Logga in

Visa fullständig version : Utslag av alkohol

Snobbe
2013-03-23, 10:39
Har börjat gått ut rätt mycket på senaste tiden och har inte haft några speciella problem innan. Men nu 2 veckor i rad när jag varit ute, där jag också blivit rätt bra packad(vilket jag försöker undvika). Så har jag vaknat upp med otroligt mycket utslag på bröstet. Någon som vet om detta är vanligt om man super för mycket eller så? Eller kan det vara mot någon speciell dryck jag fått utslagen?

Jag brukar också dricka jäkligt mycket vatten när jag är ute annars men inte blivit av de senaste 2gångerna, men ja någon som har en idé av vad det kan vara?

Akerhage
2013-03-23, 10:52
Läste på mig om detta förra veckan då jag själv tror jag har någon form av allergi.
Är det nässelutslags-liknande? Det finns faktiskt alkohol-allergi vilket ger utslag bland annat.

Snobbe
2013-03-23, 11:05
Ja lite nässelutslag liknande tycker jag, jobbiga är att dom håller i några dagar också.

Bryggan
2013-03-23, 11:09
Ja lite nässelutslag liknande tycker jag, jobbiga är att dom håller i några dagar också.Jobbigt!

Själv är jag allergisk mot läder...varje gång jag vaknar med skorna på så har jag jäkligt ont i huvudet!

tjing
2013-03-23, 12:00
Har fått utslag av alkohol någon gång, men det är i regel alltid om jag druckit två dagar i sträck (ett väldigt bra tag sen sist) och då kommer utslagen och rödflammighet på överkropp och i ansikte ibland på andra dagen.

Har blivit rödflammig och sådär av vin/sprit någon gång också och fått hjärtklappning, innan det liksom kickar in.

Det handlar om sulfiter och histamin skulle jag säga. Vid sidan om enskilda ämnen i drycken ifråga som kan ge överkänslighetsreaktioner.

miaz
2013-03-23, 13:09
jag har börjat få helt sjuka symptom av alkohol,
minnesluckor, och så mår jag alltid skit dagen efter.

Doctor Snuggles
2013-03-23, 13:26

Vet inte om allvarlig.

Fredszky
2013-03-23, 13:53

Vet om allvarlig.