Visa fullständig version : Söker intervjupersoner till AAS-studie
fitmaniac
2013-03-29, 20:54
Hej!
Jag är en 22-årig BB-satsande socionomstudent som söker efter personer som har använt eller använder AAS och som skulle kunna tänka sig bli intervjuade (IRL) om resonemang och anledningar kring att de började använda AAS och även effekterna av AAS.
Den här terminen bedriver jag en liten forskningsstudie om AAS och behöver ca 4-6 personer som kan ställa upp på intervju. Pga etiska skäl så försäkras anonymitet i studien och den enda som kommer känna till intervjupersonernas identitet är jag.
Jag söker personer över 18 år och de får gärna bo i Stockholms län eller Dalarna så resandet underlättas, dock får man gärna höra av sig även om man bor i ett annat län!
Ersättning kan ske i form av en lunch eller ett gäng med proteinbars ;)
Så, har du använt AAS och skulle kunna tänka dig att delta eller har du någon vän du skulle kunna fråga?
Mejla mig här eller på nora.b@hotmail.se eller ivo@countermail.com (mejladress skapad för denna studie) för mer information.
Tack på förhand!
/Nora
Edit: Post godkänd av kolozzeums moderatorer. Tramsa inte i tråden!
PureWhey
2013-03-29, 21:14
Innan någon brainfartar;
Svara INTE här!
:D
fitmaniac
2013-03-29, 21:27
Exakt, tack för ditt förtydligande ;)
- Sen behöver ingen "röja" sitt AAS-användande i något mejl, utan bara uppge intresse för att delta i "studien".
Seems legit. Vad är syftet med studien?
"studien"
hotmail
http://trickfist.com/trickfist/image/0/totally-not-a-policeman-twitter-account.jpg
fitmaniac
2013-03-29, 22:07
Seems legit. Vad är syftet med studien?
Studien syftar till att belysa vilka begär, behov och resonemang som kan leda fram till AAS-användande. Syftar även till att undersöka (positiva och negativa) psykiska och sociala effekter- om intervjupersonerna upplevt sådana.
Studien syftar till att belysa vilka begär, behov och resonemang som kan leda fram till AAS-användande. Syftar även till att undersöka (positiva och negativa) psykiska och sociala effekter- om intervjupersonerna upplevt sådana.
Aight, lycka till. Låter intressant.
Baronpanda
2013-03-29, 22:10
"studien"
hotmail
http://trickfist.com/trickfist/image/0/totally-not-a-policeman-twitter-account.jpg
HAHAHA exakta bilden jag fick upp i huvudet efter jag läste igenom den här posten *popcorn*
Förövrigt leta på /f12 istället för här.
fitmaniac
2013-03-29, 22:17
"studien"
hotmail
Trodde att mitt "BB-satsande" skulle inge en viss trygghet, men den som mejlar får se helt enkelt ;)
Men nä, min högskola skulle ge mig stryk om jag skulle röja intervjupersonerna och tror jag inte skulle våga vistas på mitt gym om jag skulle göra en sådan ful grej.
fitmaniac
2013-03-29, 22:21
HAHAHA exakta bilden jag fick upp i huvudet efter jag läste igenom den här posten *popcorn*
Förövrigt leta på /f12 istället för här.
Tack för tipset, men har redan varit i kontakt med dom - de förbjuder eftersökningar och allt liknande (att "leta" upp medlemmar är ett big no no) ;P
_slipknot1_
2013-03-29, 22:22
Skulle gissa på att du kan få fler svar på Flashback;)
Mollestam
2013-03-29, 22:25
Å andra sidan så är sanningshalten på flashback generellt sett sådär i min mening många gånger.
Baronpanda
2013-03-29, 22:26
Å andra sidan så är sanningshalten på flashback generellt sett sådär i min mening många gånger.
Är den inte det överallt på internet ?
_slipknot1_
2013-03-29, 22:29
Måhända men de har fortfarande rena trådar som handlar om doping.
Så de som är intresserade av sådant lär ju hållas där även om det finns användare som brukar även på detta forum.
Är den inte det överallt på internet ?
Jag tror inte att du har varit på Flashback.
mattilainen
2013-03-29, 23:17
Hej!
Jag är en 22-årig BB-satsande socionomstudent som söker efter personer som har använt eller använder AAS och som skulle kunna tänka sig bli intervjuade (IRL) om resonemang och anledningar kring att de började använda AAS och även effekterna av AAS.
Den här terminen bedriver jag en liten forskningsstudie om AAS och behöver ca 4-6 personer som kan ställa upp på intervju. Pga etiska skäl så försäkras anonymitet i studien och den enda som kommer känna till intervjupersonernas identitet är jag.
Jag söker personer över 18 år och de får gärna bo i Stockholms län eller Dalarna så resandet underlättas, dock får man gärna höra av sig även om man bor i ett annat län!
Ersättning kan ske i form av en lunch eller ett gäng med proteinbars ;)
Så, har du använt AAS och skulle kunna tänka dig att delta eller har du någon vän du skulle kunna fråga?
Mejla mig här eller på nora.b@hotmail.se eller ivo@countermail.com (mejladress skapad för denna studie) för mer information.
Tack på förhand!
/Nora
(Admin: har fått OK från Jorgen)
Om du ska göra en ärlig studie så känns det konstigt att du inte vet om att man aldrig kan utlova anonymitet vid intervjustudier där man träffat personerna. Det är omöjligt och ska därför undvikas.
fitmaniac
2013-03-29, 23:21
Om du ska göra en ärlig studie så känns det konstigt att du inte vet om att man aldrig kan utlova anonymitet vid intervjustudier där man träffat personerna. Det är omöjligt och ska därför undvikas.
..."i studien" skrev jag, vilket jag erkänner var fel ordval - "i uppsatsen" bör det stå.
Angående anonymitet så har jag hört en historia som gör att det kanske kan bli svårt att utlova...
Hörde om någon forskare i Göteborg som var anställd på Sahlgrenska(tror jag) han utförde någon form av studie där han utlovade anonymitet för deltagarna, det var någon form av registerstudie som var lite halvkänslig för de som deltog. Iallafall så om man är anställd av staten/myndighet råder offentlighetsprincipen och vem som helst kan kräva att få ut dessa register för sina egen forskning. Detta tog upp i en domstol och forskaren förlorade och tvingades att lämna ut sina register. Forskaren valde dock att stoppa uppgifterna i tuggen och fick något slags böter för detta.
Så som sagt, anonymitet är svårt att garantera. Det enda sättet är förmodligen om du inte vet om dina deltagares namn, adresser eller liknande, men då är det ju å andra sidan svårt att verifiera sanningshalten i din studie.
PontusAndersson
2013-03-29, 23:49
""...leta på /f12 istället för här.
""...de som är intresserade av sådant lär ju hållas där även om det finns användare som brukar även på detta forum.
Enligt folkhälsoinstitutet har ca 1% av männen testat anabola, det blir ca 45.000 personer. På kolozzeum finns 63 906 medlemmar tror det finns ett gott underlag även här för att skrapa ihop 4-6 personer som tagit AAS...
Baronpanda
2013-03-29, 23:59
Enligt folkhälsoinstitutet har ca 1% av männen testat anabola, det blir ca 45.000 personer. På kolozzeum finns 63 906 medlemmar tror det finns ett gott underlag även här för att skrapa ihop 4-6 personer som tagit AAS...
Tvivlar på att någon som hänger runt på kolo vill "outa" sig och erkänna bruk därav hänvisa jag till /f12 där jag "tror" att sannolikheten att någon vill göra det är högre.
tossefar
2013-03-30, 00:17
Tvivlar på att någon som hänger runt på kolo vill "outa" sig och erkänna bruk därav hänvisa jag till /f12 där jag "tror" att sannolikheten att någon vill göra det är högre.
Folk har tidigare inte haft något mot att outa sig själva. Sök på lite gamla trådar så ser du.
Outa sig behöver man ju inte göra. Bara att skicka ett mail till TS. Däremot får man "outa" sig i det verkliga livet. :D
Angående anonymitet så har jag hört en historia som gör att det kanske kan bli svårt att utlova...
Hörde om någon forskare i Göteborg som var anställd på Sahlgrenska(tror jag) han utförde någon form av studie där han utlovade anonymitet för deltagarna, det var någon form av registerstudie som var lite halvkänslig för de som deltog. Iallafall så om man är anställd av staten/myndighet råder offentlighetsprincipen och vem som helst kan kräva att få ut dessa register för sina egen forskning. Detta tog upp i en domstol och forskaren förlorade och tvingades att lämna ut sina register. Forskaren valde dock att stoppa uppgifterna i tuggen och fick något slags böter för detta.
Så som sagt, anonymitet är svårt att garantera. Det enda sättet är förmodligen om du inte vet om dina deltagares namn, adresser eller liknande, men då är det ju å andra sidan svårt att verifiera sanningshalten i din studie.
Det är väl iofs värt att poängtera att det var andra forskare, som ville ha möjlighet att granska underlaget till studien, som begärde ut uppgifterna. Sannolikt hade sekretessen gällt om det var en random person som begärt ut uppgifter av något personligt intresse.
Fishtank
2013-03-30, 01:22
Folk har tidigare inte haft något mot att outa sig själva. Sök på lite gamla trådar så ser du.
Med tanke på mentaliteten som råder här nu så tror jag ingen skulle göra det frivilligt.
Bruk innebär väl ban också?
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Arne Persson
2013-03-30, 06:15
Om du nu är en sk "seriös" forskare så borde du kanske, till att börja med, gå ut ned ditt riktiga namn här... eller hur?
Annars kan man ju lätt få intrycket att du är ute efter kurtips till din egen "BB-satsning...;):)
Om du nu är en sk "seriös" forskare så borde du kanske, till att börja med, gå ut ned ditt riktiga namn här... eller hur?
Annars kan man ju lätt få intrycket att du är ute efter kurtips till din egen "BB-satsning...;):)
Hon heter Nora, det står i första posten, där det även finns en mailadress till personen.
Vi (kolozzeums moderatorer) skulle inte godkänna att en sådan här fråga läggs ut utan att ha koll på vad det gäller.
Alla enkäter, undersökningar eller liknande måste godkännas av oss först.
Så du kan vara lugn Arne, det är seriöst.
Arne Persson
2013-03-30, 08:42
Hon heter Nora, det står i första posten, där det även finns en mailadress till personen.
Vi (kolozzeums moderatorer) skulle inte godkänna att en sådan här fråga läggs ut utan att ha koll på vad det gäller.
Alla enkäter, undersökningar eller liknande måste godkännas av oss först.
Så du kan vara lugn Arne, det är seriöst.
Puh!:d
fitmaniac
2013-03-30, 09:43
Tack Jorgen.
Angående /f12 så fungerar det INTE då de tar bort eftersökningstrådar och bannar de som letar upp medlemmar (vilket de har svarat mig när jag frågat).
Och angående anonymiteten; jag är inte anställd av staten och har INTE som mål med min studie att kunna generalisera eller dra allmänna slutsatser (så som i kvantitativa studier) - detta är en kvalitativ studie där det handlar om att lyfta fram subjektiva verkligheter. Namn, adresser osv. kommer ha noll betydelse för min studie och personuppgifter som jag får in kommer jag inte behålla :)
Bra att ni frågar dock så vi reder ut allt "märkligt". Och angående vem jag är; den som mejlar min hotmail kommer automatiskt få tillgång till hela mitt namn (vilket ingen annan i Sverige heter, så jag är rätt så oanonym med andra ord)
fitmaniac
2013-04-02, 19:24
Hej igen!
Det har visat sig finnas ett intresse för att delta i studien, vilket jag är oerhört tacksam för. Det saknas dock fortfarande ett par intervjupersoner, så hör gärna av er till mig om ni har är någon fråga eller kan tänka er att delta!
/Nora
fitmaniac
2013-04-07, 11:42
Jag söker fortfarande minst två intervjupersoner till;
använder du AAS, har du använt/testat eller känner någon vän som har det som du kan fråga? Eller har du något tips på vart jag ska söka intervjupersoner?
Vore jätteschysst om ni kunde höra av er, jag vill ha en så stor bredd som möjligt så det spelar ingen roll om du är nybörjare eller erfaren.
fitmaniac
2013-04-07, 21:53
Jag skulle uppskatta om du vars mejl har slutat fungera på countermail kunde höra av dig till mig igen...
Ni är guld värda ni som kan tänka er att ställa upp och jätteviktiga för att jag ska kunna genomföra min studie och få min examen. Hör av er :)
fitmaniac
2013-04-13, 20:52
Eftersom jag fortfarande saknar två stycken intervjupersoner för att min studie i slutändan ska bli godkänd så har jag nu bestämt mig för att ersätta er som ställer upp med 200 kronor. Hoppas att ett par av er kan tänka sig att ställa upp mot denna ersättning :)
Jag skulle vilja genomföra intervjun så snart som möjligt, men senast inom tre veckor. Hörs!
fitmaniac
2013-04-21, 22:05
En till person saknas! Läs igenom tråden och hör av dig om kan ställa upp!
Tack tack på förhand
Gå in på flashbacks dopingforum och börja PMa folk som postar där.
Punga ut lite mer ersättning för den sista personen så dyker det säkert upp någon.
Punga ut lite mer ersättning för den sista personen så dyker det säkert upp någon.
Ersättning i form av pengar är väl knappast en bra idé om det ska vara seriöst och trovärdigt?
fitmaniac
2013-05-04, 20:19
Söker fortfarande en till intervjuperson!
Kontakta mig på min nya countermail aquarius@countermail.com eller nora.b@hotmail.se.
Jag håller på för fullt med att sammanställa de tidigare intervjuerna, så hör av dig så fort du kan om du är nyfiken/intresserad :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.