Visa fullständig version : Sannolikhetsgraden på gymmet!
Better bodies
2013-03-29, 17:15
Har skrivit ner en lista på några saker som man kan räkna med att man får uppleva när man kör ett gympass. Sannolikhetsgraden anger jag i procent.
* Den som besökt toaletten innan dig har inte spolat utan vattnet i holken är mörkgult – 50 procent.
* Tanter som går omkring med ett träningsschema i näven och kör 1×10 repetitioner på samtliga maskiner i gymmet. De kör också alltid på de lättaste vikterna – 90 procent.
* En man stirrar surt på dig oavsett vad du gör. Mannen stirrar på dig även när han är mitt inne i ett set – 30 procent.
* Musiken som strömmar ut ur högtalarna är så dålig så du har svårt att koncentrera dig – 80 procent.
* En man lägger på väldigt mycket vikter på skivstången, han ska köra knäböj. Men man kan inte kalla hans övning för knäböj för han böjer knappt på knäna. Mannen tycker det ser fräckt ut med mycket vikter på stången, han prioriterar det hellre än att köra övningen strikt – 65 procent.
* En snygg brud kommer in i gymmet. Alla män stirrar på henne. Stirrandet fortsätter hela hennes träningspass. Hon finner det obekvämt och kommer aldrig mer tillbaks till gymmet – 20 procent.
* Ung kille kollar noggrant vad du kör på för vikter. När du är klar skyndar han sig till maskinen och lägger på något tyngre vikter och kör ett set och kollar sedan nöjt på dig – 20 procent.
* Någon lägger inte tillbaks vikterna/hantlarna efter användning utan lämnar dem huller om buller på golvet – 85 procent.
* Du har precis börjat köra en övning. En man kommer fram och frågar om du har mycket kvar. Du svarar ”ja, jag har precis börjat, jag har fyra set kvar”. Mannen går inte därifrån utan ställer sig bredvid och väntar tills du är klar. Samtidigt stirrar han surt på dig – 20 procent.
* Någon lämnar sina kläder här och där, oftast på träningsmaskinerna, så man tror att maskinen är upptagen när den egentligen inte är det – 25 procent.
* En man kör på tunga vikter. Han vill att alla ska lägga märke till honom, därför frustar han jättehögt varje gång han kör en repetition. När han är klar slänger han vikterna i golvet så det låter som fan – 60 procent.
* Någon paxar två, tre maskiner genom att lämna sina tillhörigheter där. Man får inte köra emellan för personen måste ha tillgång till samtliga maskiner samtidigt – 20 procent.
* När du ska byta om innan träning är omklädningsrummet helt tomt. Du väljer ett skåp. Sedan kommer det in en person som har gymmat klart och han har sitt skåp bredvid ditt. Alltså står det två män och trängs bredvid varandra i ett annars helt öde omklädningsrum – 100 procent.
Hahaha, nu har jag hemmagym men i min fantasi så har du 100% rätt på samtliga uppskattningar.
Den unga killen som tar tyngre vikter finns där ibland.
Oftast tränar han i en grupp där han "instruerar" kompisar.
Ser extremt löjligt ut när mina muskler och ådror spelar på bristningsgränsen när man kramar ut lätta curls, medan han svingar upp snäppet tyngre vikter fast det ser ut som hans andra dag på gymmet.
Brukar även vara populärt i sidolyft. Han tar 13kg, alltså inga flugvikter men hoppar upp vikterna. När man egentligen inte ens kan kontrollera 5kg i den övningen så undrar man vad i helvete han håller på med. :D
Om man tränar på ett mindre källargym med bastu:
*Minst en naken halvtjock pensionerad finne sitter och läser tidningen i omklädningrummet samtidigt som han äter apelsin. -75%
* Du får värdelösa och ovetenskapliga tips av någon som kan mindre än dig själv - 90 %.
Fishtank
2013-03-29, 17:58
Du tränar på ett trevligt gym så inget av det här händer. 100%
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Ung kille som istället för att träna funderar på div annat skit och känner sig tvingad att fråga på nätet. 100%
Christoforos
2013-03-29, 18:13
Din träningspolare som har tränat mycket mindre än dig och knappt vet hur man utför övningar innan du visar är både starkare än dig och ser bättre ut = 80% *
* Utifall detta inträffar är chansen för feelsbadman.jpg 100%
Den med att trängas vid skåpen är ju en klassiker, på de gymmen jag kör på är många av skåpen "halva" så att säga, så det är ett ett över och ett under. Om jag tar det översta skåpet, då är det fan mer regel än undantag att den som har det understa skåpet ska vara färdig samtidigt som jag, nästan kusligt.
* Invandrargäng som av någon anledning duschar med kalsonger på sig - 70%
* Unga killar som kör med lyftarbälte trots att de curlar - 40%
* 15-åringar som enbart tränar bröst, biceps, triceps och mage - 80%
Baronpanda
2013-03-29, 19:00
* Äldre gubbe ställer sig för nära dig i omklädningsrummet och börjar torka sitt könsorgan med handuken och stirrar på dig - 100%
filmjölk
2013-03-29, 19:24
hahaha asbra tråd.
Denna gäller bara på lite större gym:
Ung dam med alldeles för mycket smink som är alldeles för medveten om att hon har snygg bakdel kör rumänska marklyft, raka marklyft, hantelrodd, stångrodd eller lårcurl med lätt belastning i höga reps: 31,7%
*Någon har sketet på golvet i omklädningsrummet - 0,005%
True story.
Better bodies
2013-03-30, 11:38
* Äldre gubbe ställer sig för nära dig i omklädningsrummet och börjar torka sitt könsorgan med handuken och stirrar på dig - 100%
Ha Ha Ha
Var med om en gubbe som sa när jag skulle byta om "Bastun funkar idag"! Fattar egentligen inte riktigt vad han menade. Han kanske bara ville säga att den var fixad nu efter några dagars avstängning pga reparation.
Att minst tre tjejer utför "kissande hunden" samtidigt, 74%
MackeJuve
2013-03-30, 12:38
Äldre herre/herrar har duschat och tar på sig kläder i följande ordning: 1. T-shirt 2. Strumpor 3. Kalsonger. 65 %
Äldre herre/herrar har duschat och tar på sig kläder i följande ordning: 1. T-shirt 2. Strumpor 3. Kalsonger. 65 %
http://s3.amazonaws.com/theoatmeal-img/comics/minor_differences2/7.png
* Du får värdelösa och ovetenskapliga tips av någon som kan mindre än dig själv - 90 %.
Men hur ser du ut om du i 9/10 fall får tips av någon? Funderat på hemmagym?
filmjölk
2013-03-31, 23:05
Ja vad är med äldre och deras totala ogenans/exhibitionism för att ha könet framme så länge det bara är möjligt? :D
Den med att trängas vid skåpen är ju en klassiker, på de gymmen jag kör på är många av skåpen "halva" så att säga, så det är ett ett över och ett under. Om jag tar det översta skåpet, då är det fan mer regel än undantag att den som har det understa skåpet ska vara färdig samtidigt som jag, nästan kusligt.
För mig är upplevda sannolikheten att någon klagar på att det alltid ska var någon jävel som ska ha skåp för nära större än att det faktiskt är så att någon har skåpet för nära. Troligtvis är en gång av tio något som känns fruktansvärt ofta ;)
* Invandrargäng som av någon anledning duschar med kalsonger på sig - 70%
Hela gäng?! Studiebesök från Kalsongistan?
Gubbe som går på händer genom gymmet, samt före det pumpar upp sig i något som ser ut att vara taget från ett gympapass. Gillar även givetvis att gå naken länge i omklädningsrummet. 70% sannolikhet om man tränar på Backaplan i Göteborg, annars kanske 0%?
Ja vad är med äldre och deras totala ogenans/exhibitionism för att ha könet framme så länge det bara är möjligt? :D
Jag tänkte vända på det där och fråga vad det är med unga killar och deras extrema blyghet? Jag går inte runt o kör helikoptern i ansiktet på alla i omklädningsrummet, men jag kan utan problem släppa handduken och sedan dra på mig kalsongerna. De flesta unga (<25? typ) verkar ha det som sin livsuppgift att vakta sitt kön med sitt liv i omklädningsrummet, kan faktiskt se lite roligt ut ibland när de försöker trixa på sig kalsongerna under handduken samtidigt som de flexar i spegeln...
För övrigt så tror jag chansen för problemet med närbelägna skåp på något sätt är över 100%...
Det där med skåpet är så jäkla sant. Jag har dock hittat det perfekta skåpet. Nu är det bara 10,37% chans att någon har skåpet bredvid eller under när jag är i omklädningsrummet. Dock är det värre för mina vänner jag tränar med. Där gäller fortfarande 100% regeln när de väljer skåp. Alltid någon som står i vägen för dem
http://s3.amazonaws.com/theoatmeal-img/comics/minor_differences2/7.png
28 år och kvalar redan in som äldre gubbe O.o
Jag förstår faktiskt inte problemet här, inte som atrt ett manligt omklädningsrum är ett speciellt sexuellt laddat område. hur många killar har egentligen inte sett en slak penis förut liksom? På fullt allvar så förstår jag det inte, själv bryr jag mig inte nämnvärt, torkar mig, sen lägger jag handduken i väskan, kanske fixar med deo och sånt innan jag ens letar fram nya kallingar.
Jag tänkte vända på det där och fråga vad det är med unga killar och deras extrema blyghet? Jag går inte runt o kör helikoptern i ansiktet på alla i omklädningsrummet, men jag kan utan problem släppa handduken och sedan dra på mig kalsongerna. De flesta unga (<25? typ) verkar ha det som sin livsuppgift att vakta sitt kön med sitt liv i omklädningsrummet, kan faktiskt se lite roligt ut ibland när de försöker trixa på sig kalsongerna under handduken samtidigt som de flexar i spegeln...
För övrigt så tror jag chansen för problemet med närbelägna skåp på något sätt är över 100%...
Folk idag är alldeles för sexuellt förvirrade i min mening, ett könsorgan är inte mer sexuellt laddat än en armbåge när man inte befinner sig i en sexuellt laddad situation tycker jag.
Ingen bryr sig om ditt kön mer än du själv :P
Albin Eriksson
2013-04-01, 07:59
Håller inte med: Man tar sin handduk, går och duschar, torkar av sig och tillbaka till sitt skåp, tar på sig minst kallingar innan man strosar omkring, tittar sig i spegeln och tar på sig deo.
Förövrigt så har väl allt i förstaposten hänt, men sannolikheten är inte så stor att något av det händer varje pass direkt.
filmjölk
2013-04-01, 11:55
Jag förstår faktiskt inte problemet här, inte som atrt ett manligt omklädningsrum är ett speciellt sexuellt laddat område. hur många killar har egentligen inte sett en slak penis förut liksom? På fullt allvar så förstår jag det inte, själv bryr jag mig inte nämnvärt, torkar mig, sen lägger jag handduken i väskan, kanske fixar med deo och sånt innan jag ens letar fram nya kallingar.
P
Jag har nog lite penisfobi isf:D Personer som vill vara nakna så mycket som möjligt skrämmer mig. Visst, jag har inga problem med att se nakna män i en gymdusch men att ha organet eller röven på display mer än absolut nödvändigt utanför duschen i omklädningsrummet är inte min grej.
Flickor som sitter i gynstolen och pressar 20 lätta reps - 100%
MangeWbg
2013-04-01, 14:31
Äldre herre stretchar i ett alldeles för litet par shorts så pungen hänger ut 0,07% (har hänt)
Äldre brittisk herre torkar sina intima delar med min handduk innan jag har torkat mig. 0.05% :cryout:
Tonåringar, oftast tjejer, som efter ett lätt set med högreps har en alldeles för lång setvila där de endast sitter och smsar. Detta görs i 2-3 set innan de byter maskin och gör samma sak där. 110%
hahaha asbra tråd.
Ung dam med alldeles för mycket smink som är alldeles för medveten om att hon har snygg bakdel kör rumänska marklyft, raka marklyft, hantelrodd, stångrodd eller lårcurl med lätt belastning i höga reps: 31,7%
Hahah, every time! :laugh:
Fast jag ändrar nog till 80% för mitt gym! *popcorn*
Att ha något snyggt på gymmet att vila ögonen på då och då - 0%
Att alla som kör konditionsredskapen vilar ögonen på vad jag gör - 50%
Myspinne vid marklyft - 50%
Syns ändå inte därför att tekanna - 100%
filmjölk
2013-04-01, 17:27
Långsmal herre i tights och porrmustasch som envisas med att ligga åt fel håll på bänkarna (röven vid huvudändan och huvudet vid rövändan): 100%
Gammal halt dam som äter upp min pappa med blicken när han är med på gymmet: 100%
Min pappa blir illa till mods av en gammal halt dam som äter upp honom med blicken: 100%
Vunnis som insisterar på att jag skall köra en övning jag inte vill köra och jag slutligen ger med mig och kör: 100%
Att man slutar upp missnöjd med passet för man inte presterat tillräckligt bra 98%
Äckliga gubbjävlar som snyter sig i duschen - 95%
Sannolikheten att någon har ett öppet sår,aids och blodar ner stängerna 1%
Haha, undrar om tjejerna går runt och visar upp murran för allt och alla medans de drar på sig deo och sminkar sig framför spegeln likt gubbarna gör på herrarnas? :) DET ÄR FRÅGAN
cofffee
Haha, undrar om tjejerna går runt och visar upp murran för allt och alla medans de drar på sig deo och sminkar sig framför spegeln likt gubbarna gör på herrarnas? :) DET ÄR FRÅGAN
cofffee
Har du aldrig tittat på tysk gladporr människa?
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2
mangemani
2013-04-01, 19:12
sannolikhet att folk väljer att lägga ned 80-90% utav tiden på gymmet till att glo/diskutera och bara sitta som fån 99%
Nån jävel diskuterar högljutt på mobilen utan att flytta sig från bänken. 100%
Haha, undrar om tjejerna går runt och visar upp murran för allt och alla medans de drar på sig deo och sminkar sig framför spegeln likt gubbarna gör på herrarnas? DET ÄR FRÅGAN
Äsch, jag har aldrig förstått varför man måste skyla sig när man är i omklädningsrummet. Behöver jag stretcha i duschen/bastun så gör jag det.
Dyrgripen
2013-04-02, 11:55
Allan kommer fram och ger tips om knäböj. 10.2 %
Att någon ska kommentera min fysik positivt när jag tar av mig långtröjan/linnet/t-shirten i omklädningsrummet, 50%.
Att någon ska stirra när jag äter colanappar och dricker EAA i omklädningsrummet efter träningen, 100%.
*cry*
Dyrgripen
2013-04-02, 11:58
Hoppas fan colanapparna är färska.
Holmeros
2013-04-02, 12:00
På tal om det här med nakna äldre män i omklädningsrummet så gick nog priset på mitt förr-förra gym.
När jag öppnar dörren till omklädningsrummet är det första jag ser en herre i 45-50 års ålder som står framåtböjd in i sitt skåp och letar efter något. Vad hade han på sig?
Naken, tror ni. Nä, det hade fan varit bättre. En blekfet gubbe i string! Tänk synen när han står böjd nästan 45 grader framåt med röven pekandes mot dörren in till omklädningsrummet. Hade det varit barn hade ju ungfan fått men för livet...
Mr.Sjöborg
2013-04-02, 12:05
* När du ska byta om innan träning är omklädningsrummet helt tomt. Du väljer ett skåp. Sedan kommer det in en person som har gymmat klart och han har sitt skåp bredvid ditt. Alltså står det två män och trängs bredvid varandra i ett annars helt öde omklädningsrum – 100 procent.
This!:laugh:
Six out of ten times, it happens everytime
olle lindblad
2013-04-02, 12:31
Sannolikheten att han som gör alla maskinövningar omvänt gör den rätt: 0%
Det här är killen som går in på gymmet och lägger sig på rygg i bencurlen och gör mycket korta benspark för att sedan gå vidare till bensparken för att göra ännu kortare bencurls.
Förra veckan kilade han in sig på fel håll i en sittande roddmaskin för att köra "bänkpress" ackompanjerat med glada tjut. När jag försiktigt frågade honom vad övningen var bra för pratade han om att det är nya idéer som för oss framåt. "Så här tänkte de inte när de gjorde den här maskinen" Nordic Gym för övrigt.
filmjölk
2013-04-02, 12:32
Äckliga gubbjävlar som snyter sig i duschen - 95%
Men vafan, varför inte bara snyta sig i papper på toaletten innan?
Sannolikheten att han som gör alla maskinövningar omvänt gör den rätt: 0%
Det här är killen som går in på gymmet och lägger sig på rygg i bencurlen och gör mycket korta benspark för att sedan gå vidare till bensparken för att göra ännu kortare bencurls.
Förra veckan kilade han in sig på fel håll i en sittande roddmaskin för att köra "bänkpress" ackompanjerat med glada tjut. När jag försiktigt frågade honom vad övningen var bra för pratade han om att det är nya idéer som för oss framåt. "Så här tänkte de inte när de gjorde den här maskinen" Nordic Gym för övrigt.
Låter som ett geni, han är något på spåren!
Hoppas fan colanapparna är färska.
Ops, skulle stå colaflaskor (godis) och de är givetvis optifärska. :)
Heddaway
2013-04-02, 17:37
cofffee
På damernas där jag tränar är det 40+ som står och småchattar om det kalla vädret medan de drar handduken mellan härligheten.
Chansen att någon med horribel teknik och utförande efter att ha frågat dig fortsätter på samma bedrövliga sätt : 75 %
Askholes .....
hahaha asbra tråd.
Hänt 3 dagar i rad nu. Hantelrodd är nog populärt bland damerna.. cofffee
Den där med mörkt urin har 99% sannolikhet att inträffa varje pass :(
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.