handdator

Visa fullständig version : Det är inte du, det är jag! i verkligheten...?

watertouch
2013-03-23, 02:28
Hur funkar det i verkligheten?. Brukar mer komma överens om att man inte passar ihop, lr ser nått i framtiden... Men om det verkligen är "jag" hur kör man då...
Tex svårt att sova för nån sover på en, dem ställer inte in disk i en tom diskmaskin... Äter kex/knäckebröd i sängen... Ja det går att göra en hel lista...

Men är det inte jag då som har problem och inte "du"... Känns ju så jäkla använt... När det egentligen är jag som upplever problemen... Teoretiskt är det ju "du" men så säger man inte... "sår läker, inte ord"...

Nehh det är svårt, ett riktigt ångestmoment.....

Rikard Jansson
2013-03-23, 02:37
Vet inte om du är full för förstår inte riktigt vad du skriver. Om det är den andra personen som gör massa jobbiga grejer är det ju inte dig det är fel på för att du inte tål det.

Rahf
2013-03-23, 02:43
"Du" har 'problem' som "Jag" stör sig på.

Frågor?

watertouch
2013-03-23, 02:44
Vet inte om du är full för förstår inte riktigt vad du skriver. Om det är den andra personen som gör massa jobbiga grejer är det ju inte dig det är fel på för att du inte tål det.

Läs om läs rätt...

watertouch
2013-03-23, 02:44
"Du" har 'problem' som "Jag" stör sig på.

Frågor?

Men då är du mer dominant?

Rahf
2013-03-23, 02:46
Spelar det någon roll? Nyckelordet här är 'problem,' inte problem.

watertouch
2013-03-23, 02:50
Spelar det någon roll? Nyckelordet här är 'problem,' inte problem.

Men det kan ju va jag... Som tycker att glaset borde ställas in i diskmaskinen om den är tom...

"problem" är rätt... Men det är ju så svårt...

Rahf
2013-03-23, 03:01
Då har du ett problem med mitt 'problem.' Dubbelt negativ?

watertouch
2013-03-23, 03:17
Då har du ett problem med mitt 'problem.' Dubbelt negativ?

- - =+ :d nejmen känns som jag irreterad av typ lämnade "kaffeslattar"... Då blir det liksom "du kan väll hälla ur muggen då du är klar"...

Känner att det borde egentligen inte störa mig så mycket... Men det gör jag...

Så det blir ju "jag" som uppfattar det som problemet... Det är ju så töntigt.

Rahf
2013-03-23, 03:19
Men det är hennes problem, vilket blir ditt problem. Om problemet inte uppfattas som ett problem av personen som innehar detta problem, då kan det fortfarande vara ett problem för personen som uppfattar den andres problem som ett problem. Problemet i det här fallet kan vara ett ömsesidigt problem. Huvudsaken är dock att man reder ut sina problem.

watertouch
2013-03-23, 03:23
Låter som man får sätta sig ner och förklara hur man upplever situationen. Om man nu vill försöka fortsätta relationen.... Jag är inte super pedantisk av mig om nån tror det, men är diskmaskinen tom så... osv...

Rahf
2013-03-23, 03:25
Nu har vi äntligen kommit fram till den logiska avslutningen på detta avsnitt av såpoperan. :D

watertouch
2013-03-23, 03:41
Nu har vi äntligen kommit fram till den logiska avslutningen på detta avsnitt av såpoperan. :D

Ja man tackar! vad tar du 600kr timmen? heheh*kissass*

Rahf
2013-03-23, 03:48
150$ per sessionstimme. Fast det är om du vill ha något inspelat :D.

watertouch
2013-03-23, 03:59
150$ per sessionstimme. Fast det är om du vill ha något inspelat :D.

Hahaha vad står du på för ort LA, US ... Dem är nog så dyra om inte mer där...:)

Rahf
2013-03-23, 04:02
Nu syftar jag på voiceover, inte terapi. Jag kan dock intyga om att dem tjänar storkovan här; massvis med labila människor.

watertouch
2013-03-23, 04:13
Nu syftar jag på voiceover, inte terapi. Jag kan dock intyga om att dem tjänar storkovan här; massvis med labila människor.

Har inte koll på Californien men typ 300miljoner+ i landet.... Men verkar som jävligt många går till nån typ av psykolog,terapheut, (stavning?) jämfört med Sverige... Men Men... Vad gör du i LA om man får fråga?:)

watertouch
2013-03-23, 04:22
Såg att du skulle plugga i journalen, tragisk början dock ;)