Visa fullständig version : Hur dagen kan se ut?
Phasio2004
2004-02-22, 12:40
Hej!
Nån som kan ge ett förslag på hur dagarna ska se ut?
Vaknar klockan 5 hade tänkt att gå direkt när jag vaknar ungefär i en timma
klockan 5 tränar jag
tränar fem gånger per vecka
har tränat i 4 år
Klockan 10 lägger jag mig
tillskott som jag ska ta:
glutamin
kreatin
ALA-tillskott
Protein
gainer
omega 3
Hälsningar
Krille
En fråga, varför så mkt kosttilskott?
Du når samma resultat med nyttig "balanserad" mat!
Hur länge har du tränat? Vad har du för mål med träningen? Hur många ggr per vecka tänker du träna?
Phasio2004
2004-02-22, 13:06
beror vilken nivå man vill vara på.. jag tror inte man kan bli som lee priest utan tillskott i alla fall..
därför att jag har dom tillskotten hemma
mitt mål är att bli stor, tävla i bodubuilding väga ca 100 kilo deffad ungefär. väger 80 nu halv deffad kan man la säga.
tränar 5 gånger i veckan
har tränat i fyra år
Då är du ett X-antal år bort om du vill lägga på dig 20kg muskler :booty:
Haha vill du bli lika stor som Lee Priest så räcker det troligtvis inte med sådana tillskott, tillåt mig att skratta :laugh: :laugh: :laugh:
Phasio2004
2004-02-22, 16:23
Vet la jag med. Man kan inte göra allt samtidigt, Inte i unga år i alla fall. Tror du han tog mer grejer än mig i min ålder?? tror inte det.. kanske det men tro inte att du kommer långt med den inställningen du har
Phasio2004
2004-02-22, 16:27
Originally posted by Dymion
Då är du ett X-antal år bort om du vill lägga på dig 20kg muskler :booty:
Haha vill du bli lika stor som Lee Priest så räcker det troligtvis inte med sådana tillskott, tillåt mig att skratta :laugh: :laugh: :laugh:
Är detta svaret på min fråga?
Har du inget vettigt och skriva tycker jag du kan skippa skitsnacket
En tråkig dag:
vaknar allt mellan 7.30-13
käkar frukost till förbannelse
gör något icke-ansträngande som att t.ex. gå till skolan, spela PS2, skriva ngt arbete eller likn.
äter
tränar (oftast hemma men skall pallra iväg mig och köpa kort på gymet)
vassleprot. + snabba kolhydrater
mat
mer mat
tv eller ngt annat slappt
mat
promenix
mat
promenix
mat innan läggdags vid 02-03 på morgonkvisten
Ät en ordentlig frukost en timme innan träning!
Ät minst 5-6 måltider per dag.
LeePriest tillskotten verkar du ju ha på klart, så vi får väl se dig på scen om nåt år! :D
Phasio2004
2004-02-22, 18:59
Originally posted by kharon
Ät en ordentlig frukost en timme innan träning!
Ät minst 5-6 måltider per dag.
LeePriest tillskotten verkar du ju ha på klart, så vi får väl se dig på scen om nåt år! :D
jo men alltså tror du att han tog lika mycket tillskott när han var 18 år som han tar idag? jag mena nånstans måste man ju börja.
Å när man går i skolan och har en inkomst på ca 3000 i månaden så räcker inte det så långt heller
Originally posted by Phasio2004
jo men alltså tror du att han tog lika mycket tillskott när han var 18 år som han tar idag? jag mena nånstans måste man ju börja.
Å när man går i skolan och har en inkomst på ca 3000 i månaden så räcker inte det så långt heller
Jag har för mig att Lee Priest var ganska biffig i 18 års ålder, så det Dymion syftar på är nog tillskott av det mer olagliga sorten.
Grejen är den - Om du inte sköter kosten i övrigt så hjälper inga kosttillskott i världen dig om du vill bli stor och stark.
Och jag antar att du inte har så stor koll på kosten om du undrar hur en dag skall se ut i kost-forumet...
Kontentan - skit i dina kosttillskott tills du har övriga kosten under kontroll och plocka sedan fram de du behöver.
Jag vågar t.o.m slå vad om att du inte ens vet vad hälften av dina kosttillskott är till för?
Det är helt rätt inställning du har! Ska man komma någonstans måste man satsa! Men samtidigt måsta man naturligtvis vara realist... ;)
Jag förstår inte riktigt vad du menar med "ge förslag på hur dagarna ska se ut"? Vad exakt är det du undrar över?
AcidSleeper
2004-02-23, 18:12
Originally posted by JAM
Jag förstår inte riktigt vad du menar med "ge förslag på hur dagarna ska se ut"? Vad exakt är det du undrar över?
Han menar väl hur dagen med kost och kosttillskott ser ut för personer här på forumet...
En vanlig skoldag:
Vaknar 8-tiden
Frukost 8:30-9:00.. plus kreatinpyruvate 1timme före träning i samband med frukosten
Cyklar till Träningen
Träning 10-tiden
Gainer direkt efter träningspasset
Lunch vid 12:00-12:30, det som dagen bjuder på.. plus Omega-3
Föreläsning 13-14
Mellanmål 14-tiden, yoghurt och banan eller något annat gott..
Föreläsning 14-15
Cyklar hemåt, vilar ett tag
Middag mellan 5-6-tiden
Pluggar lite granna
Sitter vid datorn och skriver detta idag... :D
Ser lite på TV
Mellanmål 8tiden; vanligtvis en frukt eller två
Lite mer tv och kolozzeum eller plugg... ;)
Kvällsfika 11-tiden
Sen marsch i säng för en ny spännande dag...
Så brukar många dagar se ut för mig... och det funkar än så länge... :kickass:
Phasio2004
2004-02-24, 15:18
Grejen är den - Om du inte sköter kosten i övrigt så hjälper inga kosttillskott i världen dig om du vill bli stor och stark.
Och jag antar att du inte har så stor koll på kosten om du undrar hur en dag skall se ut i kost-forumet...
Kontentan - skit i dina kosttillskott tills du har övriga kosten under kontroll och plocka sedan fram de du behöver.
Jag vågar t.o.m slå vad om att du inte ens vet vad hälften av dina kosttillskott är till för?
Glutamin
Glutamin är en icke essentiell aminosyra som själv kan bildas i kroppen och är viktig för muskeltillväxten. Mellan 50 - 60% av de fria aminosyrorna i muskeln består av glutamin. Tränar man mycket är det viktigt med ett extra tillskott av glutamin eftersom aminosyran i kroppen förbrukas.
Det finns andra fördelar med glutamin förutom i rent träningssyfte. Vid stressiga situationer, trauma, operationer och skador har kroppen ett extra behov av glutamin t. ex vid brännskador, då kroppen förbrukar mycket protein är det bra med ett glutamintillskott som häver ett katabolt tillstånd. Glutamin stärker även immunförsvaret, då glutamin utnyttjas som energi i de vita blodcellerna. Levercellerna påverkas också positivt av glutamin, då antalet ökar i volym. Glutamin är också viktig källa för våra tarmceller som behöver glutamin för att ständigt bilda nya. På så vis skyddas kroppen mot infektionssjukdomar. Glutamin upprätthåller också rätt glukosnivå i blodet.
Du får i dig glutamin genom kosten, men hård träning ökar behovet eftersom glutaminet förbrukas. Glutamin har liksom kreatin, taurin och glycin förmågan att tas upp aktivt av muskelcellen, vilket gör att vatten absorberas. Detta ger en anabol signal till muskeln, eftersom trycket i muskelcellen ökar.
Kreatin:
Ökar styrkan
Ökar muskelvolymen
Snabbare återhämtning.
100% rent micronized Kreatin
ALA-tillskott
köpte jag främst för att kreatinet skulle tas upp bättre av kroppen
protein säger sig sjäv
gainer
det mästa snabba kolhydrater främst efter träningen
omega 3
fiskolja
så nog fan vet jag vad det är. man köper la det inte utan att veta vad det innebär?
...
så nog fan vet jag vad det är. man köper la det inte utan att veta vad det innebär?
Ja tydligen, eller så är du la bara riktigt bra på copy&paste! :laugh:
Men som jag tidigare sa så gäller det att sköta kosten ordentligt före du får någon nytta med dina tillskott...
Ja tydligen, eller så är du la bara riktigt bra på copy&paste! :laugh:
Men som jag tidigare sa så gäller det att sköta kosten ordentligt före du får någon nytta med dina tillskott... Nu ska vi inte vara sådana... :nono: ;)
Det är ju inga konstiga saker han käkar, så det verkar ju ganska troligt att han vet vad det är.
Håller dock med om att maten är viktigare än alla tillskott i världen.
Måste tillägga att Lee priest's morsa preppade honom med olagliga grejer fårn 16 års ålder. Tror du han var ren när han vann australienska juniormästerskapen?
Phasio2004
2004-02-24, 21:52
Jo i know that.. Har ju tränat i fyra år så man borde ju ha lite vett i skallen :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.