Visa fullständig version : Kasein?
Hej! Undrar om någon kan ge tips på livsmedel som har hög koncentration (eller hur man nu ska uttrycka det) av kasein. Kesella mager kvarg vet jag- men fler? kanske finns det även någon länk till utförliga tabeller om "snabbt" respektive "långsamt" protein? MVH Timeea:D
King Grub
2004-02-22, 16:58
Andra mjölkprodukter. Valio grynost, Keso, mjölk, fil, yoghurt, ost, mm.
Vassle är snabbast. Strax därefter ren äggvita.
Alla andra proteinkällor (läs: mat) räknas till de långsamma.
Originally posted by Timeea
Hej! Undrar om någon kan ge tips på livsmedel som har hög koncentration (eller hur man nu ska uttrycka det) av kasein. Kesella mager kvarg vet jag- men fler? kanske finns det även någon länk till utförliga tabeller om "snabbt" respektive "långsamt" protein? MVH Timeea:D
Nästan alla mjölkprodukter innehåller övervägande andel kasein, eftersom det är mjölkens naturliga fördelning. Och eftersom kasein är ett mjölkprotein lär du inte hitta det på många andra ställen i någon större mängd.
I stort sett allt annat protein från mat kan räknas som långsamt. Äggvita är snabbast efter vassle har jag för mig.
EDIT: Grub var snabbare. Suprise :rolleyes: ;)
Tack killar...känner mig :smash: ....Hm...om ni orkar svara mer: Hur blir det med äggvitan om man steker eller kokar den? Fortfarande "snabb"? Gör fett ett "snabbt" protein långsammare? Tänker på att jag läst att många tar någon form av olja i sin vassleproteindrink? Hälsn Timeea
King Grub
2004-02-22, 17:59
Hur blir det med äggvitan om man steker eller kokar den? Fortfarande "snabb"? Gör fett ett "snabbt" protein långsammare?
Ja och ja. :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.