handdator

Visa fullständig version : MMA som cardio vid deff?

kebabrulle
2013-03-20, 03:45
Hej, kört på en hård bulkperiod nu men börjar klia i nävarna och är väldigt sugen på kampsport igen. Hur ser ni att träna 1-2 ggr i veckan á 1,5 timmes pass i veckan MMA. Och 4 gånger i veckan gym utöver det.

Väldigt orolig för liten ork, minskad styrka och först och främst minska muskelmassan. Bör jag överväga att skippa kampsportsträningen för bästa möjliga resultat? Väger förövrigt 86 kg och siktar på en vikt runt 75 kg.

Ha det gott allesammans *flex*

PureWhey
2013-03-20, 05:55
Hej, kört på en hård bulkperiod nu men börjar klia i nävarna och är väldigt sugen på kampsport igen. Hur ser ni att träna 1-2 ggr i veckan á 1,5 timmes pass i veckan MMA. Och 4 gånger i veckan gym utöver det.

Väldigt orolig för liten ork, minskad styrka och först och främst minska muskelmassan. Bör jag överväga att skippa kampsportsträningen för bästa möjliga resultat? Väger förövrigt 86 kg och siktar på en vikt runt 75 kg.

Ja

Beemel
2013-03-20, 05:56

??? Du väger 86, siktar på 75 och bulkar ???
Antar att du skrivit fel någonstans

Hur som, Jag är själv på väg ner i vikt, tränar cirka 7 pass i veckan
4 karate och 3 gym. Det funkar bra för mig, känner inga problem med vare sig ork eller styrka. Självklart är det olika från person till person.

KravMagen
2013-03-20, 07:14
Sparringmomenten är en riskfaktor. Mina MMApolare är jämt skadade i axlar och armbågar.

Beemel
2013-03-20, 11:35
Sparringmomenten är en riskfaktor. Mina MMApolare är jämt skadade i axlar och armbågar.

Hur stor del av dessa skador är direkt eller indirekt orsakade av dieten?

Sprint
2013-03-20, 13:05
Kör själv MMA nu under deff och tycker att det är ett grymt tillskott till min vanliga träning. Styrka och flås i ett. Jämfört med att hänga på gymmet så har jag inte tid att känna mig trött och svag eftersom träningen och sparringen kräver all koncentration. Istället blir jag pressad att ge max varje gång.

KravMagen
2013-03-20, 15:25
Hur stor del av dessa skador är direkt eller indirekt orsakade av dieten?

Ingen skulle jag gissa. Men en bieffekt

Beemel
2013-03-20, 15:42
Ingen skulle jag gissa. Men en bieffekt

Aha, jag trodde att det var riktat mot frågeställningen om att träna kampsport under kcalunderskott.
Missförstånd från min sida.

KravMagen
2013-03-20, 22:51
Jag tror du uppfattade frågan rätt. Men fattade inte syftet med mitt svar. Case closed.