handdator

Visa fullständig version : Hemorrojder vid deff?

Vanish
2013-03-25, 21:36
Obekväm fråga, men är inne på en deff som många andra. Och varje gång som jag deffar blir jag lite extra hård i magen. Antar att detta är pga mindre kolhydrater. Efter en del googlande så låter hemorrojder som det jag har. Så är det vanligt där ute med att få detta? Och hur brukar ni isf lösa det, äter ni annorlunda ett tag eller köper ni något läkemedel?

Det är alltså rött blod, inget kaugulerat. Det som oroade mig denna gången va att det faktiskt va ruskigt mycket rött på pappret.

Om det skulle vara någon som känner sig obekväm med att svara i tråden så kan ni ju skicka ett pm!

Gober
2013-03-25, 21:40
Man kan få dessa otrevligheter vid deff pga för lite fibrer. Om du blir hård i magen och sitter och krystar för mycket kan det vara orsaken. Ät mer grönt, broccoli med mera för att få igång magen. Drick mycket vatten.

Har du ont i rumpan finns det kräm och stolpiller på apoteket.

Vanish
2013-03-26, 22:27
Det skumma är att jag ändå ätit mer fibrer än normalt vid deff. Men kan däremot bero på vätska. Men har fått lite tips som jag ska pröva och så får vi se om det kan bli bättre :) Ska även testa mer fibrer + vatten!

Gurkyngel
2013-03-26, 22:31
Xyloproct!!!