Visa fullständig version : Kaloririk och god mat
yeahyeah123
2013-03-25, 22:21
Vad brukar ni äta när ni ska gå upp i vikt?
Fattiga riddare, lax med potatis och god sås, pasta med skinksås är exempel som jag kan äta mycket av och det är ju även kaloririk mat.
Vad brukar ni äta när ni ska gå upp i vikt?
Fattiga riddare, lax med potatis och god sås, pasta med skinksås är exempel som jag kan äta mycket av och det är ju även kaloririk mat.
ät allt och varierat och mkt fett är ju bra men glöm inte plussa på massa kolhydrater.
ex.
nötter
avokado
bröd
grädde
smör
mjölk
pasta, ris.
såser ja käkar mkt majonäs naturligt och gott plus kcal rikt.
ost, yoghurt, m.m
deff som bulk man kan äta likadant egentligen det viktigaste är att käka mkt mer för kclal överskott egentligen,
yeahyeah123
2013-03-25, 23:11
Precis. Men maten jag söker ska inte vara allt för mättande. Det är bra tips du kommer med dock.
pannkakor, både vanliga och olika former av ugnspannkaka (kan ju göras med risgrynsgröt i osv)
hemmagjord pizza
chili con carne
lasagne
paj
pastasås med lax
lite exempel på mat som är bra om man tillagar den rätt men som inte mättar allt för mkt :) jag äter dock mkt ris, kyckling och havregryn osv även på bulk.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Precis. Men maten jag söker ska inte vara allt för mättande. Det är bra tips du kommer med dock.
jupp käka mycket makaroner blir stor volym och mättar inte särskilt mkt.
rekomenderar inte potatis då den är mättande och ganska kalorifattigt.
dock kan du göra potatismos! med ägg och smör/olja i. lättare få i sig mer.
Det här var en enkel fråga :d det mesta som är gott är ju kaloririkt, burgare pizza stuvade mackisar, kotletter potatisgratäng, the list goes on
TS: Vore jag du skulle jag utgå från de maträtter jag i dagsläget tycker om, och se vad som kan göras där för att förbättra kcalinnehållet.
TS: Vore jag du skulle jag utgå från de maträtter jag i dagsläget tycker om, och se vad som kan göras där för att förbättra kcalinnehållet.
så jag gör ung ]=) extra smör,grädde, olja nötter m.m bra tips.
så jag gör ung ]=) extra smör,grädde, olja nötter m.m bra tips.
hrrrrmm.. råder nog delade meningar ang. hur bra det är att proppa i sig en massa fett.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.