Visa fullständig version : Prylarna som höjer din livskvalité?
Barbastark
2013-03-27, 20:22
Enkelt, vilka prylar tycker du höjer din livskvalité?
Jag säger definitivt min elvisp med kombinerad roterande bunke. Gotta have that dagliga proteinfluff!
Min Fitbit ultra accelometer. Mycket uppskattat verktyg till mitt potentiellt smått neurotiska intresse av att "tracka" allt.
iPhonen. Lite tråkig livskvalle-höjare att lista kanske, men är nog ingen pryl jag skaffat som jag haft och har så mycket användning för som den.
Det enda jag verkligen hade känt mig naken över om de försvann är Spotify, min morgonrock och min kaffemaskin, allt annat är detaljer
Terminatorgunde
2013-03-27, 20:31
Mina spel konsoler utan tvekan =)
Dyrgripen
2013-03-27, 20:31
Ampuller
awesomooo
2013-03-27, 20:48
Min butler, min herrgård på franska rivieran, min kollektion av 100-tal sportbilar från nu och förr.
Ne inte ett skit faktiskt, kunde ha varit så bra som ovan om man inte hade ett misslyckat skitliv.
Terminatorgunde
2013-03-27, 20:52
Min butler, min herrgård på franska rivieran, min kollektion av 100-tal sportbilar från nu och förr.
Ne inte ett skit faktiskt, kunde ha varit så bra som ovan om man inte hade ett misslyckat skitliv.
*hug* Va glad
utan tvekan.
http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2008/01/dinovo-mini-big.jpg
och...
http://www.kcmode.com/ekmps/shops/kcmodeltd/images/adidas-airliner-dark-green-bag-%5B3%5D-25393-p.jpg
Lol, trodde den första bilden var en fancy smörgåsgrill först
Datorn och tillhörande standardutrustning bör jag ju nämna.
Utöver det så är det stereo-anläggning och hörlurar. Det som man kan spela musik med alltså.
Sen kan jag inte komma på mer än det alla redan har - spis, kylskåp osv...
En pryl som jag kunnat tänka mig att skaffa som förgyllt mitt liv hade nog varit ett teleskop (eller bättre stereoanläggning, men då behöver jag ett hus först där man kan spela hur högt man vill, nästan när man vill).
Andra prylar är gymutrustning (kräver också hus).
awesomooo
2013-03-27, 21:03
Lol, trodde den första bilden var en fancy smörgåsgrill först
Jag med :laugh:
Bortsett från bil, el, kylskåp, spis och rinnande vatten så säger jag Spotify och min kamera.
Film och musik, är nog två inslag som är entydigt positiva. Så allt som har med det att göra. Allt annat är som tveeggade svärd. Tillfällig kvalité kontra långvarigt förfall.
Handkräm och våtservetter.
hahavaffan
2013-03-27, 21:27
Bortsett från uppenbara grejer som kylskåp, spis och dusch så säger jag:
Spotify
Airplay i bioreceivern
Smartphone (iPhone)
Resten är triviala saker egentligen, men just ovan nämnda "prylar" förhöjer livskvaliteten enormt för mig. CD-skivor och tanka MP3 av varierande kvalitet? Nej tack! Sladd mellan dator/iPhone/iPad för att spela upp musik? Fy fan. Behöva vänta tills man kommer hem för att kolla saker på internet, eller behöva kånka runt på en liten digitalkamera överallt? Niet!
Min smartphone(fick flippen av att vara utan den i ett par dagar) samt min bil. Vill aldrig åka buss någonsin igen.
Spotify är rätt viktigt med, orkar inte ladda ned musik längre.
King Grub
2013-03-27, 21:35
http://4.bp.blogspot.com/_uZivDo5FXV0/S9CFXccc-cI/AAAAAAAADiI/E41BXJQE-WA/s400/pic1909.jpg
Även om det tar emot att erkänna (har alltid varit pro-Android) så är det min iPhone 5. Satan va smidigt och "okrångligt" allt är.
Min skivsamling är en annan pryl (prylar egentligen...) som jag är jäkligt nöjd med! Detta trots att jag aldrig lyssnar på skivorna men ändå älskar jag dom och att köpa nya.
Jag med :laugh:
haha naw...
trådlöst tangentbord med inbyggd touch mus. ligger i sängen nu och skriver med den. *popcorn*
krubkungen
2013-03-27, 21:41
http://4.bp.blogspot.com/_uZivDo5FXV0/S9CFXccc-cI/AAAAAAAADiI/E41BXJQE-WA/s400/pic1909.jpg
Min första tanke var nån slags vikt-vägning, men för vad specifikt det är frågan?
StarkaUlf
2013-03-27, 21:42
Mitt bankkort.
Räknas böcker? Om inte, troligtvis är datorn den enda prylen jag skulle sakna om den togs bort. Gör det mesta på den; skriver, surfar, söker information, tittar på filmer, dokumentärer, serier (då jag inte äger någon tv), spelar och massor av annat. Ett bra verktyg.
Datorfria dagar är dock sköna så jag skulle snabbt kunna anpassa mig. Är inte alls beroende av prylar.
Diomedea exulans
2013-03-27, 21:49
Min mobiltelefon, helt klart. Folk säger ibland "förr klarade man sig minsann utan mobiltelefon", men nej, det gjorde man ju fan inte alls. Fram till 90-talets slut hände det ganska ofta att jag fick vandra runt i timmar när jag behövde leta upp folk, eller vänta på dem i timmar om de var försenade. Nu för tiden löser mobilen alla såna problem.
Min knallgula Lumia 920 skulle jag sakna om den försvann, och min Garmin 910XT. De två prylarna är mina ögonstenar.
Någorlunda standard-modell som fås gratis. Enorm kapacitet och utvecklingspotential som kan anpassas till ett oändligt antal olika inriktningar.
http://gfx.svd-cdn.se/multimedia/dynamic/00970/hj_rna_970242c.jpg
Någorlunda standard-modell som fås gratis. Enorm kapacitet och utvecklingspotential som kan anpassas till ett oändligt antal olika inriktningar.
http://gfx.svd-cdn.se/multimedia/dynamic/00970/hj_rna_970242c.jpg
En leksakshjärna i plast? Okej... weirdo... :smash:
Nästan konstigare än Grubs mobila omskärelseredskap, men bara nästan
mangemani
2013-03-27, 22:47
datorn min, utan att tveka.
jag gör allt med den, spelar, ser på film, lyssnar på musik, har kontakt med folk, studerar, får info med mera och den hjälper mig att varva ned och slappna av och förgyller mitt liv med positiv energi.
jag MÅSTE få spendera nån timme per dag framför datorn för att vara på topp humör.
StorEric
2013-03-27, 22:48
tights
gratefuldead
2013-03-27, 22:49
Hahaha. Kolozzeumgossarna :)
iPhonen
Spotify
Apple tv (med netflix)
Mina armbandsur, känner mig totalt naken utan
För enkelhetens och säkerhetsskull fick det bli det. Aningen prekärt att fota den egna och med 4/5 poäng på moderatorernas piltavla var det inte lockande att dela med mig utav en bild på någon annans.
Mina Redwings
Smartphonen
Mina Jaybird Bluebuds ( sladd fahk you ! )
Min ritplatta ( även om jag suger ... )
allt annat är ganska trivialt faktiskt
Barbastark
2014-03-09, 17:16
Bumpar med lite införskaffat under gångna året:
- Racer-cykel för transport. Bästa spenderade 4K på jag vet inte hur länge.
- Espressomaskin+schysst kvarn. Dagliga kulinariska orgasmer, mm mm, så värt vad jag gav.
Barbastark
2014-03-09, 17:21
Pilatesboll att sitta på också. Som rastlöshetens mästare så kan jag nu sitta vid skrivbordet tillräckligt länge för att faktiskt få lite gjort :). Bara att studsa runt lite på den, n problem solved.
Bilen (spenderar min 10 mil per vardag i den, så den är viktig för mig!)
Huset (inga direkta grannar = tyst, ungarna kan leka i trädgården osv)
Datorn
Kaminen
Mitt gym (eget gym hemma)
Poolen (har inte använt den själv, men ungarna älskar den. Och lärt sig simma i den.)
Alla "prylar" ovan har definitivt höjt min livskvalitet.
(Micro/diskmaskin/tvättmaskin/spis osv kanske man inte ska glömma heller? Vore sådär att vara utan dem..)
Min motorcykel och datorn/iPhone (internet).
Vattentät surfplatta, lyssnar på musik, film, facebook vad som faller in medans man duschar. (Sen är väl den egentligen tänkt att ha på båten). Båten är annars min största livskvalitetshöjare, fridfullhet, frihet och när man vill ha action plana i 17 knop eller tajt kappsegling.
Sohlsken
2014-03-09, 18:19
I Sverige: Kanske mest elvispen, sedan jag lärde mig att det går utmärkt att knåda deg med sådan och således helt slippa att dra fram bakmaskinen. Sedan köksvågen, den har gjort det lättare att experimentera med recept, och få exakta mått *cupid*
Triviala men ändå underbara saker: Datorn (Asus U31SG), telefonen (Samsung S4 Mini), surfplattan (Asus Google Nexus 7). Mest telefonen faktiskt, det enda den inte klarar är MapleStory och Battleon.com.
Älskar dock att dra upp Netflix på surfplattan till lunch, det finns nästan inget bättre. Eller se på film på den på flygplan *cupid* jag älskar verkligen min dysfunktionella refurb-platta. Med hörlurar funkar dock bara högra sidan och det är inte värt att reparera.
Telefonen är min länk mellan kontinenterna, min musik, min radio och ibland även mitt Netflix.
Min cykel.
I USA: Min T-grip barbell med tillhörande vikter. Helt fantastisk träningspryl och jag kan utföra precis alla mina övningar och fler med den. Fick dock stanna kvar hos fästmannen, kan inte berättiga att flytta hit den. Knivsetet hemma, kan skära igenom fryst kyckling som ingenting.
En blurayspelare med Netflix-funktion och en underbar soundbar med klockrent ljud.
Min amerikanska cykel. Trista växlar men handbroms, vilket är trevligt.
Kan ärligt säga att alla dessa grejerna höjer min livskvalité :)
Slowcookern.
Har hört att såna är bra, frestad att skaffa en. En slowcooker och en food dehydrator.
Bilen, bor i norra Sverige, så kollektivtrafik är ytterst begränsat.
Crossen på sommaren och skotrarna på vintern.
Ganymedes
2014-03-09, 19:51
Mina pipor. Ger själen ro. Avkopplande. Luktar ljuvligt. Och mysig hobby.
Min braskamin. Går inte överleva i Sverige utan en sådan, även på höst och vår.
Min iPhone, som jag hat-älskar för att den tar för mycket av min vakna tid.
Hemmabion, både att spela PS4 och se film på. Alltid kul!
Har jag ovanstående klarar jag de flesta former av depression.
Mixer, underbar till frukosten. :D
Ignatius72
2014-03-09, 20:15
iPhone, led ångestkval förr i världen när man skulle slå ihjäl tid. Läs vänta på tåg, buss, flyg
Den ena bilen MB 500
Motorcykel (premiär idag)
Kaminen
Trainern, många extra träningspass.
R Scarpa27
2014-03-09, 20:23
iPhone, led ångestkval förr i världen när man skulle slå ihjäl tid. Läs vänta på tåg, buss, flyg
Den ena bilen MB 500
Motorcykel (premiär idag)
Kaminen
Trainern, många extra träningspass.
woho hur gick mc turen?
vad kör du för båge?
& årsm på merZan? :D
Lustigt att många säger iPhone, den sänkte min livskvalité rejält. Ett jäkla skämt, jämfört med samsung..
Däremot - för att svara på tråden är min iPad, eltandborste o Tassimo livskvalitehöjare. Rör knappt mobil el dator numer, och tandborstningen kräver noll engagemang, samt att jag kan få en kaffekopp om jag så har 3 min tills jag måste dra hemifrån. Nice! :)
Glömde nästan foamrollern, utan den sjunker livskvalitén hastigt.
Det är en tupperware produkt faktiskt...
D-Crawler
2014-03-09, 20:48
Som student definitivt min bänkdiskmaskin, praise god.
Ignatius72
2014-03-09, 20:53
woho hur gick mc turen?
vad kör du för båge?
& årsm på merZan? :D
Jag har tre pojkar så det blev tre turer…:d
Kör just nu en Dragster 110 classic -05. Sitter i skrivande stund och kollar på en BMW k1200s. Syftet med Dragstern var att få ner hastigheten lite och det lyckades jag med. Men nu börjar det klia lite.
Mercan är även den -05 men den får jag mc-känsla av. Härligt ljud och bra tryck.
Dator
Mobil/mp3-spelare med all musik.
Fleshlight
Tv/blu-ray
Ps3.
R Scarpa27
2014-03-09, 20:55
Som student definitivt min bänkdiskmaskin, praise god.
kokplattan för nudlar? & brödrosten för att rosta fiskpinnar då?
http://tubby.scene7.com/is/image/tubby/WCP1?$prod$
http://gladatony1.files.wordpress.com/2011/03/ungkarlsmat3.jpg?w=450
:d
R Scarpa27
2014-03-09, 20:56
Jag har tre pojkar så det blev tre turer…:d
Kör just nu en Dragster 110 classic -05. Sitter i skrivande stund och kollar på en BMW k1200s. Syftet med Dragstern var att få ner hastigheten lite och det lyckades jag med. Men nu börjar det klia lite.
Mercan är även den -05 men den får jag mc-känsla av. Härligt ljud och bra tryck.
in harley sugen då? =)
okey vilken modell av mb 500?
Har hört att såna är bra, frestad att skaffa en. En slowcooker och en food dehydrator.
centurion slowcooker. typ 400 spänn.
Köttfärs å bönor å chili.
coca cola pulled pork.
dahl som fan.
har förenklat mitt matlagande rejält mycket. :)
Vinylspelare / turntable med tillhörande vinylsamling och hifi-system
MacBook Pro
iPhone
Konsol / Nintendo 3DS
Slow-cooker
Bra kaffebryggare / espressobryggare
Datorn
Gayphonarna
Kamerautrustningen
Ritplattan
R Scarpa27
2014-03-09, 21:27
Vinylspelare / turntable med tillhörande vinylsamling och hifi-system
MacBook Pro
iPhone
Konsol / Nintendo 3DS
Slow-cooker
Bra kaffebryggare / espressobryggare
ahh nintendo ds köpte jag igår (ej3ds utan ds grymmt kul att lira innan sängdags och lira i sängen fick den till så bra pris så var tuvngen sheise kuliga spel med :D)
ahh nintendo ds köpte jag igår (ej3ds utan ds grymmt kul att lira innan sängdags och lira i sängen fick den till så bra pris så var tuvngen sheise kuliga spel med :D)
Gött!
Jag skaffade min i julas. Är stor tv-spelsnörd men har inte haft bärbar konsol sen Gameboy Color kom ut. Var tvungen att skaffa DS senaste Zelda fick så bra kritik.
Ja, det har blivit en hel del lirande i sängen eftersom jag inte har mycket tid att spela på dagen. Nästan lite för kul med tanke på att jag några gånger har spelat till 2-3 på natten. Nästa inköp blir Fire Emblem eller Pokemon X/Y.
iPhone
Bilen (om den nu får räknas som pryl)
MacBook Air, iPhone och Apple TV med tillhörande AirPlay. Fyfan vad smidigt allt blir.
Hörlurar och högtalare.
Spotify, om man nu kan räkna det som pryl.
Kaffepress.
Matvåg.
Min moccamaster och kvarn gör livet roligare!
Captainwide
2014-03-09, 23:41
Smartphone, black tower* tror jag de heter, diverse tupperware produkter och internet.
Små behållare för pulver, tabletter osv.
Barbastark
2014-03-10, 09:43
Däremot - för att svara på tråden är min iPad, eltandborste o Tassimo livskvalitehöjare. Rör knappt mobil el dator numer, och tandborstningen kräver noll engagemang, samt att jag kan få en kaffekopp om jag så har 3 min tills jag måste dra hemifrån. Nice! :)
Tassimo.. snarare blaskimo :P Skaffa riktiga grejer och dina smaklökar kommer tacka dig!
Slartibartfast
2014-03-10, 09:55
smartphone. Gitarr.
VoDaresVins
2014-03-10, 10:30
Pilatesboll att sitta på också. Som rastlöshetens mästare så kan jag nu sitta vid skrivbordet tillräckligt länge för att faktiskt få lite gjort :). Bara att studsa runt lite på den, n problem solved.
Har du en med handtag? :) Måste väl vara både svårt och farligt annars att studsa runt.
http://www.onlinesport.se/images/medium/701515.jpg
smartphone. Gitarr.
Bygger på denna optilista med MacBook, kaffebryggare, bra knivar/stekjärn, stor tv, skön säng..
Top 10 listan som ger mig ökad livskvalite.
1: Telefonen (Iphone 5s, oumbärlig)
2: Bilen (Audi A3 årsmodell 2013, mycket livskvalitet går förlorad i kollektivtrafiken...)
3: Kameran (EOS 7D och EOS70D, Många timmar nästintill meditativ avslappning har jag fått av att promenera runt i naturen och dokumentera ljus)
4: TV'n och Viasat-abbonemanget (Endast för att kunna följa engelsk fotboll)
5: Min DJ-utrustning och skivsamling (Allt från Pioneer, utom vinylsvarvarna som är från Technics)
6: Pulsklockan (en av de bästa investeringar jag gjort)
7: MP3-spelare (har av princip aldrig mobilen med mig när jag tränar)
8: Diverse köksmaskiner (makin my cooking eazy)
9: Datorn/TV-spel (när jag behöver ett par timmar i nördlandet)
10: Streamingbox (WDTVLIVE, smidig sak för att avnjuta filmer/serier/musik etc. från nätverket. Smart TV'n tar inte MKV och FLAC.....)
Barbastark
2014-03-10, 11:21
Har du en med handtag? :) Måste väl vara både svårt och farligt annars att studsa runt.
Hehe , nej inga handtag, bollen är relativt fixerad i mina "ADHD övningar" ;)
Barbastark
2014-03-10, 11:25
10: Streamingbox (WDTVLIVE, smidig sak för att avnjuta filmer/serier/musik etc. från nätverket. Smart TV'n tar inte MKV och FLAC.....)
Wow det där skulle kunna vara nått! Är det krångligt att koppla upp det? Är inte jätteintresserad av datorer. Har en Mac, btw
Wow det där skulle kunna vara nått! Är det krångligt att koppla upp det? Är inte jätteintresserad av datorer. Har en Mac, btw
Nope skitenkelt. Klarar man att köra ett nätverk mellan två datorer klarar man denna. Vet inte om den säljs längre dock. Men det finns andra liknande.
speedy83
2014-03-10, 11:27
Egentligen galet så prylfixerade vi har blivit. Nog för att det är tråden handlar om men jisses vilket behov folk verkar ha av att vara på nätet konstant (smartphone, plattor och datorer är ju på allas toplista). Men blir föga förvånad dock.
I mitt eget fall skulle jag nog säga sköna skor och möjlighet att kunna styrketräna på ett bra sätt inomhus så alltså gym.
Egentligen galet så prylfixerade vi har blivit. Nog för att det är tråden handlar om men jisses vilket behov folk verkar ha av att vara på nätet konstant (smartphone, plattor och datorer är ju på allas toplista). Men blir föga förvånad dock.
I mitt eget fall skulle jag nog säga sköna skor och möjlighet att kunna styrketräna på ett bra sätt inomhus så alltså gym.
Även om så inte är fallet så räknar jag de sakerna som du säger som självklarheter. Räknade upp det som var mer "onödigt" men nice to have
Annars tycker jag att rinnande vatten är rätt bra för livskvaliten.
Barbastark
2014-03-10, 11:51
Nope skitenkelt. Klarar man att köra ett nätverk mellan två datorer klarar man denna. Vet inte om den säljs längre dock. Men det finns andra liknande.
Gött! Ill look into it
Gött! Ill look into it
http://images.bit-tech.net/content_images/2009/12/ive-hd-media-player-review/2.jpg
Denna har jag, jäkligt liten och smidig. Dock inget WIFI på den vilket är sjukt störande (blev tvungen att dra en kabel från routern till vardagsrummet.)
Har även en ASUS o!play (vilken har WIFI) i sovrummet. Men den har världens absolut sämsta användargränssnitt, den funkar men är bara jobbig att använda.
Patriarch K
2014-03-10, 12:00
Mina musikinstrument och mina spel (dator- och TV-spel) är väl det viktigaste tror jag.
Datorn och mobilen vill jag helst få bort från mitt liv (förutom spel-delen), även om det troligtvis blir min framtida yrkesverksamhet i form av systemutveckling. Men drömmen är att bli av med skiten!
PC
Stereo
Smartphone
Kamera
(+ allt man verkligen tar för givet, såklart. Vitvaror osv)
Barbastark
2014-03-10, 12:10
http://images.bit-tech.net/content_images/2009/12/ive-hd-media-player-review/2.jpg
Denna har jag, jäkligt liten och smidig. Dock inget WIFI på den vilket är sjukt störande (blev tvungen att dra en kabel från routern till vardagsrummet.)
Har även en ASUS o!play (vilken har WIFI) i sovrummet. Men den har världens absolut sämsta användargränssnitt, den funkar men är bara jobbig att använda.
Okok. A man vill ju ha helt trådlöst.
Denna kom på första sökningen: http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/dvd_-blu-ray-och-video/mediaspelare/wd-wdtvlivegen3/168509.3141/
Men Chromecast är samma sak annars? För den känns ju mycket smidigare isf:http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/dvd_-blu-ray-och-video/mediaspelare/Google-Chromecast/192559.3141/
Frågan är dock om chromecast har massa begränsningar som tex Apple-TV. Dont want dat.
Okok. A man vill ju ha helt trådlöst.
Denna kom på första sökningen: http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/dvd_-blu-ray-och-video/mediaspelare/wd-wdtvlivegen3/168509.3141/
Men Chromecast är samma sak annars? För den känns ju mycket smidigare isf:http://www.netonnet.se/art/tv-och-bild/dvd_-blu-ray-och-video/mediaspelare/Google-Chromecast/192559.3141/
Frågan är dock om chromecast har massa begränsningar som tex Apple-TV. Dont want dat.
En sak att tänka på är att HD filmer kan hacka lite om man har ett segt trådlöst nätverk (som jag har).
men nu börjar det bli lite Offtopic.
Sohlsken
2014-03-10, 12:35
Får man revidera sin lista? Vid närmare eftertanke:
1. Samsung S4 Mini
2. Muffinsformar i silikon
3. Nike+ Lunarglide
centurion slowcooker. typ 400 spänn.
Köttfärs å bönor å chili.
coca cola pulled pork.
dahl som fan.
har förenklat mitt matlagande rejält mycket. :)
Mmmm pulled pork! Tusan, det var ju riktigt billigt för någonting som kan användas till väldigt mycket. Ännu mer tusan att jag fyllde år för några veckor sedan, kommer införskaffas men inte riktigt än :)
Stort tack för tipset!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.