handdator

Visa fullständig version : Hur håller sig vissa medelålders så unga?

filmjölk
2013-03-20, 13:34
Jag är ytterst imponerad av 30+ :are som trots sin ålder ser ut att vara 21. På forumet har vi flertalet i min ålder, jämte dem ser jag ut att kunna vara deras pappa. (jämför tex sandra81 med mig, tre år skiljer på pappret, men det ser ut att skilja 20 år mellan oss. Hon är ungdom, jag är medelålders)

Det har inte bara med träning att göra (fetma tar inte direkt bort år på utseendet, tvärtom i de flesta fall) då det finns rutmagar och muskelknuttar som trots snygg fysik ser ut att vara sin ålder eller tom mer. men givetvis är det en bidragande faktor.

Mentaliteten då? Hade åldersutseendet matchat mentaliteten för alla hade jag sett ut att vara tretton, men det kanske funkar för andra? Att hålla sig ung i sinnet smittar av sig på utseendet?

jag har väldigt lite på fötterna i ämnet, så fyll på med funderingar, tips, filosoferande, frågor och diskutera orsaker, varför håller sig vissa unga, och inte andra?

Fuark
2013-03-20, 13:37
kan tänka mig att det har mycket med ansiktsformen att göra. Han Sheldon Cooper ifrån Big Bang Theory, han är ju 40 år, tror jag.

filmjölk
2013-03-20, 13:39
kan tänka mig att det har mycket med ansiktsformen att göra. Han Sheldon Cooper ifrån Big Bang Theory, han är ju 40 år, tror jag.

wtf? trodde han var runt 25-28, definitivt inte äldre än mig!

Holmeros
2013-03-20, 13:40
Jim Parsons, han är 39 :)

Edit: Han fyller ju 40 på söndag! :P

MackeJuve
2013-03-20, 13:49
Skägg eller inte skägg bidrar mycket för mig. Utan skägg ser jag ut som vilken ungdom som helst i sina tidiga 20. Med skägg gissar folk allt som oftast på att jag är i mina sena 20. Är 22 år gammal men dessa kommentarer har jag fått från det att jag var 19, eller kanske om det var 20. Vet inte hur det fungerar när jag blir 30, om jag liksom ser ut som 40 med skägg?

Sparven från Minsk
2013-03-20, 13:51
Har ett relativt ungt utseende. Är 31 i år men folk gissar allt från 23-27 (vanligast runt 26). Med skägg eller stubb stiger siffran lite.
Bra gener (babyface) gissar jag. Lite solning, snålt med alkohol, träning och gener.

gunhamn
2013-03-20, 13:52
jag tycker faktiskt att man ser äldre ut om man är rundare. Känner en del som varit runt 30-40 som gått ner i vikt som jag tycker har fått ett yngre utseende, men dettta är min erfarenhet av det.

Raschmus
2013-03-20, 13:57
Skägg eller inte skägg bidrar mycket för mig. Utan skägg ser jag ut som vilken ungdom som helst i sina tidiga 20. Med skägg gissar folk allt som oftast på att jag är i mina sena 20. Är 22 år gammal men dessa kommentarer har jag fått från det att jag var 19, eller kanske om det var 20. Vet inte hur det fungerar när jag blir 30, om jag liksom ser ut som 40 med skägg?

+1. Slätrakar mig bara inför begravningar och i fjol var det tre gånger. Allt från att folk trodde jag var min lillebror till att jag faktiskt frågade främlingar hur gammal de trodde jag var.

Slätrakad var det vanligaste att folk trodde jag var 20 år gammal.

Helskägg med mer skägg över läppen var det vanligast 25-30.

Var i fjol 20 år gammal f ö

jag tycker faktiskt att man ser äldre ut om man är rundare. Känner en del som varit runt 30-40 som gått ner i vikt som jag tycker har fått ett yngre utseende, men dettta är min erfarenhet av det.

Är nog lite olika. Håller man huden spänd vid lågt bf 30+ ser man nog rätt ung ut. Risken är väl att man ser lite märgad ut, såsom bara gamla gubbar och småbarnsföräldrar kan se ut.

tjing
2013-03-20, 14:03
Bra fråga. Jag ser själv väldigt ung ut för min ålder har jag hört. Jag är 33 och folk folk verkar tro att jag är kring 25, något jag ljuger om för skojs skull för fulla tjejer på krogen, så att de inte ska legga mig när jag säger att jag är 33; "näää! jag tror inte på dig".

Jag tror att konditionsträning och relativt nyttig mat spelar in mycket. Vid sidan om gener. Just konditionsträning höjer t ex tillväxthormon (GH) markant och GH är viktigt för hudens elasticitet etc. Vid sidan om uppreglering av kroppsegna antioxidanter av träning osv.

Att röra mycket på sig (vid sidan om styrketräning) och äta frukt och grönt.

AronP
2013-03-20, 14:13
Jag har dom senaste 7 åren eller något gissats på en ålder kring 30 men åldern verkar inte ha ökat med åren så jag tar det som att jag växer ikapp mitt utseende, med skägg är det ännu värre. Något som dock är guld för att sänka åldern på hur man ser ut är att skaffa en ung flickvän, eller någon som ser ung ut iaf. Aron själv - 30år. Aron med flickvän bredvid - under 25 år.

StorEric
2013-03-20, 14:16
Jag är ytterst imponerad av 30+ :are som trots sin ålder ser ut att vara 21. På forumet har vi flertalet i min ålder, jämte dem ser jag ut att kunna vara deras pappa. (jämför tex sandra81 med mig, tre år skiljer på pappret, men det ser ut att skilja 20 år mellan oss. Hon är ungdom, jag är medelålders)

Det har inte bara med träning att göra (fetma tar inte direkt bort år på utseendet, tvärtom i de flesta fall) då det finns rutmagar och muskelknuttar som trots snygg fysik ser ut att vara sin ålder eller tom mer. men givetvis är det en bidragande faktor.

Mentaliteten då? Hade åldersutseendet matchat mentaliteten för alla hade jag sett ut att vara tretton, men det kanske funkar för andra? Att hålla sig ung i sinnet smittar av sig på utseendet?

jag har väldigt lite på fötterna i ämnet, så fyll på med funderingar, tips, filosoferande, frågor och diskutera orsaker, varför håller sig vissa unga, och inte andra?

Du jämför dig med en chey som har en bild på ett forum?

Först.. Cheyer spacklar och sminkar sig och använder massa diverse hudkrämer.

Andra. Om det gäller webben så finns photoshop och vipps så är rynkorna borta och "Days of our lives/glamour" effekten är påslagen.

Vet man ju från nätdejting.. Cheyen ser asläcker ut på bilderna. Sen när det plingar på dörren och man öppnar undrar man om de skickat morsan att göra en första kontroll.. *spy*

tjing
2013-03-20, 14:16
Ung flickvän, ingen dum idé.

filmjölk
2013-03-20, 14:18
. Något som dock är guld för att sänka åldern på hur man ser ut är att skaffa en ung flickvän, eller någon som ser ung ut iaf. Aron själv - 30år. Aron med flickvän bredvid - under 25 år.

Min fru ser väldigt ung ut, trots att hon bara är ett år yngre än mig, folk tror att jag är hennes pappa. Hon får tom visa leg på systemet. Så jag tror att det kan höja åldern också:)

Minimjölk
2013-03-20, 14:20
Min erfarenhet är at tynger som är lite fetlagda ser yngre ut om de går ned i vikt medan det för äldre ofta fungerar tvärtom, jag antar att rynkigheten spelar in.

Jag tror att åldern syns inte bara i den aktuella kroppshyddan utan främst i ansiktet och händer samt hur man för sig. Lever man ett liv som en bekväm medelålders gubbe kommer ens rörelsemönster sakta men säkert efterlikna detta även om man själv är yngre på pappret.

Personer som tex kontinuerligt ligger obekvämt på golvet, går istället för att ta bilen, rusar upp för trappan istället för att gå sakta tycker jag upplevs som yngre än om de är bekväma.

Sedan spelar ju saker som skägg, hårfäste, andel fett i ansiktet in. Äter och dricker man ok och sover regelbundet ser ju ofta området runt ögonen yngre ut än om man missköter sig. Som småbarnsförälder i karriären gör man generellt rätt många fel gällande att se ung ut. Man har helt enkelt inte tiden för att få sig själv att framstå som yngre och ärligt talat så är ju det en prioritetsfråga. Vad är det värt att lägga 2timmar om dagen på, se snygg ut eller ta hand om sin familj?

Gober
2013-03-20, 14:20
http://1.bp.blogspot.com/-kIWfN90aH-4/TlU3Hp1bg6I/AAAAAAAADDY/b1icKCIGaVI/s1600/Karate+Kid+3.jpg

23år ser ut som 13.

Ser ganska ung ut fortfarande.
http://antoniris.blogsmall.com/uploads/ralph_macchio_2009_02.jpg

cero
2013-03-20, 14:22
Har svårt att tro att det är något annat än gener som avgör så länge man lever normalt. Sen kan ju yttre attribut som skägg, kläder, hår osv påverka.. men det handlar främst om ansiktet.

AronP
2013-03-20, 14:23
Min fru ser väldigt ung ut, trots att hon bara är ett år yngre än mig, folk tror att jag är hennes pappa. Hon får tom visa leg på systemet. Så jag tror att det kan höja åldern också:)

Sant, man måste nog hitta en väg där man ser för ung ut för att vara pappa till henne och på så sätt kommer folk dra ned åldern för att få det att passa ihop bättre.

awesomooo
2013-03-20, 14:23
Utan stubb: 14
Med stubb: 25

Jag har dessutom börjat fått ett mer rundare ansikte så börjar se mer och mer yngre ut.

Duran
2013-03-20, 14:24
Jag har alltid fått höra att jag ser yngre ut än vad jag är men själv ser jag det verkligen inte. Jag är 31 och får nästan alltid visa leg på Bolaget. När jag köper cigaretter (feströker) så slipper jag numera men för bara ett par år sen var jag alltid tvungen att visa leg då också. Jag har nog dels tur med (vissa av) generna, min pappa togs för min storebror då jag var 14 och fick visa leg på Bolaget vid typ 35 eller så.

För min del så har jag psykiska problem (jag vet att jag tjatar om det men så ser ju liksom mitt liv ut) som bl.a. gör att jag skiftar rätt mycket i mognad. Det tror jag påverkar, jag har nämligen hört att folk med liknande besvär ofta ser yngre ut än vad de är. Kanske har jag ett yngre kroppsspråk och en yngre klädstil än min biologiska ålder? Jag tror att man ser yngre ut om man tex har färgglada kläder.

Jag levde extremt ohälsosamt från att jag var kanske 15 till 23 eller så med skräpmat, idiotiska bantningskurer, insomnia, droger, ett paket cigaretter om dagen osv, så jag har inte mig själv att tacka när det gäller ungdomligt utseende. Visserligen tror jag att man ser yngre ut om man har en någorlunda tränad kropp men jag tror att gener, attityd och klädstil spelar störst roll.

StorEric
2013-03-20, 14:24
Solen
http://cdn.twentytwowords.com/wp-content/uploads/Effects-of-the-sun-on-half-of-a-face.jpg

Sen garanterar jag att rökning sabbar eran hud.

tjing
2013-03-20, 14:29
Visste ni förresten att man ser äldre ut med ett högre blodsocker.

stridis
2013-03-20, 14:30
Ingen rökning och solat ganska sparsamt, men jag ser gammal ut, fast ändå inte.
Ser nog mest sliten ut när jag tänker efter.

Dåliga gener för utseende. FML.

rogerQ
2013-03-20, 14:58
Man ska se ut som om man levt. Med åren uppstår en resignerad äldre gentleman som levt hårt men kommit till ro och funnit sig själv.

(PS. han alfar ut Gordon Gecko medans han kollar klockan)

Gober
2013-03-20, 15:02
Rökning och massor av solarium är ju ett bra recept för att bli snygg som gammal.

http://www.spray-tan-byron-bay.com/images/sundamagedskin.jpg

Förstår inte mig på folk som ligger och pressar i ett solarium ett par gånger i veckan, förutom att den fejkade solbrännan får en att se ut som en idiot så förvandlas huden efter några år till en begagnad läderväska. Har sett många unga tjejer som solat regelbundet i flera år med massor av rynkor innan de fyllt 30.

http://enterthelaughter.com/images/old-breast-implants.jpg

rogerQ
2013-03-20, 15:10
http://www.youtube.com/watch?v=srH94OR1TbU

rogerQ
2013-03-20, 15:14
http://www.youtube.com/watch?v=ZM1fkHQP_Pw

Dyrgripen
2013-03-20, 15:20
wtf? Trodde han var runt 25-28, definitivt inte äldre än mig!

39. :)

Vinter
2013-03-20, 15:41
Tur? jag vet inte. Måste odla helskägg för att bli tagen på allvar på jobbet, trots att jag är 30+. Man blir ofta behandlad som man ser ut. Får alltid visa leg, vilket mest är pinsamt när de ser hur gammal man verkligen är Man ser hur dom tänker "Brorsan leg?".

rogerQ
2013-03-20, 16:22
Gustav Fridolin ringde nyss, han ville ha tillbaka sin moppemussche....

prOtotype
2013-03-20, 16:29
Som folk säger spelar ju benstrukturen mycket roll, men om man ska spela handen man fått tilldelad så är det väl att hålla sig i form och inte sola onödigt mycket som är det mest avgörande.

Otur
2013-03-20, 16:53
Fyller 27 i år.
Förra året fick jag visa leg när jag köpte energidricka (monster) på Willys. Det är 15-års gräns på det. Lagom kul.
När jag köpte snus senast. Fick jag visa leg.
På systemet är det alltid leg. Tycker inte jag ser så ung ut.

Duran
2013-03-20, 16:58
Fyller 27 i år.
Förra året fick jag visa leg när jag köpte energidricka (monster) på Willys. Det är 15-års gräns på det. Lagom kul.

:laugh: Du har väl Otur helt enkelt!

C.E.J.
2013-03-20, 18:14
Fyller 27 i år.

Ha, jag fyller 28 i år, har helskägg, men de på systemet tycker jag ser ut att vara <20. Hur många svenska 19-åriga killar har helskägg?

Mantus
2013-03-20, 18:37
Fyller 27 i år.
Förra året fick jag visa leg när jag köpte energidricka (monster) på Willys. Det är 15-års gräns på det. Lagom kul..

+1
Fyller 27 i år och fick förra sommaren visa leg för just monster på Coop. Då blev jag faktiskt en aning irriterad.

Folk som inte vet om att jag är färdigutbildad och arbetande brukar gissa på att jag är T1:a på universitet (ergo runt 20 år). Jag har även hört av folk att de trott att jag är lika gammal som mitt lammkött till flickvän (4 år yngre)

Wzup2u
2013-03-20, 20:02
keps och schyssta sneakers gör genast utseendet yngre.
speciellt en wide cap keps typ bredare mer hip hop keps, perfekt när man börjar bli tunnhårig.

jag är snart närmare 30 men ser nog yngre ut äter både nyttigt och onyttigt ofta.
men tror kläder och stil spelar stol roll...

hehe tänk en kille jag jobbade med 45 år såg ut som 19 år helt sinnesjukt.... han hade något problem med huden och tappade den och fick nytt på gamla dagar nytt skinn=ny baby hy

Sniggel
2013-03-20, 20:09
I mitt fall är det nog genetiskt. Blev regelbundet misstagen för att vara tjej fram till ungefär 15 års ålder. Sen hade jag tillräckligt mycket manliga drag för att folk inte skulle ta miste på kön.
Effekten fortsättningsvis har inneburit att folk gissat fel på ålder med 5-10 år.
Är 31.
Men något får man väl ha tillbaka för alla de gånger det varit pinsamt att förklara att man är kille. :d

Otur
2013-03-20, 20:17
:laugh: Du har väl Otur helt enkelt!

Jag hade nog det. Tanten i kassan bad om ursäkt också. Hon skyllde på att det är så svårt att se hur gamla folk är nu för tiden.

Får leva med det :)

shadowfire
2013-03-20, 20:22
Klädsel påverkar mycket. Det går att klä sig gammal eller ung. Om filmjölk tar bort hängslena och släpper ner jeansen från armhålan så lär bara det göra sitt till. Gäller Piranha med.

Tolkia
2013-03-20, 20:23
Sedan när blev 30 år "medelålders"? Vad är en femtioåring; äldre-äldre?

shadowfire
2013-03-20, 20:27

det vill du inte veta :D

andeem
2013-03-20, 20:39
Fick (nästan) visa leg på Bolaget när jag var 42. Har usel skäggväxt och när jag är orakad ser jag närmast tonårsfjunig ut. Men eftersom jag såg så förvirrad ut när hon bad om leg tittade tjejen i kassan till en extra gång och sa att det inte behövdes. ”Jag såg inte de gråa stråna”, sa hon.

Wzup2u
2013-03-20, 20:56
Fick (nästan) visa leg på Bolaget när jag var 42. Har usel skäggväxt och när jag är orakad ser jag närmast tonårsfjunig ut. Men eftersom jag såg så förvirrad ut när hon bad om leg tittade tjejen i kassan till en extra gång och sa att det inte behövdes. ”Jag såg inte de gråa stråna”, sa hon.

haha såg inte de gråa stråna...
då skulle du sagt nae för den gråa färgen gjorde jag hos frissan i morse.
eller att du fick en chock och fick gråa hår stunden vid kassan.

Piranha
2013-03-20, 20:57
Klädsel påverkar mycket. Det går att klä sig gammal eller ung. Om filmjölk tar bort hängslena och släpper ner jeansen från armhålan så lär bara det göra sitt till. Gäller Piranha med.

Vill du njuta av medelåldern eller dö nu direkkt? ;)

spoon
2013-03-20, 21:01
På en bra dag så ser jag yngre ut än vad jag är. Är jag bakis så ser jag äldre ut. Tror det har en del att göra med hur man mår. Klar i blicken, inga rynkor och ett allmänt fräscht utseende ger ett par år.

Tyrwing
2013-03-20, 21:03
Tycker jag ser ut som 16 cirka. Men mitt arbetsteam trodde att jag var 25. Där ser man. (Är 21 i år).
Största problemet jag har är att jag har världens sämsta skäggväxt. Fortfarande glest(inte ens glest skägg) ludd.
Typ som man ser på en 14-åring. Alla runtom som är yngre har fullskägg. Lagom kul.

spoon
2013-03-20, 21:05
Det är roligt att se yngre ut när man blir äldre Tyrwing.

mangemani
2013-03-20, 21:08
på långt avstånd kan tom en 45-50 åring som tagit hand om sin kropp och utseende se ut som en 20 åring, men kommer man närmre, så man ser ansiktet, så ser man lätt att de är gamla, oavsett hur mycket anti rynk krämer de har använt, ansiktet avslöjar allt.
det är iaf vad jag har märkt.
har misstagit mig flera gånger på gamla som ser unga ut på avstånd.

Gober
2013-03-20, 21:20

:d

stridis
2013-03-20, 21:23

55+ kan ju flytta till seniorboende. Enough said.

shadowfire
2013-03-20, 21:26
Vill du njuta av medelåldern eller dö nu direkkt? ;)

:D :mallan:

tossefar
2013-03-20, 22:56
Tjocka människor ser alltid äldre ut, och rökare förstås.

Sniggel
2013-03-20, 22:59
Tycker jag ser ut som 16 cirka. Men mitt arbetsteam trodde att jag var 25. Där ser man. (Är 21 i år).
Största problemet jag har är att jag har världens sämsta skäggväxt. Fortfarande glest(inte ens glest skägg) ludd.
Typ som man ser på en 14-åring. Alla runtom som är yngre har fullskägg. Lagom kul.

Vänta till 31 och börja odla ett litet getskägg då. Det gjorde jag :d

Sniggel
2013-03-20, 23:03
på långt avstånd kan tom en 45-50 åring som tagit hand om sin kropp och utseende se ut som en 20 åring, men kommer man närmre, så man ser ansiktet, så ser man lätt att de är gamla, oavsett hur mycket anti rynk krämer de har använt, ansiktet avslöjar allt.
det är iaf vad jag har märkt.
har misstagit mig flera gånger på gamla som ser unga ut på avstånd.

Ha! Anti-rynk-kräm. Lär väl vara ett jäkla bluffmakeri egentligen? Eller så är effekten så pass liten att den knappast är försvarbar.
Blev påpackad några anti-ryngkräms-prover och jag undrar hur man resonerar när man ska "prova på" en anti-rynkkräm. Behöver man inte en sådär 20 års gratis prover och sen jämföra med sin enäggstvilling som inte tagit rynkkrämen för att se om den är bra och om man därmed kan tänka sig att köpa produkten? :D

Mer OnT så posta väl Grub nån studie om ett samband mellan frekvent grimaserande och mer elastisk hud högre upp i åldrarna?

filmjölk
2013-03-20, 23:48

En femtioåring är i övre medelåldern. Under eller 29 är man ung 30-59 är medelålders. 60+gammal.

Fartman
2013-03-21, 00:03

Fast det kan ju bli riktigt pinsamt också. Nån medelålders småbarnspappa som desperat försöker fortsätta vara ung och hipp (tänk hipsters 35+). Då är det fan så mycket bättre att bara acceptera att man inte är nån ungdom längre och klä sig normalt. Det är väl ingen fara att man inte längre är 20.

älskarcola
2013-03-21, 00:34
http://cdn03.cdn.justjared.com/wp-content/uploads/2011/10/xfactor-finalists/leroy-bell-01.jpg

Han är 58 år. Dock så är väl bilden redigerad men han ser väldigt ung ut på andra bilder för sin ålder ändå..
såg när han var med på x factor och blev helt chockad :o

rogerQ
2013-03-21, 00:39
http://cdn03.cdn.justjared.com/wp-content/uploads/2011/10/xfactor-finalists/leroy-bell-01.jpg

Han är 58 år. Dock så är väl bilden redigerad men han ser väldigt ung ut på andra bilder för sin ålder ändå..
såg när han var med på x factor och blev helt chockad :o

En tuff tatuering fixar åldersnojan.

Arne Persson
2013-03-21, 06:50
55+ kan ju flytta till seniorboende. Enough said.

Det skulle snarare gälla unga sönderkurade byggare med inre organ och kärl i sämre skick än åldringar...:)

rogerQ
2013-03-21, 07:21
Det skulle snarare gälla unga sönderkurade byggare med inre organ och kärl i sämre skick än åldringar...:)

Det finns väl inga såna här på kolo? :confused:

Dyrgripen
2013-03-21, 07:26

:confused:

Dav0d
2013-03-21, 07:49
Störst anledning, genetiskt. Min mor och min far ser båda 20 år yngre ut än vad dem är, and therefore, so do I xD

martikainen
2013-03-21, 08:01
26åring, kan garanterat åka buss på ungdomsbiljett!
Gener och hälsosamt leverne är nog det enda som kan påverka (rökning/alkohol/skitmat)

Raschmus
2013-03-21, 08:11
Ha! Anti-rynk-kräm. Lär väl vara ett jäkla bluffmakeri egentligen? Eller så är effekten så pass liten att den knappast är försvarbar.
Blev påpackad några anti-ryngkräms-prover och jag undrar hur man resonerar när man ska "prova på" en anti-rynkkräm. Behöver man inte en sådär 20 års gratis prover och sen jämföra med sin enäggstvilling som inte tagit rynkkrämen för att se om den är bra och om man därmed kan tänka sig att köpa produkten? :D

Mer OnT så posta väl Grub nån studie om ett samband mellan frekvent grimaserande och mer elastisk hud högre upp i åldrarna?

Vad sades då?

Raschmus
2013-03-21, 08:14
Fast det kan ju bli riktigt pinsamt också. Nån medelålders småbarnspappa som desperat försöker fortsätta vara ung och hipp (tänk hipsters 35+). Då är det fan så mycket bättre att bara acceptera att man inte är nån ungdom längre och klä sig normalt. Det är väl ingen fara att man inte längre är 20.

+1. Snygg skjorta och moderna, lätt slitna jeans med sexiga dojjor är nog en bättre idé. Funkar inte det får du börja kavla upp ärmarna och ha tuffa, ungdomliga sleeves.

Wzup2u
2013-03-21, 08:41
eller kvinnan (madonna) som blir yngre ju äldre hon blir i ansiktet ( kolla armar m.m så förstår man åldern mer.)

http://wallpaphd.com/wp-content/uploads/2013/02/Madonna-Beautifull-HD-Wallpaper.jpg

Tricce
2013-03-21, 08:46
eller kvinnan (madonna) som blir yngre ju äldre hon blir i ansiktet ( kolla armar m.m så förstår man åldern mer.)

http://wallpaphd.com/wp-content/uploads/2013/02/Madonna-Beautifull-HD-Wallpaper.jpg

Armarna ser ju kanon ut?

Akerhage
2013-03-21, 09:17
Jag är snart 29 år och får visa leg när jag köper trisslotter, min tvillingbror fick visa leg när han förra året köpte power king på ica.
Komplimang? ---nee, jag blir lika irriterad varje gång. Ok om folk gissar på 22-23, men att tro att man är 17 bast och blir nekad att köpa eller lämna in en trisslott är inte en komplimang.

tearz
2013-03-21, 09:27
Jag är närmare 30 och ser ut... okej nu ska jag försöka vara ärlig men förmodligen ut som 23-25 på sin höjd :)

Gener
Leverne

Är nog de 2 största faktorerna :)

King Grub
2013-03-21, 09:32
Jag fick visa leg när jag köpte Alvedon på ICA i somras.

Arne Persson
2013-03-21, 09:32
Det finns väl inga såna här på kolo? :confused:

Du och Dyrgripen...
Lugn nu...!:d Det var en rent allmän kommentar till stridis mlm intelligenta inlägg.:)
Skrev jag annars något olämpligt?;)

HookersUnited
2013-03-21, 11:01
Jag ser ut som en slyngel. Men det är inget som jag besväras av.

tjing
2013-03-21, 12:05
Jag vill minnas någon studie som också visar att konditionsträning gör att folk inte bara ser typ 10 år yngre ut utan de facto är yngre på genetisk nivå; längre telomerer osv.

Sniggel
2013-03-21, 12:12
Jag vill minnas någon studie som också visar att konditionsträning gör att folk inte bara ser typ 10 år yngre ut utan de facto är yngre på genetisk nivå; längre telomerer osv.

Har jag nog också läst en del. Sen kan man ju alltid dra anekdoter som styrker detta men jag vill försöka vara lite mer vetenskaplig än så :p

rogerQ
2013-03-21, 12:53
Kan det inte vara så att folk med längre telomerer sysslar med konditionsidrott i större utsträckning? Vad kommer först? Hönan eller ägget?

Akerhage
2013-03-21, 14:19

Då ska jag aldrig börja konditionsträna, då kommer jag ju se ut som 7år!;)

hahavaffan
2013-03-21, 14:24
Du jämför dig med en chey som har en bild på ett forum?

Först.. Cheyer spacklar och sminkar sig och använder massa diverse hudkrämer.

Andra. Om det gäller webben så finns photoshop och vipps så är rynkorna borta och "Days of our lives/glamour" effekten är påslagen.

Vet man ju från nätdejting.. Cheyen ser asläcker ut på bilderna. Sen när det plingar på dörren och man öppnar undrar man om de skickat morsan att göra en första kontroll.. *spy*Chey (http://sv.wikipedia.org/wiki/Chey)?

Helgon1
2013-03-21, 16:54
Äter sunt. Tränat regelbundet sedan jag var typ 7. Aldrig varit överviktig. Inte rökt. Solar med skyddsfaktor.
Får ofta höra att jag ser ut att vara 26-28år. Är 34. Fyller 35 i år.

Har inga barn ;o) Har katt. Tror på att skratta varje dag och vara lite barnslig ibland. Det gör att man känner sig ung och det syns säkert utåt? =)