handdator

Visa fullständig version : AMS kallelse via e-mail

eiri
2013-03-20, 16:52
Får AMS skicka kallelser via e-mail när de är så sent ute att ett brev inte skulle hinna komma fram.

Har aldrig fått någon information att kallelser kan komma via endast e-mail, och deras regelbok tyder så här:

16 §
Om Arbetsförmedlingen kan visa att kallelsen eller uppmaningen nått adressaten och finner att sökanden inte personligen besökt Arbetsförmedlingen och inte heller kontaktat Arbetsförmedlingen på sådant sätt att personligt besök inte behövt avläggas ska Arbetsförmedlingen meddela sökanden och arbetslöshetskassan vad som framkommit i utredningen. (AFFS 2009:9)

Kallelsen skickades så sent som 11mars och mötet var den 13, de erkänner kortvarsel och att detta var anledningen till kallelsen kom via e-mail.

Får olika svar från dem, kundtjänsten säger att de måste skicka alla kallelser via brev, medan de som hanterar min överklagan säger att de får skicka via mail.
De finns inget om mail i deras regelbok, och de är vi båda överens om.

De envisas även att påpeka att jag mottagit kallelsen den 11mars, den dagen de skickade e-mail, för ett e-mail kommer ju till inkorgen i realtid.

Men att de ligger ett e-mail i min inkorg som jag inte vet om tyder jag inte som att jag har mottagit det.

Och de råder även delad mening angående adressaten, de påstår att de kan vara en e-mail adress, samt en vanlig adress..

Och vet någon vart min överklagan tar vägen om de inte godkänner den? nästa instans så att säga.

tlk
2013-03-20, 18:24
Bump for great justice.

De kan visa att mejlet har nått din emajl-address.. Men det visar ju inte att det har nått dig (dvs. addressaten).

Vem kollar email mer än någon gång i månaden liksom.

Snobbe
2013-03-20, 18:30
Snart börjar dom poka dig på facebook också.