Visa fullständig version : Gå ner i vikt vad äta ?
guden2010
2013-04-01, 03:04
Jag ska nu försöka gå ner i vikt, vilket blir jävligt svårt då jag älskar cola och dricker ca 2,5 liter per dag, men men nån gång ska det bort.
Men det är inte mitt problem.
Jag undrar vad jag ska äta för att få i mig så jag blir mätt men ändå inte så mycket kalorier.
jag räknar med att i skollunchen får jag i mig 800 kcal, och med morsans mat 800 kcal vilket är 1600.
vad ska jag då äta till frukost ? och mellanmålet innan träning ?
jag vill inte komma över 2200 kcal
Hreidmar
2013-04-01, 05:24
Ät som vanligt och byt Colan till Zero eller Light? Bara i läsken har du 1050 kcal om du nu dricker 2.5 liter per dag.
Går du fortfarande inte ner då, motionera mer eller stryp matintaget något.
Jag byte till Light läsk när jag började min viktresa och dricker fortfarande många dagar över 2 liter och är idag nere under 90kg började på 150kg
Jo det är ditt problem, colan, sluta drick 2.5L om dagen, sluta drick det överhuvudtaget!
Kvicksilver
2013-04-01, 09:03
Skippa läsken helt. Förutom kalorierna så är ju läsk inte så bra för tänderna... och tandlkarräkningar kan ruinera dig i framtiden.
En fråga. Varför dricker så många så mycket läsk? Vad är syftet/anledningen?
Jag dricker personligen sällan läsk då jag inte tycker det är gott. Men dricker man över 2 liter om dagen måste det vara något mer än att det är gott. Vad?
Lilla Ludde
2013-04-01, 09:15
Jo det är ditt problem, colan, sluta drick 2.5L om dagen, sluta drick det överhuvudtaget!
+1. Ta dig förbi ditt sockerberoende så kommer du komma långt bara där.
vicarious
2013-04-01, 09:34
2.5 liter cola är ca 1000 kcal. Så byter du ut den vanliga colan mot Zero/Light eller slutar med det helt så kommer du långt.
Finns det någon som, bara på skoj, kan räkna ut hur mycket koffein det är i 2.5 L cola och översätta till antalet deciliter "normalt" bryggkaffe? :)
Finns det någon som, bara på skoj, kan räkna ut hur mycket koffein det är i 2.5 L cola och översätta till antalet deciliter "normalt" bryggkaffe? :)
1 liter cola sägs innehålla ca 115 mg koffein, medan en vanlig kopp 1.5 dl kaffe innehåller ca 100 mg
så 2.5 liter cola = 2.5*115 mg = 287.5 mg
vilket skulle motsvara ca 4.3 dl kaffe.
Brukar bli minst 2 liter Pepsi Max per dag för mig.
edasvangen
2013-04-01, 15:12
Med lunch, middag och cola ligger du på 2600kcal, lägger du till en normal frukost hamnar du säkert över 3000kcal och med något mellanmål här och där ännu högre, som flera har nämnt bör du sänka på intaget av colan/byta ut med lightvariant.
Skippa colan, den kommer att göra dig sjuk.
guden2010
2013-04-01, 22:05
Skippa läsken helt. Förutom kalorierna så är ju läsk inte så bra för tänderna... och tandlkarräkningar kan ruinera dig i framtiden.
En fråga. Varför dricker så många så mycket läsk? Vad är syftet/anledningen?
Jag dricker personligen sällan läsk då jag inte tycker det är gott. Men dricker man över 2 liter om dagen måste det vara något mer än att det är gott. Vad?
Jag skulle väl säga beroende, inte druckit ett enda glas cola idag, men suget är nå jävulskt.
edasvangen
2013-04-02, 05:50
Jag skulle väl säga beroende, inte druckit ett enda glas cola idag, men suget är nå jävulskt.
Dricker du något med koffein utöver läsken? annars är det definitivt delvis där suget kommer ifrån.
guden2010
2013-04-02, 17:04
Dricker du något med koffein utöver läsken? annars är det definitivt delvis där suget kommer ifrån.
Nej inget koffein utöver colan, finns det nåt annat med koffein som innehåller mindre kalorier ? Kaffe är det bra ?
förövrigt andra dagen utan cola, men jag vetefan om jag orkar länge till haha
vicarious
2013-04-02, 17:15
Nej inget koffein utöver colan, finns det nåt annat med koffein som innehåller mindre kalorier ? Kaffe är det bra ?
Det finns Cola Zero/Light eller Pepsi Max.
te
Prova Pepsi Max? Den är mycket godare än Cola Light imo. T.o.m godare än vanlig Coca cola enligt mig, men smaken är ju också olika.
edasvangen
2013-04-03, 06:49
Pepsi max föredrar jag över vanlig cola och det innehåller inga kalorier.
Kan du stå ut i någon vecka till? när koffeinberoendet väl försvinner så känner du dig piggare och känner inte samma sug som nu, men är du van med koffein i vardagen kan det bli svårt i början..
Kaffe fungerar om du kan "stå ut" med smaken! ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.