handdator

Visa fullständig version : Prodigy

Baronpanda
2013-04-04, 01:54
Köpte en burk Prodigy av PNI, men nu till det skumma här får stickningar beta Alanine känsla utav den dock enligt innehållet finns de inte i burken så undrar om någon har en idé vilken substans som ger känslan.

Mest nyfiken då jag inte kan komma fram till vad som skulle kunna göra det om det inte är beta Alanine i burken ändå dock inte skriven.

mmsportsandreas
2013-04-06, 08:43
beta-alaninet är listat först på innehållsförteckningen.

fridalin
2013-04-06, 09:53
Hur står sig jacked xx i förhållande till prodigy för er som testat? Prodigy bästa pwo jag provat hittills inte vågat jacked xx ännu. Vågar man prova?! Gillar fokusen av Prodigy, inte för mycket stimkänsla vilket är ett stort plus!

PureWhey
2013-04-06, 13:09

Säker? I så fall måste jag ha missat det när jag läst på min burk, får kika en gång till när jag kommer hem. Köpte en beta ā-burk extra, killen som jobbade i affären (mm) såg det inte heller när vi kikade på innehållet.

92Andersson
2013-04-06, 14:33
Hur står sig jacked xx i förhållande till prodigy för er som testat? Prodigy bästa pwo jag provat hittills inte vågat jacked xx ännu. Vågar man prova?! Gillar fokusen av Prodigy, inte för mycket stimkänsla vilket är ett stort plus!

Körde med Jacked XX innan Prodigy, funkar definitivt bra, men jag tycker själv att Prodigy är den bästa PWO'n jag kört hitills. Bra pump och fokus. Ska gå tillbaka till Jacked efter denna burk Prod och se vad jag tycker mer in-depth.

Baronpanda
2013-04-06, 15:45

Jahaaa då vart ja dumförklarad asså, såg nu att den var skriven i alternativa namnet och inte Beta Alanine.

Antar att dom säkert gjort de för att de låter mera exklusivt.

mmsportsandreas
2013-04-08, 07:33
Jahaaa då vart ja dumförklarad asså, såg nu att den var skriven i alternativa namnet och inte Beta Alanine.

Antar att dom säkert gjort de för att de låter mera exklusivt.

hej igen

menade absolut inte att dumförklara dig. jag var bara lite stressad när jag svarade, ber om ursäkt för det.
ja, det är lite löjligt när de försöker coola tillprodukten genom att använda alternativa namn, håller med. klart mycket bättre med de med vedertagna namnen

Baronpanda
2013-04-08, 19:33
hej igen

menade absolut inte att dumförklara dig. jag var bara lite stressad när jag svarade, ber om ursäkt för det.
ja, det är lite löjligt när de försöker coola tillprodukten genom att använda alternativa namn, håller med. klart mycket bättre med de med vedertagna namnen

Menade inte att du personligen gjorde något utan att jag hade stirrat mig blind på burken utan att lägga märke till att det var listat först ;)

Rynkat pannan rätt mycket om stickningarna då jag inte såg den skriven först :)

PureWhey
2013-04-10, 12:30
Jaha, då lärde man sig något nytt.
Edit; Kul att personen som jobbade på MM inte ens förstod detta efter att vi kollat på innehållet tillsammans, se över er personal.

Gasph
2013-04-10, 16:32
Ehh, vara för att personen i fråga inte kunde svara så ska "dom se över personalen"

Vet inte vad du jobbar med, men kan nog säga att du inte kan allt inom din gren heller...

Sverker
2013-04-10, 17:13
En spännande fråga.

Ska en ingrediens anges med trivialnamnet eller med sitt kemiska namn ?
Jag är själv inte jurist men läser jag lagstiftningen om märkning:
http://www.slv.se/upload/dokument/lagstiftning/2000-2005/2004-27%20kons.pdf
..ska märkningen inte vara vilseledande. Beta-alanin är ett inarbetat trivialnamn medan det kemiska namnet är okänt för de flesta. Jmf koffein med det korrekta kemiska namnet 1,3,7-Trimetylxantin. Vi alla läser och förstår koffein och blir inte överraskade av att vi blir piggare, får svårare att sova eller blir mer fokuserade.

Misstänker att lagstiftningen vill att det ska märkas beta-alanin på burken, för att inte vilseleda kunderna.

mmsportsandreas
2013-04-10, 18:34
En spännande fråga.

..ska märkningen inte vara vilseledande. Beta-alanin är ett inarbetat trivialnamn medan det kemiska namnet är okänt för de flesta. Jmf koffein med det korrekta kemiska namnet 1,3,7-Trimetylxantin. Vi alla läser och förstår koffein och blir inte överraskade av att vi blir piggare, får svårare att sova eller blir mer fokuserade.

Misstänker att lagstiftningen vill att det ska märkas beta-alanin på burken, för att inte vilseleda kunderna.

Det är skillnad på regler för kosttillskott och regler för livsmedel.

Vad jag känner till så finns det inget rätt eller fel när det kommer till korrekt märkning på etiketter - beträffande vilket namn man ska ange för en ingrediens, så länge rätt ämne anges.

1,3,7-trimetylxantin som du skriver om t.ex, använder flera tillverkare på sina etiketter, och jag har aldrig blivit tillrättavisad av miljönämnden beträffande detta.

Dock tycker jag det är grymt onödigt att medvetet använda ett annat namn än det vanliga namnet. I så fall bör tillverkarna skriva 1,3,7-trimetylxantin (koffein), just för att inte vilseleda kunden.

Sverker
2013-04-10, 18:41
Men kosttillskott är livsmedel. Vilka regler skulle skilja ?

http://www.slv.se/sv/grupp1/livsmedelsforetag/Regler-for-olika-typer-av-livsmedel/Kosttillskott/

http://www.slv.se/upload/dokument/lagstiftning/2000-2005/2003_09_kons.pdf

LillisJ
2013-04-10, 20:47
Jaha, då lärde man sig något nytt.
Edit; Kul att personen som jobbade på MM inte ens förstod detta efter att vi kollat på innehållet tillsammans, se över er personal.

Du missade det ju också.

PureWhey
2013-04-10, 21:21
Du missade det ju också.

Jobbar inte i en butik som säljer kosttillskott heller.

LillisJ
2013-04-10, 21:25
Jobbar inte i en butik som säljer kosttillskott heller.

Nej men jag fattar inte varför du klagar på en annan människa när du gjorde exakt samma misstag.

Baronpanda
2013-04-10, 21:47
Nej men jag fattar inte varför du klagar på en annan människa när du gjorde exakt samma misstag.

Du kan inte säga att en konsument ska ha samma förstående om dem sakerna som en som jobbar inom den branschen har.

Sedan att man ska ha en rimlig koll på vad man köper etc är ju självfallet men den som jobbar inom branschen ska ha en högre koll en privatpersonen.

PureWhey
2013-04-10, 21:58

Hoppas du skojar? Personen i fråga JOBBAR med att sälja och informera kunder om just det jag frågade honom om, det gör väl för fan inte jag?

LillisJ
2013-04-10, 22:24
Du kan inte säga att en konsument ska ha samma förstående om dem sakerna som en som jobbar inom den branschen har.

Sedan att man ska ha en rimlig koll på vad man köper etc är ju självfallet men den som jobbar inom branschen ska ha en högre koll en privatpersonen.

Nej, du har rätt, men nu kollade dem faktiskt tillsammans. Vem som helst kan läsa en innehållsförteckning och nu valde han att skylla ifrån sej på personalen istället. Som sagt så måste inte man ha mycket "förstående" för att kunna läsa en innehållsförteckning.

Hoppas du skojar? Personen i fråga JOBBAR med att sälja och informera kunder om just det jag frågade honom om, det gör väl för fan inte jag?

Så han ska läsa innehållsförteckningen åt dej? När det handlar om just PWOs så tycker jag att man ska forska själv om innehållet.

PureWhey
2013-04-10, 23:05
Nej, du har rätt, men nu kollade dem faktiskt tillsammans. Vem som helst kan läsa en innehållsförteckning och nu valde han att skylla ifrån sej på personalen istället. Som sagt så måste inte man ha mycket "förstående" för att kunna läsa en innehållsförteckning.

Så han ska läsa innehållsförteckningen åt dej? När det handlar om just PWOs så tycker jag att man ska forska själv om innehållet.

Har jag sagt det? Jag frågade honom om det var Beta-Alanin i och han sa nej, vad fan är det du inte förstår?
Frågar jag en cykelförsäljare om cykeln ska han ha koll på den, just nu gör du dig bara dummare än vad du är. (Hoppas jag)

LillisJ
2013-04-10, 23:09
Har jag sagt det? Jag frågade honom om det var Beta-Alanin i och han sa nej, vad fan är det du inte förstår?
Frågar jag en cykelförsäljare om cykeln ska han ha koll på den, just nu gör du dig bara dummare än vad du är. (Hoppas jag)

Det sa du ju inte alls, vem fan är det som är dum? :)

vi kollat på innehållet tillsammans

PureWhey
2013-04-10, 23:18
Det sa du ju inte alls, vem fan är det som är dum? :)

Och då sa han att det inte var beta-a, vad är det du inte förstår?

LillisJ
2013-04-10, 23:24
Och då sa han att det inte var beta-a, vad är det du inte förstår?

Jag förstår inte hur du inte kunde se det själv om ni nu kollade på det tillsammans(Hur såg du det inte själv?) och sen ha hjärta att skylla ifrån dej. Fast jag orkar verkligen inte samtala med någon med en sådan attityd, så- Chääna. :D

Edit: Nu kommer du skriva "Men han sa att det inte var b-alanin!!!11 :("

PureWhey
2013-04-10, 23:27
Jag förstår inte hur du inte kunde se det själv om ni nu kollade på det tillsammans. Fast jag orkar verkligen inte samtala med någon med en sådan attityd, så- Chääna. :D

Eftersom det står under ett annat namn, som redan framgått i tråden.

*gah!**facepalm*

Aja, nu är det läggdags för mig, ska nämligen vara lärare för barn i din ålder i morgon.

LillisJ
2013-04-10, 23:31
Eftersom det står under ett annat namn, som redan framgått i tråden.

Hur ska butiksbiträdet veta att det är b-alanin om det inte står b-alanin då?

Aja, nu är det läggdags för mig, ska nämligen vara lärare för barn i din ålder i morgon.

Ålderskortet :D Imponerande. :laugh:

Hej då.

PureWhey
2013-04-10, 23:42
För att det är det han arbetar med, han skall vara familjär med vanligt förekommande "fack-termer".

Kund: "Hej jag vill köpa en LCD-tv"
Försäljare: "En LCD-tv?"

Ja, du förstår konceptet, hoppas jag.

Natti på dig.

Pepz
2013-04-11, 07:41
självklart att man ska kunna begära att en försäljare i en butik vet vad produkterna innehåller iaf de egna produkterna.

Vet man inte vad namnen betyder så får man väl som försäljare helt enkelt googla eller fråga någon som vet

PureWhey
2013-04-11, 09:04
självklart att man ska kunna begära att en försäljare i en butik vet vad produkterna innehåller iaf de egna produkterna.

Vet man inte vad namnen betyder så får man väl som försäljare helt enkelt googla eller fråga någon som vet

Exakt, förstår inte hur man kan argumentera emot något så självklart. Tack mr.Pepz.

vicarious
2013-04-11, 10:03
Watermelon smakar ganska gott. Effektmässigt vet jag inte, inte hunnit testa så många pass än.

Fonziie
2013-04-30, 11:39
Någon som kan svara på hur denna pwo står sig på ett drogtest? Ska på hälsoundersökning + drogtest i och med nyanställning nämligen.

Pepz
2013-04-30, 14:26
Någon som kan svara på hur denna pwo står sig på ett drogtest? Ska på hälsoundersökning + drogtest i och med nyanställning nämligen.

kan nog ingen svara på så se till att undvika alla dylika former av pwo en period innan.

även om risken rimligtvis är låg och eventuellt positivt resultat är falskt.

Fonziie
2013-04-30, 14:30
kan nog ingen svara på så se till att undvika alla dylika former av pwo en period innan.

även om risken rimligtvis är låg och eventuellt positivt resultat är falskt.

Drack precis upp pwon haha.. Ska dit på fredag så kanske redan är försent isåfall.

Ligger på diet och är så jävla trött om dagarna så pwon är verkligen guld. Men jobbet väger ju tyngre så!

Baronpanda
2013-04-30, 15:49
Man kan inte svara 100% på din fråga tyvärr men ja kan säga så här är det första gången på länge du använt prodigy?

För om det är första gången på ett tag så kommer det inte visa positivt utav 1 gångs intag.

Talar från erfarenhet kan inte svara exakt varför men om man brukar ett narkotika preparat 1 gång och inte gjort det innan på en period så kan tester visa negativt redan några dagar efter (polare som brukat och sedan testat sig några dagar efter utan något som visade positivt)

Dvs kontinuerligt bruk kan spåras längre än ett kort/en gångs bruk av en substans.

Notera dock att jag INTE säger att de finns olagliga/klassade saker i prodigy då jag inte har en aning om det!

Men i det stora hela så ska du nog inte få några problem på testet! :)

Fonziie
2013-04-30, 18:25
Man kan inte svara 100% på din fråga tyvärr men ja kan säga så här är det första gången på länge du använt prodigy?

För om det är första gången på ett tag så kommer det inte visa positivt utav 1 gångs intag.

Talar från erfarenhet kan inte svara exakt varför men om man brukar ett narkotika preparat 1 gång och inte gjort det innan på en period så kan tester visa negativt redan några dagar efter (polare som brukat och sedan testat sig några dagar efter utan något som visade positivt)

Dvs kontinuerligt bruk kan spåras längre än ett kort/en gångs bruk av en substans.

Notera dock att jag INTE säger att de finns olagliga/klassade saker i prodigy då jag inte har en aning om det!

Men i det stora hela så ska du nog inte få några problem på testet! :)

Hmm okej, nej jag har kört pwo i säkert ett år minst utan uppehåll. Pwo-junkie. :Virro

Men just prodigyn har jag nyligen börjat med, tidigare vare jacked xx extreme och den säger ju MM sports själva inte ska ge utslag på drogtest. Men ja jag hoppas verkligen inte de blir nå strul, skulle va sjukt trist att förlora ett jobb pga pwo-bruk. :smash:

Sniggel
2013-05-03, 15:22

Kunden frågar om ett specifikt ämne finns med i en produkt. Den anställde säger nej (trots att det finns med!). Kunden klagar på dålig service.
Vad är det konstiga?
Att kunden själv inte såg det är en annan diskussion.

Depzon
2013-05-08, 23:43
Och hur lyder då detta alternativa namn på beta-alanin?

Sverker
2013-05-09, 06:07
3-aminopropionsyra.

Helt riktigt enligt de namngivningsregler som kemin använder. Ämnet är tre kol långt, har en aminogrupp i ena ändan och en syragrupp i andra. Syran står högre i hierarkin än aminogruppen så vi får 3-aminopropionsyra.
Flytta aminogruppen till kol 2 och vi får 2-aminopropionsyra. Mer känt som amniosyran alanin.

Frågar ni mig, så föredrar jag inarbetade namn som är allmänt kända. Även om det kemiska namnet är mer korrekt.

En spännande fråga.