desson
2013-03-20, 11:53
Hej, jobbar tvåskift så tänkte jag skulle pröva på att käka all mat efter träningen eller iallafall i samband med träning, på vårat jobb har dom tagit bort luncherna (yeaaah :S) mot att vi får mer i lön så det måste bli så att jag äter allt hemma.
Började köra igång idag och nu när jag jobbar EM så såg det ut såhär;
50g sloow carbs + 28g protein 1h innan träning klockan 07.00
40g snabba carbs (malt) + 28g protein 30 min innan träning
BCAA under träning med 30g snabba carbs
20g snabba carbs + 28g protein direkt efter träningen
När jag kom hem så lagade jag mat och började käka kanske 1h efter träningen, måltiden bestod av;
700g potatis, 500g fläskfilé och en sås gjord av kvarg och lite tjoffs...
När jag räknar ut allt på ett ungefär så fick jag fram till:
2500 kcal
254 kolhydrater
220 protein
Nu är då frågan, är det för lite av någonting? Jag väger ~80 kg och 180cm lång, tränar Måndag-Lördag 1h om dagen...
Just nu känns det näst intill omöjligt att proppa i sig något mer i fast föda, funkar det att fylla ut med mer kolhydrater genom att dra till med en 50g sloow carbs + 28g protein 1h efter måltiden?
Tack på förhand :)
Började köra igång idag och nu när jag jobbar EM så såg det ut såhär;
50g sloow carbs + 28g protein 1h innan träning klockan 07.00
40g snabba carbs (malt) + 28g protein 30 min innan träning
BCAA under träning med 30g snabba carbs
20g snabba carbs + 28g protein direkt efter träningen
När jag kom hem så lagade jag mat och började käka kanske 1h efter träningen, måltiden bestod av;
700g potatis, 500g fläskfilé och en sås gjord av kvarg och lite tjoffs...
När jag räknar ut allt på ett ungefär så fick jag fram till:
2500 kcal
254 kolhydrater
220 protein
Nu är då frågan, är det för lite av någonting? Jag väger ~80 kg och 180cm lång, tränar Måndag-Lördag 1h om dagen...
Just nu känns det näst intill omöjligt att proppa i sig något mer i fast föda, funkar det att fylla ut med mer kolhydrater genom att dra till med en 50g sloow carbs + 28g protein 1h efter måltiden?
Tack på förhand :)