Logga in

Visa fullständig version : Redan smal men börja med en deff?

Andersson92
2013-03-23, 01:25
Hej!

Vad tycker och tänker ni om att man som smal börjar deffa för att hamna på en låg fettprocent och därefter börjar med en långsam kontrollerad bulk? Och håller fortfarande nere fettprocenten med mindre deffperioder emellanåt?

Att ta sig till en låg fettprocent och sedan hålla sig där mer eller mindre är ju inte omöjligt, det gäller ju bara att verkligen ta sig dit först.

Förstår ni vad jag menar?

Visst det kommer nog se ganska fult ut när en smal person börjar deffa, men det borde väll bli ganska fina resultat om man sedan sköter sin bulk riktigt fint?

sp0941
2013-03-23, 21:28
Hej!

Vad tycker och tänker ni om att man som smal börjar deffa för att hamna på en låg fettprocent och därefter börjar med en långsam kontrollerad bulk? Och håller fortfarande nere fettprocenten med mindre deffperioder emellanåt?

Att ta sig till en låg fettprocent och sedan hålla sig där mer eller mindre är ju inte omöjligt, det gäller ju bara att verkligen ta sig dit först.

Förstår ni vad jag menar?

Visst det kommer nog se ganska fult ut när en smal person börjar deffa, men det borde väll bli ganska fina resultat om man sedan sköter sin bulk riktigt fint?

Definitionen "smal" kan ju variera väldigt från person till person och även om jag kan förstå din tanke så är det ju svårt att ge någon åsikt då varken jag eller någon annan här faktiskt vet hur "smal" du egentligen är. Är du nu smal på "riktigt" så behöver du ju inte deffa, och har du inga muskler att deffa fram så spelar det ju ingen roll heller, då en deff går ut på att definiera musklerna under fettet. :)

Wzup2u
2013-03-23, 22:05
konstiga ord du skriver. allt är fel bulka och bygg muskler du kan inte deffa och bygga upp dina musklerkommer bara se smalare ut deff gör så du behäller muskelmassan mer fast blir rippad så de syns mer.
alltså måste du ha stora muskler innan deff svinbulka ist.
aen deffa.

abstract
2013-03-24, 08:12
konstiga ord du skriver. allt är fel bulka och bygg muskler du kan inte deffa och bygga upp dina musklerkommer bara se smalare ut deff gör så du behäller muskelmassan mer fast blir rippad så de syns mer.
aen deffa.

Åh, ironin i att den här posten inleds med "konstiga ord du skriver. allt är fel..."
;)

Kauppi
2013-03-24, 09:39
aen deffa.

Lär dig skriva kommatecken och punkter. Man fattar ingenting.

Wzup2u
2013-03-24, 09:55
Lär dig skriva kommatecken och punkter. Man fattar ingenting.

pissigt svårt med amerikanskt tangentbord med specialkommandon för allt =)...

vad är fel? du kan ju inte deffa till dig muskler...
överskott för att bygga upp massan...
underskott med mycket protein för att behålla muskelmassa och få mer former och bränna fett.

rätta mig om jag har fel aight?

inte så bra att deffa å träna när han är smal....
:MrT:

Zeq
2013-03-24, 10:51
pissigt svårt med amerikanskt tangentbord med specialkommandon för allt =)...

vad är fel? du kan ju inte deffa till dig muskler...
överskott för att bygga upp massan...
underskott med mycket protein för att behålla muskelmassa och få mer former och bränna fett.

rätta mig om jag har fel aight?

inte så bra att deffa å träna när han är smal....
:MrT:

Jag tror att TS menar att han är smal (lite muskler) men ändå har en del fett. Därför tänkte han deffa först för att inte längre vara smalfet utan bara vara smal. Han är medveten om att det kan se illa ut när han är klar med deffen men han tror att det sedan löser sig när han sedan börjar bulka med ett lågt överskott. Han frågar om detta kan vara ett vettigt tänk.

Jag personligen ser inget fel i TS upplägg. Jag kan tycka att det är förståeligt att det är jobbig att bulka när man redan har en del fett.

Andersson92
2013-03-24, 16:47
Jag tror att TS menar att han är smal (lite muskler) men ändå har en del fett. Därför tänkte han deffa först för att inte längre vara smalfet utan bara vara smal. Han är medveten om att det kan se illa ut när han är klar med deffen men han tror att det sedan löser sig när han sedan börjar bulka med ett lågt överskott. Han frågar om detta kan vara ett vettigt tänk.

Jag personligen ser inget fel i TS upplägg. Jag kan tycka att det är förståeligt att det är jobbig att bulka när man redan har en del fett.

Ja det är precis så det ligger till! :)
Skulle jag börja bulka nu så vettefan hur det skulle se ut, kanske blir bra...kanske inte. Personligen känner jag för att börja deffa och kommer att göra det, det kommer inte krävas många kilon men tror det blir det bästa för mig.

Wzup2u
2013-03-24, 19:14
Skulle jag börja bulka nu så vettefan hur det skulle se ut, kanske blir bra...kanske inte. Personligen känner jag för att börja deffa och kommer att göra det, det kommer inte krävas många kilon men tror det blir det bästa för mig.

tror det endå skulle bli lättare för dig snabbare väg tror inte på iden med deff om du är endå liten och smal du kommer inte bygga på långa vågar som bulk men men... ett tips längd? vikt? och bild...

Jeml
2013-03-24, 19:24
svårt att ge tips utan bild. vikt och längd och ålder kan du väl iaf informera om?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Zeq
2013-03-24, 19:27

Jag stöttar dig i en kort deff i alla fall. :) Eftersom du verkar tro på den idén så kommer du vara mer motiverad att göra ett bra jobb. Om du börjar bulka för att någon annan säger det fast du egentligen inte vill, så tror jag inte du kommer vara lika motiverad. Så om inte någon annan kommer med en väldigt bra motivering så säger jag kort deff. ;)

Andersson92
2013-03-24, 21:12
Jag stöttar dig i en kort deff i alla fall. :) Eftersom du verkar tro på den idén så kommer du vara mer motiverad att göra ett bra jobb. Om du börjar bulka för att någon annan säger det fast du egentligen inte vill, så tror jag inte du kommer vara lika motiverad. Så om inte någon annan kommer med en väldigt bra motivering så säger jag kort deff. ;)

Tack, det känns bra faktiskt. Har redan påbörjat en deff och kommer köra tills jag är nöjd och verkligen vill börja bygga.

Andersson92
2013-03-24, 21:14
svårt att ge tips utan bild. vikt och längd och ålder kan du väl iaf informera om?

Vad för bilder är bäst? Alltså från sidan/framifrån/bakifrån, spänd/ospänd?
är 21år gammal, väger 66,1kg (morgonvikt, precis kissat) 178cm lång.

HVR
2013-03-24, 21:32
På den vikt/längd skall du INTE deffa.

Jeml
2013-03-24, 21:37
en bild framifrån duger men det behövs intem deffa INTE! jag anser att det lägsta man bör deffa ner sig till oavsett bf är längden -110 o du väger redan under det.

Wzup2u
2013-03-25, 20:47
På den vikt/längd skall du INTE deffa.

plus 1
sa ju de nästan 180 cm och 66kg men deffa du och försök bygga muskler... *gah!*

Zeq
2013-03-25, 20:48
en bild framifrån duger men det behövs intem deffa INTE! jag anser att det lägsta man bör deffa ner sig till oavsett bf är längden -110 o du väger redan under det.

Intressant! :) Vad bygger du dessa siffror på?

Jeml
2013-03-25, 20:53

egen erfarenhet. går man ner under längden -110 börjar man se ut som en förrymd fånge.. finns ingen mening att deffa mer då. bättre att bygga 10kg och sen deffa ner sig 10kg igen då.

Wzup2u
2013-03-25, 22:01
egen erfarenhet. går man ner under längden -110 börjar man se ut som en förrymd fånge.. finns ingen mening att deffa mer då. bättre att bygga 10kg och sen deffa ner sig 10kg igen då.

kunde inte sagt det bättre själv.

RykteT
2013-03-25, 22:04
Jag kan ta hans parti och är levande bevis på att det han säger stämmer!

Zeq
2013-03-26, 20:47
Jag kan ta hans parti och är levande bevis på att det han säger stämmer!

På samma sätt är jag ett levande bevis på att det inte stämmer (eller snarare att regeln inte gäller för alla, vilket dock känns ganska självklart).

Jag har svårt att köpa att man bara ser till vikt/längd. Alla är olika så i TS fall vore det bästa en bild. Om man bara drar slutsatser från vikt/längd så bortser man från väldigt många andra variabler. Dock kan längd/vikt ge en viss inblick.

Jag vill tillägga att detta givetvis innebär att man kan vara alldeles för smal om man är ovanför den där siffran. Så man måste försöka se ärligt på sig själv och dra ärliga slutsatser. Vill inte låta som om jag uppmanar till någon form av ätstörning. Jag vill bara poängtera helhetstänket. Jag tyckte dock att TS framstod som en rentionellt tänkande individ och om han anser att det kan behövas deffa bort lite fett innan bulk så kan det anses rimligt. :)

Jeml
2013-03-26, 20:50
På samma sätt är jag ett levande bevis på att det inte stämmer (eller snarare att regeln inte gäller för alla, vilket dock känns ganska självklart).

Jag har svårt att köpa att man bara ser till vikt/längd. Alla är olika så i TS fall vore det bästa en bild. Om man bara drar slutsatser från vikt/längd så bortser man från väldigt många andra variabler. Dock kan längd/vikt ge en viss inblick.

när det gäller så låg vikt så anser jag att det räcker med att veta vikt och längd. självklart kan man vara "fet" på den vikten också om man inte har några muskler men då borde man iaf satsa på att bygga lite muskler först och sedan deffa bort fettet. att deffa ner sig mer blir bara sämre.
Enligt mig såklart.