Visa fullständig version : Frågor inför New York-resa
1. Är det på något sätt problematiskt att ta med sig snus? Finns snus att köpa?
2. Kan jag köpa stora mängder beef jerky och ta med det hem utan problem?
3. Något speciellt jag borde tänka på?
awesomooo
2013-03-21, 20:41
Snus finns på vissa tobaksaffärer. Jag bestämde mig för att sluta snusa i somras när jag åkte till NY vilket var ett dåligt beslut. Blev helt lyrisk och glad när jag befann mig nere på Wall Street och fick syn på en stor General white portion affisch, dock så var denna butik stängd vilket gjorde mig gråtfärdig.
Ta med ett par bra skor, det är roligare att gå och titta än att åka taxi/tunnelbana. Jag har nog aldrig gått så mycket förut i hela mitt liv som dom veckorna jag har varit i NY.
Vilket hotell ska du bo på? Bli inte besviken bara när du öppnar in till rummet första gången, standarden är inte den bästa även om du tar in på ett dyrt hotell men som tur är så ska du bora sova där inne några timmar om dagen.
Ska du shoppa så kan du göra det inne på Macy's (världens största varuhus), turister har 10% rabatt där inne
Tack för svar!
Hur är det iphone-inställningar? Är det bara roaming som ska vara avstängt för att slippa betala en massa?
awesomooo
2013-03-22, 18:43
Tack för svar!
Hur är det iphone-inställningar? Är det bara roaming som ska vara avstängt för att slippa betala en massa?
Japp, stäng av data roaming så slipper du massa dyra räkningar när du väl kommit hem igen.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=186158&highlight=york&page=3
Tråden om vad man kunde se och göra i New York gav mig massor med trevliga tips!
944RS: Kikar där!
Någon som vet mer om beef jerky-import? :)
Ser inte att det skulle vara något problem då det är torkat och paketerat. Borde finnas information hos tullen.
Jag ska till USA i höst och bila NYC-LA, jag litar inte på att det går att köpa snus överallt så återigen, är det på något sätt problematiskt att ta med sig snus?
Jag ska till USA i höst och bila NYC-LA, jag litar inte på att det går att köpa snus överallt så återigen, är det på något sätt problematiskt att ta med sig snus?
Hockeyspelare tar ju med sig enorma mängder ;-)
awesomooo
2013-03-22, 20:26
Tror inte det, jag har iaf fått med mig in en stock gbg rape. Dock gjorde det rätt ont att ha den i arslet men men
Jag köpte med mig 4påsar och några burkar PWO. Det gick naturligtvis bra.
Hur stor mängd är det du tänkt köpa egentligen???
Jag tänkte köpa någon burk PWO. Men vågade aldrig. Har ingen aning om vad som hade hänt om tullen stoppat mig. Expediten hävdade att 70% av hans försäljning är till turister, och menade på att det aldrig är problem.
Jag köpte med mig 4påsar och några burkar PWO. Det gick naturligtvis bra.
Hur stor mängd är det du tänkt köpa egentligen???
Hehe. Jag har fått för mig att beef jerky är billigt i USA och tänkte väl i princip köpa i.a.f. 20 påsar, förutsatt att detta går.
Visst var det betydligt billigare än i Sverige men inte extremt. Iallafall inte där jag letade.
Det som jag gjorde störst fynd på var löparskor och en GoPro Hero 3 kamera. Vissa skor var under halva priset jämfört med butik i Sverige.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.