Visa fullständig version : Battlefield 4
PureWhey
2013-03-27, 11:36
Konstigt nog ingen tråd om detta, själv har jag bara lirat BF 3 ett litet tag. Igår släpptes en trailer med gameplay till 4an, idag kan man förbeställa det osvosv. Vad tror ni här på kolo om BF 4?
ChrisRiddick
2013-03-27, 11:57
Stör mig nåt så fruktansvärt på att dom ska göra singleplayer kampanjen till en cod-kopia.
Va var det för fel på upplägget in bad company 1-2, älskade kampanjen på dom. Köpte 2an bara för just kampanjen. så jävla bra.
Nu är det cod upplägg. spring hit, skjut dit, nej där kan du inte gå, följ den streckade linjen nu, duktig ponke.
Multiplayern lär väl hålla samma klass som alltid. Tror inte där blir några revolutionerande ändringar så här precis innan den nya generationen är på väg.
PureWhey
2013-03-27, 11:59
Håller med, alla andra också tror jag... Dock är jag inte mycket för Single-Player så kommer inte störa mig så mycket, sen är frågan hur mycket tid jag kommer ha över till BF4 i och med DayZ...
ChrisRiddick
2013-03-27, 12:05
en annan sak som drev mig till vansinne på BF3 var att de totalförstörde sniperklassen.
Har alltid kört prickskytte på bf-spelen. Nu gjorde de sniperklassen seriöst sämre än alla andra. förra spelen hade man den där lasergrejen och kunde försvara sig mot tanks.
I bf3 ändrade de den lasern till nån jävla markeringsmannick åt ANDRA. tack för den.
Att sitta och skjuta folk på 1000 meters avstånd är för fan svårt nog, varför göra sniperklassen sämre. har dom rättar till det så kanske det blir bf4, annars vette fan.
Tycker det är lite väl tidigt för en 4:a. Trean är ju knappast förbrukad
Fick lite meh-känsla. Hade hoppats på något mer annorlunda, nu känns det mer som dom går efter COD-formulan och släpper något som lika gärna kunde varit en expansion utan något speciellt nytt eller fräscht.
Tycker det är lite väl tidigt för en 4:a. Trean är ju knappast förbrukad
Dom har sagt att dom vill göra mer som COD, släppa ett nytt spel årligen.
Holmeros
2013-03-27, 12:22
Fick lite meh-känsla. Hade hoppats på något mer annorlunda, nu känns det mer som dom går efter COD-formulan och släpper något som lika gärna kunde varit en expansion utan något speciellt nytt eller fräscht.
Vilket är synd, med tanke på att BF brukar ha en hel del buggar som inte upptäcks förren efter release. Det tog ju ett tag innan BF3 blev riktigt bra...
Hela bf-serien har ju blivit pannkaka. Som vilket annat fps spel som helst nästan. Tacka vet jag 1942 och vietnam. Om de går tillbaka till det konceptet börjar jag igen.
PureWhey
2013-03-27, 12:30
en annan sak som drev mig till vansinne på BF3 var att de totalförstörde sniperklassen.
Har alltid kört prickskytte på bf-spelen. Nu gjorde de sniperklassen seriöst sämre än alla andra. förra spelen hade man den där lasergrejen och kunde försvara sig mot tanks.
I bf3 ändrade de den lasern till nån jävla markeringsmannick åt ANDRA. tack för den.
Att sitta och skjuta folk på 1000 meters avstånd är för fan svårt nog, varför göra sniperklassen sämre. har dom rättar till det så kanske det blir bf4, annars vette fan.
Nu kanske du inte håller med mig alls, men jag saknar en sniper som one-shottar upperbody...
Kollade lite mer på en till trailer som släppts. Det är ju förfan samma fordon som i BF3. Samma helikoptrar, jeepar osv.
stolpskott
2013-03-27, 12:49
Ser extrent likadant ut.
http://www.sportsviews.com/media/files_image/user13007/22928fb8a32.jpg
Mycket gnäll överallt – folk är så kräsna att det nästan blir osmakligt. Jag kan förvisso hålla med om att BF4-trailern (den 17 minuter långa) inte imponerade särskilt mycket vad gäller innovation; mycket var likt BF3, men vi har knappt sett någonting alls så döm inte för fort.
BF3 är enligt mig ett av de bästa spelen som gjorts, helt klart, och kan BF4 göras ännu bättre med nya vapen, kartor, spelsätt, fordon, grafik med mera så ser jag det som ett framsteg.
Det är svårt att göra ett spel _SÅ MYCKET BÄTTRE_ från ett redan bra spel. Och skulle de göra en radikal förändring från trean till fyran så skulle folk klaga över det i stället; "det är inte sig likt".
Phil Heath
2013-03-27, 21:57
Mycket gnäll överallt – folk är så kräsna att det nästan blir osmakligt. Jag kan förvisso hålla med om att BF4-trailern (den 17 minuter långa) inte imponerade särskilt mycket vad gäller innovation; mycket var likt BF3, men vi har knappt sett någonting alls så döm inte för fort.
BF3 är enligt mig ett av de bästa spelen som gjorts, helt klart, och kan BF4 göras ännu bättre med nya vapen, kartor, spelsätt, fordon, grafik med mera så ser jag det som ett framsteg.
Det är svårt att göra ett spel _SÅ MYCKET BÄTTRE_ från ett redan bra spel. Och skulle de göra en radikal förändring från trean till fyran så skulle folk klaga över det i stället; "det är inte sig likt".
+1 på denna!
Folk är så jävla gnälliga och skriver att spelet ser kasst ut osv.. men sen när det släpps så spelar alla det och då är det hur grymt som helst*facepalm*
mycket gnäll överallt – folk är så kräsna att det nästan blir osmakligt. Jag kan förvisso hålla med om att bf4-trailern (den 17 minuter långa) inte imponerade särskilt mycket vad gäller innovation; mycket var likt bf3, men vi har knappt sett någonting alls så döm inte för fort.
Bf3 är enligt mig ett av de bästa spelen som gjorts, helt klart, och kan bf4 göras ännu bättre med nya vapen, kartor, spelsätt, fordon, grafik med mera så ser jag det som ett framsteg.
Det är svårt att göra ett spel _så mycket bättre_ från ett redan bra spel. Och skulle de göra en radikal förändring från trean till fyran så skulle folk klaga över det i stället; "det är inte sig likt".
+1
Det finns massor av saker som behöver förbättras i BF3 och samma saker lär finnas i BF4, tyvärr ser DICE och EA det som lågprio för det är bara mer hardcore folk som bryr sig om sådant. (klan spel o liknande).
Visst är det skitcoolt o släppa ett nytt likadant spel varje år med nyare grafik osv och de e väl de dom tjänar pengar på. Synd bara att det är så få företag som faktiskt gör spel roliga för folk som kanske vill spela mer seriöst.....
När det inte finns något djup i multiplayer spel (så som BF3) så dör dom iaf för mig inom 1-2 månader efter release. Det blir så jävla tråkigt o springa runt o publicdöda folk hela tiden som bara zergar runt som att de är bottar.
Jag tror inte att BF4 kommer bli ett köp för mig, mest för att jag vill bojkotta EA games. Men det hade säkert varit ett ok spel i någon vecka.
krubkungen
2013-03-27, 22:21
BF2 var kungligt. Har inte ens provat BF3.
Strike at karkand + Ak-101 = kärlek.
stolpskott
2013-03-27, 22:23
Grejen är att de hade kunnat fortsätta göra map-packs, istället för att släppa ett helt nytt spel. Bara för att folk köper det så innebär det inte att de är glada för att det släpptes i formatet som ett helt nytt spel.
Spelet måste inte vara bättre, men man vill gärna ha ett incitament till att köpa ett nytt spel, förutom de nya kartorna.
Jag kommer inte köpa det.
+1 på denna!
Folk är så jävla gnälliga och skriver att spelet ser kasst ut osv.. men sen när det släpps så spelar alla det och då är det hur grymt som helst*facepalm*
Spelar alla det och då är det hur grymt som helst eller spelar vissa det och småklagar över saker som kunde varit bättre?
Känns som dagens största Kollo-generalisering.
Själv kommer jag skippa BF4 av samma anledning som jag började skippa COD-serien efter ett tag. Rehashes.
Hade såna sjuka problem låååångt efter BF3-releasen och det var min sista förbokning av ett spel någonsin.
Såna inlägg som dina är precis vad spelvärlden inte behöver.
"Gnäll inte utan acceptera att nu är det såhär och punga ut fullpris för en expansion bara".
Antar att du försvarar spel vars mikrotransaktioner handikappar spelupplevelsen också?
Tyvär inte helt orimligt att man sänkte Recoon, händer med lite ojämna mellanrum att man hoppar in på en server där det är ca 4 spelare som springer omkring och försöker få något gjort och övriga ligger gömda långt ut i periferin och övar skarpskytte,dessa omgångar blir lätt ruskigt dryga..
ser framemot BF4 tror det kommer bli en bra uppgradering:)
ChrisRiddick
2013-03-29, 21:20
Nu kanske du inte håller med mig alls, men jag saknar en sniper som one-shottar upperbody...
Gör inte 50 kalibraren det?
Har precis plockat fram bf 3 igen, sniperklassen tar sån jäkla lång tid att uppgradera efter ändringarna de gjort. Men ja hoppades på att 50 kalibraren skulle vara one shot?? om den inte är det så skickar jag seriöst tillbaka bf3 i hyllan igen.
ChrisRiddick
2013-03-29, 21:24
Tyvär inte helt orimligt att man sänkte Recoon, händer med lite ojämna mellanrum att man hoppar in på en server där det är ca 4 spelare som springer omkring och försöker få något gjort och övriga ligger gömda långt ut i periferin och övar skarpskytte,dessa omgångar blir lätt ruskigt dryga..
ser framemot BF4 tror det kommer bli en bra uppgradering:)
visst, men inte riktigt sjysst att förstöra klassen för det.
PureWhey
2013-03-29, 21:28
Tycker det ska finnas en Bolt-Action sniper som mördar på ett skott, upper-body.
visst, men inte riktigt sjysst att förstöra klassen för det.
Bara att öva mera,går att döda dom flesta med ett skott om man träffar huvudet även på långa avstånd;)
shadowfire
2013-03-29, 21:53
huh, jag tycker jag blir oneshottad av snipers precis hela tiden i BF3.. men så spelar jag iofs bara på hardcore.
Tyckte trailen var cool, men den säger ju inget om multiplayer... någonstans där så hoppas jag att det blir lite nytt iaf, för de lär ju som vanligt ta 400-500 kr för skiten och är det bara ett map-pak med typ samma vapen, samma ljud, samma rörelsemönster osv men nya kartor så kommer jag att gnälla.
Gör man ett map-pak ska det kosta max hälften av vad ett helt nytt lir kostar, här tycker jag speltillverkarna blåser oss duktigt på att bara versionshantera sina lir, men med meodiker uppgradering.
PureWhey
2013-03-29, 21:54
huh, jag tycker jag blir oneshottad av snipers precis hela tiden i BF3.. men så spelar jag iofs bara på hardcore.
Tyckte trailen var cool, men den säger ju inget om multiplayer... någonstans där så hoppas jag att det blir lite nytt iaf, för de lär ju som vanligt ta 400-500 kr för skiten och är det bara ett map-pak med typ samma vapen, samma ljud, samma rörelsemönster osv men nya kartor så kommer jag att gnälla.
Gör man ett map-pak ska det kosta max hälften av vad ett helt nytt lir kostar, här tycker jag speltillverkarna blåser oss duktigt på att bara versionshantera sina lir, men med meodiker uppgradering.
HeadShots
(Tror jag, kanske inte kört hardcore (?) :f )
PureWhey
2013-03-29, 22:10
Gör inte 50 kalibraren det?
Har precis plockat fram bf 3 igen, sniperklassen tar sån jäkla lång tid att uppgradera efter ändringarna de gjort. Men ja hoppades på att 50 kalibraren skulle vara one shot?? om den inte är det så skickar jag seriöst tillbaka bf3 i hyllan igen.
Najje, tror jag har alla Sniper-vapen, inga one-shots förutom huvudskott. Även försökt googla runt, och det verkar vara 100% nej.
Lasse Kongo
2013-03-29, 23:12
Plus 1000000
Phil Heath
2013-03-29, 23:37
Mest en massa gnäll överallt tycker jag. Var glad för det som kommer istället.
stolpskott
2013-03-29, 23:44
Mest en massa gnäll överallt tycker jag. Var glad för det som kommer istället.
Det mesta gnället kommer faktiskt ifrån de som gnäller över gnället (dig m.fl., och ja, jag inser ironin i att jag nu gnäller över gnället över gnället). Är det något fel på att folk tycker det ser tråkigt ut och väljer att inte köpa det? Eller är det bara tacka och ta emot (läs: betala för) allting de stora spelföretagen slänger emot oss?
Jag förstår inte hur man kan försvara att ett spelföretag mer eller mindre begår våldtäkt på sina kunder (ja, när de släpper ett spel för fullpris istället för en billig expansion, vilket ett nytt spel egentligen motsvarar i det här fallet, så är det en hypotetisk våldtäkt enligt mig). Men ni får gärna böja er framåt, jag gnäller inte. Så då behöver inte ni gnälla när jag ber dom att i alla fall använda glidmedel. Ok?
Det mesta gnället kommer faktiskt ifrån de som gnäller över gnället (dig m.fl., och ja, jag inser ironin i att jag nu gnäller över gnället över gnället). Är det något fel på att folk tycker det ser tråkigt ut och väljer att inte köpa det? Eller är det bara tacka och ta emot (läs: betala för) allting de stora spelföretagen slänger emot oss?
Jag förstår inte hur man kan försvara att ett spelföretag mer eller mindre begår våldtäkt på sina kunder (ja, när de släpper ett spel för fullpris istället för en billig expansion, vilket ett nytt spel egentligen motsvarar i det här fallet, så är det en hypotetisk våldtäkt enligt mig). Men ni får gärna böja er framåt, jag gnäller inte. Så då behöver inte ni gnälla när jag ber dom att i alla fall använda glidmedel. Ok?
Det har knappt kommit någon information om spelet, så vet inte vad du baserar allt på. Eller har du några källor vi andra inte fått ta del av?
Vad hade du velat se då? En expansion till Battlefield 3 i stället för en Battlefield 4-utgåva? Eller kanske ingenting alls?
stolpskott
2013-03-30, 01:15
Det har knappt kommit någon information om spelet, så vet inte vad du baserar allt på. Eller har du några källor vi andra inte fått ta del av?
Vad hade du velat se då? En expansion till Battlefield 3 i stället för en Battlefield 4-utgåva? Eller kanske ingenting alls?
Får be om ursäkt, fokuserade kanske mer på fenomenet i sin helhet, alltså täta utsläpp utan innovation inom serien. Som du säger, vi har inte fått se särskilt mycket. Men när det första dom visar ser precis ut som 3an så säger det förmodligen en hel del om hur det tyvärr blir, och det är det enda jag har något att basera på i det här stadiet. Och det är det enda du har att basera något på, så du kan knappast hävda att du har koll på hur det ligger till, eller hur?
Vad jag hellre hade velat se? Det de har visat. Fast stryk fyran och sätt någon DLC titel på det istället. Då är de i alla fall ärliga med att de mjölkar pengar ur sina kunder.
Fishtank
2013-03-30, 01:16
Tycker det ska finnas en Bolt-Action sniper som mördar på ett skott, upper-body.
Om det funnits i något battlefieldspel hade man kanske gett sig på det, snipers känns så poänglös på matcher då den aldrig riktigt for någon impact.
Ja jag ser alla spel som tävlingsinriktade.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Får be om ursäkt, fokuserade kanske mer på fenomenet i sin helhet, alltså täta utsläpp utan innovation inom serien. Som du säger, vi har inte fått se särskilt mycket. Men när det första dom visar ser precis ut som 3an så säger det förmodligen en hel del om hur det tyvärr blir, och det är det enda jag har något att basera på i det här stadiet. Och det är det enda du har att basera något på, så du kan knappast hävda att du har koll på hur det ligger till, eller hur?
Vad jag hellre hade velat se? Det de har visat. Fast stryk fyran och sätt någon DLC titel på det istället. Då är de i alla fall ärliga med att de mjölkar pengar ur sina kunder.
Skillnaden är ju att jag inte är dömande mot vad många andra är. Jag erkände i min första post i den här tråden att jag håller med om att trailern vi fått se hittills är väldigt lik trean, och det gör mig lite orolig, men mer än så vet vi som sagt inte och därför vill jag inte döma mer.
Mig kvittar det egentligen inte om det är Battlefield 4 eller ännu en Battlefield 3-expansion jag spelar. Ibland behövs det nya utgåvor för utvecklingens skull.
stolpskott
2013-03-30, 01:33
Skillnaden är ju att jag inte är dömande mot vad många andra är. Jag erkände i min första post i den här tråden att jag håller med om att trailern vi fått se hittills är väldigt lik trean, och det gör mig lite orolig, men mer än så vet vi som sagt inte och därför vill jag inte döma mer.
Mig kvittar det egentligen inte om det är Battlefield 4 eller ännu en Battlefield 3-expansion jag spelar. Ibland behövs det nya utgåvor för utvecklingens skull.
Folk dömer ju endast utifrån det som finns. Hittills är det väl ingen som sagt att BF4 definitivt kommer vara identiskt med BF3, däremot så har folk, liksom dig, uttryckt sin oro utifrån det de såg i trailern. Sen finns det troll och haterz, men det finns det alltid.
Så det gör inget att du får betala för ett helt nytt spel istället för en expansion, när du får samma sak?
Och det bidrar inte till utvecklingen om det inte innehåller någon utveckling (antar att vi inte talar om själva spelutvecklingen utan utveckling av genren, serien och branschen?).
Tycker det är lite väl tidigt för en 4:a. Trean är ju knappast förbrukadDen var aldrig bra till att börja med! Nä, Project Reality extension till Bf2 ska det vara.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Project_Reality
Folk dömer ju endast utifrån det som finns. Hittills är det väl ingen som sagt att BF4 definitivt kommer vara identiskt med BF3, däremot så har folk, liksom dig, uttryckt sin oro utifrån det de såg i trailern. Sen finns det troll och haterz, men det finns det alltid.
Så det gör inget att du får betala för ett helt nytt spel istället för en expansion, när du får samma sak?
Och det bidrar inte till utvecklingen om det inte innehåller någon utveckling (antar att vi inte talar om själva spelutvecklingen utan utveckling av genren, serien och branschen?).
Det här med att mjölka pengar: jag anser att expansioner är ett tydligare sätt att vilja mjölka pengar på; se bara på WoW och alla expansioner för att ta ett bra exempel. En expansion är som en "konstgjord andning" på en sliten kropp. Ett nytt spel är däremot som en ny kropp.
stolpskott: Så det gör inget att du får betala för ett helt nytt spel istället för en expansion, när du får samma sak?
Nej, det gör mig inget. Men jag vet också att det ÄR skillnad på en expansion och ett nytt spel. Ett nytt spel erbjuder bättre grafik och en ny spelmotor (Frostbite 3 för Battlefield 4), vilket leder till nya möjligheter för de nya vapen, fordon, kartor med mera som medföljer spelet.
• Ett gott exempel till:
Starcraft gav expansionen Starcraft: Brood War som tillhörde samma spel med samma grafik, endast med nya enheter, kartor och kampanj med mera.
Bilzzard gjorde sedan ett nytt spel: Starcraft 2, som i stället för en ny expansion med samma grafik gav helt ny grafik samtidigt som i princip allt annat uppgraderades. Ser du skillnaden och möjligheten som ett nytt spel erbjuder?
Phil Heath
2013-03-30, 12:23
+1 på allt som Blaine säger. Hellre ett nytt spel med bättre grafik, helt nya banor, vapen och spelsätt än 248 expansioner med enbart nya banor och nått enstaka vapen.
Och angående trailern så tycker jag det ser riktigt snyggt ut. Betydligt snyggare än 3:an.
Hur verkar spelet ni som köpt det?
Antar att folk diskuterat i datorspel tråden t.ex. Men i min mening så är spelet riktigt coolt. Mycket bättre än 3an på hur kartor e skapade och hur infantry combaten fungerar. Det som suger är att spelet inte är klart. De har inte betatestat det nog, servrarna och klienter kraschar _hela_ tiden. Jag har inte lyckats spela klart en hel runda idag pga det. Det känns som vehicles svänger för fort, det finns ingen vehicle sensitivity för att svänga med WASD så typ trycker man in A så kör man en 180 med en jetski t.ex. osv. Ljudet försvinner på 2 olika kartor på vissa specifika ställen på kartorna.
Med det sagt så tvekar jag inte på att DICE kommer fixa dom stora buggarna, men det är sånt här som gör att jag ogillar EA games mer och mer. De ger såklart bra mycket pengar till DICE och gör så de kan utveckla spel men det känns som vanligt att när EA games är producenter så släpps ofärdigt. På samma sätt som warhammer online och andra spel förstörts pga detta.
Battlelogen är också otroligt dålig just nu, du kan inte spara custom filters (t.ex. om du vill lägga in så du bara vill köra på svenska servrar). Du kan inte köa till servrar som du kunde i betan och BF3. Den säger bara att servern är full och sen kan du trycka reconnect.
Rikard Jansson
2013-11-02, 18:14
Tycker det är sjukt bra att sniper inte oneshottar upper body, så brutalt noobigt när det är så. No offence purewhey :) (L2hs)
kaffe_psykos
2013-11-02, 19:00
Du hart inte hört talas om BF2 då? ^^ Ja den dåliga netcoden kunde de fixat, samt endel annat men...
I BF3 förstörde de enhel del. Allt är spottat, man skjuter på trianglar i princip hela tiden. Fiende granater har en ikon, är man dum nog att inte se en granat förtjänar man att dö.*facepalm*
Ingen fog, t ex gulf of oman, var är överraskningmomenten i jets/helisar? Man ser jetsen hela tiden i princip, som om kartorna inte e nog för små, jävla sandlåda.
Ja fordon, speciellt jets och helisar har de förstört. Speciellt att de inte har några kameravinklar alls (cockpit, front, rear, flyby <3).
Jag har hört argument såsom att det inte är verklighetstroget :laugh:.
I riktiga jets har man klart mer sikt än dem i BF3 jetsen, då man bland annat kan kolla runt samtidigt som man gör diverse manövrar! Vore en rätt god representation att ha vettiga kameravinklar för det! Allt ska vara anpassade efter noobsen som inte förstår sig på kameravinklar...
TV missilen är helt värdelöst uppglitchad, hört att den är något bättre i BF4 dock!
Och du kan inte göra en enda roll i helisarna pga att fysikmotorn är nerdampad, skulle inte tro att de fixat detta i BF4 då deras prioritet verkar varit att istället göra massa perks och grafik som ser bra ut.
Och stratoflygningen i jets...
Har man BC2 som referens kan jag förstå att man tycker BF3 är ett framsteg.. Och ja BF4 har vissa förbättringar så som att commander är tillbaka. Och det beror knappast på att det är en bra funktion utan att att EA såg sina chanser att tjäna ytterligare mer pengar på att sälja till surfplattor. Och att inte tala om hur mycket dessa konsoler hindrar utvecklingen...
Lite gnäll ja ^^, men det irriterar mig att EA lyckas förstöra så mycket för ett bra spel på så många punkter och inte ta vara på möjligheterna. Endel är såklart personliga åsikter, men endel erfarenheter ligger bakom iaf...
köpte spelet igår, spelade några timmar....
bara jag som inte är jätteimponerad?
Kändes lite som en CoD känsla över det hela
grisbil3n
2013-11-02, 20:21
Är det lika skitfult som 3:an på xbox 360?
Lance Uppercut
2013-11-02, 20:51
BF4 på PC är så snyggt att man sprutar i brallan.
edit: oj såg inte att det stod xbox360, sryyy!!
Jag upplevde grafiken i betan som mycket sämre än den i trean. Tråkiga gråa kala ytor kombinerat med en drös grafikbuggar lockade mig inte direkt till ett köp.
Jag upplevde grafiken i betan som mycket sämre än den i trean. Tråkiga gråa kala ytor kombinerat med en drös grafikbuggar lockade mig inte direkt till ett köp.
En beta är inte menad att locka till köp...
BF4 på PC är så snyggt att man sprutar i brallan.
edit: oj såg inte att det stod xbox360, sryyy!!
Du har inte spelat Farcry 3 eller crysis va? Där har du bra grafik om man har hårdvaran för det.
Jag köpte nyss BF4, väl inne drog jag på allt på ultra med maxad FPS kombinerat med en bra IPS skärm och är det mina ögon som är skadade eller är spelet verkligen mediokert eller rent av fult när det kommer till grafiken?
Vilken besvikelse är allt jag har att säga, tycker faktiskt att BF3 såg bättre ut.
Grafiken i BF4 känns stel och kantig om man nu kan formulera det så.
Nått som störde mig något oerhört i trean och som förmodligen blir samma skit i fyran är att dom släppte nya expansioner hela tiden, kul kan ju tyckas men det blir inte lika kul när alla kompisar hamnar i osynk för att vissa köper och vissa inte, tog ju bort hela charmen på nått vis.
Du har inte spelat Farcry 3 eller crysis va? Där har du bra grafik om man har hårdvaran för det.
Jag köpte nyss BF4, väl inne drog jag på allt på ultra med maxad FPS kombinerat med en bra IPS skärm och är det mina ögon som är skadade eller är spelet verkligen mediokert eller rent av fult när det kommer till grafiken?
Vilken besvikelse är allt jag har att säga, tycker faktiskt att BF3 såg bättre ut.
Grafiken i BF4 känns stel och kantig om man nu kan formulera det så.
Fult? Du överdriver eller har fel på din dator. Och att jämföra grafiken i renodlade (stortsett) singleplayer spel med ett som har 64 spelare, massor med fordon, view distance över hela riktigt stora maps. Är fånigt.
Fult? Du överdriver eller har fel på din dator. Och att jämföra grafiken i renodlade (stortsett) singleplayer spel med ett som har 64 spelare, massor med fordon, view distance över hela riktigt stora maps. Är fånigt.
Spelar väll ingen roll. Grafik är alltid grafik och kan jämföras. Sen att spelen har olika förusättningar är ju en annan femma.
Inget fel på min dator eller skärm, och jo, det kan man jämföra.
Speciellt då bf3 såg bättre ut i mina ögon, byggnader och fordon ser fruktansvärt dåliga ut i bf4.
Likeapeanut
2013-11-05, 10:22
Bara att hålla sig till hardcore servrarna ifall man tycker att snipern är lite väl vek i de normala.
//nick: Comeatmebroe
Sa ju precis det, nu börjar DLC-bullshitet:
http://www.eurogamer.net/articles/2013-11-05-battlefield-4-second-assault-redesigns-four-maps-from-battlefield-3
Att folk orkar.
Har du stött på någon annan som tycker att BF3 är snyggare? Klart ni får jämföra med vilka spel ni vill men battlefield har alltid försökt vara ett bra multiplayerspel med det som fokus. Det har aldrig crysis eller farcry. Därför tycker jag det är en onödig jämförelse, olika subgenrer.
http://www.eurogamer.net/articles/2013-11-05-battlefield-4-second-assault-redesigns-four-maps-from-battlefield-3
Att folk orkar.
Dom gick ut med det för längesen att dekommer komma "expansions" man får alla om man köper premium (350kr) eller köpa dom var för sig. Håller med om att det suger, får se om de e värt det när dom väl kommer.
Att folk orkar.
cXd155v8Z5U
Dom gick ut med det för längesen att dekommer komma "expansions" man får alla om man köper premium (350kr) eller köpa dom var för sig. Håller med om att det suger, får se om de e värt det när dom väl kommer.
Problemet är inte priset utan att man hamnar i osync med olika kompisar vem som har vilket DLC och inte kan spela ihop utan att behöva kompromissa fram och tillbaka.
Berggren91
2013-11-07, 08:01
Highlights från igår:
VF8z4DNFYOM
-IIM3SHII- (http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/-IIM3SHII-/stats/388570867/pc/) på Battlelog
Detta spel kommer bli(/är) magiskt!
Saknar då inte BF3 fastän BF4 har/haft sina brister, men allt kommer fixas såsmåningom
DLCs var det som förstörde BF3. Blir bara samma sak denna gång också. EA logic...
Vad var felet med DLCn? Jag köpte premium till 3:an direkt när de erbjöd det, fick en massa expansioner för en rätt (väldigt) liten summa pengar, klockrent i mina ögon..?
Berggren91
2013-11-07, 08:47
Varför förstörde DLCs BF3? :smash:
Det är ju det som håller spelet levande med nya banor, vapen, fordon etc.
Som vilket annat spel som helst som släpper expansions/DLCs
+ att man inte behöver köpa alla DLCs om man nu inte gillar det och bara spela vanilla.
Det som jag tycker är tråkigt är att det fanns en tid då det kallades för patch/uppdatering när det släpptes nytt innehåll till ett spel. Och när det planeras såhär i förväg att det ska släppas 5 DLC inom ett år är det så jävla snålt.
Skiten fungerar fortfarande inte, och fortfarande ingen client patch.
Varför förstörde DLCs BF3? :smash:
Det är ju det som håller spelet levande med nya banor, vapen, fordon etc.
Som vilket annat spel som helst som släpper expansions/DLCs
+ att man inte behöver köpa alla DLCs om man nu inte gillar det och bara spela vanilla.
Som jag påpekade, alla kompisar skaffar inte alla DLCs så man hamnar i osync med varandra.
Nordenator
2013-11-08, 14:21
Alla jag känner har köpt premium direkt. Få era kompisar att sluta vara så weak :D
Alla jag känner har köpt premium direkt. Få era kompisar att sluta vara så weak :D
+massor
Patchar är en sak (som de iofs var rätt dåliga på i BF3), men ny content har väldigt sällan varit gratis...
Är man snål (som mig :() så kan man köpa premium billigt från mexico genom proxy/vpn, BF4 + Premium kostade mig hela 450kr.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.