Visa fullständig version : Power walk olika hastighet/kalorier
Så jag brukade powerwalka ca 7.00km i timmen på löpband nu har jag skeva jobb tider I 2mån sa hinner ej till gymmet, kommer bli nattpromenader Samma strācka men frågan ār om jag brānner lika många kalorier om jag gar 7km på1,5 timmar istallet for pa 1 timme ?? Tack
Som jag fattat det:
Du kommer Powerwalka 7km, på 1,5h istället för 7km på 1h.
Din fråga är alltså: Bränner du lika många kalorier om du går 7km på 1,5h som att gå 7km på 1h?
1. Gör själv en gissning
2. Gå in på http://www.caloriesperhour.com/index_burn.php och räkna ut det vettja!
King Grub
2013-04-01, 17:47
Om du utför aktiviteten på samma sätt kommer det att förbruka lika mycket energi även om det tar längre tid.
nisse1976
2013-04-01, 18:17
Om du utför aktiviteten på samma sätt kommer det att förbruka lika mycket energi även om det tar längre tid.
Det är min syn också men kalkylatorn som det länkades till säger inte det, vet du varför de inte använder sträckan som mätare? Eller räknar dom med att man inte utför aktiviteten på samma sätt?
Walking - 4 km/h
420 calories in 2 hr
Walking - 8 km/h
560 calories in 1 hr
Det är min syn också men kalkylatorn som det länkades till säger inte det, vet du varför de inte använder sträckan som mätare? Eller räknar dom med att man inte utför aktiviteten på samma sätt?
Walking - 4 km/h
420 calories in 2 hr
Walking - 8 km/h
560 calories in 1 hr
På caloriesperhour måste du ta bort lite kcal från räkningen. De räknar även med hur mycket du skulle förbränna om du satt still i den ekvationen. <- Tror jag och en annan från forumet, minns inte vem.
Vi säger att enligt caloriesperhour att du bränner 500kcal under en promenad under en timme, och vanligtvis stillasittande i en timme förbrukar du 100 kcal, så kan du räkna med att aktiviteten "bara" förbrukade 400kcal i sig.
Från deras sida:
Important Note
Calories burned calculations reflect the total number of calories burned during the period of time calculated. Therefore when calculating how many calories you need or burn in a day, do not add your RMR or BMR.
det finns ett bra svenskt språk att använda.
I detta fall: rask promenad alternativt- promenera raskt.
att promenera på ett löpband är slöseri med tid och resurser.
spring för tusan och du bränner mer fett och långt fler kalorier
För första gången i mitt liv begav jag mig ut på en promenad med enbart syfte att röra på mig då jag nyligen opererade mig och inte får/kan träna som jag vill.
Bra väder och tusan vad många som drar på sig hela outfitten och tar en "powerwalk" Själv kändes det pinsamt, 8km på 1.5h och jag förstår inte hur friska människor kan gå i träningssyfte, eller kalla det motion. Kändes mest som tidsfördriv för mig. Så begreppet PW betyder mer "jag är för slö för att träna med dövar mitt samvete med en powerwalk?"
Ut och försök springa om det inte är annat som sätter stopp, du blir mer tidseffektiv och får ut mer av den nerlagda tiden.
vicarious
2013-04-01, 23:18
Walking - 4 km/h
420 calories in 2 hr
Walking - 8 km/h
560 calories in 1 hr
som hidden säger så beror det på att de räknar in BMR i ekvationen.
nisse1976
2013-04-02, 07:59
som hidden säger så beror det på att de räknar in BMR i ekvationen.
Fast det stämmer inte heller. Om du tittar på uträkningen under:
Walking - 4 km/h
420 calories in 2 hr
Walking - 8 km/h
560 calories in 1 hr
De två timmarna man går i 4 km/h bränner man 420 kcal.
Säg att man bränner 50+ kcal på en timme om man sitter still. Då betyder det att 2 timmars promenad bränner 320 kcal extra (2 timmars stillasittande = 100 kcal)
När man går i 8 km/h så får vi också dra bort 50 kcal som man skulle bränt om man satt still och då bränner den 1 timmes promenaden 510 kcal
jag kör PW på masking för jag gillar kunna se på datan vad jag gör,och testar olika saker..etc dessutom ni som trashar PW prova uppförsbacke 5-6 grader i 7-8km i timmen så ska vi se om det inte rinner svett från er... och det ska tydligen va rätt bra deff cardion -- jag springer även 2 gånger i veckan men mer hjärtat och konditionen...
JakeShaft
2013-04-05, 15:50
Högre hastighet kräver större acceleration som genererar en starkare kraft som kräver mer energi per sträcka. Så har jag alltid tänkt. Tar givetvis inte hänsyn till någon form av biomekanik men kan det verkligen vara helt fel när det rör promenader?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.