handdator

Visa fullständig version : Lös hud runt magen, hur lång tid tar det att gå tillbaka

DuzzBuzz
2013-03-29, 17:37
Har gått ned 22kg sedan maj 2012. Har samtidigt styrketränat hårt så jag gissar att jag gått ned mest i fettvikt. Är 40 år.

Jag börjar se lös hud samlas runt magen *cry*. Jag har trott hela tiden att det är de sista kilona som måste bort men efter närmare undersökning känns huden tom och slapp. Känns som de som går ned jättesnabbt i vikt efter en magoperation.
Hur lång tid brukar det ta min ålder för att huden runt magen ska dra sig tillbaka? Jag hade en dröm om att få magrutor en dag men med denna hud kommer det aldrig ske. Måste jag operera mig? :(

King Grub
2013-03-29, 17:47
Det är högst individuellt och det går inte att tidsbestämma det. Inte ens att gissa. Det kan handla om månader till år till aldrig. Har du hudbristningar sjunker chanserna dramatiskt. Din ålder är också en negativ faktor.

edasvangen
2013-03-29, 18:43
Jag har själv gått ner över 30kg, tog det i perioder över kanske 2-3 år.

Har en del bristningar på höfter och runt naveln som knappt syns längre och den enda lösa huden jag har numera är över naveln, det kan bli lite hängigt där när jag är riktigt deffad.

Hade otrolig tur med huden då jag hade en jävla massa bukfett och rejäla handtag, var ung(18-20, 23 nu) så jag antar att det och gener gjorde sitt, det tog dock något år före det såg bra ut visuellt när jag satt osv, nu är jag helnöjd med magen!

Hur som.. har du tur stramar det till sig över åren, jag var noga med att smörja med fuktighetskräm morgon och kväll och gör fortfarande det, gjorde säkert ingen skillnad men skadar knappast att undvika torr hud..

DuzzBuzz
2013-03-29, 20:08
Shit! Hade aldrig trott att det skulle ta år. Känns som att jag kan glömma magrutor då. Kanske ska börja kolla på operation?

Lychgate
2013-03-29, 20:48
Är huden ett par millimeter tjock när du nyper ihop den?

DuzzBuzz
2013-03-29, 20:51
Är huden ett par millimeter tjock när du nyper ihop den?

Nej. Det finns fortfarande lite fett bakom men jag har märkt att den hänger annorlunda nu tex när jag gör armhävningar. Den liksom veckar sig och liksom "rinner" över kalsongkanten.

DuzzBuzz
2013-03-31, 19:15
Okej nu hittade jag en jättebra sida som beskrev allt...

http://www.marksdailyapple.com/how-to-get-rid-of-excess-skin-after-major-weight-loss/#axzz2P7E0ZXrg

Jag är helt enkelt fortfarande inte tillräckligt smal för att ha lös "hud" utan det handlar om det yttersta fettlagret under huden som inte har försvunnit ännu.
Alltså är det bara att fortsätta att bränna fett.

Boeman
2013-04-04, 01:46
Okej nu hittade jag en jättebra sida som beskrev allt...

http://www.marksdailyapple.com/how-to-get-rid-of-excess-skin-after-major-weight-loss/#axzz2P7E0ZXrg

Jag är helt enkelt fortfarande inte tillräckligt smal för att ha lös "hud" utan det handlar om det yttersta fettlagret under huden som inte har försvunnit ännu.
Alltså är det bara att fortsätta att bränna fett.

Fin inställning där.

Hoppas du uppnår ditt mål.