Visa fullständig version : kan man gå så still i vikt och gå ner fett?
användaren
2013-03-20, 11:49
har haft en större vitknedgång under en längre tid. nu börjar det kännas segt och jag går knappt ner något i vikt samtidigt som jag känner mig och inbillar att fettet fortsätter att försvinna. kan det stämma?
har gått ner från 92 till 75. är 182 lång och har tränat på gym det senaste året om det spelar någon roll.
har haft en större vitknedgång under en längre tid. nu börjar det kännas segt och jag går knappt ner något i vikt samtidigt som jag känner mig och inbillar att fettet fortsätter att försvinna. kan det stämma?
har gått ner från 92 till 75. är 182 lång och har tränat på gym det senaste året om det spelar någon roll.
Klart det går. Låt oss säga att fett försvinner men att antingen vätska eller muskler ökar i samma utsträckning (viktmässigt) voila, viktbalans.
Ja, du kan gå ned i fettvikt och samtidigt lägga på dig muskler som nybörjare.
I och med att du legat på underskott länge kan kroppen sänka sin förbränning något.
användaren
2013-03-20, 11:55
skulle det vara bättre om jag gick ner i vikt också? alltså för att vara "säker" på att det verkligen försvinner fett. eller skall jag lita på det jag ser och känner?
bästa hade väl varit att göra en sån där kaliper undersökning antar jag men det känns som lite överkurs just nu.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.