handdator

Visa fullständig version : Ny diet där ute.

Flipperspel
2013-03-25, 15:29
Tjenare, jag har en ny diet som blivit testad och fått onormalt bra resultat. Framför allt i deltagande, alla klarade sig typ. Men den går ut på att äta en typ av "super food".

Finns det nån som är bra på att läsa så kallade "white paper studies"? För jag har fått en PDF. fil på den som gjordes, men är fruktansvärt dålig på att läsa och förstå allt i den.

Jag tänkte ifall det är någon/några som vill läsa och göra en bedömning av dieten, om den skulle funka eller ej. Och om den skulle vara bra i träningssyfte.

Mvh,

Tisu
2013-03-25, 15:45
Kan du posta "abstract" här?

Flipperspel
2013-03-25, 16:05
Kan du posta "abstract" här?
"
Abstract

Context: Data supporting weight loss using a high
anti-oxidant meal replacement and lifestyle
intervention are sparse.
Objective: To evaluate the effectiveness of a high
anti-oxidant meal replacement made from raw
unprocessed cocoa and lifestyle intervention over a
12 week supervised weight loss program.
Design, Setting, and Participants: This was a
lifestyle intervention trial. A high anti-oxidant meal
replacement was designed using raw unprocessed
cocoa with 8 grams of fiber, 21 grams of whey
isolate protein, 3 grams of fat from chia oil, and 0.5
grams of sugar. The calories per meal replacement
were 190 kcal, but the net calories were about 150
kcal. The participants were a broad cross sectional
group ranging in age from 26 to 73 years of age.
They were required to participate in a weekly
support call with one of the physicians and
consumed 2 meal replacements a day and for the
third meal eat a sensible high protein low
carbohydrate meal of their choice totaling 1,200 kcal
per day for women and 1,500 kcal per day for men.
Fifty participants of the 50 who started completed
the study. Each was encouraged to exercise by at
least walking. All participants had their meal
replacements furnished by MXI Corporation and
monetary rewards were given to the winners of the
group. The fifty participants were divided into
groups of five and each group self-monitored each
other in addition to the monitoring from the
physicians and MXI Corporation on a weekly phone
call.
Main Outcome Measures: Changes in weight,
BMI, waist circumference were evaluated. Some of
the participants had blood studies from their primary
care physicians, although these results were not
uniformly monitored during the 12 week study. At
the end of 12 week lifestyle intervention study, the
percentage of weight loss ranged from 6.2% to
24.6% of starting weight. There were no drop outs
in the program. Each participant exercised at their
own pace, participated in a physician monitored
telephone conference call each week, completed a
food diary each week, and consumed at least 2
shakes of a high protein (21 grams per serving) high
antioxidant (ORACfn score 56,500 and 1,128 mg
flavonoids per serving certified by Brunswick
Laboratories), and ate a sensible meal for their third
meal. Snacks included unprocessed cocoa nuggets
and squares for hunger along with a high protein
snack if needed. It is interesting to note that a full
serving decreased the inflammatory transcription
factor Nuclear Factor kappa Beta (NF-kB) by 34% in
cell studies and increased SIRT1, the anti-aging
marker by 15% conducted by Brunswick Labs.
Results: Over a 12 week period the average
weight loss was 31.3 pounds with an average
reduction in waist circumference of 5.8 inches. The
percentage weight loss ranged from 6.6% to 24.6%
of starting weight. There were no drop outs during
the lifestyle intervention study.
Conclusion: Successful weight loss was achieved
by using a high anti-oxidant meal replacement made
from raw unprocessed cocoa along with a monitored
program requiring accountability and lifestyle
intervention changes. In addition, furnishing product
and rewarding participants for their behavior was
successful in creating statistically significant weight
loss in a group of overweight or obese subjects."

Har sjukt svårt för denna, fick den av en kompis som testar, får se hur det funkar för honom. Men tänkte ifall någon har djupare kunskap kring det som sägs! Tolka mer än gärna!

Mvh,

Gurragurk
2013-03-25, 16:38
Skulle inte lita på den studien.
För det första så fick de som "vann" pengabelöningar och studien verkar inte ha räknat in skillnaden i hur deltagarna tränade.
För det andra så satte de satte deltagarna på X antal kalorier och gav dem det som de ville undersöka för att sedan hävda att viktminskning funkar med den produkten etc.
1200-1500 kcal per dag för överviktiga = definitiv viktminskning, har troligtvis inget med särskilda ämnen att göra.

Tolkar jag det fel? Nyss hemkommen från skola och träning så bare that in mind :)

edasvangen
2013-03-25, 16:47
För det första så fick de som "vann" pengabelöningar och studien verkar inte ha räknat in skillnaden i hur deltagarna tränade.
För det andra så satte de satte deltagarna på X antal kalorier och gav dem det som de ville undersöka för att sedan hävda att viktminskning funkar med den produkten etc.
1200-1500 kcal per dag för överviktiga = definitiv viktminskning, har troligtvis inget med särskilda ämnen att göra.

Tolkar jag det fel? Nyss hemkommen från skola och träning så bare that in mind :)

Helt rätt!

Klart att överviktiga/feta personer tappar massa vikt på 1500kcal/dag, de verkar utmärka "There were no drop outs" och det är ju klart att de inte hoppar av när de kan tjänar pengar på att banta i tolv veckor..

spas
2013-03-25, 16:49
Extra extra read all aobut it! Överviktiga som börjar röra på sig och slutar äta tappar vikt.

Wzup2u
2013-03-25, 20:44
ggogle översättning finns... får ej 100 rätt stavning men man kan läsa iaf och förstå.

Flipperspel
2013-03-26, 10:41

Jag tror du har delvis rätt, det jag tycker verkar intressant med denna studien och som min kompis har förklarat för mig är att man ska gå ner i vikt, ja! Och sen kunna bibehålla vikten då antioxidanterna läker kroppens funktion att kunna processera mat korrekt, dvs. behålla det som är bra och skippa det dåliga. "typ typ"

Så jag ska se hur det gick för honom, hoppas han har rätt. Men tyckte den var mer human än dom andra "shake fast loose weight fast" och sen... ÄT MINDRE typ, men det funkar inte riktigt så, när man svälter kroppen! ^^

Här ska man tydligen byta ut 2 mål mot shake och ta ett riktigt mål mat+ äta en kallpressad mörk choklad om man blev sugen. Så human mot dom som faktiskt har stora ät störningar.

Hur låter den tolkningen av det som min polare sa?

Dreas
2013-03-26, 10:52
Din polare har inte stöd för det han säger. Egna antaganden.

Jeml
2013-03-26, 11:00
dieter hit och dit..
när fan ska folk fatta att det enda som räknas är kcal in vs kcal ut!?? hur svårt kan det vara..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Dreas
2013-03-26, 11:09
dieter hit och dit..
när fan ska folk fatta att det enda som räknas är kcal in vs kcal ut!?? hur svårt kan det vara..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2Well, så enkelt skulle jag inte vilja påstå att det är.

Även om det är den egentliga grunden så reagerar människor olika på olika livsmedel. Vissa finner LCHF användbart och passande osv.

Periodisk fasta är inte för alla, äta 6ggr dagligen är inte för alla.

Lägg till att man tror stenhårt på det man gör och det blir lättare att faktiskt vidhålla dieten.

Flipperspel
2013-03-26, 11:11
Din polare har inte stöd för det han säger. Egna antaganden.

Allright, det är troligen sant, men varför skulle det inte kunna stämma? - Bara tänkte ifall du hade personlig erfarenhet?

dieter hit och dit..

Jag tror du har rätt, jag har inte problem med övervikt, men min polare som testar har såklart det. Och håller med dig, men svårt för mig att förklara detta för nån som alltid söker en "quick fix". Klart jag hoppas att hans antagande är korrekt, det skulle vara bra för honom!

Mvh,

Jeml
2013-03-26, 11:13
Well, så enkelt skulle jag inte vilja påstå att det är.

Även om det är den egentliga grunden så reagerar människor olika på olika livsmedel. Vissa finner LCHF användbart och passande osv.

Periodisk fasta är inte för alla, äta 6ggr dagligen är inte för alla.

Lägg till att man tror stenhårt på det man gör och det blir lättare att faktiskt vidhålla dieten.

men nu är vi inne på hur man trivs med att äta.. inte vad som faktiskt fungerar för att tappa vikt.
alla kan gå ned i vikt med lchf kost. detsamma gäller 6mål/dagen, GI kost eller 1chips påse om dagen. enda skillnaden är att olika personer kanske trivs olika bra med kosten men det funkar för alla.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Dreas
2013-03-26, 11:16
Allright, det är troligen sant, men varför skulle det inte kunna stämma? - Bara tänkte ifall du hade personlig erfarenhet?

Mvh,Hur processerar man saker fel? Varför gör kroppen det?

Vad är dålig föda? Det råder väldigt delade meningar kring det.

men nu är vi inne på hur man trivs med att äta.. inte vad som faktiskt fungerar för att tappa vikt.
alla kan gå ned i vikt med lchf kost. detsamma gäller 6mål/dagen, GI kost eller 1chips påse om dagen. enda skillnaden är att olika personer kanske trivs olika bra med kosten men det funkar för alla.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2Hur väl du lyckas med din diet beror på hur lång tid du orkar hålla dieten samt vilka mål du har.

En diet man trivs med ökar chanserna för att man ska lyckas.

Att det är kalorier i grunden som styr är tämligen ointressant för de flesta :)

Flipperspel
2013-03-26, 14:43
Hur processerar man saker fel? Varför gör kroppen det?

Vad är dålig föda? Det råder väldigt delade meningar kring det.

Frågade honom, han menade på att övervikthet och fettma (nått i den stilen) kan deffinieras som en sjukdom. Att det är bevisat att fettceller blir inflamerade, och iomed att detta skulle vara en diet fylld med antioxidanter så skulle dom då vara anti-inflamatoriska och "läka" fettcellerna.

Men som sagt, vi får la se hur det går för honom. Som nån tidigare sa så kommer han säkert gå ner i vikt, det gör alla på en sådan diet. Men det viktiga är att bibehålla vikten.
Eller?

Mvh,

Kischen
2013-03-26, 14:50
Frågade honom, han menade på att övervikthet och fettma (nått i den stilen) kan deffinieras som en sjukdom. Att det är bevisat att fettceller blir inflamerade, och iomed att detta skulle vara en diet fylld med antioxidanter så skulle dom då vara anti-inflamatoriska och "läka" fettcellerna.

Men som sagt, vi får la se hur det går för honom. Som nån tidigare sa så kommer han säkert gå ner i vikt, det gör alla på en sådan diet. Men det viktiga är att bibehålla vikten.
Eller?

Mvh,

Mm, för "inflammerade" och "sjuka" fettceller skapar energi från tomma intet. Det är såklart därför man går upp i vikt. Det låter som det strider mot energilagarna tycker jag.

King Grub
2013-03-26, 14:54
http://www.hindawi.com/journals/jnume/2012/476380/

Sniggel
2013-03-27, 07:04
Skulle fettcellerna på en tjock person vara inflammerade borde ju ämnesomsättningen öka och få personen att tendera att förlora vikt.

Flipperspel
2013-04-03, 07:54
Skulle fettcellerna på en tjock person vara inflammerade borde ju ämnesomsättningen öka och få personen att tendera att förlora vikt.

Tvärt om enligt läkar studier... x)