1 timmes lunch och dra till gymmet idag iaf. Ska se om det upplägget fungerar.

Frasier Crane
2013-04-16, 10:21
Börjar bli lite stressad också, hade verkligen trott att jag skulle klara av att se hyfsad ut till sommaren och nu är det bara två månader kvar :/ Den moroten har drivit mig i 6 månader nu och lite mer än -20kg.

begt
2013-04-16, 10:25
Börjar bli lite stressad också, hade verkligen trott att jag skulle klara av att se hyfsad ut till sommaren och nu är det bara två månader kvar :/ Den moroten har drivit mig i 6 månader nu och lite mer än -20kg.

Gör ett nytt mål, ditt förra mål var lite väl orealistiskt kanske.

Du har hur som helst kommit en bra bit på vägen. Låt det ta sin tid, stressa inte.

Frasier Crane
2013-04-16, 11:31

Du har hur som helst kommit en bra bit på vägen. Låt det ta sin tid, stressa inte.

Säg inte så :D Du ska säga "du hinner gott och väl" ;/

raddum
2013-04-16, 11:46
Har du verkligen det undrar man då efter att ha kollat på dina trådar :P Du verkar åtminstone vara smal så att säga. Det är ju allt jag är ute efter först och främst! Men jag förstår att styrketräning är bättre än kondition.

Får väl ta mig i nackskinnet då kanske. Tänkte offra min 1 timmes lunch och dra till gymmet idag iaf. Ska se om det upplägget fungerar.

2010 var jag ca 185cm vägde närmre 115kg idag 196cm 82-84 kg. Det skedde inte genom att döda mig själv, utan att hela tiden röra mig åt rätt håll, ibland snabbare ibland långsammare. Ibland två steg fram ett bak osv. Jag jobbar ju fortfarande på att nå mina mål, sakta men säkert.Stort lycka till iaf!

+1

Fluency
2013-04-16, 11:54
Varför tror folk att han inte hinner bli smal? Två månader hinner man ju långt på? Borde ju klara det.

Reaper123
2013-04-16, 12:11
Varför tror folk att han inte hinner bli smal? Två månader hinner man ju långt på? Borde ju klara det.This is why ->

Jag stämmer in i kören som gissat på 10kg+, detta grundar jag på att jag väger 45kg mer än dig i dagsläget (är 184cm) och jag behöver ner till 80kg för att bli "rippad" och min dagsform är något bättre än din.

Kan rentav vara 15 kg, men svårt att säga då bilderna inte visar hela kroppen.

Edit: När man ska gå från "fet" -> smal/vältränad första gången är det ett vanligt misstag att man tror att vikten x kommer göra en vältränad. Ta bort 10kg på den och man landar ofast närmare sanning. Vet inte hur många gånger jag trott att jag ska vara deffad och klar, är nu inne på deff nummer 4 och är glad om jag är "nöjd" och trodde för 2 år sen att jag skulle vara hård på 90kg!!

Fluency
2013-04-16, 12:31
This is why ->

Men 10kg är ju ingen omöjlighet på två månader? Sen kanske det saknas 5kg eller dylikt, men han lär fortfarande se okej ut.

Men det beror väl kanske på benen också.

raddum
2013-04-16, 12:36
Men 10kg är ju ingen omöjlighet på två månader? Sen kanske det saknas 5kg eller dylikt, men han lär fortfarande se okej ut.

Men det beror väl kanske på benen också.

Förstår att det är lätt/skönt att ha en målvikt och dyligt, men varför inte göra något mer hållbart ? No doubt att han kommer tappa 10kg om han ger sig fan på det, men varför stressa? Precis som att alla problam kommer att vara lösta om 10kg är borta den första juli eller när det nu var

beerbear
2013-04-16, 12:39
Vadå, du kan ju sikta på juli istället annars, sommaren är lång trots allt.

raddum
2013-04-16, 12:39
This is why ->

Som vanligt lyser Reapers närvaro med bra tips från egna erfarenheter och vettiga svar
:thumbup:

Reaper123
2013-04-16, 13:17

Men det beror väl kanske på benen också.Problemet är inte bara viktnedgången i mängden kilo, men att gå ned i vikt i ett så högt tempo resulterar mest troligt att risken är stor att han i slutändan rentav kan bli (mer) smalfet och alltså "tappa" formen.

Han har flera deff-bulk-cycler kvar tills en bra beachform, men det var heller inte vad TS eftersträvad/önskade utan bara se "smal" ut och min tro om att det rör sig om i värsta fall 15 kg gör att "smalfet" är ett troligt resultat av en hård deff/bantning...

Som vanligt lyser Reapers närvaro med bra tips från egna erfarenheter och vettiga svar
:thumbup:Thx *cupid*

Reaper123
2013-04-16, 13:27
För att visa lite vad jag pratar om, även om ena bilden är kass. Men det skiljer drygt 2 år mellan bilderna och 3 kg...

https://dl.dropboxusercontent.com/u/640925/naket/rps20130416_142149.jpg

Men det är på "förebilden" (ovan) jag väger minst, inte bulkbilden från iår (under)!

Det går "snabbt och enkelt" att tappa i vikt, men att dra sin första deff och tro att man ska gå från "halvfet" till smal/deffad på x kg är ett bra recept på att bli missnöjd. Tar ett par år innan man kan nå en bra fysik om man har inte sjukligt bra gener förstås!

Frasier Crane
2013-04-16, 18:31
Nu kom det visst många svar här, men alla har givetvis rätt när det gäller styrketräningen.

Jag tänker dock satsa allt på midsommar. Tränade idag på lunchen och det gick jättebra. Så tänker köra på det nu i fortsättningen. Grejen är väl bara att det är fullt med folk på gymmet vid den tiden (tränar som sagt på jobbets gym) så skivstången får jag ALDRIG röra. Känns som jag gör får få övningar :/

Idag körde jag exempelvis bara chest press (50kg), leg extension (80kg), pic pec (stavning?) (45kg) och en jag inte kan namnet på men man sitter ned och drar vikterna mot sig (60kg) ;>. 5x5 reps på alla. Försökte köra axelpress också men känns som ett revben (vid sidoryggsfästet) ligger snett så det är så jävla obehagligt att känna den vilket gjorde att jag slutade. Mer hann jag inte. Körde bara maskiner likaså, men jag maxxade i alla fall. 5x5 reps. Någon input på detta?

Tog bilder idag så att ni skulle få se hela kroppen så att säga.

Lägger upp dem inom kort så får ni gärna kommentera!

Frasier Crane
2013-04-16, 20:33
Här kommer för övrigt bilderna! Om än något suddiga och stiligt redigerade i paint :D Det kändes gay ;>

Besvara gärna frågorna jag ställt i kommentaren ovan. Det uppskattas verkligen!

Känns som min form varierar lite. Ibland ser jag tjockare ut, ibland mer "fit". Idag är ser jag mer fit ut. Men som ni kan har mina ben blivit jävligt smala i alla fall?

98983 98984

begt
2013-04-16, 20:39
Du har inte mycket fett på benen att tala om, du lär tappa mer på överkroppen framöver.
Ponera att du går ned 7 kg varav merparten försvinner ifrån överkroppen, då kan det inte vara så långt kvar.

Se till att styrketräna nu! Du har allt att vinna på det, och när du börjar komma ned i fettprocent blir det ännu viktigare.

Skillnaden ett enda helkroppspass i veckan gör, jämfört med ingen träning, är klart märkbar. Helst bör du dock träna ~2-4 gånger i veckan.

Tuxer
2013-04-16, 21:11
Jag har gjort ungefär samma grej nu och är ungefär lika lång som dig (186 cm), fast jag började i januari.

Risken med att gå ner så mycket, så fort, när man har lite massa är att man ser mer smalfet ut, precis som reaper säger. Nu vet jag inte vad du definierar att se smal ut, men jag lägger till bilder på mig så kan du få se hur det ser ut för mig på ~70 kg. Ser inte mig som smal med den här formen, men det visste jag redan innan jag började att jag inte skulle vara och det hade jag inte heller som mål till idag.

Men som sagt, det beror på vad du definierar som smal och är nöjd med.

Förebilden är vikten på runt 90 kg, efterbilden på 72 kg.

Frasier Crane
2013-04-16, 21:43
Du har inte mycket fett på benen att tala om, du lär tappa mer på överkroppen framöver.
Ponera att du går ned 7 kg varav merparten försvinner ifrån överkroppen, då kan det inte vara så långt kvar.

Se till att styrketräna nu! Du har allt att vinna på det, och när du börjar komma ned i fettprocent blir det ännu viktigare.

Skillnaden ett enda helkroppspass i veckan gör, jämfört med ingen träning, är klart märkbar. Helst bör du dock träna ~2-4 gånger i veckan.

Ja nu jävlar ska jag ju köra 3ggr/v eftersom det gick fint att gymma på lunchrasten. Blev dock riktigt svårt att hinna käka något, men kan nog komma på något alternativ. Frågan är väl snarare om de få redskap jag använde (som beskrivit tidigare) räcker? Kändes som jag inte riktigt var klar.

Jag har gjort ungefär samma grej nu och är ungefär lika lång som dig (186 cm), fast jag började i januari.

Risken med att gå ner så mycket, så fort, när man har lite massa är att man ser mer smalfet ut, precis som reaper säger. Nu vet jag inte vad du definierar att se smal ut, men jag lägger till bilder på mig så kan du få se hur det ser ut för mig på ~70 kg. Ser inte mig som smal med den här formen, men det visste jag redan innan jag började att jag inte skulle vara och det hade jag inte heller som mål till idag.

Men som sagt, det beror på vad du definierar som smal och är nöjd med.

Förebilden är vikten på runt 90 kg, efterbilden på 72 kg.

Ah skoj att se! Jo men det där tycker jag ju ändå är smalt?! Hade varit fullt nöjd om jag sett ut så där kan jag då säga i alla fall. Bra jobbat.

Tuxer
2013-04-16, 22:22
Ah skoj att se! Jo men det där tycker jag ju ändå är smalt?! Hade varit fullt nöjd om jag sett ut så där kan jag då säga i alla fall. Bra jobbat.

Tack! Som sagt, definitionen är väldigt individuell. :)
Nu hade jag kanske lite annan utgångspunkt då jag gymmade ganska seriöst under gymnasiet, dock var det 4 år sedan.

Angående redskapen; har ni tillgång till fria vikter? Finns väldigt lätta övningar att göra med bara en viktskiva också. Om du inte känner dig klar, försök dela upp passet med olika muskelgrupper, för att hinna med. 3-4 övningar/muskelgrupp brukar jag köra ungefär.

Frasier Crane
2013-04-17, 08:11
Tack! Som sagt, definitionen är väldigt individuell. :)
Nu hade jag kanske lite annan utgångspunkt då jag gymmade ganska seriöst under gymnasiet, dock var det 4 år sedan.

Angående redskapen; har ni tillgång till fria vikter? Finns väldigt lätta övningar att göra med bara en viktskiva också. Om du inte känner dig klar, försök dela upp passet med olika muskelgrupper, för att hinna med. 3-4 övningar/muskelgrupp brukar jag köra ungefär.

Ah ok! :)

Jo det finns fria vikter, alltså hantlar, i alla fall. Jag försöker köra basövningarna varje pass. Fast ersätter exempelvis benböj med leg curl och leg extension maskinerna då skivstången inte är tillgänglig. Liksom bänkpress med chest press maskinen ;/ Kanske inte är så ultimat, men helt ok?

Fluency
2013-04-17, 19:57
Problemet är inte bara viktnedgången i mängden kilo, men att gå ned i vikt i ett så högt tempo resulterar mest troligt att risken är stor att han i slutändan rentav kan bli (mer) smalfet och alltså "tappa" formen.

Men hur smalfet kan han bli? Det kan ju knappast bli värre än nu? Ibland får man väga sådana faktorer också beroende på person, han verkar ju uppenbarligen främst vara ute efter att se smalare ut först och det kommer han ju göra iaf ;>

cosmos
2013-04-17, 21:10
men hur smalfet kan han bli? Det kan ju knappast bli värre än nu? Ibland får man väga sådana faktorer också beroende på person, han verkar ju uppenbarligen främst vara ute efter att se smalare ut först och det kommer han ju göra iaf ;>
+1

Frasier Crane
2013-04-21, 13:33
Tänker likadant faktiskt.

Kör hur som helst på nu hårt med styrketräning 3-4ggr/v och 1000kcal underskott så får jag se hur det ser ut i juni.

Om det är långt kvar i juni så funderade jag på att köra 3veckors rådeff med extremt lågt kcalintag :| Men förhoppningsvis behöver jag inte det.

Frasier Crane
2013-04-23, 16:27
Vad tror ni om VLCD och styrketräning 3-4ggr/v?

Med VLCD syftar jag dock på 1000kcal om dagen.

Pahwn
2013-04-23, 16:32
VLCD ska väl under 800kcal? Strunt samma, 3 gånger i veckan med helkroppspass är rekomenderat, jag kör VLCD nu och att köra separata muskelgrupper skulle aldrig gå..

Sen är ju helkroppspass bäst för att stimulera samtliga muskler i kroppen.

Frasier Crane
2013-04-23, 16:37
VLCD ska väl under 800kcal? Strunt samma, 3 gånger i veckan med helkroppspass är rekomenderat, jag kör VLCD nu och att köra separata muskelgrupper skulle aldrig gå..

Sen är ju helkroppspass bäst för att stimulera samtliga muskler i kroppen.

Jo exakt, just därför jag skrev "dock 1000 kcal" :)

Varför skulle inte separata muskelgrupper gå? Kör så just nu nämligen

Pahwn
2013-04-23, 17:53

Ja ursäkta, det var jag som satt och skrev medans du la den kommentaren :)

Ja jag skulle tro att det har att göra med att du vill stimulera alla dina muskler så ofta som möjligt, när kroppen får i sig så lite näring/energi som den gör under VLCD så TROR jag att man gör detta för att behålla så mycket muskelmassa som de bara går.

Cogge
2013-04-23, 18:22
Ville bara skriva att jag är sjukt imponerad av din inställning till målet Mr. Frasier Crane :D

greasedupdeafguy
2013-04-23, 18:29

Jag kör cirka 900-1000 kalorier om dagen och kör separata muskelgrupper, funkar perfekt för mig. Har bara legat på den här nivån i en vecka dock men känner mig inte sämre än vad jag gjorde innan iaf då jag låg på cirka 1400kcal :)

Frasier Crane
2013-04-23, 22:00
Ja ursäkta, det var jag som satt och skrev medan du la den kommentaren

Ja jag skulle tro att det har att göra med att du vill stimulera alla dina muskler så ofta som möjligt, när kroppen får i sig så lite näring/energi som den gör under VLCD så TROR jag att man gör detta för att behålla så mycket muskelmassa som de bara går.

Aha ok, får väl ta och kolla upp det där under morgondagen då!

Ville bara skriva att jag är sjukt imponerad av din inställning till målet Mr. Frasier Crane :D

Tolkar det som en komplimang :D Tack, men vi får se hur långt den inställningen räcker! Utlovar er bilder den 21a juni (dagen innan midsommar) åtminstone.

Jag kör cirka 900-1000 kalorier om dagen och kör separata muskelgrupper, funkar perfekt för mig. Har bara legat på den här nivån i en vecka dock men känner mig inte sämre än vad jag gjorde innan iaf då jag låg på cirka 1400kcal :)

Härligt, då får du gärna droppa någon kommentar veckorna framöver så jag vet om det är hållbart! :)

Frasier Crane
2013-05-08, 21:23
Jahapp boys, en liten update då!

Vettetusan hur det gått faktiskt. Har pendlat i vikt och det handlar för tillfället om 80-81kg. Förhoppningsvis är det muskler jag lagt på mig kanske för 2kg på 4veckor känns ju inte alls bra. Speciellt inte med mitt mål.

Jag gymmar dock rutinmässigt nu, 3ggr/v med ett bra schema (approved by Kolozzeum ^^). Det känns skönt även om man mest gått med rejäl träningsvärk nu i några veckor. Ett steg i rätt riktning hursomhelst.

Så här ser jag ut idag. Inte mycket har hänt rent kroppsmässigt är jag rädd trots underskott så jag gissar på att jag har en bit kvar. Satsar hur som helst som första mål att få bort kaggen tills juli, drygt två månader kvar! Kan jag få bort kaggen tills dess mån tro? ;)

99882 99881

Fluency
2013-05-09, 11:24
Bör nog gå tror jag, men det viktiga är ju att du är på väg att byta livsstil :) Tänk långsiktigt

browniieee
2013-05-09, 11:49

äter du 900-1000 kcal/dag?

greasedupdeafguy
2013-05-09, 12:50
äter du 900-1000 kcal/dag?

Gjorde det vid tillfället ja. Nu ligger jag nog lite högre

Frasier Crane
2013-05-10, 08:05
Ok, jo exakt. Det är en livsstil och jag tänker långsiktigt :) Men vad tror ni om tidsramen på 2månader till mitt första delmål dock? Will I make it?

Frasier Crane
2013-05-13, 09:57
Vägde in mig på 81.8kg idag efter helgens bravader vilket inte direkt känns så motiverande även fast det utan tvekan är mycket vätska. Tänkte hursomhelst köra på VLCD i 6veckor nu.

Vi snackar om ungefär 800 kcal per dag i 6veckor kombinerat med styrketräning 3ggr/v. Thoughts? Vill verkligen ner till midsommar.

Holmeros
2013-05-13, 11:01
Vägde in mig på 81.8kg idag efter helgens bravader vilket inte direkt känns så motiverande även fast det utan tvekan är mycket vätska. Tänkte hursomhelst köra på VLCD i 6veckor nu.

Vi snackar om ungefär 800 kcal per dag i 6veckor kombinerat med styrketräning 3ggr/v. Thoughts? Vill verkligen ner till midsommar.

Ja: Träna mer så kan du äta mer.