handdator

Visa fullständig version : Tutt-demonstration live från Östermalm kl. 15.00 !!!

tjabon
2013-04-04, 13:10
http://www.svt.se/nyhetsprogrammet-rapport/

:naughty:

David Brent
2013-04-04, 13:11
Vad vill de åstadkomma?

Okej
2013-04-04, 13:12
Hahahahaa är det här på riktigt från SVTs sida? En nedräkning och allt hahaha :laugh:, nästan så att man skäms lite över att inte betala TV-licensen (inte för att jag har någon TV eller någon annan elektronik *innocent*)

Ronn
2013-04-04, 13:13
Vad demonstrerar dom för?

tjabon
2013-04-04, 13:13
Nånting om kvinnors frihet m.m. Femen startade väl i Ukraina...

Det politiska budskapet är underordnat. JAG TÄNKER TITTA PÅ TUTTAR! :)

tp_88
2013-04-04, 13:14
En nedräkning och allt hahaha :laugh:
Alla live-sändningar på SVT Play har sådan nedräkning.
Vad demonstrerar dom för?
http://www.svtplay.se/klipp/1136549/visade-brosten-pa-natet-far-dodshot

Okej
2013-04-04, 13:16
Allt live-sändningar på SVT Play har sådan nedräkning.

http://www.svtplay.se/klipp/1136549/visade-brosten-pa-natet-far-dodshot

*gah!*

http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/118/388/the-absolute-best-of-the-anti-joke-chicken-meme.jpg

Ronn
2013-04-04, 13:22
Haha tack för länkarna men det gjorde mig inte klokare, förstår fortfarande inte vad dom demonstrerar för. :)

4623
2013-04-04, 13:29
Haha tack för länkarna men det gjorde mig inte klokare, förstår fortfarande inte vad dom demonstrerar för. :)

Någon feministbrud i Tunisen la upp en topplessbild på facebook av någon anledning. Hon fick dödshot och blev inlagd på psyket av sina föräldrar. Tyckte jag mig läsa någonstans i morse.

tp_88
2013-04-04, 13:30
Jag har inte sett mer än klippet jag länkade, men jag tolkar det som att det är feminister runt om i världen som vill visa sitt stöd för tjejen från Tunisien som lever under dödshot efter sin "aktion" i protest mot kvinnoförtrycket i arabvärlden, och primärt Tunisien.

Okej
2013-04-04, 13:32
Vad tycker hen/genusfeministerna om detta?

Ronn
2013-04-04, 13:35
Jag har inte sett mer än klippet jag länkade, men jag tolkar det som att det är feminister runt om i världen som vill visa sitt stöd för tjejen från Tunisien som lever under dödshot efter sin "aktion" i protest mot kvinnoförtrycket i arabvärlden, och primärt Tunisien.

Jo såg det, vet inte historien med hon Amina men antar att hon i sin tur demonstrerat mot kvinnoförtryck, förstår inte riktigt hur man stöttar henne genom att flasha titsen i sverige. Jaja trevligt med bröst iallafall.

MathiasF
2013-04-04, 13:36
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRb1_vTs6WcqNyWTSRbK59B8trteg171 uR9cSQD0Gve535O14oE

tp_88
2013-04-04, 13:48
Jo såg det, vet inte historien med hon Amina men antar att hon i sin tur demonstrerat mot kvinnoförtryck, förstår inte riktigt hur man stöttar henne genom att flasha titsen i sverige. Jaja trevligt med bröst iallafall.
Hon flashade titsen, varför kan du nog räkna ut själv, och eftersom demonstrationerna genomförs till stöd för henne så är det väl inte så konstigt.

spoonchest
2013-04-04, 13:50
Kvinnan i Tunisien var påväg att dömas till stening för sitt brott.
Föräldrarna fick det till att hon var psyksjuk och därför visade brösten. In med henne på mentalsjukhus för att undvika döden. Seems legit.
Att man gör det här i Sverige handlar väl just om att folk ska fråga om det. Det är mitt antagande, så det får jag stå för själv.

Vunnis
2013-04-04, 13:52
Jaja trevligt med bröst iallafall.
:thumbup:

WHITEFOLKS
2013-04-04, 13:54
Jag trodde blottning var olagligt

Vunnis
2013-04-04, 13:55
Inte om man är kvinna, helst mörk. Då skulle det vara diskriminerande att säga att dom inte får gå topless.

4623
2013-04-04, 13:58
Hoppas på många fina gifs som förevigar detta.

hahavaffan
2013-04-04, 14:01
http://i.imgur.com/YgFO5.gif

David Brent
2013-04-04, 14:01
Det var dåligt med bröst

Woody R
2013-04-04, 14:04
När kan man förvänta sig något sevärt?

WHITEFOLKS
2013-04-04, 14:04
Fler från media än demonstranter :D

Ronn
2013-04-04, 14:05
Fin kommunistbanner

mini
2013-04-04, 14:05

Det är det. Det går under sexuellt ofredande. Det går att bli dömd för det även som kvinna som visar brösten. Fråga Nour. Vunnis får googla.

AronP
2013-04-04, 14:06
Sjukt ovärt. 5-10pers där, 1 par tuttar.

hahavaffan
2013-04-04, 14:06
http://i.imgur.com/YgFO5.gifhttp://i.imgur.com/v6JHwtK.gif

WHITEFOLKS
2013-04-04, 14:07
Ok så jag gissar att det är poliser där någonstans och att de ser detta. Är väl bara gripa på plats då.

Eller skulle det bli lite anti-klimatiskt, att gripa någon som visar brösten i en sådan här demonstration.

Diomedea exulans
2013-04-04, 14:08
Vafan, jag hade förväntat mig en brasiliansk karnivalorgie, inte några brunklädda personer som står och håller skyltar.

mini
Ok så jag gissar att det är poliser där någonstans och att de ser detta. Är väl bara gripa på plats då.

Eller skulle det bli lite anti-klimatiskt, att gripa någon som visar brösten i en sådan här demonstration.

För att det ska vara sexuellt ofredande gissar jag att det måste vara sexuellt och någon måste känna sig ofredad.

Ronn
Dom dividerar med polisen där i bakgrunden till vänster.

Juxta
2013-04-04, 14:09

Nu ska vi inte vara såna. Jag tycker det är bra att folk inte blir gripna om dom visar upp lite mer hud än vanligt. Dessutom appliceras inte samma regler på killar som på tjejer. Tänk dig själv om du var tvungen att ha på dig t-shirt på stranden i sommar...

tp_88
2013-04-04, 14:12
All jokes aside, det är fruktansvärt tragiskt att den arabiska "våren" blev vad den blev.

De här protesterna berör mig, till skillnad från många andra feministdemonstrationer i väst.

Okej
2013-04-04, 14:13
All jokes aside, det är fruktansvärt tragiskt att den arabiska "våren" blev vad den blev.

De här protesterna berör mig, till skillnad från många andra feministdemonstrationer i väst.

+1

Trodde aldrig jag skulle säga det, men här har vi (vad det verkar som) vettiga feminister. Och det säger jag inte bara p.g.a. att de lockat med bröst :d

Får se om de säger något dumt snart

en stor stark
2013-04-04, 14:14

+1

Man får ju tänka på att det faktiskt finns grov ojämställdhet i världen och lite här och där, och att det finns bra poänger. Allt är inte "Du får inte sitta som en man på tåget".

AronP
2013-04-04, 14:17
Är det inte lite smått intressant att man tog in en vit, dansk kvinna som troligtvis inte är muslim för att flasha tuttarna, ingen av dom som verkar vara muslimer flashar sig. Känns som man inte riktigt vågar walk the walk.

WHITEFOLKS
2013-04-04, 14:21
Är det inte lite smått intressant att man tog in en vit, dansk kvinna som troligtvis inte är muslim för att flasha tuttarna, ingen av dom som verkar vara muslimer flashar sig. Känns som man inte riktigt vågar walk the walk.

Man måste ju inte göra det för att man kan. Självklart ska man ha rätt till sin kropp, det betyder inte att man måste göra allt.

Lite synd att "Communist youth organization" tar upp mer plats än alla frihetsförespråkare.

pwnyou
2013-04-04, 14:22
benya kan väl komma in här och förklara hur Sverige och svenska män är minst lika kvinnoförtryckande som islamistiska länder och män.

Han kan ju använda det lysande argumentet "HUR MÅNGA MUSLIMSKA LÄNDER HAR DU BOTT I?" till kvinnorna som demonstrerar.

AronP
2013-04-04, 14:24
Man måste ju inte göra det för att man kan. Självklart ska man ha rätt till sin kropp, det betyder inte att man måste göra allt.

Absolut inte, det är just det som är rätten till sin egen kropp. Men det verkar som om det är så man "marknadsfört" det och bilden från "allmänheten" är ju att dom (muslimska kvinnor) inte får göra det och det är lätt att det framstår som att man inte vågar göra det när man inte gör det, speciellt när man tar in en icke-muslimskt tjej som gör det.

Ronn
2013-04-04, 14:25
Dom ska tydligen demonstrera utanför en moské nu?

WHITEFOLKS
2013-04-04, 14:25
Det är ju inte ok socialt i Sverige heller och speciellt inte i vissa grupper. Däremot riskerar du inte stening eller avrättning av staten för det.

en stor stark
2013-04-04, 14:26
Dom ska tydligen demonstrera utanför en moské nu?

Jag har inte följt det hela riktigt. Vad är deras budskap/mål? Förutom att det är fel förstås.

pwnyou
2013-04-04, 14:39
Jag har inte följt det hela riktigt. Vad är deras budskap/mål? Förutom att det är fel förstås.

Läs:

2013-04-03 • Den feministiska protestgruppen Femen har utropat 4 april till "International Topless Jihad Day", till stöd för den tunisiska bloggerskan Amina Tyler.

19-åriga Amina Tyler lever idag under dödshot i Tunisien, sedan hon publicerat toplessbilder av sig själv på Femens Facebooksida. På kroppen hade hon skrivit:

"Min kropp tillhör mig, och den är inte källan till någons heder"

Amina berättade efteråt att detta var en markering gällande alla förtryckta kvinnor. Nu är hon försvunnen, och det ryktas om att hon tagits in på ett mentalsjukhus av sina föräldrar, som också ha förbjudit henne att kommunicera med omvärlden.

I morgon planerar Femen toplessdemonstrationer utanför flera tunisiska ambassader i världen. En av dessa är utanför Tunisiska Ambassaden i Stockholm (Narvavägen 32) klockan 15.

Femen kräver att Amina ska friges. Flera kvinnor har redan postat egna toplessbilder på Facebook i protest. Femen har i ett meddelande skrivit:

"Long live the topless jihad against infidels! Our tits are deadlier than your stones!"

en stor stark
2013-04-04, 14:41
Läs:

Hmm okej. Låter rätt bra faktiskt.

tp_88
2013-04-04, 14:47
Jag tolkade reportern som att de skulle sända även demonstrationen från moskén på Play, men hittar inget?

Ronn
2013-04-04, 14:48
Jag tolkade reportern som att de skulle sända även demonstrationen från moskén på Play, men hittar inget?

Som jag förstod det skulle dom förflytta sig dit och sen uppta sändningarna igen.

tp_88
2013-04-04, 14:54
Som jag förstod det skulle dom förflytta sig dit och sen uppta sändningarna igen.
Jo, men det finns inte listat under livesändningar osv, trots att andra sändningar är listade tom lördag.

Fishtank
2013-04-04, 14:59
Kom in i tråden och förväntade mig iaf en bild.

Bra budskap däremot, förstå gången på länge jag läst något om feminism och frihet som inte slutar i manshat.
Tråkigt att arabländerna nog aldrig kommer få en kvinnosyn som vi i väst kallar normal.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

micke81
2013-04-04, 15:03
så nu passar det att objektifiera kvinnor?,när feminister gör det är det tydligen ok...

Mackan58
2013-04-04, 15:06
Femen = Alfa as fuark.

Gillar dem stenhårt.

Konkelbär
2013-04-04, 15:29
Spolade genom, inga tuttar.. i am disappoint :(

tjing
2013-04-04, 16:44
Någon som har lust att klippa in tuttarna?

Orkar inte kolla på programmet.

Alternativt en sammanfattning. Hur många tuttar var det, storlek, form etc. Tack på förhand.

Danne2k
2013-04-04, 16:48

Alternativt en sammanfattning. Hur många tuttar var det, storlek, form etc. Tack på förhand.

Bildgoogla "nakendemonstration östermalm", men det är inte mycket att hänga i granen, liten bild osv.

tjing
2013-04-04, 16:50
Jag googlade och får upp en bild på koreanen som flydde från Nordkoreanska fängelset camp 14. Vad i helvete.

hurril
2013-04-04, 17:08

Kvinnorättskämpen från prostitutionstråden drar en Visapattarna för att han inte orkar googla. Tuttar är roligt men inte skenhelighet.

Latissimus Dorsi
2013-04-04, 17:09
Kvinnorättskämpen från prostitutionstråden drar en Visapattarna för att han inte orkar googla. Tuttar är roligt men inte skenhelighet.

Hyckleri? *bs*

mij82
2013-04-04, 18:15
Vad tycker hen/genusfeministerna om detta?

Menar du vad de tycker om att ett gäng oskulder sitter och dreglar över tuttar på tv? *jorgen*

qqq111
2013-04-04, 20:19
99% OT i tråden

tp_88
2013-04-04, 20:43
99% OT i tråden
Ja, förbannat tråkigt. Tråden förtjänade ett bättre öde.

De här kvinnorna är modiga, beundransvärda och kämpar för något "lite" viktigare än att killar utöver makt i kollektivtrafiken genom att inte hålla ihop knäna eller liknande nonsens.

tjing
2013-04-04, 20:56

Jag skojar ju för fan till det lite. Skenhelig kan du vara själv, din idiot. Du tror alltså att jag skrev det där på fullaste allvar, med tanke på vad jag skrivit tidigare? Snacka om att försöka vinna billiga poänger. Dessutom får du det låta så fult att vara för jämställdhet.

"Kvinnorättskämpe". Är inte du det menar du? Är inte alla normala människor det?

Exdiaq
2013-04-04, 21:22
Jag skojar ju för fan till det lite. Skenhelig kan du vara själv, din idiot. Du tror alltså att jag skrev det där på fullaste allvar, med tanke på vad jag skrivit tidigare? Snacka om att försöka vinna billiga poänger. Dessutom får du det låta så fult att vara för jämställdhet.

"Kvinnorättskämpe". Är inte du det menar du? Är inte alla normala människor det?

Gå och lägg dig din tomte.

hurril
2013-04-04, 21:44

Nej alla normala är inte kvinnorättskämpar. Ämnet med kvinnors frihet är viktigt. P-frågan är inte så klippt och skuren som du vill ha det till och om någon söker billiga poänger så är det du i den tråden. Där verkar du dessutom ha glömt bemöta en del saker vilket ju är hemskt lägligt...

I den här tråden är kanske inte höhöhöhötuttar rätt nivå med tanke på att kvinnan allt handlar om har ett dödshot hängande över sig. Jag vill nog även påstå att jag är många saker och delar inte alla feminismens teser men jag en sak jag inte är, är skenhelig i den frågan.

tjing
2013-04-04, 22:17
Kvinnorättskämpar som i jämställdhet menar jag såklart. Ingen felvinklad miljöparti-feminism.

Vilka saker har jag inte bemött? Jag är ingen officiell förespråkare för någonting, jag bara uttrycker mina åsikter i frågan som passar mig. Om jag ändrar åsikt, så gör jag. Så gör mig inte till någon representant för någon anti-prostitutions maffia.

Som sagt, om du på fullaste allvar tror att jag skriver det jag skrev med seriöst uppsåt så är du helt fel ute. Men du känner inte mig så du är förlåten. Det är ju snarare så folk skriver på nätet, kolla bara Flashback. Men ironi på nätet går sällan hem särskilt bra.

Grahn
2013-04-05, 08:21
Amina och de andra som står upp för sin frihet och riskerar allt förtjänar stöd.

Sen att jag får ryckningar i ögonvrån så fort någon nämner patriarkatet får jag påminna mig att i detta sammanhang så är det rätt påtagligt närvarande och verkligt.

Feministers inställning till det där med att ingen får bestämma över vad folk gör med sina kroppar är ju dock lite förirrande normalt sätt( mycket enklare i detta sammanhang givetvis ). Det verkar bara gälla när folk gör "rätt" dvs inte för prostitution, porr eller sexualiserad reklam. Frihet är givetivs minst lika viktig när den är lite obekväm.

mini
2013-04-05, 08:43
Det finns feminister som är mot förbud mot prostitution exempelvis. Det finns faktiskt ganska många olika inriktingar men det är ju enklare att bara läsa det man vill läsa och sedan raljera över det.

Bärs
2013-04-05, 08:50
Amina och de andra som står upp för sin frihet och riskerar allt förtjänar stöd.

Sen att jag får ryckningar i ögonvrån så fort någon nämner patriarkatet får jag påminna mig att i detta sammanhang så är det rätt påtagligt närvarande och verkligt.

Det är lika mycket matriarkatet som upprätthåller dessa system i stora delar av världen, med omskärelse och hedersmord etc., dvs. sådant vi idag tolkar som kvinnoförtryck.

Grahn
2013-04-05, 09:07
Det är lika mycket matriarkatet som upprätthåller dessa system i stora delar av världen, med omskärelse och hedersmord etc., dvs. sådant vi idag tolkar som kvinnoförtryck.

Det ligger säkert en viss sanning i det med.

Grahn
2013-04-05, 09:16
Det finns feminister som är mot förbud mot prostitution exempelvis. Det finns faktiskt ganska många olika inriktingar men det är ju enklare att bara läsa det man vill läsa och sedan raljera över det.

Visst gör det det, det finns interna konflikter med i leden. Kanske det som bidrar till att det är förvirrande?

mini
2013-04-05, 09:19
Visst gör det det, det finns interna konflikter med i leden. Kanske det som bidrar till att det är förvirrande?

Det bidrar säkert. Nu vet jag inte hur mycket konfliikter det är eftersom de allra flesta som är feminister inte är med i något led. Det är både en politisk och ideologisk rörelse men också ett sätt att se på samhället och vardagen. Ganska utspritt helt enkelt.

Knatcharn
2013-04-05, 09:53

Det kan också vara så att de som säger sjukast saker som att "män är omkringvandrande dildos" och så vidare är de feminister man hör talas om, eftersom att de skriker mest. Därför tror man att alla feminister är sådana?

Jag känner vettiga feminister även om de flesta jag träffat är väldigt skeva (enligt mig då såklart, de har ju rätt till sin åsikt).

Grahn
2013-04-05, 09:58
Det kan också vara så att de som säger sjukast saker som att "män är omkringvandrande dildos" och så vidare är de feminister man hör talas om, eftersom att de skriker mest. Därför tror man att alla feminister är sådana?

Jag känner vettiga feminister även om de flesta jag träffat är väldigt skeva (enligt mig då såklart, de har ju rätt till sin åsikt).

Visst är det så, ingen uppmärksammar det normala :)

Ronn
2013-04-05, 14:02
Dom lyckades med att få internationell uppmärksamhet iallafall!

http://www.aljazeera.com/news/europe/2013/04/20134511838270701.html