Visa fullständig version : protein efter träning
björne92
2013-03-27, 16:01
hej tänkte bara höra vad ni anser om hur snabbt man bör ta in protein efter träning. mina pass är ungefär en och en halvtimme långa sen kanske intr bussen gåt så de blir ungefär 2 timmar. bör ja ta med min proteinshake till gymmet och ta den där ?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
King Grub
2013-03-27, 16:03
Direkt efter är säkert bättre än två timmar efter.
Personligen tar jag alltid en protein shake precis innan träningen o en direkt efter. Brukar blanda en dubbel shake med mig. Slipper du en massa shake med dig. Har läst ngn stanns att det ger bäst effekt. Sen är det nog sjukt svårt o mäta hurvida stor skillnaden blir om du dricker proteinet direkt efter eller ngn timme efter.
björne92
2013-03-28, 10:43
alltså ja menar inte att ja kommer hem och väntar i två timmar, men säg att ja börjar med bröst då kommer de gå en timma till passet är färdigt och sen 20 min hem, är det något som påverkar protein intaget för bröstmuskeln då ?
alltså ja menar inte att ja kommer hem och väntar i två timmar, men säg att ja börjar med bröst då kommer de gå en timma till passet är färdigt och sen 20 min hem, är det något som påverkar protein intaget för bröstmuskeln då ?
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2Du utgår ju ifrån när passet är slut. Eller om man ska vara sjukt petig, ifrån när muskeln senast tränades.
Här får någon gärna rätta mig om det är fel.
Är du hemma 20 min. efter avslutat pass och äter direkt, behöver du ingen proteinshake alls (Tycker jag)
King Grub
2013-03-28, 14:25
Proteinsyntesen kan inte uppregleras i tränad muskulatur under och strax efter passet.
björne92
2013-03-31, 13:53
vad menas med det?:-)
ta en gainer efter träning ist?
eller ladda upp med kolhydrater innan träning och avsluta med protein.
går att göra massa olika upplägg ibland dricker jag gainer/whey i mitten av träningen.
och käkar stort hemma.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.