handdator

Visa fullständig version : Snygga kvinns till er fest Eller Feminist går bananas över kvinnolottning på facebook

MathiasF
2013-03-28, 10:31
Skandalsajt lottar ut kvinnor på Facebook

"SVERIGE. Glamourmodellssajten Scandalbeauties ifrågasätts nu återigen. Anledningen är en tävling som de utannonserat på sin Facebooksida. Vinnaren får festa med några av modellerna hemma hos sig, och får även en exklusiv fotosession och "bikinishow".

"Vi kör plåtning & bikinishow i DIN lägenhet. Sen festar vi tillsammans med dig och dina vänner", står det i ett inlägget som har delats över 800 gånger."

http://nyheter24.se/nyheter/internet/741835-skandalsajt-lottar-ut-kvinnor-pa-facebook

– Jag blir bestört över den kvinnosyn som finns i samhället. Det har inte hänt ett skit, rent ut sagt, säger Stina Svensson, talesperson för Feministiskt initiativ, till Expressen.

Hon är framför allt bekymrad över att så många spridit bilden och tävlingen vidare.

– Vi i Sverige slår oss gärna för bröstet när det gäller jämställdhet, men det här är ett tecken på att vi inte kommit någonstans, säger hon till tidningen.

http://blogg.svt.se/debatt/files/StinaSvensson_720.jpg

Är det bara vanligt (radikal)feministiskt raljerande, eller har hon insett att människans genetik inte kan förändras genom lite tvångskvotering och slagrop över en 50-årsperiod?
Förväntade hon sig att alla män hade förändrats till jämställda och handlingsförlamade våp som inte är intresserade av att objektifiera kvinnor?
Lever hon i en fantasivärld, full av jasägare?

4623
2013-03-28, 10:34
Människor likt henne måste leva ett riktigt tråkigt liv

qqq111
2013-03-28, 10:35
WTF vad är ojämställd, jävla gnällspik aja hon e kvinna cant hold responsible

MathiasF
2013-03-28, 10:37
Människor likt henne måste leva ett riktigt tråkigt liv

Jag vet att detta är ett RIKTIGT lågt slag och därför gör jag regeln att det bara får sägas en (1) gång i tråden.

Och den enda gången lägger jag beslag på ;)

Men det är kanske så att man vill förstöra för alla andra som har roligt om man själv ser ut på det viset och är riktigt, riktigt bitter.

Mantus
2013-03-28, 10:43
Det känns som att man kan sammanfatta din aggressivt framhållna ståndpunkt i ursprungsinlägget som " fattar ragatan äntligen att boys Will be boys!!!!!!".
Om din passivt aggressiva ton enbart var ett retoriskt knep för att starta en sund debatt ber jag om ursäkt.

Själv är jag inte förvånad över att hon reagerar men kan heller inte se så mycket fel om det enbart är en bikini-show så länge shower som ladies night och chip'n dales frodas. Att objektifiera görs av båda könen oavsett vad man tycker om det (jag har inget emot det så länge det är harmlöst oavsett vilket kön det gäller).

Nu vet jag att de som är emot kvinnoshower säkerligen inte är de som går på manliga stripshower heller så jag försöker verkligen inte bunta ihop kvinnor i ett fack som kollektivt skenheliga.

Stefan J
2013-03-28, 10:46
Hon är skrattretande! SKADDREDANDE för att uttrycka det på skånska. :)

Robbmeister
2013-03-28, 10:47
– Vi tycker att det påståendet är löjligt. Detta är inte värre än att tjejer går på Ladies night eller när någon tjejtidning visar upp bilder på lättklädda brandmän etc. Det är tyvärr så i vårt land att allt som rör lättklädda tjejer anses vara mycket värre än om det hade varit lättklädda killar och därför är vi vana vid dessa enligt vårt tycke orättvisa påhopp. Vi tycker att killar ska få vara killar - och killar gillar bevisligen det här, skriver han i ett mejl till Expressen.
Sammanfattar ungefär vad jag tycker om saken. Varför ska man inte få visa halvnakna kvinnor? Vad är det hemska med det? Så länge modellen gör det frivilligt så ser jag inte problemet. Det är snarare personer som gnällspiken som gör att ingen tar feminismen seriöst längre.

olle lindblad
2013-03-28, 10:50
Jag vet att detta är ett RIKTIGT lågt slag och därför gör jag regeln att det bara får sägas en (1) gång i tråden.

Men det är kanske så att man vill förstöra för alla andra som har roligt om man själv ser ut på det viset och är riktigt, riktigt bitter.
Att feminister bara är fula och bittra var onekligen ett nytt debattgrepp att ta till. Innovativt.

MathiasF
2013-03-28, 10:51
Det känns som att man kan sammanfatta din aggressivt framhållna ståndpunkt i ursprungsinlägget som " fattar ragatan äntligen att boys Will be boys!!!!!!".
Om din passivt aggressiva ton enbart var ett retoriskt knep för att starta en sund debatt ber jag om ursäkt.

Ursäkten godtagen ;)
Men det är ju givetvis en del av poängen att människor (även boys) kommer att fortsätta vara människor och det är inget man förändrar genom att upprepa sin åsikt tillräckligt ofta.

Särskilt inte när de man försöker förändra är av en helt annan åsikt.

Själv är jag inte förvånad över att hon reagerar men kan heller inte se så mycket fel om det enbart är en bikini-show så länge shower som ladies night och chip'n dales frodas. Att objektifiera görs av båda könen oavsett vad man tycker om det (jag har inget emot det så länge det är harmlöst oavsett vilket kön det gäller).

Om kvinnorna det gäller vill göra det, vilket de antagligen inte är förmögna att avgöra enligt den värsta feministmoben, så är det okej.
Och det vet de flesta av oss att kvinnor tycker om att objektifieras, att vara snyggast, sötast, bäst och vackrast. Men av någon anledning får dessa oliktänkande för sig att de förstnämna är offer av något slag.
Där håller jag inte riktigt med.

Nu vet jag att de som är emot kvinnoshower säkerligen inte är de som går på manliga stripshower heller så jag försöker verkligen inte bunta ihop kvinnor i ett fack som kollektivt skenheliga.
Kvinnor är precis lika skenheliga som oss män, jag vill inte bunta ihop dom i ett fack som kollektiva oskulder! (ej oskulder i sexuell bemärkelse) ;)

MathiasF
2013-03-28, 10:53
Att feminister bara är fula och bittra var onekligen ett nytt debattgrepp att ta till. Innovativt.

Det behövdes sägas åtminstone en gång, det är något alla tänker på men som de flesta inte vill nämna.

Skr (skorrande R) att - r (skorrande R sen betoning på E) etande.

Dagens skånskalektion.

Tyrwing
2013-03-28, 10:53
Vem fan bryr sig?

Låt henne gorma.

4623
2013-03-28, 10:57
Feminister verkar tro att gemene kvinna är oförmögen att fatta beslut själv.

Röda Björnen
2013-03-28, 10:59
Sammanfattar ungefär vad jag tycker om saken. Varför ska man inte få visa halvnakna kvinnor? Vad är det hemska med det? Så länge modellen gör det frivilligt så ser jag inte problemet. Det är snarare personer som gnällspiken som gör att ingen tar feminismen seriöst längre.

Så vackert sammanfattat. Problemet med jämställdheten [som förövrigt är på en väldigt bra uppgång, men vi är absolut inte där] är att de enda som det berör är kvinnor, om du är mörkhyad eller har en annan etnicitet. Alla ska ha det lika vilket jag absolut tycker att alla ska ha det oavsett kön, sexualitet, etnicitet eller hårfärg ska ha. Men när svenska och vita män inte får någon plats så blir det fel då vi tydligen inte kan förnedras.

Speciellt med tanke på alla kvinnoshower där det bara får vara snygga män och där även det finns lättklädda män framför alla kvinnor. Men det spelar ju inte lika stor roll då återigen så är det ju män.

Dock i denna tråd blir jag ledsen när folk går på hennes utseende. Vilket även det förstör en hel del, hon säger att i Sverige är det inte jämställt mellan män och kvinnor och du kommer med "men hon är ju ful"... jag tycker det är du som ska be om ursäkt MathiasF. Pinsamt.

MVH

Herr Oberst
2013-03-28, 11:00
Nu väntar vi bara på Tolkia och Mini

4623
2013-03-28, 11:03
Dock i denna tråd blir jag ledsen när folk går på hennes utseende. Vilket även det förstör en hel del, hon säger att i Sverige är det inte jämställt mellan män och kvinnor och du kommer med "men hon är ju ful"... jag tycker det är du som ska be om ursäkt MathiasF. Pinsamt.

MVH

Vilket utseende en person uppskattar är subjektivt. Men var är alla "feminister" (nej hon är inte en feminist hon är en idiot som feminister inte vill beblandas med) som ser bra ut, enligt den stora massan?

Drfg
2013-03-28, 11:11

:thumbup:

Philley
2013-03-28, 11:12

Du får en plusetta för det +1

stridis
2013-03-28, 11:17

Vilket ju undergräver dem själva ofantligt i slutändan. Den som ej tar ansvar tas ej heller på fullt allvar.

MathiasF
2013-03-28, 11:19

Vilket sammanfaller väl ihop med svenska politikers uppfattning om att det svenska folket fattas samma förmåga.

Gabriel174
2013-03-28, 11:21
Haha

4623
2013-03-28, 11:22
Vilket sammanfaller väl ihop med svenska politikers uppfattning om att det svenska folket fattas samma förmåga.

Japp, tyvärr. Men ändå ska dessa "oförmögna" människor ändå bestämma vem det är som ska fatta beslut åt dem. *jorgen*

Arne Persson
2013-03-28, 11:22

Var är ni?*popcorn*

Kischen
2013-03-28, 11:23
Skulle F! engagera sig om samma tävling lottat ut män?

Nej. Case closed.

Stoltz
2013-03-28, 11:33
Alltså, visst får hon reagera men är det någon mer än jag som blir skrämd även över hur mycket hon nedvärderar och objektifierar kvinnor?

Jag hade inte rört den där bilden/sharen/festen/wtf med en sju meter lång pinsett, men om nu de tjejer som är anställda av den här organisationen har gått med på att göra det och det är fullt lagligt så måste man väl ändå kunna värdera dessa tjejer/kvinnor tillräckligt mycket för att respektera att de har tagit egna beslut?

Att försöka lägga över ansvaret på män som grupp är svinaktigt både mot män och kvinnor i det här avseendet.

LeBron
2013-03-28, 11:39

http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/36762509.jpg

Latissimus Dorsi
2013-03-28, 11:42
Sånt här brukar göra mig ursinnig, men vem orkar bry sig längre. Folk ska alltid hitta något att klaga över.

bertbert
2013-03-28, 11:44
Alltså, visst får hon reagera men är det någon mer än jag som blir skrämd även över hur mycket hon nedvärderar och objektifierar kvinnor?

Jag hade inte rört den där bilden/sharen/festen/wtf med en sju meter lång pinsett, men om nu de tjejer som är anställda av den här organisationen har gått med på att göra det och det är fullt lagligt så måste man väl ändå kunna värdera dessa tjejer/kvinnor tillräckligt mycket för att respektera att de har tagit egna beslut?

Att försöka lägga över ansvaret på män som grupp är svinaktigt både mot män och kvinnor i det här avseendet.

Exakt ! Det är också taffligt om denna simpla moralpanik har företräde framför verkliga jämställdhetsproblem.

bertbert
2013-03-28, 11:45

Eller så är de båda förståndiga nog att inse att inget nytt kommer ur denna tråd så de ger bara f-n i det...?

Diomedea exulans
2013-03-28, 11:50
Har bara ett par smågrejer att tillägga, som ingen annan har sagt.
Först angående det fetstilta nedan:

– Jag blir bestört över den kvinnosyn som finns i samhället. Det har inte hänt ett skit, rent ut sagt, säger Stina Svensson, talesperson för Feministiskt initiativ, till Expressen.

Hon är framför allt bekymrad över att så många spridit bilden och tävlingen vidare.

– Vi i Sverige slår oss gärna för bröstet när det gäller jämställdhet, men det här är ett tecken på att vi inte kommit någonstans, säger hon till tidningen.

Det är väl en grav överdrift? Vi har ju ändå kommit väldigt långt.

För det andra så tycker jag inte att feministen är ful. Jag skulle klassa henne som "varken snygg eller ful". Hon har fina ögon och fin näsa, jag skulle nog klassa henne som "snygg" om hon vore 10 år yngre och 10 kg lättare.

MathiasF
2013-03-28, 12:06
Har bara ett par smågrejer att tillägga, som ingen annan har sagt.
Först angående det fetstilta nedan:

Det är väl en grav överdrift? Vi har ju ändå kommit väldigt långt.

För det andra så tycker jag inte att feministen är ful. Jag skulle klassa henne som "varken snygg eller ful". Hon har fina ögon och fin näsa, jag skulle nog klassa henne som "snygg" om hon vore 10 år yngre och 10 kg lättare.

Hon går medvetet till överdrift för att förtydliga sin poäng, inget konstigt imo.

Fordon
2013-03-28, 12:28
Ett sånt här uttalade skadar ju F! mer än vad det hämmar friheten att få göra något sånt här. Så om man nu blir upprörd av ett sånt här uttalade så man kan istället välja att lägga fötterna på bordet och koppla av, medveten om att de sänker sin egna båt.

4623
2013-03-28, 12:31
Ett sånt här uttalade skadar ju F! mer än vad det hämmar friheten att få göra något sånt här. Så om man nu blir upprörd av ett sånt här uttalade så man kan istället välja att lägga fötterna på bordet och koppla av, medveten om att de sänker sin egna båt.

F! är väl obefintligt redan som det ser ut idag. Första gången jag hör något från dem på flera år.

Tricce
2013-03-28, 12:41

http://sigbus.se/lol/rofl.jpg

mao ta det helst inte på skånska!!!! :D

4623
2013-03-28, 12:48
mao ta det helst inte på skånska!!!! :D

Är väl just det man bör göra. Få ut sin frustration utan att kunna åka dit. Perfekt!

MathiasF
2013-03-28, 12:53
Är väl just det man bör göra. Få ut sin frustration utan att kunna åka dit. Perfekt!

Rabban ja galer om e ju rent tosi i huet.
Så va de sagt. /tråd

hurril
2013-03-28, 13:07
Jag har svårt att se något problem i att F!-kvinnan inte har samma preferenser som kvinnorna som "lottas ut" och inte heller de människor som tar del i den där tjänsten.

Jag förstår inte riktigt vad det är F!-kvinnan hade sett som ett bättre alternativ. Att kvinnor inte får göra det som utlovas i annonsen, att ingen får använda den där tjänsten för att den är förbjuden eller att ingen ska vilja stå på endera av sidorna av tjänsten i fråga.

Det är ingen som får sina fri- och rättigheter kränkta på något vis utan allt handlar om preferenser. Om man inte gillar att själv bli (ned)värderad av andra på grund av egna val och egna preferenser så är blir det... komplext att (ned)värdera andra på samma bas.

Lachrillo
2013-03-28, 13:16
Feminism = Dåligtism

om det vore den " perfekta " jämställdheten skulle livet vara tråkigt och onaturligt, detta handlar inte om förtryck utan hur vi faktiskt passar ( mina tankar )

4623
2013-03-28, 13:19
Feminism = Dåligtism

om det vore den " perfekta " jämställdheten skulle livet vara tråkigt och onaturligt, detta handlar inte om förtryck utan hur vi faktiskt passar ( mina tankar )

Nu är du ute och cyklar. Tycker helt klart allt ska vara på lika villkor, alltid.

Vill Kim på 50 kg bli brandman så ska Kim helt klart få bli det. Även om Kim inte orkar bära ut en vuxen människa ur ett brinnande hus. För det ska vara jämställt. Brandmannatesten är kränkande!

Zacke
2013-03-28, 13:23
Jag förstår inte riktigt vad det är F!-kvinnan hade sett som ett bättre alternativ. Att kvinnor inte får göra det som utlovas i annonsen, att ingen får använda den där tjänsten för att den är förbjuden eller att ingen ska vilja stå på endera av sidorna av tjänsten i fråga.

Vad menar du med alternativ?
Stina Svensson pratar inte om åtgärder mot tävlingen. Hon för bara fram kritik. Hon tycker helt enkelt illa om tävlingen.

Hon säger ju bara att en sån här tävling är ett tecken på att vi i Sverige har en dålig kvinnosyn och att "vi inte kommit någonstans".

Det sistnämnda ett uttalande som har litet stöd av verkligheten.

Philley
2013-03-28, 13:27
Nu är du ute och cyklar. Tycker helt klart allt ska vara på lika villkor, alltid.

Vill Kim på 50 kg bli brandman så ska Kim helt klart få bli det. Även om Kim inte orkar bära ut en vuxen människa ur ett brinnande hus. För det ska vara jämställt. Brandmannatesten är kränkande!

Jepp extremt kränkande för feminister, men att t.ex. Kraven är högre för killar i grundskolidrotten är inget de tar upp.

OT är detta exemplariskt för feminismen, det visar vilka idioter vissa är bland dem och förhoppningsvis får de mindre sympatisörer.

hurril
2013-03-28, 13:29
Vad menar du med alternativ?
Stina Svensson pratar inte om åtgärder mot tävlingen. Hon för bara fram kritik. Hon tycker helt enkelt illa om tävlingen.

Hon säger ju bara att en sån här tävling är ett tecken på att vi i Sverige har en dålig kvinnosyn och att "vi inte kommit någonstans".

Det sistnämnda ett uttalande som har litet stöd av verkligheten.

Jag kan se vad hon säger eftersom texten ju... står där. För att komma någonstans problematiserar man ofta ett ämne, Zacke.

Jag vill reda ut _exakt_ vad det är hon motsätter sig och vad man tänka sig att det leder till. Är det att det är kvinnor som lottas ut som stör henne? Är det att de som lottas ut valt det som är det dåliga, alltså borde de inte ha fått välja sådana saker själva? Tror hon att det föreligger ett tvång? Vilka är det som har fel kvinnosyn? Vilka är de där vi som har en dålig kvinnosyn i Sverige i och med att någon har den här tävlingen?

BlötSnö
2013-03-28, 13:31
Haters gonna hate...

MathiasF, du glömde Albatross, för oss som skiter högaktningsfullt i denna kvinnas åsikt.

Zacke

Hur ser hon ut menar du?

filmjölk
F! kvinnan är förmodligen från vettet för att hon representerar F!, men i sakfrågan har hon rätt. Vad fan lotta ut snygga bikinitjejer till en fest som ett slags pris är så jävla glocalnet-lågt.

Det är bara en gradskillnad mot prostitution, och representerar en riktigt kass kvinnosyn.

(Sen är det ännu lägre att ta upp kvinnans utseende som en slags orsak till att hon skulle tycka som hon gör. Vad fan, får inte vi fula människor uttala oss för att vi är fula?)

Asdf
2013-03-28, 13:35
Det är precis den här typen av anledningar som gör att den svenska varianten av sveriges feminism utmålar sig som idioter och förövrigt splittrar hela kvinnokampen. Det beror inte på näthat eller att arbetslösa manliga sverigedemokrater tycker kvinnor hör hemma i köket

Det beror på stolpskott i det egna ledet!

filmjölk
2013-03-28, 13:37
Men herre min Jesus och Gud i himmelen...sitter hela Kolozzeum och försvarar utlottning av kvinnor?

Zacke
2013-03-28, 13:38
F! kvinnan är förmodligen från vettet för att hon representerar F!, men i sakfrågan har hon rätt. Vad fan lotta ut snygga bikinitjejer till en fest som ett slags pris är så jävla glocalnet-lågt.

Det är bara en gradskillnad mot prostitution, och representerar en riktigt kass kvinnosyn.

Varför skulle hon vara från vettet? Bara för att hon är med i ett visst parti? Är Benny Andersson också från vettet? Han röstade ju på F!

Och för övrigt finns det ingen som tvingar dig att delta i utlottningen.

På vilket sätt är det bara gradskillnad från prostitution?

Är massage också bara gradskillnad från prostitution? Hur är det med artister som uppträder på privata fester?

Jag trodde prostitution var handel med sexuella tjänster. Är det något annat för dig?

C.E.J.
2013-03-28, 13:39
Och det vet de flesta av oss att kvinnor tycker om att objektifieras,

Kvinnor du söker dig till, i så fall.

hurril
2013-03-28, 13:40
Men herre min Jesus och Gud i himmelen...sitter hela Kolozzeum och försvarar utlottning av kvinnor?

Menar du på allvar att kvinnorna som lottas ut inte själva har valt att delta? I så fall finns ju ett brott som rimligen hamnar under människorov eller trafficking. Det tror jag inte någon tror... alltså är det frivilligt. Betyder det att du tänker bestämma att de har en dålig syn på sig själva?

filmjölk
2013-03-28, 13:40
Varför skulle hon vara från vettet? Bara för att hon är med i ett visst parti? Är Benny Andersson också från vettet? Han röstade ju på F!

Och för övrigt finns det ingen som tvingar dig att delta i utlottningen.

På vilket sätt är det bara gradskillnad från prostitution?

Är massage också bara gradskillnad från prostitution? Hur är det med artister som uppträder på privata fester?

Jag trodde prostitution var handel med sexuella tjänster. Är det något annat för dig?

bla bla bla. Man lottar ut kvinnor som iklädda bikini vistas på din fest som ett pris, och du ser inte felet i det?

4623
2013-03-28, 13:41
Vad fan lotta ut snygga bikinitjejer till en fest som ett slags pris är så jävla glocalnet-lågt.

Nej det är inte lågt, det är pinsamt av människor som fördömer det.

Uppenbarligen finns det en efterfråga och det är det som styr. Så länge det inte involverar tvång är det som vilken tävling som helst. Men du fördömer såklart även tävlingar där det lottas ut biljetter till Ladies Night eller när det lottas ut fri städning av din bostad i en månad?

hurril
2013-03-28, 13:41
bla bla bla. Man lottar ut kvinnor som iklädda bikini vistas på din fest som ett pris, och du ser inte felet i det?

Det finns bara en anledning till ett sådant tonläge och det är att det saknas sakliga argument.

filmjölk
2013-03-28, 13:45
Det finns bara en anledning till ett sådant tonläge och det är att det saknas sakliga argument.

Jag behöver inte sakliga argument eller retorik för att skilja på rätt och fel. Det här är fel.

hurril
2013-03-28, 13:46
Jag behöver inte sakliga argument eller retorik för att skilja på rätt och fel. Det här är fel.

Lägger du ribban där så.

Nähä, du har fel!111 Amendurå!2 bajskorv.

En nyansering är viktig just precis i den här frågan. Varför är du emot det?

MathiasF
2013-03-28, 13:47
Haters gonna hate...

MathiasF, du glömde Albatross, för oss som skiter högaktningsfullt i denna kvinnas åsikt.

Jag glömde ingenting, ... "ingen" :d kör en C30 D2 och är på ett träningsforum.

Det alternativet är alltså: = = ! :! = Albatross

4623
2013-03-28, 13:47

Nej, du är en trångsynt människa som inte ser världen ur ett nyktert perspektiv. En människa ska ha valfriheten att göra vad den vill med sin kropp. Det kallas frihet.

qqq111
2013-03-28, 13:48

(Sen är det ännu lägre att ta upp kvinnans utseende som en slags orsak till att hon skulle tycka som hon gör. Vad fan, får inte vi fula människor uttala oss för att vi är fula?)
INGEN TVINGAR NÅN wtfs ur problem dude skärp dig

MathiasF
2013-03-28, 13:49
Kvinnor du söker dig till, i så fall.

Min mening är att då även innefatta respektabla kvinnor i säg 50 års åldern som tar på sig ett par vackra diamantörhängen. Hon tycker om att objektifieras.

MathiasF
2013-03-28, 13:50

Du Surmjök (skånska), om du snos du loos som det heter. Om du inte har påstat en poll med en djup frågeställning före lunch så är det fritt fram, förste man till kvarn.

Du får lära dig att dela med dig och inte va så självisk.

filmjölk
2013-03-28, 13:52
Lägger du ribban där så.

Nähä, du har fel!111 Amendurå!2 bajskorv.

En nyansering är viktig just precis i den här frågan. Varför är du emot det?

Du ser inte att ett försvar av en sådan här sak är ett steg i fel riktning?

(Förövrigt är jag i massivt underläge här, jag får invänta ev. artelleriunderstöd)

Okej
2013-03-28, 13:52
Vad är det för loserns som deltar i en sådan tävling? Folk har fan ingen självrespekt längre

Och är det bara jag som tycker plast och brun-utan-sol är motsatsen till attraktivt?

WHITEFOLKS
2013-03-28, 13:54
Äh vaddå, få hänga lite i nåns lägenhet på photoshoot och sen ut och dricka lite. Låter inte helt fel :)

MathiasF
2013-03-28, 13:55

Nej.

Nej men seriöst, Det där är misledande.
Jag sa att hon säger så eftersom hon är ful,
inte att hon inte får säga så, eftersom hon är ful.

Alltså, precis som ormen tenderar att bita dig, precis som skatan stjäl silvret precis som solen går ner var kväll (om man inte bor i norrland) så kan man förvänta sig att fula tjejer är en aning avundsjuka på snygga tjejer utan att erkänna det.

hurril
2013-03-28, 13:55

Kan vi inte först nyansera vad det är vi pratar om istället? Jag kan börja.

I mina ögon är det som försvaras här några kvinnors rätt att få bete sig precis exakt som de vill. Fånigt och lågt eller ej. Jag hade själv aldrig spridit länken och förmodligen filtrerat de på min vägg som gjort det - givetvis hade jag aldrig deltagit i ett sådant lotteri.

Men vad är problemet med lotteriet som sådant och att "bli utlottad"? Borde det vara förbjudet?

filmjölk
2013-03-28, 13:58
.

Men vad är problemet med lotteriet som sådant och att "bli utlottad"? Borde det vara förbjudet?

Japp.

4623
2013-03-28, 13:58
Japp.

Då tycker jag att rösträtten borde dras in för människor som bara kan se världen utifrån sitt eget perspektiv.

hurril
2013-03-28, 13:59
Japp.

Skulle du vilja utvidga svaret lite. Jag och mina polare sätter ihop en dansgrupp, vi dansar hemma hos par mot betalning. En kampanj skapas av dig, man kan vinna en gratis uppvisning - först till kvarn. Stoltz sprider länken på Facebook.

Varför ska detta förbjudas?

Zacke
2013-03-28, 14:03

Jag reagerade delvis på att du skrev att Stina Svensson förmodligen är från vettet. Rätt anmärkningsvärt tyckte jag.

Du får gärna förklara hur du kommit fram till den slutsatsen. Att hon är från vettet alltså.

Zacke
2013-03-28, 14:05
Då tycker jag att rösträtten borde dras in för människor som bara kan se världen utifrån sitt eget perspektiv.

Perfekt.
Rösträtt - men bara för de som inte röstar fel.

Ungefär som i gamla Sovjet då eller?

Okej
2013-03-28, 14:06
Jag reagerade delvis på att du skrev att Stina Svensson förmodligen är från vettet. Rätt anmärkningsvärt tyckte jag.

Du får gärna förklara hur du kommit fram till den slutsatsen. Att hon är från vettet alltså.

Extremister brukar väl vara från vettet (nåja, lite väl starkt ord kanske), alla politiska och religiösa riktningar? Och ja, jag tycker hon visar ganska bra att hon drar "feminismen" (jag tycker det är en förolämpning mot 'jämställdheten' att tydligt klargöra att andra kvinnor inte vet sitt eget bästa) till sin extrem

MackeJuve
2013-03-28, 14:08
Om man förbjuder det här kan man ju förbjuda hela bimbosläktets existens. Ta bort dom från alla bilträffar, sedan sluta anställa alla storbystade snygga som servitriser och varför inte förbjuda dem att gå ut på krogen och agera groggluder? Det är ett gäng tjejer som kallar sig Skandalbeauties, säger väl allt. De har inget emot det här, de är bara fascinerade över att det är så otroligt enkelt att tjäna pengar om man har kommit över 8 på 10-skalan.

4623
2013-03-28, 14:10
Perfekt.
Rösträtt - men bara för de som inte röstar fel.

Ungefär som i gamla Sovjet då eller?

Har jag väl inte sagt? Men människor som inte kan argumentera för sin sak kanske inte borde få rösta.

Huruvida en människa ska bestämma över sin egen kropp tycker jag dock inte det bör finnas några tvivelaktigheter om.

filmjölk
2013-03-28, 14:12
Skulle du vilja utvidga svaret lite. Jag och mina polare sätter ihop en dansgrupp, vi dansar hemma hos par mot betalning. En kampanj skapas av dig, man kan vinna en gratis uppvisning - först till kvarn. Stoltz sprider länken på Facebook.

Varför ska detta förbjudas?

Det är en annan sak, du och dina polare är män. Att lotta ut kvinnor i "sexuell kontext" (även om kvinnor gör det frivilligt) är en del i en kultur där man ser kvinnans sexualitet som en ägodel man kan köpa sig till. Att det blir orättvist, inskränker individens rättigheter etc etc. är underordnat. Det här är ett symtom/ett steg i fel riktning, skit i konsekvens, jämförande resonemang, rättigheter eller om man är inskränkt eller inte, bara att fördöma.

PureWhey
2013-03-28, 14:13

Det är ju inte ofrivilligt direkt, haha.

Dina argument slås det hål i gång på gång, ge upp filmjölk.

Damerna tjänar pengar på sin hemsida, och PR-jippos som detta.

4623
2013-03-28, 14:14
Det är en annan sak, du och dina polare är män. Att lotta ut kvinnor i "sexuell kontext" (även om kvinnor gör det frivilligt) är en del i en kultur där man ser kvinnans sexualitet som en ägodel man kan köpa sig till. Att det blir orättvist, inskränker individens rättigheter etc etc. är underordnat. Det här är ett symtom/ett steg i fel riktning, skit i konsekvens, jämförande resonemang, rättigheter eller om man är inskränkt eller inte, bara att fördöma.

wow

Edit: Så nu ska kvinnor inte få vara kvinnor, mycket bra!

WHITEFOLKS
2013-03-28, 14:15
Om man förbjuder det här kan man ju förbjuda hela bimbosläktets existens. Ta bort dom från alla bilträffar, sedan sluta anställa alla storbystade snygga som servitriser och varför inte förbjuda dem att gå ut på krogen och agera groggluder? Det är ett gäng tjejer som kallar sig Skandalbeauties, säger väl allt. De har inget emot det här, de är bara fascinerade över att det är så otroligt enkelt att tjäna pengar om man har kommit över 8 på 10-skalan.

8 på 10-skalan i bröststorlek menar du?

rooz
2013-03-28, 14:15
Men Filis, du tror väl inte att det är helt ofrivilligt från kvinnornas sida?

4623
2013-03-28, 14:17
Men Filis, du tror väl inte att det är helt ofrivilligt från kvinnornas sida?

Det spelar ingen roll, de utnyttjar sin sexualitet för att få något. Och det är fel.

MackeJuve
2013-03-28, 14:18
8 på 10-skalan i bröststorlek menar du?

Ne. 10 av 10 krävs där. Hjärnverksamhet 1 av 10.

MackeJuve
2013-03-28, 14:21
Det spelar ingen roll, de utnyttjar sin sexualitet för att få något. Och det är fel.

Godmorgon och välkommen till mänskligheten.

Philley
2013-03-28, 14:22

(Förövrigt är jag i massivt underläge här, jag får invänta ev. artelleriunderstöd)

Du förstår inte varför du är i underläge?

hurril
2013-03-28, 14:23

Varför blir det en annan sak för att vi är män? Sen tycker jag att du bjuder på en egen projektion av din sexualitet på lättklädda kvinnor. De är inte mer av ett objekt för din sexuella njutning enkom för att de bara har bikini på sig än jag och mina danskompisar är det i precis samma miljö.

Det du gör är att först sexualisera dem och därefter döma dem som sexualierade. Det blir absurt! Vi kan inte skita i jämförande resonemang, rättigheter och konsekvenser eftersom vi då och för allt tid framöver kommer att fortsätta ha problemen. Nämligen att det finns en stor grupp människor som tagit på sig sig rätten att bestämma över andras, främst kvinnors, sexualitet.

Det är inte de där kvinnornas sexualitet någon köper. Inte heller är kvinnorna till salu. Eller till utlottning. Om något är det köparna/ mottagarna av lottningens sexualitet som är till salu; kanske är det därför du projicerar en massa skam och ägande på kvinnorna? De är lika fria som du och jag.

Zacke
2013-03-28, 14:45
Extremister brukar väl vara från vettet (nåja, lite väl starkt ord kanske), alla politiska och religiösa riktningar? Och ja, jag tycker hon visar ganska bra att hon drar "feminismen" (jag tycker det är en förolämpning mot 'jämställdheten' att tydligt klargöra att andra kvinnor inte vet sitt eget bästa) till sin extrem

Har alldeles för lite kunskap om Stina Svensson för att kunna påstå att hon är från vettet.

Däremot presenterar hon ju minst sagt uppseendeväckande åsikter som att vi inte kommit någonstans. Men det är förmodligen sagt i affekt, och ska nog inte tolkas bokstavligt.

Asdf
2013-03-28, 14:57
Att kvinnor klart över genomsnittet använder sin sexualitet till att få vad de vill är väl inget ovanligt? Donald trump påpekade samma sak bland deltagarna i the apprentice om att kvinnorna inte borde använda denna eftersom det "vapnet" blir sämre allteftersom de blir äldre vilket är sant!
Samtidigt kan man heller inte förneka bimbotjejenas rätt att använda detsamma för att få vd de vil, det är ju deras liv och deras val

C.E.J.
2013-03-28, 15:17
Min mening är att då även innefatta respektabla kvinnor i säg 50 års åldern som tar på sig ett par vackra diamantörhängen. Hon tycker om att objektifieras.

De flesta vill se fina ut. Objektifiering är något annat, vet du inte det?

Raschmus
2013-03-28, 15:20
woman... lol
u provoced brah?

Spännande tråd!

Duran
2013-03-28, 15:26
Förväntade hon sig att alla män hade förändrats till jämställda och handlingsförlamade våp som inte är intresserade av att objektifiera kvinnor?
Lever hon i en fantasivärld, full av jasägare?

Och det vet de flesta av oss att kvinnor tycker om att objektifieras, att vara snyggast, sötast, bäst och vackrast.

Du verkar ha svårt att se människor som individer och bunta ihop en massa människor i kategorier som du sedan tror är en nästintill universell (förutom de som inte fattar) uppfattning. Jag känner varken igen mig själv eller mina manliga och kvinnliga vänner i din beskrivning av människor.

Alltså, precis som ormen tenderar att bita dig, precis som skatan stjäl silvret precis som solen går ner var kväll (om man inte bor i norrland) så kan man förvänta sig att fula tjejer är en aning avundsjuka på snygga tjejer utan att erkänna det.

Som rätt ful (enligt internetstandard) kvinna kan jag informera om att jag är glad att jag inte är för snygg, eftersom jag tror att det för med sig en hel del problem.

Angående utlottningen så tycker jag just nu att det är ok, om man ska tillåta Ladies Night osv. Det kan hända att jag ändrar inställning men tills vidare så är du on your own Filmjölk, sorry. ;)

spas
2013-03-28, 15:52

Om Hurril och hans grupp klätt ut sig till brandmän ala NileCity och dansat hemma hos bögar hade det gjort någon skillnad.

Gör Spartansk fortfarande paintmålningar per request?

Amfksp
2013-03-28, 16:09

Exakt. Dom som jobbar som modeller är ju ALLTID osäkra och krokade kvinnor, icke kapabla att ta egna beslut och bestämma över sina egna liv enligt feministerna.
Sa någon dålig kvinnosyn?
Är man snygg och social är det säkert ett roligt jobb och ihop med nån blogg kan det nog ge en hel del deg för lite ansträngning.

Amfksp
2013-03-28, 16:12

Det är inte att äga en kvinnas sexualitet när man fördömer/förbjuder att dom visar sig lättklädda menar du...? Jag tror dock du trollar så förväntar mig inget svar.

Carnes
2013-03-28, 16:56
Ni vet när man brukar säga att feminister är fula brudar som är sura att dom inte kommer att finna en het, rik och skön make som behandlar dom som prinsessor?
Ju äldre jag blir och ju mer svensk media jag läser så köper jag det allt mer.
99% av feministerna jag har träffat har varit oattraktiva bitterfittor, 99% av antifeministerna jag har träffat har varit heta brudar som faktiskt tycker det är trevligt med könsroller I HEMMET... Slump? Kanske inte.

Jag säger som Pablo Roberto:
CEZ7uta14nw

AronP
2013-03-28, 16:59
Ni vet när man brukar säga att feminister är fula brudar som är sura att dom inte kommer att finna en het, rik och skön make som behandlar dom som en princessor?
99% av feministerna jag har träffat har varit oattraktiva bitterfittor, 99% av antifeministerna jag har träffat har varit heta brudar som faktiskt tycker det är trevligt med könsroller I HEMMET... Slump? Kanske inte.

Ssshh så får man inte säga.

Amfksp
2013-03-28, 17:02
Motsatsen till feminism behöver inte vara att vara för könsroller i hemmet. jag är antifeminst men absolut inte för könsroller i hemmet. Däremot ser jag(tvärtemot feministerna) inget fel i att en kvinna VÄLJER att vara hemmafru eller ta ansvar för städningen.
TIll skillnad från feministerna anser jag att en vuxen kvinna är kapabel att göra det valet själv, och inte att det ska bestämmas av någon annan.

Carnes
2013-03-28, 17:03
Mitt inlägg är inte ett påhopp om kvinnan i fråga, utan mer hur jag allmänt tänker.. Bitterfitta har med deras retorik att göra. Sådär, nu var det förklarat :>

Motsatsen till feminism behöver inte vara att vara för könsroller i hemmet. jag är antifeminst men absolut inte för könsroller i hemmet. Däremot ser jag(tvärtemot feministerna) inget fel i att en kvinna VÄLJER att vara hemmafru eller ta ansvar för städningen.

Drog ett exempel, menade inte heller ''till köket kvinna!'' utan mer Prins->Prinsessa osv. Jag har dejtat tjejer som jag har pysslat om, jag tycker det är jättetrevligt och jag skulle aldrig be en tjej att pröjsa hälften av notan.. Men det är bara jag.

4623
2013-03-28, 17:06
jag skulle aldrig be en tjej att pröjsa hälften av notan.. Men det är bara jag.

Beror väl på hur snygg hon är?

Carnes
2013-03-28, 17:07
Beror väl på hur snygg hon är?

Är det inte ganska givet att man bjuder ut en tjej som man finner attraktiv?

4623
2013-03-28, 17:11

Blind date?

stridis
2013-03-28, 17:12

4623 lägger sig i rätt liga...

Carnes
2013-03-28, 17:15
Lulz. Jämnställdhet med hyllning av könens fina skillnader>Feminism som förnekar verkligheten.

/thread/

Duran
2013-03-28, 21:12
Ni vet när man brukar säga att feminister är fula brudar som är sura att dom inte kommer att finna en het, rik och skön make som behandlar dom som prinsessor?

Kan det vara så att den grupp av feminister som du tänker på inte anstränger sig för att vara/bli snygga inför män (genom styling och dieter tex) och att du därför uppfattar dem som oattraktiva?

Carnes
2013-03-28, 21:18
Kan det vara så att den grupp av feminister som du tänker på inte anstränger sig för att vara/bli snygga inför män (genom styling och dieter tex) och att du därför uppfattar dem som oattraktiva?

Jag är attraherad till ett flertal tjejer som klassas som ''fula'' Jag går igång lika mycket på personligheten som det fysiska (om det inte bara gäller ett snabbt ligg dvs).

Mitt inlägg var lite som ett skämt, ett spel på fördomar. Men samtidigt så får man dom fördomarna besvarade när man faktiskt träffar feminister och läser Svensk Media.

Sen vill jag poängtera att jag är stenhårt för jämställdhet. Jag är uppvuxen med många underbara, starka och självständiga kvinnor. Feminister kan dock dra.

MasterChief
2013-03-28, 21:22
Den här tråden är så fel. Inte ens trädkramande feminister kör C30 D2.

Diomedea exulans
2013-03-28, 21:23
Den här tråden är så fel. Inte ens trädkramande feminister kör C30 D2.

Vad är C30 D2 ens? Låter som en robot i Star Wars.

MasterChief
2013-03-28, 21:25
Vad är C30 D2 ens? Låter som en robot i Star Wars.

Det är något slags fordon från kinesiska tillverkaren Volvo.

Solros
2013-03-28, 21:31
Haha, någon 17åring kommer att vara kung för en kväll, och dra en tarzan till minnet av sin födelsedagsfest för resten av livet. SLAVHANDEL!!

Anton Fräs
2013-03-28, 21:39
Jag tycker att det tyder på sunkig kvinnosyn, dock håller jag med alla i tråden som säger att de gör det av egen fri vilja så what the hell.

Har för övrigt en kompis som delade detta på fb, han är erkänt en riktig mansgris, har dålig kvinnosyn och är allmänt en douche deluxe.

Carnes
2013-03-28, 21:41
Jag skulle snarare säga att dom som tycker det är dålig kvinnosyn har dålig kvinnosyn.. Kvinnor och men ska få ligga runt utan att bli kallade saker.. Vem orkar ens bry sig om lättklädda snygga människor, HOOTERS 4 LAJF!

#Yolo #swag #hooters

Mantus
2013-03-28, 21:48
Om inte tävlingen innefattat att man måste dela på facebook (vilket jag inte gör för något av ren princip) hade jag faktiskt varit lite sugen på att göra en anmälan till tävlingen. Jag hade jättegärna tagit en öl med tjejerna ifråga och frågat dem om deras karriärval och dagliga liv. De borde ju ha varit med om ett och annat så det hade varit kul att höra om deras erfarenheter; jag gillar intressanta människor. De hade inte ens behövt ha bikini på sig (helst inte faktiskt då det är svårt att få till småprat då den ene är avklädd och den andre påklädd) utan helt normala kläder så ser vi om vi kan få en bra konversation.

Att jag hade utnyttjat tävlingen för en sådan påklädd fest hade antagligen retat gallfeber på alla hormonstinna, brölande 19-åriga singelkillar med folköl i handen och snus under läppen så det hade bara gjort mig ännu gladare.:d

Nu skulle ju detta antagligen inte tolererats av tävlingsledningen (vilken urdålig publicitet det hade blivit) så jag hade nog fått skita i det i vilket fall.

Mackan58
2013-03-28, 23:03
Gainzen kommer väl för fan ändå före tjejer?

Amarite, brahs?

Latissimus Dorsi
2013-03-28, 23:04
Om inte tävlingen innefattat att man måste dela på facebook (vilket jag inte gör för något av ren princip) hade jag faktiskt varit lite sugen på att göra en anmälan till tävlingen. Jag hade jättegärna tagit en öl med tjejerna ifråga och frågat dem om deras karriärval och dagliga liv. De borde ju ha varit med om ett och annat så det hade varit kul att höra om deras erfarenheter; jag gillar intressanta människor. De hade inte ens behövt ha bikini på sig (helst inte faktiskt då det är svårt att få till småprat då den ene är avklädd och den andre påklädd) utan helt normala kläder så ser vi om vi kan få en bra konversation.

Att jag hade utnyttjat tävlingen för en sådan påklädd fest hade antagligen retat gallfeber på alla hormonstinna, brölande 19-åriga singelkillar med folköl i handen och snus under läppen så det hade bara gjort mig ännu gladare.:d

Nu skulle ju detta antagligen inte tolererats av tävlingsledningen (vilken urdålig publicitet det hade blivit) så jag hade nog fått skita i det i vilket fall.
Skulle slutat med en hel jävla del tårar och snyftande, en hel flodvåg av tårar skulle skölja över din stad och Sverige skulle suddas ut på kartan av en tsunami av tårar. Så don't, just don't.

BlötSnö
2013-03-29, 02:17
Jag glömde ingenting, ... "ingen" :d kör en C30 D2 och är på ett träningsforum.

Det alternativet är alltså: = = ! :! = Albatross

Slarvigt av mig... :d

Albin Eriksson
2013-03-29, 03:25
Whatever, folk vinner väl middagssällskap av "idoler" genom tävlingar så hur är det här så stor skillnad?

Jag har stått i kö för att ta kort med byggarproffs på mr.olympia, om någon vill ta ett kort ihop med en Skandalskönhet så skit sak samma...

Tolkia
2013-03-29, 11:58
Fräsch och innovativ tråd, det här. Jag är imponerad.

Fordon
2013-03-29, 12:10
Det är en annan sak, du och dina polare är män.

Det här är tillräckligt provocerande för att man ska lyckas banna sig själv :thefinger

Tolkia
2013-03-29, 12:14
Det här är tillräckligt provocerande för att man ska lyckas banna sig själv :thefinger
Jag fattar inte riktigt varför ni envisas med att omhulda rollen som förföljda martyrer. Den här tråden, liksom många andra, visar ju tydligt att åsiktsgemenskapen är stor, tight och ryggdunkande, och det blir tämligen pinsamt när ni parallellt skall få det att framstå som om ni är något slags förtryckta politiska flyktingar. Är det så roligt att spela offer?

Zacke
2013-03-29, 12:26
Fräsch och innovativ tråd, det här. Jag är imponerad.

Vad menar du?

Det diskuteras huruvida en tävling där vinsten är att lättklädda tjejer kommer och festar är moraliskt rätt eller fel.

En del vill se förbud, vissa ser inga som helst problem. Flera olika åsikter kring en fråga alltså.

Vad är problemet?

Angående trådstarten: Han frågar ju efter olika åsikter.

Sedan glider du in som någon slags överstedomare efter åtta sidors diskussion och i två korta ironiska meningar avfärdar att andra diskuterat den här scandal beauties-tävlingen.

Att de har mage att våga diskutera en så självklar fråga, liksom.

Vad tycker du själv då? Du kanske redan har gillat sidan på Facebook och bokat upp det aktuella datumet ifall du skulle vinna?

Eller tycker du som några andra att det är kvinnoförnedring. Att hela tävlingen bygger på en osund objektifiering av kvinnans kropp som pågår i dagens samhälle?

Eller är det i själva verket de som utmålar detta som kvinnoförnedring som med sina egna värderingar bygger upp tabun för andra kvinnor? Och att man omyndigförklarar andra kvinnor som skulle kunna tänkas vilja bestämma själva om de vill vara med i ett sånt här jippo?

Jag tycker själv att frågan har dynamik i flera plan.

Fordon
2013-03-29, 12:34
Jag fattar inte riktigt varför ni envisas med att omhulda rollen som förföljda martyrer. Den här tråden, liksom många andra, visar ju tydligt att åsiktsgemenskapen är stor, tight och ryggdunkande, och det blir tämligen pinsamt när ni parallellt skall få det att framstå som om ni är något slags förtryckta politiska flyktingar. Är det så roligt att spela offer?

Är du bakfull eller? Kan du förklara exakt vart jag står i den här frågan? Du verkar känna mig rätt väl.

Dissector
2013-03-29, 13:40
Det här har väl hänt förr i olika former... "Köp 10 risifrutti och vinn en heldag med Kajsa Bergqvist" "En fika med Magnus Samuelsson" och så vidare... Vad är skillnaden, förutom den något sexuella undertonen i det här fallet? Det handlar ju om yrkespersoner som erbjuder sitt sällskap som pris till folk som uppskattar det dom är kända för. Utseende, fysiska prestationer, musikalisk förmåga... Vad är skillnanden och vad är problemet?

Tolkia
2013-03-29, 13:48
Är du bakfull eller? Kan du förklara exakt vart jag står i den här frågan? Du verkar känna mig rätt väl.
Mitt inlägg baserades helt på vad du skrev i det inlägg jag citerade. Vilket är en sak som skrivs rätt ofta i trådar som den här.

Ad Zacke, så ser jag inte hur det skulle vara mer fel av mig än av någon annan att uttrycka min åsikt i en tråd. Om hen eller någon annan inte gillar åsikten är det fritt fram att uttrycka det, vilket ju också med eftertryck gjordes.

Asdf
2013-03-29, 13:52

Jag tycker tråden är ett bevis på det faktum att ledande feminister i en sorts ideologisk kamp utan någon som helst verklighetsförankring skjuter sig själva i foten utan att förstå det själva. De framstår som världens douchebags och silar mygg men sväljer kameler. De förstör hela kvinnokampen på egen hand, missar de reela problemen och tappar allt förtroende av alla grupper i samhället. Senaste klavertrampet av Gudrun Schyman i debatten med Bahareh Andersson och hur hon splittrat kvinnorörelsen i två delar - en för ideologiskt hjärntvättade och en för invandrarkvinnor från MENA-länder

I någon artikel beskylldes "feministhatet" ha påbörjats med Evin Rubar och dokumentären könskriget 2005. Jag skulle snarare säga att "feministrealismen" påbörjades med könskriget och att luftslottet nu rämnar när samtliga argument man alltid skanderat kritiseras och smulas sönder.

Kan inte sluta tänka på S och argumenten inom folkrörelsen och hur det egentligen blev när sanningen kom ikapp. Det är vansinnigt lätt att driva lögner till den gräns att det blir en etablerad verklighet om man forcerar det tillräckligt.

Ignatius72
2013-03-30, 07:06

Sorry Tolkia men dina argument är tröttare än tråden. Visst får man och kan man lyfta upp sådant här precis som att det inte är förbjudet att prata integrationspolitik. Ytterst få av de som kan och får komma till tals (på riktigt så att säga) gör det om de har minsta självbevarelsedrift. Det räcker med att konstatera att världens mest toleranta land (och bidragstäta) måste ha ett tak för hur stora volymer som faktiskt kan ta sig hit. Följer man upp med att konstatera att det finns organiserade ligor som gömmer illegala flyktingar som arbetar som slavar så är man rasist och måste avgå (Billström). Säg att det finns biologiska skillnader mellan kvinnor och män (Germund Hesslow, prof neurofysiologi) så får man universitetets rektor på sig.
Att man får och man kan är en sak. Men du blir stämplad som ett rikspucko oavsett om det du säger är korrekt eller ej. Det finns färdiga mallar med åsikter och det är i den fåran man ska hålla sig.

Ignatius72
2013-03-30, 07:26
Bent Ohlsson DN sammanfattar det väl.

”Nej, nu spyr jag på hudfärg. Min egen och andras. Jag spyr på ras, kön, klass och etnicitet. Jag spyr på genus, anus, karius och baktus. Jag spyr på heteronormativitet och könsmaktsordning och jag spyr på hbtq, w, e, r, t, y, u, i, o, p. Jag spyr på gubblem, fittstim och snigelspår. Jag spyr på strukturer och sociala konstruktioner och jag spyr på ”andra” som verb.

Framför allt spyr jag på alla snipiga felfinnare som tagit över offentligheten och mullrar omkring i sina pansarbilar med en skarpladdad twitterpöbel i vardera fickan och syr in alla som råkar fumla med bokstavskombinationerna eller glömmer någon Utsatt Grupp i en uppräkning.

Carnes
2013-03-30, 10:13
Sorry Tolkia men dina argument är tröttare än tråden. Visst får man och kan man lyfta upp sådant här precis som att det inte är förbjudet att prata integrationspolitik. Ytterst få av de som kan och får komma till tals (på riktigt så att säga) gör det om de har minsta självbevarelsedrift. Det räcker med att konstatera att världens mest toleranta land (och bidragstäta) måste ha ett tak för hur stora volymer som faktiskt kan ta sig hit. Följer man upp med att konstatera att det finns organiserade ligor som gömmer illegala flyktingar som arbetar som slavar så är man rasist och måste avgå (Billström). Säg att det finns biologiska skillnader mellan kvinnor och män (Germund Hesslow, prof neurofysiologi) så får man universitetets rektor på sig.
Att man får och man kan är en sak. Men du blir stämplad som ett rikspucko oavsett om det du säger är korrekt eller ej. Det finns färdiga mallar med åsikter och det är i den fåran man ska hålla sig.
Riktigt sexigt inlägg du, sammanfattar dagens samhälle rätt så bra.

filmjölk
2013-03-30, 10:43
Ok, vi prövar en vänligare approach och ser om jag kan förklara varför man kan tycka att en sådan här sak är fel.

(Nu har jag inte sett scandalbeautys sida men jag antar att tjejerna som lottas ut är hejdlöst snygga)

Hejdlöst snygga kvinnor i bikini är ett pris, högsta vinsten, och något alla män vill ha. Snygga kvinnor som inte behöver prestera någonting annat än att vara snygga, posera sexigt och bete sig åtkomligt. För att få ta del av deras skönhet behöver man i vanliga fall betala, de får massiv uppskattning för att de är snygga och för att man kan köpa deras skönhet. (Inte sexköp - även om jag gissar att det förekommer det med)

Allt en man behöver göra är att ha pengar på fickan för att få ta del av dessa skönheter. Hur skall vanliga kvinnor som inte ser såpass bra ut, eller inte vill använda sitt utseende på det sättet kunna konkurrera med detta? Hur skall en man som inte vill lägga ut pengar, eller inte har pengarna som krävs kunna konkurrera om detta?

Dylika företeelser gör kvinnor till något som bara uppskattas för sitt utseende och sin åtkomlighet, samt män till enbart en plånbok. Det påverkar kvinnor till att värdera sin person efter sin sexualitet och skönhet samt män till att värdera sin person efter tjockleken på sin plånbok.

Är det ett sådant samhälle vi vill ha?

Okej
2013-03-30, 10:46
Bent Ohlsson DN sammanfattar det väl.

”Nej, nu spyr jag på hudfärg. Min egen och andras. Jag spyr på ras, kön, klass och etnicitet. Jag spyr på genus, anus, karius och baktus. Jag spyr på heteronormativitet och könsmaktsordning och jag spyr på hbtq, w, e, r, t, y, u, i, o, p. Jag spyr på gubblem, fittstim och snigelspår. Jag spyr på strukturer och sociala konstruktioner och jag spyr på ”andra” som verb.

Framför allt spyr jag på alla snipiga felfinnare som tagit över offentligheten och mullrar omkring i sina pansarbilar med en skarpladdad twitterpöbel i vardera fickan och syr in alla som råkar fumla med bokstavskombinationerna eller glömmer någon Utsatt Grupp i en uppräkning.

Sverige i 100 ord *applåder*

Carnes
2013-03-30, 10:52

Japp! Jag vill ha ett samhälle där kvinnor få uttrycka sin sexualitet - utan att bli kallade horor/slynor. Jag ser verkligen inte problemet.. Låt kvinnor tjäna pengar på deras utseende - om dom vill.. Låt män ragga tjejer med deras muskler - om dom vill.

Folk vill ta olika vägar i livet, en del vill använda sin kropp, en del vill använda sin hjärna. Jag blir så otroligt trött på dagens feminister som inte kan acceptera det här.. MÄN ÄLSKAR SNYGGA TJEJER, klart som fan det kommer finnas en marknad - som snygga tjejer kommer utnyttja.

Vad gäller det du skrev om att mindre snygga tjejer inte kan konkurrera - Grattis, välkommen till världen. Jag insåg redan vid 10 års ålder att jag inte kunde bli pilot eller kirurg..

AronP
2013-03-30, 11:48
Manliga byggare tjänar pengar på sitt utseende, varför ska inte damer få göra det.

Carnes
2013-03-30, 11:54
Manliga byggare tjänar pengar på sitt utseende, varför ska inte damer få göra det.

Kvinnor är ju förtryckta!!!!!! vi måste rädda dom!!!!

;)

Rikard Jansson
2013-03-30, 11:55
Frihet att göra som man vill sålänge man inte skadar någon annan är viktigt tycker jag. Det vore mer förtryckande att förbjuda dem att göra så än att tillåta dem.

C.E.J.
2013-03-30, 13:09
"ser ut på det viset", hon är ju milfig. Varifrån kommer uppfattningen att feminister är fula? Jag tycker att de brukar vara de snyggaste tjejerna. Plus att graden av feminism korrelerar positivt med sexuell undergivenhet :)

Stoltz
2013-03-30, 13:22
Allt en man behöver göra är att ha pengar på fickan för att få ta del av dessa skönheter. Hur skall vanliga kvinnor som inte ser såpass bra ut, eller inte vill använda sitt utseende på det sättet kunna konkurrera med detta? Hur skall en man som inte vill lägga ut pengar, eller inte har pengarna som krävs kunna konkurrera om detta?
Vilket enormt BS-tänk. Hur ska jag kunna tävla mot Ryan Gossling om vi bägge gick in i en bar? Att detta skulle vara en seriös anledning för att du inte tycker om det är inte möjligt. Att ha det tänket är ju som att skapa världen till en mall efter dejtingtråden. Vill vi ha *det*?

Dylika företeelser gör kvinnor till något som bara uppskattas för sitt utseende och sin åtkomlighet, samt män till enbart en plånbok. Det påverkar kvinnor till att värdera sin person efter sin sexualitet och skönhet samt män till att värdera sin person efter tjockleken på sin plånbok.

Nej, det gör dessa kvinnor till någon som uppskattas för sitt utseende och de män som köper deras fester till någon som uppskattas för deras plånbok. Inte begränsat till något av dessa, utan som en del av dess "väsen" om man nu ska slänga sig med sådana ord. I vanlig ordning vill de flesta att så fort en handling som inte överensstämmer med de egna värderingarna att just den handlingen ska definiera hela personens existens. Fruktansvärt äckligt om jag får säga min åsikt.

En människa är mer än deras jobb och mer än deras plånbok. I alla fall är det så man borde se på det. Att så många inte kan se bortom detta ser jag som ett tydligt tecken på dåliga människovärderingar där all moralpanik har lagts snarare på att få bort etiska frågor om att betala skatt eller huruvida det är manligt eller kvinnligt att raka sina ben. Blir uppriktigt sagt illamående över hur dumt det är.

MackeJuve
2013-03-30, 13:37
"ser ut på det viset", hon är ju milfig. Varifrån kommer uppfattningen att feminister är fula? Jag tycker att de brukar vara de snyggaste tjejerna. Plus att graden av feminism korrelerar positivt med sexuell undergivenhet :)

Hahahaha kvinnan på bilden i första inlägget är inte "milfig".

Yes
2013-03-30, 14:28
Ok, vi prövar en vänligare approach och ser om jag kan förklara varför man kan tycka att en sådan här sak är fel.

(Nu har jag inte sett scandalbeautys sida men jag antar att tjejerna som lottas ut är hejdlöst snygga)

Hejdlöst snygga kvinnor i bikini är ett pris, högsta vinsten, och något alla män vill ha. Snygga kvinnor som inte behöver prestera någonting annat än att vara snygga, posera sexigt och bete sig åtkomligt. För att få ta del av deras skönhet behöver man i vanliga fall betala, de får massiv uppskattning för att de är snygga och för att man kan köpa deras skönhet. (Inte sexköp - även om jag gissar att det förekommer det med)

Med samma logik kan vi ju förbjuda fattiga och fula människor från att sprida sin undermåliga arvsmassa. Vill vi verkligen ha ett samhälle med trötta plebejer?

Philley
2013-03-30, 14:31
Fula kvinnor bli feminister därför de är missnöjda att ingen vill ha dem. Dock är det en ond spiral då ingen heller vill ha en feminist. Snygga tjej lever som de lär, lyckas med det sociala och sexuellalivet och behöver således inte gå med i feministernas missnöjesparti.

Vinter
2013-03-30, 14:32
Med samma logik kan vi ju förbjuda fattiga och fula människor från att sprida sin undermåliga arvsmassa. Vill vi verkligen ha ett samhälle med trötta plebejer?

1984, om mannen själv får välja.

Carnes
2013-03-30, 14:35
Fula kvinnor bli feminister därför de är missnöjda att ingen vill ha dem. Dock är det en ond spiral då ingen heller vill ha en feminist. Snygga tjej lever som de lär, lyckas med det sociala och sexuellalivet och behöver således inte gå med i feministernas missnöjesparti.
Det här är ju liksom det man får höra.. Och som jag skrev i mitt första inlägg i tråden.. Jag tycker det stämmer mer och mer, tyvärr.
Sen så är den här diskussionen svår.. Den här bilden får en att tänka lite. (ta den inte allt för seriöst people)
http://25.media.tumblr.com/tumblr_m9xlx09jBA1rvuocfo1_500.jpg
1984, om mannen själv får välja.

HAHA

Philley
2013-03-30, 14:43
Det här är ju liksom det man får höra.. Och som jag skrev i mitt första inlägg i tråden.. Jag tycker det stämmer mer och mer, tyvärr.
Sen så är den här diskussionen svår.. Den här bilden får en att tänka lite. (ta den inte allt för seriöst people)

HAHA

Klockren bild :thumbup:

Carnes
2013-03-30, 14:47
Klockren bild :thumbup:

Jopp. Samma lön för samma prestation. Kvinnor ska inte automatiskt ha samma lön som en man om dom inte kan prestera lika bra, samma gäller ju män.

Jobbade själv på ICA över en sommar.. Tjejerna där presterade lika bra i kassan men oj vad tungt och jobbigt det blev när dom skulle bära/stapla varor osv. Vi fick samma lön.

Morty
2013-03-30, 15:34

Om F! har sagt att det är fel måste det vara rätt!

Duran
2013-03-30, 16:00

Det finns män till fula kvinnor. Det finns de som vill ha en feminist. Det finns även en hel del snygga kvinnor som har svårt att "lyckas" med sociala och sexuella relationer.

jahaa
2013-03-30, 16:02

fUB_MTRynJo

Carnes
2013-03-30, 16:08
fUB_MTRynJo

Amen brotha.

shadowfire
2013-03-30, 16:27
Hmm, lotta ut sig till att bli fotad och posera i kalsonger hemma hos ett gäng tjejer/kvinnor och sedan festa med dem. Dessutom få betalt för det också. Skit att jag inte är i bättre form.

Duran
2013-03-30, 16:33

Mitt inlägg var lite som ett skämt, ett spel på fördomar. Men samtidigt så får man dom fördomarna besvarade när man faktiskt träffar feminister och läser Svensk Media.

Du postar saker som du säger är på skämt men samtidigt så verkar du mena att det ligger något i dem. Till vilken grad menar du allvar och till vilken grad är det på skämt?

Carnes
2013-03-30, 16:43
Du postar saker som du säger är på skämt men samtidigt så verkar du mena att det ligger något i dem. Till vilken grad menar du allvar och till vilken grad är det på skämt?

Spel för fördomar, men samtidigt är fördomar sanna till en viss del... 50/50 nomsayin'

Duran
2013-03-30, 16:54
Spel för fördomar, men samtidigt är fördomar sanna till en viss del... 50/50 nomsayin'

Vilken del av fördomarna är det du tycker är sanna?

Asdf
2013-03-30, 16:58
På tal om löneskillnader! Jag ska konkurrera ut ullared. Min affärside är att enbart ha kvinnliga anställda, de är jättebilliga i lön, 30% marginal i skillnad på kvinnor/män det har ful i sagt! :)

Snacka om intjäning! Jag kommer bli rikare än von anka :)

Carnes
2013-03-30, 16:58
Vilken del av fördomarna är det du tycker är sanna?
Om du läser mina tidigare inlägg så ser du det.

På tal om löneskillnader! Jag ska konkurrera ut ullared. Min affärside är att enbart ha kvinnliga anställda, de är jättebilliga i lön, 30% marginal i skillnad på kvinnor/män det har ful i sagt! :)

Snacka om intjäning!
Nu vet jag inte om du kommer få samma problem, men kvinnorna jag jobbade klagade alltid över att dom fick ont i händerna, svettades och att naglarna tog skada. Hoppas kvinnorna du anställer är vettigare!

Vinter
2013-03-30, 17:02
Vi kan väll alla kollektivt hoppas att den som vinner bor i en spartansk inredd 18 kvadrat lägenhet.

Olegh
2013-03-30, 17:09
Nu vet jag inte om du kommer få samma problem, men kvinnorna jag jobbade klagade alltid över att dom fick ont i händerna, svettades och att naglarna tog skada. Hoppas kvinnorna du anställer är vettigare!

Nu vet jag inte om det har med saken att göra, men många av männen jag jobbade med maskade rätt ordentligt och var allmänt oansvarsfulla. Något att tänka på om man skulle anställa män istället menar jag..

WHITEFOLKS
2013-03-30, 17:16
Nu vet jag inte om det har med saken att göra, men många av männen jag jobbade med maskade rätt ordentligt och var allmänt oansvarsfulla. Något att tänka på om man skulle anställa män istället menar jag..

Poängen är ju mer att det måste finnas någon anledning till varför vi inte ser företag med enbart kvinnliga anställda om de nu är "30% billigare" (eller vad det nu är för siffra som gäller).

Och det är ju antagligen inte för att företagen är så dumma utan det är mer komplext än än att kvinnor tjänar mindre för samma arbete. (och nej menar inte heller att kvinnor förtjänar mindre eller att diskriminering inte förekommer)

Carnes
2013-03-30, 17:17

Helt rätt! Samma lön efter samma prestation.

Poängen är ju mer att det måste finnas någon anledning till varför vi inte ser företag med enbart kvinnliga anställda om de nu är "30% billigare" (eller vad det nu är för siffra som gäller).

Och det är ju antagligen inte för att företagen är så dumma utan det är mer komplext än än att kvinnor tjänar mindre för samma arbete. (och nej menar inte heller att kvinnor förtjänar mindre eller att diskriminering inte förekommer)
Pja.. Hade jag behövt anställa folk som sprang runt på stan och sålde meningslöst skit till folk så skulle jag givetvis anställa snygga tjejer. Skulle jag anställa folk för att bära skit på ett bygge så skulle jag anställa män.. Det är ganska naivt att tycka att man ska ha samma lön ''bara sådär'' det är ju flera faktorer som spelar in.

wessmen
2013-03-30, 17:18

Som jag förstått det när jag grävt lite i det så tjänar inte kvinnor mindre för samma arbete. Det är väldigt jämt och i vissa fall tjänar de också mer.

För att den statistiken ska fungera så ska det vara en gemensam pott för män, och en för kvinnor.

qqq111
2013-03-30, 17:18
kanske att kvinnor bryr sig om mäns inkomst attraktionsmässigt mer än män bryr sig om kvinnors? så män är lite mer motiverade? WTF dudes trodde alla visste det

WHITEFOLKS
2013-03-30, 17:20
kanske att kvinnor bryr sig om mäns inkomst attraktionsmässigt mer än män bryr sig om kvinnors? så män är lite mer motiverade? WTF dudes trodde alla visste det

Jo.

Och det är därför det kommer vara svårt att någonsin få det helt jämnställt om vi inte ändrar på helt andra faktorer. Männen kommer alltid vara intresserad att göra lite mer för kvinnorna, jobba lite längre, hitta de välbetalda jobben. Och sen är vi tillbaka i ojämna fördelningar igen.

Stefan J
2013-03-30, 17:26

Han är exakt 43% allvarlig, 55% skämtsam och 2% fullständigt likgiltig.

Duran
2013-03-30, 17:54
Han är exakt 43% allvarlig, 55% skämtsam och 2% fullständigt likgiltig.

Jag kände att Carnes kom med påståenden som var allvarligt menade men som kallades för skämt när de ifrågasattes. Därför ville jag få förtydliganden.

Carnes
2013-03-30, 19:58
HAHA oooh dear!

Swedish Feminists Are So Bored They’re Telling Men How to Sit on the Bus
http://www.vice.com/read/swedish-feminists-are-so-bored-theyre-telling-men-how-to-sit-on-the-bus

Sweden has a reputation as having the most equal relations between the sexes in the world—it’s a place where male politicians are voted "woman of the year" by feminists, where young dads on paternity leave take toddlers for play dates while their wives work, where a preschool can casually ban gendered pronouns. (http://www.heraldsun.com.au/news/the-other-side/pc-preschool-bans-words-him-and-her/story-e6frfhk6-1226082516997) A recent World Economic Forum report claimed Sweden is the most gender equal country in the world.

To counter this "normalized expression of power" (that’s what they call slouching), a group of firebrand feminists have set up a blog called "Macho i Kollektivtrafiken" ("Macho in Public Transport (http://machoikollektivtrafiken.se/)"), encouraging readers to send in sneaky snaps of men in relaxed poses. The aim is to spread awareness of a "symbolic and active recreation not just of power, but of a stereotypical form of masculinity."

Carnes
2013-03-30, 20:40
Hon som driver ''macho i kollektivtrafiken''

Ungefär som en feminist brukar se ut... eller?
l-3uF1N8nnc

Olegh
2013-03-30, 20:47
Du får nog bättre gehör om du bashar feminister på Flashback, Carnes.

I all välmening.

mvh

Carnes
2013-03-30, 20:51
Bashar? Jag länkade en underhållande artikel och sen ett klipp på hon som driver bloggen i fråga. Jag påpekade även att hon ser ut som en ''typisk'' feminist..

Philley
2013-03-30, 21:11

l-3uF1N8nnc

Ge tillbaka de 4.36 minuterna av mitt liv. Det var nog den segaste videon någonsin. Förstår fortfarande inte vad hon ville få sagt :D

C.E.J.
2013-03-30, 21:12

yt]l-3uF1N8nnc[/yt]

Du hade ju, zup? :D

Alvis
2013-03-30, 21:14
Ge tillbaka de 4.36 minuterna av mitt liv. Det var nog den segaste videon någonsin. Förstår fortfarande inte vad hon ville få sagt :D

Så du vill ha tillbaka 4 minuter och 21.6 sekunder efter ha kollat på ett 4 minuter och 36 sekunder långt videoklipp? Söker inte full kompensation? :)

Carnes
2013-03-30, 21:27

Du hade ju, zup? :D

Så du vill ha tillbaka 4 minuter och 21.6 sekunder efter ha kollat på ett 4 minuter och 36 sekunder långt videoklipp? Söker inte full kompensation? :)

Lulz :D. Vi får passa oss med kroppsspråket på tunnelbanan boys, vi vill inte framstå som förtryckare!

Philley
2013-03-30, 21:33

Nej hon höll käften ett tag så kan inte vara allt för girig. Men jag tackar dig Alvis för din monumentala observationsförmåga som kommer hjälpa mig att aldrig göra om misstaget igen.

en stor stark
2013-03-30, 22:12
8cHn2VgMPE4

Någon länkande innan en artikel eller något liknande om detta, så tänkte visa videoklippet.

Carnes
2013-03-30, 22:28
8cHn2VgMPE4

Någon länkande innan en artikel eller något liknande om detta, så tänkte visa videoklippet.

''Det har varit på en väldig barnslig nivå''
- Spenderar sin tid till att smygfotografera män på tunnelbanan ihop om att stärka feminismen i Sverige.

Cool story bro.

shadowfire
2013-03-30, 22:28
Jag kan iofs tycka det är sjukt störande med grabbar med så dåligt självförtroende att de måste sitta och bresa som om de hade en Haubitz i skrevet. Det är inte macho att ta upp en hel tågkupé från ett enda säte, det är bara jävligt löjligt.

WHITEFOLKS
2013-03-30, 22:30
Ja men bästa sättet att få bort en dålig produkt från marknaden är att inte köpa den :)

Alvis
2013-03-30, 22:31
8cHn2VgMPE4

Hahaha, tänk reaktionen om en man skulle fota mellan benen på tågen på kvinnor och lägga ut det på nätet.

Oxe
2013-03-30, 22:33
Jag kan iofs tycka det är sjukt störande med grabbar med så dåligt självförtroende att de måste sitta och bresa som om de hade en Haubitz i skrevet. Det är inte macho att ta upp en hel tågkupé från ett enda säte, det är bara jävligt löjligt.

Tar man inte upp ett dubbelsäte så fuskar man på bendagarna. Oavsätt välhängdhet

WHITEFOLKS
2013-03-30, 22:34
Hahaha, tänk reaktionen om en man skulle fota mellan benen på tågen på kvinnor och lägga ut det på nätet.

Gör det på liknande tema typ ta bild av urringningar/bröst och gör bloggen om hur kvinnor använder sin sexualitet för att utöva makt så kan du ha något.

Att ta bilder mellan benen utan "ett påstående" blir väldigt annorlunda :)

Carnes
2013-03-30, 22:36
Det går ju att säga ''ursäkta, kan du dra in benen'' det har jag gjort.

Det är också en sak jag avskyr med feminismen vi har i Sverige. Hade jag fotat mellangärdet på brudar och lagt upp en blogg och skrivit saker som ''Här visar tjejerna hur mycket snyggare dom tror att dom är än oss män'' (eller något liknande) Så hade jag säkerligen blivit polisanmäld för något typ av sexbrott.

Tar man inte upp ett dubbelsäte så fuskar man på bendagarna. Oavsätt välhängdhet

Amen brotha! lolol :D

shadowfire
2013-03-30, 22:56

Ofta det är folk som tränar ben som bresar mest.
Do you even lift är högst lämplig i sammanhanget.

Asdf
2013-03-30, 23:23
Skuggan sluta ragga! ;)

shadowfire
2013-03-31, 00:17
Skuggan sluta ragga! ;)

Jaja, oxe är bara lite för het för mitt bästa.