handdator

Visa fullständig version : styrketräna med diarre?

BERZEERK
2013-03-28, 09:55
Tja! :)

Sedan i söndags så har jag varit lös i magen (kom hem från thailand i fredags och det var två veckors hårt festande). Jag mår bra förövrigt, även börjat ett nytt, väldigt stressigt jobb (började i måndags) ..tänker ifall det kan kanske kan vara orsaken?

Nå, hur är det med styrketräning när man är lös i magen? Jag har inget ont i magen eller liknande. Har försökt googla lite men den verkar som att man alltid har andra symptomer i samband med diarre.

Fick bla fram att man har en infektion i kroppen om man är lös i magen och då skulle man absolut inte träna. Har inte tränat sen söndags. Jag skiter inte mer än vanligt, 1 gång om dagen kanske men då är det som sagt löst.

Fishtank
2013-03-28, 10:05
Hade jag inte explosiv diarre utan bara lite lös avföring skulle jag iaf träna, kanske fundera lite om man ska skita innan passet däremot.

Grattis till veckans knäppaste fråga iaf.

vicarious
2013-03-28, 10:06
Låt bli att pilla dig i röven när du är på gymmet bara så är det nog lugnt, för de andras trevnad.

aijou
2013-03-28, 10:25
Enda tillfället då tunga böjar inte är att rekommendera. :D

Philley
2013-03-28, 10:43
Ja gå inte för djup i böjarna

Viktor_Balck
2013-03-28, 11:05
Styrketräning vet jag inte, kan ju vara känsligt när man tar i.

Löpning och lös i magen rekommenderas inte iaf, if you gotta go you gotta go så att säga.

http://hossentoss.files.wordpress.com/2008/05/bajmannen3.jpg

Röda Björnen
2013-03-28, 11:17
Träna inte tungt, jag har gjort det en gång i mitt liv.

Jag kommer aldrig upprepa det [hade mjukisbyxor på mig tack gode gud]

MVH

BlötSnö
2013-03-28, 11:25
Min mage var totalt körd när jag kom hem från Indien nu i våras.
Jag köpte något som heter Probi Mage på apoteket. Fungerade väldigt bra med att få tillbaka stabiliteten i avfallshanteringsproceduren, så att säga.
Sedan skadar det tydligen inte att peta i sig en resorb eller 2 också. Även det gjorde jag, så det kan ha haft en bidragande effekt till att magen blev bättre.

Tack för namnet på tråden, förresten. Den var lite roande...:)

Stoltz
2013-03-28, 11:39

Det märks att en del inte var aktiva när Slartibartfast var som mest igång.. :D

Mental
2013-03-28, 11:50

Var det tidigare i veckan då eller? ;)

Diomedea exulans
2013-03-28, 11:53
Låt bli att pilla dig i röven när du är på gymmet bara så är det nog lugnt, för de andras trevnad.

Brukar du pilla dig i röven när du har diarré?

BERZEERK
2013-03-28, 12:13

jag vet inte hur det är med dig men jag brukar inte pilla mig där solen inte når.

BERZEERK
2013-03-28, 12:15
Hade jag inte explosiv diarre utan bara lite lös avföring skulle jag iaf träna, kanske fundera lite om man ska skita innan passet däremot.

ungefär samma sak som att fråga om det är OK att träna med halsont ;)

Fishtank
2013-03-28, 13:15

Läste forumet då men som oregistrerad men jag har sett vissa av sakerna. Förträngt också.