handdator

Visa fullständig version : PT - Fitness 24 Seven

Axii
2013-03-27, 10:21
Hej!
Jag undrar om någon här köpt PT-pass på Fitness 24 Seven?

Va tyckte ni? Fick ni ut något?

Carnes
2013-03-27, 10:44
Vad vill du få ut?

tlk
2013-03-27, 11:05
Vad du får ut är ju väldigt mycket beroende på vad du förväntar dig och vilken PT det rör sig om.

alexjson
2013-03-27, 12:23
på 24/7 i Norrköping anlitar dom något annat företag, alternativt att personalen på 24/7 har genomgång och det är nog inte så givande...

tlk
2013-03-27, 12:26
på 24/7 i Norrköping anlitar dom något annat företag, alternativt att personalen på 24/7 har genomgång och det är nog inte så givande...

Det systemet med externa PTs är dock under avveckling. :) Ofta blir det förstås samma folk som kör vidare efter omdaningen.

Mitt råd till TS är att boka tid för konsultation och berätta vad hen vill ha ut och se om PTn känns rätt eller inte.

calle83
2013-03-27, 12:34
Tycker inte de flesta PT på fitness utstrålar erfarenhet, kunskap vissa ser man knappt att de har tränat något...sen finns det så klart duktiga som jobbar där oxå som jag själv har använt.

Axii
2013-03-27, 12:38
Vad vill du få ut?
Slipa på ryggträningen.

Mitt råd till TS är att boka tid för konsultation och berätta vad hen vill ha ut och se om PTn känns rätt eller inte.

Jag tror inte man får prata med PTen innan. Utan man beställer PT-pass vid kassan och får träffa PTen under själva PT-passet.

Axii
2013-03-27, 12:39
Tycker inte de flesta PT på fitness utstrålar erfarenhet, kunskap vissa ser man knappt att de har tränat något...sen finns det så klart duktiga som jobbar där oxå som jag själv har använt.

Har du använt några i Stockholms området? Isf vem?

rogerQ
2013-03-27, 12:41
Det kostar så jävla mycket så om du ändå vill betala skulle jag gå till den bäste. Har själv aldrig utnyttjat PT. Det kostar lika mycket att gå till nån med 2 års erfarenhet som nån med 20 års erfarenhet och det säger ganska mycket.

tlk
2013-03-27, 12:42
Slipa på ryggträningen.

Jag tror inte man får prata med PTen innan. Utan man beställer PT-pass vid kassan och får träffa PTen under själva PT-passet.

Låter mycket suspekt. Standard praxis är en kostnadsfri konsultation. Du måste ju så klart träffa PTn innan ni har ett gympass. Detta för att hen ska kunna se om du är lämplig klient, och vice versa, och även få reda på vad du har för mål så hen kan bygga upp något lämpligt ifrån var du är nu och vart du vill.

Har pratat med en hel del av F24s PTs på deras årliga julfester och har då aldrig hört att någon skulle köra en sån modell som du nämner här. Skulle bli mäkta förvånad om du inte kan få numret till PTn och ringa upp och säga "tjena tjena. kan vi träffas och snacka vad du kan hjälpa mig med?"

Lychgate
2013-03-27, 12:44
Leta upp en PT som passar dig först istället för att ta första bästa på gymmet. Det är viktigt att du träffar någon vars träningskunskap passar dina mål. Någon som vill lära sig crossfit ska inte gå till en SL'are och en SL'are ska inte gå till en yogainstruktör.

Stor skillnad helt enkelt på olika PT's.

tumme
2013-03-27, 12:45
Emma-lee här på forumet är pt på fridhemsplans 24/7 om hon inte slutat där.

Om du söker på hennes namn hittat du hennes blog. Om du vill veta lite om personen innan du beställer tid. Hon svarar nog på frågar också.

Axii
2013-03-27, 21:03
Det kostar så jävla mycket så om du ändå vill betala skulle jag gå till den bäste. Har själv aldrig utnyttjat PT. Det kostar lika mycket att gå till nån med 2 års erfarenhet som nån med 20 års erfarenhet och det säger ganska mycket.
Ja exakt! Men gymmet där jag tränar har inte många PTen att erbjuda.
Hittade en känd svensk man i tränigsvärlden, rätt så billigt 325kr per timme. Dock måste man köpa tre timmar, minst!
Jag vill endast lära mig latsdrag och kabelrodd, så tre timmar är för mycket, räcker med 30-60 min.

Låter mycket suspekt. Standard praxis är en kostnadsfri konsultation. Du måste ju så klart träffa PTn innan ni har ett gympass. Detta för att hen ska kunna se om du är lämplig klient, och vice versa, och även få reda på vad du har för mål så hen kan bygga upp något lämpligt ifrån var du är nu och vart du vill.

Har pratat med en hel del av F24s PTs på deras årliga julfester och har då aldrig hört att någon skulle köra en sån modell som du nämner här. Skulle bli mäkta förvånad om du inte kan få numret till PTn och ringa upp och säga "tjena tjena. kan vi träffas och snacka vad du kan hjälpa mig med?"
Det är den bilden jag fått, ska dock prata med de imorgon. Vi får se hur det blir. Tror du 30-45 min räcker för att lära sig latsdrag och kabelrodd?

Leta upp en PT som passar dig först istället för att ta första bästa på gymmet. Det är viktigt att du träffar någon vars träningskunskap passar dina mål. Någon som vill lära sig crossfit ska inte gå till en SL'are och en SL'are ska inte gå till en yogainstruktör.

Stor skillnad helt enkelt på olika PT's.
Jag förstår, jag ska ändå lära mig endast två övningar, latsdrag i h kabelrodd så vad det är för sorts PT, tror jag inte spelar roll.
Det handlar om tekniken i detta fal.

Emma-lee här på forumet är pt på fridhemsplans 24/7 om hon inte slutat där.

Om du söker på hennes namn hittat du hennes blog. Om du vill veta lite om personen innan du beställer tid. Hon svarar nog på frågar också.
Haha, har svårt för PT som inte är större än mig, spelar inte roll om det är man eller kvinna.

hestJaevel
2013-03-27, 22:05
Ska du bara lära dig latsdrag och kabelrodd så fråga snällt på gymmet, när du hittar någon som ser ut att kunna sina grejer. Onödigt att kasta pengar i sjön för det!

Axii
2013-03-27, 22:15
Ska du bara lära dig latsdrag och kabelrodd så fråga snällt på gymmet, när du hittar någon som ser ut att kunna sina grejer. Onödigt att kasta pengar i sjön för det!

Har kollat massor av videos och läst guider men det är omöjligt att få kontakt i ryggen.
Har frågat folk på gymmet också, alla säger jag har bra teknik men konstigt att jag inte känner något i ryggen.

tlk
2013-03-27, 23:08
Jag förstår, jag ska ändå lära mig endast två övningar, latsdrag i h kabelrodd så vad det är för sorts PT, tror jag inte spelar roll.
Det handlar om tekniken i detta fal.

Jag tror du överestimerar hur bra teknik som krävs av "PT". Tron att någon som är licensierad har lärt sig hitta kontakt själv eller har någon supermänsklig förmåga att lära dig göra det efter sina 2 veckor i PT-skolbänken är lite .. inte helt rätt alltså.

Vad det är för PT spelar mycket roll. Och ärligt talat tycker jag personligen att det är rena skämtet att de skulle ta betalt för att ge dig lite pointers på två övningar. Har kört PT-gig själv en period och skulle fan dö av skam om jag började ta betalt för att lära folk hitta latsen.

PureWhey
2013-03-28, 08:27
Har kollat massor av videos och läst guider men det är omöjligt att få kontakt i ryggen.
Har frågat folk på gymmet också, alla säger jag har bra teknik men konstigt att jag inte känner något i ryggen.

Du behöver inte få kontakt för att det ska ta.