Visa fullständig version : Ont i knäna efter Romanian Deadlift
whuddafuks
2013-03-24, 22:41
Alltså, när jag är klar med mitt set och går för att lassa av stången så får jag ont i knäna. Det är inte direkt någon stor smärta, men det känns inte bra i alla fall, så vad kan jag göra för fel?
Är förresten inte 100 om det är Stiff eller Romanian, så länkar en bild på övningen: http://70sbig.com/wp-content/uploads/2011/06/vlad.gif (har lite rakare ben än honom)
pezrulezhaakon
2013-03-24, 22:44
whuddafuks
Svårt att säga då man inte sett ditt utförande.
Var i knäna gör det ont?
whuddafuks
2013-03-24, 22:54
whuddafuks
Svårt att säga då man inte sett ditt utförande.
Var i knäna gör det ont?
Precis ovanför knäna om jag minns rätt. Vill också minnas att det känns mer i vänstra, vilket kanske beror på att min högra fot är plattare än vänstra (båda är väldigt platta, men höger ännu mer)
Mitt utförande är nog förhoppnigsvis som det ska. Sänker med stången alltid liggandes mot benen. Rygg så rak som möjligt med ihopdragna traps och bakre axlar (kan nog ha lite inre svank i ländrygg p.g.a min lordosis). Sen går jag inte ner så långt, lite innan ryggen står parallelt till golv.
pezrulezhaakon
2013-03-24, 23:08
whuddafuks
Det kan vara så enkelt som att du glider stången för hårt mot låren så det är det som orsakat smärtan.
Det finns en slemsäck ovanför knäskålen som kan bli irriterad vid för mycket upprepat tryck.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.